Mootorratta taastamine
#1

Lugupeetud uunikumide mehed... Sõber taastab ühte iz planeta 1-e(64.a). Ja äsja sai rattale värv selga aetud,kas värvile võib laki ka peale kanda ?
Vasta
#2

Ei näe põhjust,miks lakkida ei tohiks...Kuigi peab arvestama,et vana masin näeb ülikiiskavana natuke veider välja,sel ajal kui ta tehasest välja tuli,kasutati ju tuhmimaid värve.Kui 101% originaalsust taga ei aeta,tasuks minu arvates küll lakk peale panna.

H,tegelikult sellel alal võhik
Vasta
#3

teatud mittepärlmuttervärvid ei kannata lakki,st.muutuvad tuhmiks.Mina talle lakki peale ei laseks.
Vasta
#4

Selge siis.
Natukene OT,aga mul hetkel ka ühe kaherattalise värvimine teoksil,krunt on peal,järgmisena läheb läbi pihusti korralik autovärv,ja kõige lõpuks kavatsesin spray-lakiga üle lasta.Kas peaks lakkimise ära jätma?

Sellel alal pole eriti kogemusi...

Vasta
#5

spray lakk ei kannata bensu,minu arust suht mõttetu seda peale lasta.
Vasta
#6

antud inimene üritab ta 100% uunikumiks teha st äkki plaan isegi musta numbrit taodelda.. värv ei ole pärla...
Vasta
#7

las paneb laki peale aga laseb poleerida mati taoliseks Smile
Vasta
#8

Kas siis poleks mõtekam matt lakk juba peale pannaToungue

Veel hullem värfifõhik MArek
Vasta
#9

kokkuvõte:lakki ärgu peale lasku,kui tahab,et masin originaalina välja näeb
Vasta
#10

ootan ikkagi vastus Unic.ee meestelt,sest ega teie komisjoni kuulu Big Grin no offence
Vasta
#11

Ma tahaks näha palju on siin foorumis asjatundjaid kes teevad vahet Hästi värvitud värvil ja lakitud värvil??? Lakiga katmine annab värvile kestvust juurde (kriimud,pleekimine ,kajaka s...t,jne...)Vahe ilmneb aastate möödudes...
On olemas nii nimet \"matisti\" või kuidas iganes seda nimetada mida saab lisada kaasaegsetele värvidele lakkidele ja värvisegajatel olemas kindlad retseptid palju liitri kohta lisada...

Sorry aga igasugused \"sprayd\" ei ole teema mida jutuks võtta taastamise eriti Värvimise juures!

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#12

Kas ratta paagi ja porikad võib ära lakkida ? kas see mõjutab antud ratta võimalust saada musta numbrit ??Sest antud rattaga on juba nii palju vaeva nähtud,ei oleks nagu soovi igatsugu agasid sisse jätta .. üks küsimus veel et rattal oli vene ajal must number nagu ikka..kas selle numbriga saab teda veel arvele võtta või peab ikkagi uue numbri taotlema ?
Vasta
#13

ikka uus nummerSad veel ,aga nüüd kui me lähme Euroopa liitu on asi niimoodi ,et kui masin 25 aastat vana siis unicum ja paberite saamiseks aint 1300 letti ja miksit muud ple vaja... sest praegu võetakse sult vana nummer ja pass ära siis nagu säilib ka miksit ratta ajaloost.

MArek
Vasta
#14

oskab keegi lisada midagi ? Sad
Vasta
#15

Üldjuhul kasutatakse vanade tsiklite restaureerimisel veoauto värve ja pigem lisatakse värvi hulka matistajat, et paremini autentset muljet jätta. Korralikult restaureeritud sõjaväe tsiklite värvile on lisatud umbes 30 protsenti matistajat. Laietarbe tsiklitele võib ka lisamata jätta, või siis 0-5 protsenti. Tehases värviti tsiklid ilma lakita ja tunduvalt kehvemate värvidega kui need millele tänapäeval veel lakki peale lastakse.
Palju olulisem kui viimane pinnakattematerjal, ehk värv, on siiski eeltöö. Nõukogude mootorrataste juures ei kasutatud eriti pahtlit, seega tuleks ka restaureerimisel seda arvestada, et keevisõmblused ja pleki valtsimisest tulenevad mõlgid hästi näha jääks. Raamid olid üsna robustselt kokku praetud. Triibud olid tõmmatud käsitsi pintsliga või väikese svammirullikesega, mitte teibiga. Tihti ei olnud kroomitavad detailid ka eelnevalt poleeritud eriti läikivaks.

Tark tegu oleks \"musta numbrit\" taotlev tsikkel enne restaureerimist ette näidata. Isiklikult olen nõus hindama nõukogude tsikleid, välismaa omadega saab aidata Urmas Teearu 5087150. Head nõu juppide originaalsuse kohta saab ka Aspelundi ja IZ350 käest.

PS Vene aegne must number kuulub teisele riigile, seega selle numbriga ei saa tsiklit Eesti registris pidada, küll aga võid paluda selle endale mälestuseks jätta ja näituse ajaks külge kruvida.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

suuremad tänud info eest ...Piibur ja IZ 350
Vasta
#17

aga kas sul on olemas mingid pildid ? triipude kohta vms ?
Vasta
#18

Mida teha vanast sõidukist, on maitse asi, st selle omaniku suva. Aga üldiselt on vanasõidukite ringkonnas levinud tava, et kui midagi taastada (st uuesti üles ehitada detail, pinnakate vms), siis võiks see välja näha võimalikult algse lähedane. Kuna vene ajal ei olnud tsiklite värv eriti läikiv, siis ei ole mõistlik ka taastatavat värvikihti selliseks teha. Ehk siis kui lakikiht panna vaid tugevuse pärast, siis võib seda teha, kui ta just väga ei läigi.

Mina isiklikult kasutaksin (tsiviilrataste juures) miskit mehaaniliselt tugevat veoautovärvi ja annaksin talle läiget vaid sedavõrd, kuivõrd poleerpasta ja vaha seda annavad. Militaari korral ütles Piibur juba ära, et tuleb lisada matistit ja värvkatet hooldaksin seal vaid vahatamisega, mitte poleerimisega. Oma Rootsi sõjaväejalgrattaid olen niiviisi hooldanud (olen nendega ka paaril üritusel välja olnud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Tere.
Kui tahan musta numbrit iz56-le, kas siis omab väga suurt tähtsust iz planeta relee(iz 56 on väike) ja esiargi plekid mis on planeta3 omad(iz 56 pole orginaalis suuna tulesid,P3 on plekkides augud), ja kas pean laskama leistangid uuestu kroomida laskma, rooste pani kroomi nahka?
Vasta
#20

Nii palju kui ma aru olen saanud siis nende musta numbri omanikke palju pole eestis...ja ma usun et peaksid ikka originaal jupid saama
http://pilt.ee/view/74226/ väike link osadest jubinatest antud planeta 1 kohta aga nii palju kui ma aru olen saanud laseb omanik ikkagi laki selga...seekord siis ülimat uunikumi ei tule aga täis originaal komplektsust ajab ta ikka taga Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne