Riga-11
#1
Tervist, teen siis ühe liikme soovitusel enda võrri kohta teema.
18.12.17 sain endale korraliku raamiga Riga-11, millel peal D-6 mootor. Mootoriga oli alguses palju jama aga need vead said likvideeritud ning võrr läks kohe matsust käima. Nüüd hakkas mootor jälle jamama ning enam ei taha käima jääda või ei taha üldse käima minna. Sädemed ja asjad on korras ja küünlaid on terve istmealune täis. Lükkad võrri ja korra läheb käima ning sureb kohe välja ja küünal jälle märg. Vahepeal ta isegi ei luba midagi. Üks külamees soovitas panna peale traktori magneeto ning siis pidid jamad kaduma. Siit KÜSIMUS TARGEMATELE: Kui võrril on peal traktori magneeto, kas siis saab võrril ka tulesid kasutada??
Üritan ka lisada pilte oma võrrist.
Vasta
#2
   
Pilt siis minu võrrist  Smile
Vasta
#3
Traktori magneeto on nüüd küll  tagumine võimalus  Sad
Vasta
#4
3,2mm enne ülemist surnud seisu peavad kontaktid avanema. Mõõta saad supleriga. Kui kütet liiga palju peale annab, keera karpa alumine kruvi lõpuni sisse ja 1,5 ringi lahti. ülemine väiksem kruvi on tühikäigu jaoks. seda näpid siis kui masina tööle saad. võrri mootori tühikäik peab olema reguleeritud selliselt, et tühikäigul vaevalt töötab, kuid välja veel ei sure. liiga kõrge tühikäik pole hea. Kogu jutt kehtib, kui mootor ise lisaõhku ei tõmba. Kuna küünal koguaeg märg, siis vast ei võta kuskilt lisaõhku.

Magneeto on nõrkadele. Katsu ikka õige süütega tööle saada. siis vaata seda tulede asja edasi. seal on kaa veel paar pisiasja, mida peab jälgima.
Vasta
#5
(22-12-2017, 23:24 PM)Võrripoiss Kirjutas: Lükkad võrri ja korra läheb käima ning sureb kohe välja ja küünal jälle märg. Vahepeal ta isegi ei luba midagi.
http://mopedmuseum.ru/wp-content/uploads...6-1980.pdf

http://mopedmuseum.ru/biblio/manuals/
Seal on mitmete aastate manuaale, loe ja uuri mis tuleks teha, et käima saada. Selle 80-nda aasta sääreväristaja 10-s lehekülg näiteks on mootori vead. Siit ei ulata sinu mopeedi näppima, ikka ise pead hakkama saama ja kõik võimalikud vead üles lugeda pole siin ka mõtet.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#6
Magneeto on just targematele. Annab hea sädeme ja mootor käivitub hästi. Jamad on selles,et kuidas paigaldada traktori magneetot mootorile. Kui see õnnestub siis on ainuke jama,et tulesid sealt pealt ei saa. Tuled saad siis,kui originaal pooli koos magneetoga külge jätad. Muidugi kõrgepingemähise pead maha kerima ja  ... pikk jutt. Magneeto paigaldamisega on jamasid palju. Kui panna lihtsalt sinna suure hammasratta peale jooksma siis ei saa väntasid kasutada,magneeto ankruvõll laguneb mingi aja pärast ära jne.... Kõige parem oleks paigaldada otse väntvõlli külge kas siis otse või ketihammasrattaga või tavalise hammasrattaga. Muidugi tuleb jälgida magneeto pöörlemissuunda.
Pealegi annab sellele mootorile panna ka mootorsae süütesüsteeme külge . Kõik oleneb palju on kannatust asjaga tegeledes. Võrr ongi rohkem noorte tehnikute sõiduriist. Igav ei hakka,annab tööd mitmele põlvkonnale. Big Grin
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#7
Pildi järgi soovitaks et pane süütemängule ikka kaas peale (koos papptihendiga), see on vajalik detail. Saan aru et õige võrrimees peab iga nurga peal süüdet reguleerima ja kontaktivahet puhastama ning tülikas ta on, kui see kaas seal ees on aga usu mind, vabaned paljudest elektrijamadest.
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#8
(23-12-2017, 18:13 PM)Walter Kirjutas: Pildi järgi soovitaks et pane süütemängule ikka kaas peale (koos papptihendiga), see on vajalik detail. Saan aru et õige võrrimees peab iga nurga peal süüdet reguleerima ja kontaktivahet puhastama ning tülikas ta on, kui see kaas seal ees on aga usu mind, vabaned paljudest elektrijamadest.

