VW Type 1, 1971, “Wonky Bastard”
#1
Augustis sai lõpuks ka säärane pill tänavale - 1971 Põrnikas, 1.3 õhkjahutusega bokser.

Eelmiste omanike käes seisis viimased 12. aastat.
Mootor käis Läti õhkjahutuseguru Valdise juures remondis, sest neist seistud aastatest kaks-kolm oli ta õues ilma õhufiltrikopsikuta ja nii olid silindrid korralikult vett täis valgunud.

Põhjasolevad augud on lapitud (põhi on eelmise omaniku käes kunagi ammu juba nagunii kere külge kinni keevitatud), ülejäänud kerele mingit muud ülevärvimist teostama ei hakka, las olla aus patina. Kuigi - võimalik, et siia-sinna tekib mõningaid triipe ja/või fleigi ja kandyga paneele.
Välimuse osas on suunaks omamoodi segu VW gasserist [stance, Centerline (replica) veljed, staggered rehvimõõt - ees 155/65, taga 165/80] ja hoodride rotikast.

[Pilt: 38288907004_7a387243a0_c.jpg]

[Pilt: 24140898797_1285f233f7_c.jpg]

[Pilt: 39004242401_bd4a8a2966_c.jpg]

[Pilt: 24140906257_67c478e6a4_c.jpg]

[Pilt: 38288920654_45838bf322_c.jpg]


Kui päike ei paistnud, siis juba septembris oli päris külm sõita ja kuskil ca oktoobri algusest enam ei olnudki isu igapäevast 80km kodu-töö-kodu trajektoori kütta, sest lihtsalt nii rõvedalt külm on selle masinaga. Ilmselt olen lihtsalt t*ss Smile 
Hetkel igatahes lihtsalt kuus korra või paar ajan käima ja teen (lahtise aknaga, sest muidu ei näe klaasidest läbi) ca 5-10km tiiru.

[Pilt: 38968703432_6294c897e0_c.jpg]
225 1980 "Air Morse One" | Type1 1971 "Wonky Bastard"
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#2
Patineerunud välimuse säilitamine on jumalale meelepärane tegu.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#3
Põrnikas läheb soojaks küll - tee tagaistme alused mehised klapid lahti Wink
Klaaside puhtanahoidmine on teine teema - aga sel moodsamal pillil vast mu '66 võrreldes parendatud. Õhu tee esiklaasini on muidugi (kero puudumisel) pikk ja toimub metalltorudes - läheb aega, enne kui sinna ok temp saab.

Jõudu,
Teet
(loodab järgmisel kevadel üle tüki aja mingi põrnika teeleajamiseks aega leidvat)
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#4
Kui põhi on kinni keevitatud siis pole ka õrna aimu mis korras need kanalid on ja mida tagumised soojusvahetid teevad. Ma tegin cabrio põrnika kus isegi väga loperdava katusega oli sees täitsa soe. Aknad jah kippusid ikka uduseks jääma. 
Vahest need külgmised kanalid on jube auklikud ning sinna see vähene soe ka kiiresti kaob.
Aga välimus on aus ja sekkumist ei vaja. Läikivaid põrnikaid lendab ringi küll  Big Grin
Vasta
#5
Jah, patina on väga meeltmööda ning pean tunnistama, et siledad autod tihtilugu silmale lausa igavad vaadata on, mõnusalt weathered välimus on aga karakteriga. Iseenesest veidi vastuoluline teema, sest teisest küljest meeldivad mulle väga ka custom paint mustritega kaetud autod ja ka Aspeni millalgi tahaks üle värvida, kuid ka ses osas juba vaid mõteteski on ilusast kulunud välimusest kahju loobuda. Aga küll lõpuks kulub ka uus värv ilusti ära ja küll tuleb ka uusi patinakandjaid perre juurde Smile

Tehase poolt varustatud soojaga on hetkel niiviisi, et mingid osakonnad sellest süsteemist olid puudu ja ei olnud neid sel hetkel ka saadaval ning seetõttu on istme alt kanalid hetkel pimedaks tehtud ja momendil nii jäänud. Kuniks. 
Elik tuppa ei tule absoluutselt mitte mingit sooja ja selle asemel tuleb hoopis kõigist piludest mehiselt külma. Põrandal ja tulemüüris (või antud autol ehk tuulemüür?) andsin Mäkaiveri teibile hoogsalt hagu ja sulgesin igasuguseid avausi küll, kuid jube vilu on ikka. Eks see on samas harjutav ja kui ükskord mõni kolmekümnendate algusepoole masin hoovi jõuab, eks siis peaks ka samalaadsete tingimustega harjuma nagunii. Praegu aga virisen lihtsalt niisama.


Üks ilus pilt veel Liisa Addi Kask sulest. Mulle nii meeldib see ilus roostevoolamisjälg pagasiluugil. Kui mingid paneelid peale maalida, siis peaks selle koha kuidagi välja jätma Big Grin
[Pilt: 39004232271_f1c0cfbb6f_c.jpg]
225 1980 "Air Morse One" | Type1 1971 "Wonky Bastard"
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#6
Ära kurda mees Smile Ma sõitsin omal ajal terve talve põrnikaga ja alles kevadeks oli nii isu täis saanud, et esimeste päikeseliste ilmadega müüsin maha Smile
Vasta
#7
Kapotialust afterburnerit pole vöi ei toimi?
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8
(13-12-2017, 00:32 AM)Mahno Kirjutas: Ära kurda mees Smile Ma sõitsin omal ajal terve talve põrnikaga ja alles kevadeks oli nii isu täis saanud, et esimeste päikeseliste ilmadega müüsin maha Smile
Tegelikult olen tähele pannud, et esimesed ca 10km on täitsa ok, pigem isegi värskendav ja lahe. Aga umbes pärast seda läheb tõusvas joones ebamugavamaks ja kuna kodust tööle ots on ca 40km ja kestuselt umbes tund, siis  lihtsalt igapäevaselt sõites väsitas jalgade külmetamine ära.


(13-12-2017, 00:40 AM)90Deville Kirjutas: Kapotialust afterburnerit pole vöi ei toimi?
Kogu süsteem on osaliselt puudulik.
Küll jõuab tegeleda, hetkel on lihtsalt seis selline.
225 1980 "Air Morse One" | Type1 1971 "Wonky Bastard"
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#9
(13-12-2017, 00:40 AM)90Deville Kirjutas: Kapotialust afterburnerit pole vöi ei toimi?

Hm, arvestades peamist sõidusuunda ja katla paiknemist juhi jalgadest eespool, siis oleks korrektne vist rääkida preburnerist? Big Grin

Aga tegelikult on erikuradilahe, et keegi sääraseid asju pruukida jaksab Cool
Vasta
#10
Pane vildid jalga Smile

Tegelikult on need soojad sokid tänapäeval päris head, isegi kui riietus ja elustiil ei lase soojade saabastega käia.
Vasta
#11
Olnud endalgi kunagi ammu sarnane seis. Ajutise lahendusena panin külmema ilmaga sõitu minnes kõrvalistmele 30l kanistritäie kuuma vett. Umbes tunnikeseks oli abi.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#12
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=8&t=3849
Vasta
#13
Vanakool sõitis sapikaga nii, et kõrvaliste oli välja võetud ja selle asemel oli leeklamp. Aken irvakile ja kannast kulgeda küll.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14
(13-12-2017, 13:31 PM)Aspelund Kirjutas: Vanakool sõitis sapikaga nii, et kõrvaliste oli ...

Saaremaalt Kohtla-järvele kulus sapikaga mannergutäis kilusid. Soendus andis otsad ja kõrvalistuja ludis iga natukese aja tagant uue kiluga akna üle. Sool teeb imet.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#15
Mul sõber kui kooliaeg muhku tuunis siis ehitas väljalasketorudele veesärgid ümber, väike tsirkulatsioonipump vahele (ei mäleta kas oli 12V või ajamirihmaga mootorilt), ziguli ahi salongi ning sõida ringi nagu suvel.
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#16
Ka mul isa tegi sapakaga igausugu trikke. Esimene oli ventikaga lihtsalt kollektorite pealt sooja tuppa puhuma - loobus peale esimest sõitu, vesiste silmade ja kõva köhimisega. Siis keeras mäletamist mööda kah vist torust spiraali karterisse ja samamoodi ümber väljalaske kollede. Vesi tsirkuleerima ja väike radikas ventikaga salongi. Eslklaasi jaoks mäletan oli mingi vedelik, kalts kokku ja klaas üle. Toimis mingi aja ja siis uuesti. Mis oli ei mäleta, äkki glükoos. 1988 aastal ostis Lada. Muhk aeti kindla teadmisega garaazi, et talvel sõidab sellega, kuna  ega siis uut autot saa soola sees talvel pidada. Reaalsus oli see, et muhk tegi meie käes mõned aastad hiljem ainult ühe sõidu veel ja see oli sealt samast garaazist välja uue omaniku kätte. Jutu moraal - kui sul ei ole muud alternatiivi, siis jah sõidadki ja määridki kilu esiaknale. Nostalgia mõttes võib talverallil see isegi fun olla, aga mitte igapäevaselt.
Vasta
#17
(13-12-2017, 16:25 PM)sugraM Kirjutas: ... Mis oli ei mäleta, äkki glükoos...

Glütseriin äkki.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#18
Vanasti pandi soola marli nutsaka sisse,tehti märjaks ja hõõruti esiklaasi peale. Sellepärast ongi paljud vanema aja autode klaasid kriimulised.

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#19
Tundmatu mure. Sapakaga terve lapsepõlve sõitnuna mäletan, et läks kiiremini soojaks kui mossed ja sigullid. Ja lumme ega mudasse kinni ka ei jäänud nagu eelpoolmainitud sõidukid.
Do'nt panic
Vasta
#20
(13-12-2017, 19:21 PM)giordanobruno Kirjutas: Tundmatu mure. Sapakaga terve lapsepõlve sõitnuna mäletan, et läks kiiremini soojaks kui mossed ja sigullid. Ja lumme ega mudasse kinni ka ei jäänud nagu eelpoolmainitud sõidukid.

Tõenäoliselt tehase lisaküte siis peal.
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne