01-01-2018, 22:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-01-2018, 23:06 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(01-01-2018, 17:42 PM)Tegelane5 Kirjutas: Eelpool kirjutajaid uskudes, siis paar akut ju ära keedetud.
...
Minu oma oli surnud juba laadima asudes. Küll on mul majapidamises kasutuses 6 erinevat akut, mis kõik on autodelt maha mõistetud kui "kõlbmatud". Peale paari tsüklit siiteki taga saavad UAZ, saska, klonksvaageni tavadiisli ja õuemosse käivitamisega suurepäraselt hakkama. Pluss elektrikarjuse toide ja üks varupatarei riiulis. Mulle piisab. Hübriidrussil on ainsana korralik aku peal, mis sai kunagi raha eest ostetud.
Natuke aku keemiat tundes pean ülepingepulssidega laadimist väga tõhusaks algavat sulfateerumist aeglustavaks abinõuks. Siiski mitte imerohuks ja on akusid, kus kahujustus on pöördumatu.
Millega peab nende pisikeste laadijate puhul arvestama, on aeglus suurte akude laadimisel. Massilüliti lekke tõttu 4 V tühjenenud 100 Ah akut laadis siitek taastelaadimise režiimil vähemalt kaks ööpäeva (täpselt ei tea, kuna kolmandal hommikul oli kõik rõõsa ja rahul). enne, kui ükskord täisolevaks tunnistas. Kusjuures üllatav oli see, et laadimine üldse algas - tavaliselt kõik alla 8 V mõistetakse automaatselt utiiliks ja tuleb trikitada