Kaas oli pildi tegemise ajal maas ning minu võrril on ka see kaaneviga, et paned kaane peale siis pole sädet ega midagi. Pean tegema paksema tihendi sinna vahele või kaane ära teipima seest.
Vasta
#9
Tere taas,
Tahaks enda võrril natukene süütesüsteemi uuendada ja SIIT KÜSIMUS: Kas võrri D6 ja D8 kondensaatoritel on mingi vahe või ei ole?
Aitäh!
Vasta
#10
(24-12-2017, 22:52 PM)Võrripoiss Kirjutas: Tere taas,
Tahaks enda võrril natukene süütesüsteemi uuendada ja SIIT KÜSIMUS: Kas võrri D6 ja D8 kondensaatoritel on mingi vahe või ei ole?
Aitäh!

pole vahet , millie tehnika pealt kondeka võtad , peaasi .et töötaks . vähestel asjadel muidugi on kaheotsaga konde , tavaliselt mass läbi korpuse ,või korpuseküljes oleva kõrva .
Vasta
#11
Täna tellisin uue kondensaatori, kontaktid ja veel nipet-näpet Smile
.... ________ 
.. /_________\ BA3 2106-2103 [Pilt: icon_e_wink.gif] 
. (OOIIIIIIOO) 
. U...............U


Vasta
#12
Pole ise proovinud, aga kondensaatori asemel pidavat mõneks ajaks asja ära ajama ka konn (seni kuni konn on niiske, kuiv konn enam ei "tööta"). Igaks juhuks võiks sellist "ellujäämisvõtet" teada, äkki kusagil metsateel ütleb kondensaator üles ja on hädasti vaja kiirelt koju kohale saada. Big Grin
Vasta
#13
Tänaseks siis selline plaan, et mootor võtta täitsa laiali ning vahetada kõik tihendid, väntvõlli laagrid ja veel nipet-näpet. Võite anda ka soovitusi.
.... ________ 
.. /_________\ BA3 2106-2103 [Pilt: icon_e_wink.gif] 
. (OOIIIIIIOO) 
. U...............U


Vasta
#14
(25-12-2017, 18:17 PM)veix__ Kirjutas: Pole ise proovinud, aga kondensaatori asemel pidavat mõneks ajaks asja ära ajama ka konn (seni kuni konn on niiske, kuiv konn enam ei "tööta"). Igaks juhuks võiks sellist "ellujäämisvõtet" teada, äkki kusagil metsateel ütleb kondensaator üles ja on hädasti vaja kiirelt koju kohale saada. Big Grin

Oihh - pole tükk aega naerda saand aga see "konn/kondensaator" on äge. Big Grin
Vasta
#15
(26-12-2017, 20:17 PM)krossifänn Kirjutas:
(25-12-2017, 18:17 PM)veix__ Kirjutas: Pole ise proovinud, aga kondensaatori asemel pidavat mõneks ajaks asja ära ajama ka konn (seni kuni konn on niiske, kuiv konn enam ei "tööta"). Igaks juhuks võiks sellist "ellujäämisvõtet" teada, äkki kusagil metsateel ütleb kondensaator üles ja on hädasti vaja kiirelt koju kohale saada. Big Grin

Oihh - pole tükk aega naerda saand aga see "konn/kondensaator" on äge. Big Grin

Kunagi naabri päss rääkis et värske kartul pidi kah toimima Big Grin Big Grin Big Grin
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#16
Seda konna juttu kuulsin kuskil 80-ndatel juba. Konna kasutati ka puutelgedega vankri telje määrimiseks. Et ei kriuksuks. Kondeka asendamisel võis konn veel kuidagi ellu jääda aga telje ja rummu vahel polnud lootustki.
Mulle konnad meeldivad. Mulle piisab sellestki. Smile
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#17
kui pole hädavajalik , siis parem mitte . võid silindri maha võtta ja hinnata selle sisu, kontrollida kepsu alumist lõtku jne . 
 kuna  sääru mootoril on raamlaagrid ebavajalikult suure istuga võlli otsas , siis nii lahtivõtmine , kui ka  koostamine võivad vähese kogemuse peat tuua pigem  kahju  .
 mootori heaks toimimiseks on olulune  väntvõlli võimalikult vaba käik , mitte vähemtähtis on vävda rihis olemine .  D-mootori eripäraks on kütteseku jagamine pöördsiibriga , mis kahjuks äärmiselt primitiivse ehitusega , aga ka keeruline asendada. pöördsiibri toimimise põhieeldused oleks: suurim võimalik tihedus võlli suhtes koos vähima saadaoleva puutega , st.võll peaksjooksma puksi sees võimalikultvabalt ,kuid pilu oleks minimaalne .kui seejuures vändaotsa kanali nn lukuauk on faaside suhtes soodsalt sattunud on mootoril väänet. kõik muud jutud peaksid olema loogiliselt kah võimalikult heas korras.
 naiivne on loota ,kõigelihtsamate/odavamate  liigutuste kaudu suurt tulemust ,seda juhtub nõukaaegses propakandasugemetega kinopildis . 
 vahetamiskõlbulike tihendeid niiehknaa pole võtta , kui ehk vanast rasvast. kui oled kindel , et vändakarteris leke ,siis muidugi , aga tihend tuleb omakäeliselt  teha .
Vasta
#18
Tere taas!
Mõni päev tagasi sõber ostis enda võrrile hiina mootori peale. Ka minu ühel võrril on peal hiinakas. Mina sain ta kohe käima, aga sõber ei saa enda oma käima. Mootor täiesti tutikas. Säde pidi olema kollakas. Millest tuleb alustada, et saaks käima?
.... ________ 
.. /_________\ BA3 2106-2103 [Pilt: icon_e_wink.gif] 
. (OOIIIIIIOO) 
. U...............U


Vasta
#19
kas läheb täis siis , st üldse ei luba ka ? neid iinlasi eriti usaldada ei saa , võib magnet valepidi vändaotsas olla . kuigi  miskine video oli  "tehasest " , kus mootoreid koostati  ,haamriga . seal koosteliini lõpus oli stendialge , kus  kõik koostatud mootorid ka käima pandi, võibolla kõrvalkuuris käekiri teine.
 hiinakal ongi kaunis kidur säde , kuid süütab hästi , isegi kui piip maha tuleb, aga jääb küünla lähedale kõikuma , on sõidetud .stroboskoopi ilmselt pole , et momenti määrata . kui on mitu mootorit võib teisepealt mähist ja musta karpi laenata , ükshaaval , proovides ning nõnda vigased osad ellimineerides .
 karpa  võib ka näkku panna , kas jookseb nõel , või mõni kanal jääkidega ummistunud .
Vasta
#20
(30-12-2017, 20:36 PM)iceman Kirjutas: kas läheb täis siis , st üldse ei luba ka ? neid iinlasi eriti usaldada ei saa , võib magnet valepidi vändaotsas olla . kuigi  miskine video oli  "tehasest " , kus mootoreid koostati  ,haamriga . seal koosteliini lõpus oli stendialge , kus  kõik koostatud mootorid ka käima pandi, võibolla kõrvalkuuris käekiri teine.
 hiinakal ongi kaunis kidur säde , kuid süütab hästi , isegi kui piip maha tuleb, aga jääb küünla lähedale kõikuma , on sõidetud .stroboskoopi ilmselt pole , et momenti määrata . kui on mitu mootorit võib teisepealt mähist ja musta karpi laenata , ükshaaval , proovides ning nõnda vigased osad ellimineerides .
 karpa  võib ka näkku panna , kas jookseb nõel , või mõni kanal jääkidega ummistunud .

Täna sõber helistas mulle ja kutsus mind vaatama, et mis valesti võib olla, sest tal mõistus otsas. Seadsin sammud temapoole ja poole tee peal keerasin ots ringi  Smile . Läksin koju tagasi ja võtsin enda hiinaka süütepooli kaasa, et proovida sellega. Saime teada, et tema süütepool oli õhtal ning minu omaga läks kohe käima. Nüüd mingipäev pidi ostma uue süütepooli. Väga huvitav, et täiesti tutikal asjal selline jama võib olla. Sad
.... ________ 
.. /_________\ BA3 2106-2103 [Pilt: icon_e_wink.gif] 
. (OOIIIIIIOO) 
. U...............U


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne