[poolita] Lambdaanduritega seonduv
#41
(21-12-2017, 17:09 PM)janek555 Kirjutas:
(21-12-2017, 16:54 PM)Walter Kirjutas:
(21-12-2017, 14:07 PM)janek555 Kirjutas:
(21-12-2017, 13:20 PM)Walter Kirjutas:  Olen seda rohkem kui korra teinud, pärast näitu ka kontrollinud ning kõik on korras. 

Kuidas sa seda kontrollid?

Selleks vastavad seadmed olemas, ma kasutasin vag-comi.

Hästi, mina ei tea mis on vag-com,õpeta mulle mida see mõõdab? Kas see mõõdab andurist tulevat pinget,ehk siis voltmeeter? Või on temas endas ka üks lambda andur mis siis kontrollib auto anduri tööd võrreldes enda omaga?

Diagnostikaseadmega saad enam-vähem aru kas asi töötab nii nagu peab, tavalise testriga veel vähem. Päris oluline on kontrollida kas anduri regeerimiskiirus on õige. Signaal peaks rikkast lahjaks lülituma (tühikäigul) vähem kui 100 ms jooksul. Tavaline diagnostikaseade, veel vähem analoogtester selleks võimeline ei ole. 100% kindluse saad ainult ostsilloskoobiga. Kui andurid vananevad, siis eelkõige nende reageerimiskiirus väheneb ja see hakkab segu moodustumist halvasti mõjutama.
Vasta
#42
(21-12-2017, 23:30 PM)ivoalaska Kirjutas:
(21-12-2017, 17:09 PM)janek555 Kirjutas:
(21-12-2017, 16:54 PM)Walter Kirjutas:
(21-12-2017, 14:07 PM)janek555 Kirjutas:
(21-12-2017, 13:20 PM)Walter Kirjutas:  Olen seda rohkem kui korra teinud, pärast näitu ka kontrollinud ning kõik on korras. 

Kuidas sa seda kontrollid?

Selleks vastavad seadmed olemas, ma kasutasin vag-comi.

Hästi, mina ei tea mis on vag-com,õpeta mulle mida see mõõdab? Kas see mõõdab andurist tulevat pinget,ehk siis voltmeeter? Või on temas endas ka üks lambda andur mis siis kontrollib auto anduri tööd võrreldes enda omaga?

Diagnostikaseadmega saad enam-vähem aru kas asi töötab nii nagu peab, tavalise testriga veel vähem. Päris oluline on kontrollida kas anduri regeerimiskiirus on õige. Signaal peaks rikkast lahjaks lülituma (tühikäigul) vähem kui 100 ms jooksul. Tavaline diagnostikaseade, veel vähem analoogtester selleks võimeline ei ole. 100% kindluse saad ainult ostsilloskoobiga. Kui andurid vananevad, siis eelkõige nende reageerimiskiirus väheneb ja see hakkab segu moodustumist halvasti mõjutama.
Aitäh selgitamast,aga sellega olen ma kursis. Ma lihtsalt ei teadnud,et mis asi see vag-com on. Ossilograaf,tester ja ka diagnostikaprogramm (minul siis launch) on mulle tuttavad ja kasutusel. 
Huvitav on see jutt erinevatest anduritest,kahtlustasin seda isegi,et neid on erinevaid. Kogu see jutt siin paneb huvi tundma,et kuidas reaalselt mõjutab anduri tööd vähene õhu ligipääs.
Vasta
#43
(21-12-2017, 09:56 AM)stihl Kirjutas:
(21-12-2017, 03:43 AM)tiitnato Kirjutas: Oma tagasihoidliku mehaaniku praktikaga (20aastat) 

Tundub, et 20st aastast ei piisagi, et lihtlabase lambda tööpõhimõtet selgeks saada. Big Grin Big Grin Big Grin
Funktsionaalsest lugemisoskusest rääkimata.
(Jutt oli ju, et hapnik liigub läbi juhtme lambdasse, mitte ajju.)
   

jah mismoodi andur toimib ja kuidas tema töötab tean hästi , kuid siin vahepeal juba oli ka jutt et aju imeb läbi juhtme hapniku...
eks lugege natuke huumoriga ja ärge olge nii pagana tõsised
 
Kuna siin mindi minu pihta isiklikuks , siis austatud Härra mine võta nüüd mõni andur ja mõtle veel  30 aastat kust see õhk sisse pääseb . 
 Anduri korpus ei ole hermeetiline , ja sealt tuleb see vajalik õhk , mitte hapnik, lihtsalt õhk . See et antud videos on juhtme juurde see joonistatud on kunstniku mure .   Et olla kindel oma praeguses väites kontrollisin päris mitmed andurid üle .

  Sellised müstilised teooriad tekivad enamasti siiski inimeste teadmatusest  ja tihti tekib inimesel siis liigne enesekindlus millega räägitakse teistele samsugustelt legende edasi .   Noo see sobib põhimõtteliselt iga vandenõu teooria kohta , või vähemalt enamike.

 ärge nüüd viha pidage ja oleme mõistlikud  Smile 
  asjad on tegelikult tihti lihtsamad kui algul tunduvad  
Vasta
#44
Õhk liigub mõõda juhet ainult lairiba lambdal. Sellist lambda andurit ei saa ega tohi remontida juhtmete liitmise teel, ainult terviku vahetus päästab. 1,2,3 ja 4 juhtmelised lambdad on zirconiumoksiidi baasil ja teine sort 4 juhtmelisi on titaniumoksiidi baasil tehtud. Vahe on selles, et esimene töötab 0-1v teine 0-5v. Lairiba lambda testimine on oluliselt keerulisem kui teised, kuna seal mõõdetakse voolutugevuse kõikumist ja pinget. Ja õhku saavad need zirconium ja titaanium lambdad sealt samast kust juhtmed korpusest väljuvad. Joota neid juhtmeid on raske ja varem toodi põhjenduseks, et jootmisel tekkiv kuumus rikub lambda. Kuigi pole täheldanud, et jootmine lambdat rikkunud oleks. Siiski klemmidega ühendamine palju kiirem meetod. Lisaks tüüpilise lambda anduri tööiga on kuskil 160 000 km kui mootor on tipp topp korras.
Vanusega muutub võnke amplituud järjest pikemaks kuni lõpuks jääb graafikuks kriips ehk surnud lambda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne