Mis õli kasutada võrril?
#1

Tervist, küsiks, et mis õli soovitaksite bensiiniga kokku segada ja mis vahekorras?
Mul oli hiinakas ja kasutasin bensukast ostetud 2-taktilise õli ja vahekord oli 1:20. Kas soovitate seda ka kasutada vene võrril, täpsemalt Riga-13 -nel
Vasta
#2

Õli segamis suhe peaks olema õlitootja poolt ette antud. Pakendil peaks kirjas olema. 1:20 kõlab nagu natuke palju. Pigem võiks segada sinna 1:40 kanti. Muidu võib küünal hakata tuhti alt vedama....
Vasta
#3

Vene tehnikal vene õlidega oli 1:20 normaalne, mingitel asjadel isegi vist 1:15. Tahmas see õli küll hoolega ja korralikult ära ei põlenud, summutid olid ikka korralikult märga musta löga täis ja leegitorud kõva paksu tahmakihiga kaetud. Vahel ikka võtsin leegitorud lahti ja kraapisin seda kihti sealt väiksemaks, päris mitu mm oli. Küünlaid justkui eriti tihti vahetama ei pidanud.
Tänapäevase õli kasutamisel (samas endiselt täitsa olemas ka "autool" ja "Ziguli õli" Big Grin ) ilmselt võib õli vähem panna, aga üldiselt ei tasu juhenduda niiväga õlitootja soovitustest kui tehikale ette nähtud juhistest. Kui isegi vanasti Ziguli õliga võis 1:20 sõita, mis probleem siis tänapäevase spetsiaalse 2T õliga peaks olema, mis oluliselt paremini ära põleb.
Vasta
#4

Mina olen kasutanud erinevaid õlisid alates Bauhovist saadud universal 2T õlist kuni Husqvarna/Motul/castrol jne 2T õlideni välja.
Ainuke mis muutunud on - mida kvaliteetsem õli seda vähem tossab...
Õli segan 1:20... 1:25. Sellest vähema õli kogusega on hakanud mootoris jõud kaduma pikemal sõidul - törts õli juurde ning mõne km pärast on jälle vabam hingamine.
Seda nii võrriga (D6,D8) kui ka võrri klassi mootorratastega M1M, K58 123,7m3 ja Jawa 638... viimastel on 1:25...1:30 (1:40 vahekord võttis ka 2000 km sissesõitnud jawa 350 mootori pooma.... natuke õli juurde ja suhtena ~1:30 juures hingas juba jälle vabamalt)
Esimene 1000 km 1:15...1:20 pärast võib õli kogust natuke vähendada. Kuid kui tunned, et hakkab pooma - pane igaks juhuks natuke õli bensiinile juurde kui jätad panemata. Õli lisamine võib mootori päästa hullemast.
Mida vähem on mootor kulunud, seda rohkem vajab ta õli, et üle ei kuumeneks ning detaile ei kahjustaks.

Õlitopsikud, millel mõõtetopsik küljes on 1:50-le ja sellise suhtega sõitnud ratturi muret võid lugeda siit

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#5

(15-12-2017, 23:05 PM)veix__ Kirjutas:  ... Kui isegi vanasti Ziguli õliga võis 1:20 sõita, mis probleem siis tänapäevase spetsiaalse 2T õliga peaks olema, mis oluliselt paremini ära põleb.

Žiguli õliga ei tohtinud sõita 2T mootoriga...
Tänapäeva õlidega sõita seguga 1:20 on sulaselge raiskamine. Aeg on läinud edasi ja õlide määrdeomadused paranenud tunduvalt. 
Olen vaadanud just õlitootja soovitusi. Kui lubatakse 1:50 siis nii ka panin. Jupiteri sumbutid olid kuivad ja gaaside väljundaugud isegi kergelt pruunid. 
Ehmatasin ainult ükskord, kui poeg käis sõitmas. Tagasi tulles ütles, et võttis viimast. 140 oli saanud (kui ma õieti mäletan). Igastahes liiga palju seda oli. Ehmatasin selle pärast, et segu oli väga lahjaks keeratud ja õli vahekord ka lahja. Vedas aga selle kenasti välja, tähendab saab ju sellise vahekorraga sõita küll.
...Kui karbad on valesti reguleeritud, siis jookseb mootor ka vahekorraga 1:15 kinni. Kusjuures kasutusel oli väga kvaliteetne õli, proovitud värk, korduvalt.
Vasta
#6

Kinni jookseb lahja segu pärast. Naljakal kombel võib liiga palju õli bensus segu lahjaks ajada. Ise olen 2 taktilist krossiratast pidanud ja võistelnud sellega. Ise segasin 1:40 kuni 1:50. Uutel ratastel soovitatakse lausa 1:90le aga ma arvan et see on eelkõige keskkonna nõuete täitmiseks.
Küünal suudab liigse õli ära põletada küll kui kasutada "kuumasid" küünlaid. Ehk siis väiksema numbriga. Aga siis tekib küünla ülekuumenemis oht. Küünal peaks olema ikkagi valitud tootja poolt pakutud variantidest(mõned tootjad lubavad kahte eri kuumusastmega küünla vahel valida) vastavalt sõidustiilile valitud. Kuumematel küünaltel on keskmine elektrood pikem ja ei anna nii hästi sooja silindripeale ära. Külmadel küünaltel vastupidi. Isepuhastumine toimus vist seal umbes 500-600 kraadi juures kui ma väga ei eksi. Kõik üle selle ja alla selle pole hea.
Vene võrre vihkan südamest. Väga palju halbu mälestusiSmile sai rohkem lükatud kui sõidetudSmile
Vasta
#7

(16-12-2017, 00:07 AM)motamees Kirjutas:  Žiguli õliga ei tohtinud sõita 2T mootoriga...

Võibolla tõesti, aga eks sai panna ikka, ega sellest asjast suurt midagi ei teadnud, üks õli kõik. Rolleyes
Vasta
#8

Pane avtooli siis asi kindel Big Grin Big Grin Minu vörri aegadel muud ma ei teadnutki..

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#9

(16-12-2017, 00:39 AM)veix__ Kirjutas:  ... üks õli kõik. Rolleyes

Žiguli õli oli esimene Liidu õli, millel hakati kasutama igatsorti lisandeid, muidu ei suutnud ta ülanukvõlliga üldse toime tulla (nagunii ei suutnud). 2T mootoris peab oli ära põlema. Lisandid aga sadestusid ja tekitasid probleeme. Üks probleemidest oli näiteks küünla lühistamine. Mingi sadestuse tükk tuli lahti ja lendas küünla elektroodi vahele. Millegipärast juhtus seda tihti punnvõrriga just pikemale sõidule minnes. Ilmselt selle pärast, et ta töötas pidevalt täistuuridel.

Isepuhastumine peaks toimuma 800 kraadi juures.
Vasta
#10

Olin ziguli õli suhtes esialgu vait, et äkki jään lolliks... Endal sõiduriista polnud, kuid naasbripoisil mopeed, mille benssu sai muu puudumisel ziguli õli lisatud (kanistrisse, raputatud ja paaki) Järgmisel hommikul, kui lükkamisega pilli käima saime, oli kogu tänav sinist tossu täis - õli oli paagis põhja settinud.
Vasta
#11

Võibolla ka žiguli õli tõttu olid mul Voshodi summutid paksu tumedat vedelat löga täis, aeg-ajalt sai summutid alt lahti võetud ja lögahunnik välja valada. Big Grin
Vasta
#12

Vene Avtooli 1:20-le ja kärab küll.
T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne