Vana auto,autoloks.... mis ajal hakati autot vanaks pidama?
#1

Õhtust!

Sõbraga 50-50 ehk võrdselt teema tänasel telefonivestlusel- kunas hakati autot vanaks pidama. Jõudsime koos sellistele mõtetele,et kas 40-ndatel peeti 20-ndate autot vanaks. Kas 20-ndatel aastatel kellegile tuli mõtet sajandi alguse või veel ka eelmise sajandi autot pidada vanaks. Kunas selline ütlemine üldse rahva sekka tuli.
Praegu peame ju kõik juba kümmekond aastat tagasi tehtud autot vanaks,vanemaid juba uunikumideks jne.

Juba kümmekond aastat või rohkemgi tagasi oli kuulda,et kui auto juba müügiplatsilt lahkub siis kolmandik või isegi rohkemgi hinnast langenud.... täitsa vana kohe. Big Grin  Minu mõte selline,et kas keegi üldse mingit vahet tegi vanematel aegadel,et kas on vana või uus. Oli lihtsalt auto. Mida arvate? Ärge hoidke ennast tagasi,laske fantaasial ja faktidel lennata! Big Grin

T.
Vasta
#2

Kolmekümnendate ajalehtedes oli küllalt lugusid vanadest autoloksudest. Seal siis viidati 20.-date autodele peamiselt. Näiteks T-Ford oli 1930-date keskel juba kindlasti vana.
Vasta
#3

Tänapäeval on lihtne - luksumisautud ja esindusautud (nuh, need mis koguaeg esinduses lappimisel on) vananevad näotõste või uue mudeliga. Olen isegi end aegajalt lõbustanud edukate maahvijameeste arvelt, mainides möödaminnes, et tore näha, et vanaautohobi pole teel kaduvikku. Miskipärast see edukatele üldse ei meeldi. 

Aga teemasse kah - mikimaa suunalt on kuhugi mälusoppi jäänud, et esimene veelahe jooksis vist puukodarate juurest.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#4

80 ndate algus ja keskpaik polnud vist eriti vahet kui vana ja kui kole peaasi ,et  millegagi liikuda sai. 100ampriste, cherride,talbotite sierrade jms. saabumisel muutusid korraga kòik varem kasutusel olnud vene autod vanadeks pannideks.
Vasta
#5

Vot ,see on hea teema.Mina jagaks nii-uued on need autod,mis on loodud peale garantii lõppemist lõppema või siis vaesematele kasutamiseks minema.Ülejäänud autod on siis järelikult vanad autod.
Vasta
#6

Umbes nii 1980 aasta paiku oli naabrimehel mosse 401. See oli ümbruskonna laste silmis küll "vana auto" , aga mitte "uunikum". 
Uunikumid olid ennesõjaaegsed "vanaaegsed autod". Teise naabrimehe mosse 408 ei tundunud vana, kuigi see pidi olema vähemalt 10a vanune. 

Ja kui 90nendatel jõudsid kohale 15-25a vanad lääne autod, ei olnud ka need vanad. Sest enamik meist ei teadnud peale vaadates, kui vanad need tegelikult olid. 

Järelikult,  auto on siis vana, kui ta tundub vanana hindaja teadmistest lähtuvalt Smile
Vasta
#7

15+ aastat tagasi kiitis üks riigiameti tegelane - sai ostetud 300000+ krooni eest tuttuus Landrover Defender ja enamasti imestatakse, et miks seda vana rüsa juba välja pole vahetatud. Samas teiste kallal, kel odavamad autod pee all näritakse - liiga kalli ostnud riigi raha eest.
Ca. 93 aastal oli 15+ aastat vana läbiroostetanud soomest toodud japs väga vinge masin. 1995 aastal aga vaatasin 72 aasta tip-top korras volvot oma 17 aastase aruga, et "on ikka vana pann". Kõik on ikka väga persooni ja võimalustekeskne see hindamine.
Vasta
#8

Ma olen sõjajärgsetest raamatutest lugenud igaltpoolt sõna "kaasaegsetel" autodel. Ma ise arvan et vanaks peeti autosid kohe kui uus ja värske mudel peale tuli. Vana vahtimisest oli juba villand. Ja tehniliselt uuenesid autod ikka märgatavalt. Pigem on tänapäeval aeglasem vananemine. Esiteks peavad autod rohkem vastu ja teiseks ega Golf4 Golf7ga võrreldes pole kuskilt otsast kehvem.
Aga kui võrrelda Ford T Ford model B-ga siis on hüppe, mis 5 aastaga tehti, päris suur.
Vasta
#9

Millal kasutada : vanaaegne auto.
Vasta
#10

Kõik on väga suhteline. Kui ma oma 90a vanaisale hakkan rääkima mingist 60ndate või 70ndate autost, siis ütleb ta sellepeale et teda need uued autod ei huvita. Eks meie jaoks on see maailmapilt nõukogude ajaga väärastunud ka kui ühte ja sama mudelit 20 aastat vähemalt järjest toodeti. Kas 80ndate lõpus oli just tehasest välja veerenud 01 "uus" ja 70ndate alguses tulnud "vana" kui neid eraldas ainult suunatule klaasi kuju?  Big Grin Mujal maailmas kus mudeliuuendused alati on paari aasta tagant käinud muutusid autoda ka kiiremini "vanaks".

Pärast sõda olid kõik ennesõjaaegsed autod "vanad". Prantsusmaal vist on üks automuuseum kus väljapanekuks põhiliselt Bugattid mille peremees pärast sõda vanarauahinna eest kokku oli ostnud.
Vasta
#11

Minule on jäänud ajapikku tänapäeva inimeste suhtumisest ja mõttelaadist mulje, et auto on siis vana kui ta lagunema hakkab ja pidevalt remondis peab käima, et siis on õige hetk uuem või uus auto muretseda.
Või siis teistpidi, et auto ei ole vana seni kuni hooldusest hoolduseni murevabalt sõita saab.

Mudeliuuenduse tõttu auto vananemine on väga individuaalne. Mõni vanamees vaatab, et žigulii või mosse on vana pann ja 1990. aasta Audi 80 täitsa uus auto. Mõne teise jaoks on nt. 2010. aasta Škoda veel normaalne auto, aga 2000. aasta masin juba vana pann. Ja vb. nende jaoks, kes ainult uusi autosid ostavad on auto uus ainult enne salongist väljasõitu Big Grin
Vasta
#12

(18-12-2017, 11:28 AM)mossepower Kirjutas:  .. et auto ei ole vana seni kuni hooldusest hoolduseni murevabalt sõita saab.
See on minu jaoks veel uus auto, pärast seda on logu auto, aga mitte vanaauto.
Vanad autod on mu jaoks ikka need lapsepõlve aegsed ja vanemad, st et igasugu kandilised vaz 01 ja 408 mossed selleks enam ei kvalifitseeru. Küll aga on vanaauto nn vana volga või 402-407-403 mosse koos zisside-zimmidega, sõjaeelsetest rääkimata. Viimane vana maastur on gaz69.
Vasta
#13

Tore filmike vanadedst autoloksudest ja uueaja autodest.

https://arhiiv.err.ee/vaata/uue-aja-asjad-autod-ja-teed
Vasta
#14

Eks nende autodega on nagu naistegagi. Kui nö vanaga sõitmine enam eriti midagi ei paku, vead ilmnevad või ahvatlevamat näed,siis vaatad uue ja olemasolev on automaatselt vana Smile...
Vasta
#15

Ühe mehe vana on teise mehe uus!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne