mootorratta juhtme diameetri valik
#1
Tere,

Kuna ühtegi teemat hetkel ei leidnud, siis uurin. Mis diameetriga juhtmeid kasutada juhtmestiku tegemiseks? Masin k750, aga see vist ei ole nii oluline. Kuna originaal juhtmestik ei sobi, kuna asjade asetused pole samad. Siis tuleb ise teha.

Kas on õige valik: tuled, signaal 1,5 ja ülejäänud 2,5 ?
Ehita, sõida, naudi
Vasta
#2
ega see korter pole. 2,5 ruutmillimeetrit ristlõike diameetrit on ikka nii jäme, et see küll sinna ei sobi. 0,75 ja 1,0 oleks minu valik. aku ja generaatori vahele võid 2,5 ka panna, aga mitte mujale.
Vasta
#3
Enne juhtme ristlõike valimist peavad sul olema teada ahelas liikuvate voolude suurused (nt vastavalt pirnide võimusele jms). Vastavalt amperaažile valid siis ristlõiked. Kui ma ei eksi, siis originaalis peaks emmilisel olema 1,5 või äärimisel juhul 1,25 mm2 suuruse ristlõikega juhtmed.
Vasta
#4
K 750 juhtmed 1,5 mass võib olla 2,5.
Vasta
#5
Pole veel mina näinud originaalis 6 voldisel suuremat ristlõiget kui 1 aga palun mitte segamini ajada kiulisel vaskaablil ja ühe kiulise isolatsiooniga traadiga.
Mõõdaks heameelega ära originaaliga aga arvan, et riidest katega kaablite ristlõige oli pigem 0,5-0,6 ruutu.
Seega pakun, et enamus kaableid olid kiulised ja 0,5 ruutu ja akult otse juhtmed genekale ja maandus võisid ollaa 1,0 ruutu.
Vasta
#6
Uurisin K-750 1960. a varuosakataloogi, seal enamus kaablite ristlõikeks märgitud 1,5 mm2. 1,0 mm2 ristlõikega on ainult juhtmed, mis lähevad tagumistesse tuledesse ja külgkorvi gabariittulesse. 1960 oli veel kasutusel riidekattega juhtmed. Ega pajud ei teegi silmaga vahet kas on 0,5, 1 või 1,5 mm2 ristlõikega juhtmed, sest isolatsiooni paksused kipuvad ka erinema vastavalt juhtmetüübile.
Vasta
#7
Tasub meeles pidada, et 6V süsteemil on juhtmes liikuv vool 2x suurem kui 12 V puhul sama võimsuse juures.
Vasta
#8
Ühe eriti "umbes" rusikareegli järgi kannatab vabas õhus elavates lühikestes juhtmetes ruutmillimeetrist 10 amprit läbi ajada. Mul ei ole seda järgides igatahes veel õnnestunud midagi maha põletada Smile. Kuuevoldises elektrisüsteemis tähendab see 60 W/mm2. 0,75 mm2 lubaks 45 W ja 1,5 mm2 90 W. Tsiklil pole rohkem iial vaja -- misse generaatori võimsus ongi?
Vasta
#9
Mõni kaitse ka süsteemis on?
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#10
Üks peakaitse on ja 90w võib olla max tarbimine kokku.
Pakkun ikka max 1 ruudune kiuline kaabel.
Vasta
#11
Ühesõnaga, tundub, et kui ma vean tagumiste tulede juhtmed 0,75 ja ülejäänud 1,5 siis peaks olema piisav.
Ehita, sõida, naudi
Vasta
#12
(07-01-2018, 17:13 PM)TimmThaler Kirjutas: Ühesõnaga, tundub, et kui ma vean tagumiste tulede juhtmed 0,75 ja ülejäänud 1,5 siis peaks olema piisav.
Oleks normaalne kui foorumis vastavad need kes teavad, kuid need kes arvavad, võiksid lugeda teadjate vastuseid ja saada ka teadjateks.
Vasta
#13
mis siin ikka arvata. vatt võrdub volt korda amper. juhtmete koormatavustabeleid leiab netist.
pisut arusaamatuks jääb, miks üritatakse minimaalselt võimalikku või veidi peenemat juhet kasutada.
kas korralik juhe ei mahu läbimõõdult või on mõnikümmend kopikat hinnavahet nii tähtis?
Vasta
#14
(07-01-2018, 17:13 PM)TimmThaler Kirjutas: Ühesõnaga, tundub, et kui ma vean tagumiste tulede juhtmed 0,75 ja ülejäänud 1,5 siis peaks olema piisav.

Täpselt optimaalsest ristlõikest palju olulisem on asja kasutusmugavus, tugevus-vastupidavus ja hind. Võta rahulikult 50m rull kiulist 1 ruutmillimeetrise ristlõikega juhet - mida suurem rull samasugust kaablit, seda odavam meetri hind. Selle kaabliga vea juhtmestik enamvähem paika kasutades esialgu lõdvaks jäetud kaablisidemeid olulistes sõlmedes kaabli paigal hoidmiseks. Tuledesse-viledesse minevad otsad jäta esialgu 30-50cm pikemaks - hea kontrollida ja järele anda kui tuleb puudu. Kohtadesse, kus kahtlustad suuremat koormust, pane lihtsalt kaks juhet paralleelselt.
Kui juhtmestik paigas ja testitud, tõmba riideteibi või termokahaneva toruga kokku ja kõik liigsed otsad lõikad sobivaks vastavat tuld või vidinat külge pannes.

Vasta
#15
(07-01-2018, 22:31 PM)isandpauk Kirjutas:
(07-01-2018, 17:13 PM)TimmThaler Kirjutas: Ühesõnaga, tundub, et kui ma vean tagumiste tulede juhtmed 0,75 ja ülejäänud 1,5 siis peaks olema piisav.

 Võta rahulikult 50m rull kiulist 1 ruutmillimeetrise ristlõikega juhet - mida suurem rull samasugust kaablit, seda odavam meetri hind. Selle kaabliga vea juhtmestik enamvähem paika kasutades esialgu lõdvaks jäetud kaablisidemeid olulistes sõlmedes kaabli paigal hoidmiseks. Tuledesse-viledesse minevad otsad jäta esialgu 30-50cm pikemaks - hea kontrollida ja järele anda kui tuleb puudu. Kohtadesse, kus kahtlustad suuremat koormust, pane lihtsalt kaks juhet paralleelselt.






[Pilt: Face_Palm.jpg]

Palju õnne sellise elektrisüsteemi hilisemal remontimisel kui sul on sarjas 10-15 tähistamata valget juhet.

(06-01-2018, 20:40 PM)Illimar Kirjutas: Enne juhtme ristlõike valimist peavad sul olema teada ahelas liikuvate voolude suurused (nt vastavalt pirnide võimusele jms). Vastavalt amperaažile valid siis ristlõiked. Kui ma ei eksi, siis originaalis peaks emmilisel olema 1,5 või äärimisel juhul 1,25 mm2 suuruse ristlõikega juhtmed.

Teoorias peaks vastavalt liikuvate voolude suurusele enne valima kaitsme ja seejärel saab valida kaabli ristlõike arvestades kaitsme nimivool *1,3 vms. Kui nüüd ühendada mitu peenikest kaablit ühe "võimsa" kaitsme järele paralleelselt siis ühe kaabli lühise korral ei pruugi kaitse teist nägugi teha. Ilmselt motika juures ei ole mingi juhtme mahapõlemine veel maailma lõpp kuid selline lähenemine ei ole el süsteemi koostamise juures põhimõtteliselt õige.
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#16
Kuna on on igav mõtlesin sogan ka vett.
Müüakse 7/9/12 jne. soonega juhtmeid järelhaagistele jne. Hea vedada, kõik ühes soones. Pead ainult varakult ette mõtlema palju sooni vaja.
Ristlõige sõltub alati tarbimisest, nii nagu sauna minnes ka õlut arvestad. Mida suurem tarbija seda suurem pudel tuleb võtta.
Kui Ohmi säädust ei mäleta, siis õnneks on tänapäeva internet kõikvõimalike kalkulaatoreid täis.
http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html
Üks vale arusaam on see, et kaitse on mõeldud tarbija kaitsmeks. Tegelikult see nii ei ole. Kaitse on mõeldud selleks, et juhet läbiv vool ei ületaks lubatud piire ja ei kuumeneks üle. Kui katse asemel on nn. kahvel, siis tulemus on see, et lased juhtmest rohkem voolu läbi kui ristlõige lubab. Juhe kuumeneb, isolatsioon põleb maha, juhe puutub maa/kerega kokku ja põleb kogu seade maha. Seega, alustad tarbijatest, liidad nende võimsused kokku, tarbitavast võimsusest saad juhtme läbimõõdu, juhtme läbimõõdu järgi paned paika kaitsme. Kaitse võib loomulikult olla väiksem, aga ei või olla suurem kui juhtme nimivool.
Selle pärast on ka starteri juhe jämmu....sealt läheb 100A läbi mis mühiseb.
Vasta
#17
(08-01-2018, 12:03 PM)inc Kirjutas: Kuna on on igav mõtlesin sogan ka vett.
Müüakse 7/9/12 jne. soonega juhtmeid järelhaagistele jne. Hea vedada, kõik ühes soones. Pead ainult varakult ette mõtlema palju sooni vaja.

No andke nüüd andeks, et ei suuta mitte vait olla.
Neid soontega kaableid on väga mugav kasutada seal kus puutumatut kaablit kahe "punkti"(ütleme näiteks pistiku ja tagatule(de)) vahel on ikka meetreid. 
Kui ikka custom juhtmesari vaja teha selline, kust neid hargnemisi tuleb iga mõnekümne sentimeetri tagant(nagu mootorrattal ülisuure tõenäosusega tuleb), siis see kaabel on pehmelt öeldes vale lahendus.
Ei tea nüüd teemaalgataja plaane, aga selle juhtmesarja puhul on suur vahe juba selles, kas masina elektrisüsteem tuleb minimalistlik(a la ainukesed tarbijad esi ja tagatuli, signaal), või customimeeste seas tihti kohatav rikkalikult tarviteid täis masin(lisatuled jne). Ehk siis palju üldse tarviteid mängu tuleb.
Samuti ei tea me seda, kas mingil määral ümberehitatud(nagu avapostitusest võib välja lugeda) masinal on originaalne 6V ja 10A generaator, pisut moodsam 12V ja 14A  generaator, või juba ultramoodne "tjuuninguks" lugemist vääriv mitmesaja watine.
Üldiselt võiks kõigepealt nö projekti valmis mõelda- mis ja kuhu tuleb, kuhu tulevad lülitid/kaitsmed jne. Siis saab tarvitite poole paika ja orienteeruva koormuse süsteemi erinevatele osadele kätte.
Hilisemate tekkida võivate rikete lihtsamaks lahendamiseks võiks kasutada ikkagi värvilisi, mitte ühte värvi kaabliga kogu süsteemi vedada.
Ruutmilli juhtme kohta üle 10A koormust ei tasu kohe kuidagi kasutada. Ise püüaks arvutada nii, et maks oleks 6A ruutmillile. Jääks väike varu ka juhuks kui tekib mingi ülekoormus(enne kaitsme rakendumist) ja pingelang ka väiksem.
Kui masinal on kasvõi üks tehniline puudujääk, siis mingist tuuningust ei ole seal mõtet rääkida. Masinad korda!
Vasta
#18
(09-01-2018, 21:46 PM)CORRADOg60 Kirjutas:
(08-01-2018, 12:03 PM)inc Kirjutas: Kuna on on igav mõtlesin sogan ka vett.
Müüakse 7/9/12 jne. soonega juhtmeid järelhaagistele jne. Hea vedada, kõik ühes soones. Pead ainult varakult ette mõtlema palju sooni vaja.

No andke nüüd andeks, et ei suuta mitte vait olla.
Neid soontega kaableid on väga mugav kasutada seal kus puutumatut kaablit kahe "punkti"(ütleme näiteks pistiku ja tagatule(de)) vahel on ikka meetreid. 
Kui ikka custom juhtmesari vaja teha selline, kust neid hargnemisi tuleb iga mõnekümne sentimeetri tagant(nagu mootorrattal ülisuure tõenäosusega tuleb), siis see kaabel on pehmelt öeldes vale lahendus.
Ei tea nüüd teemaalgataja plaane, aga selle juhtmesarja puhul on suur vahe juba selles, kas masina elektrisüsteem tuleb minimalistlik(a la ainukesed tarbijad esi ja tagatuli, signaal), või customimeeste seas tihti kohatav rikkalikult tarviteid täis masin(lisatuled jne). Ehk siis palju üldse tarviteid mängu tuleb.
Samuti ei tea me seda, kas mingil määral ümberehitatud(nagu avapostitusest võib välja lugeda) masinal on originaalne 6V ja 10A generaator, pisut moodsam 12V ja 14A  generaator, või juba ultramoodne "tjuuninguks" lugemist vääriv mitmesaja watine.
Üldiselt võiks kõigepealt nö projekti valmis mõelda- mis ja kuhu tuleb, kuhu tulevad lülitid/kaitsmed jne. Siis saab tarvitite poole paika ja orienteeruva koormuse süsteemi erinevatele osadele kätte.
Hilisemate tekkida võivate rikete lihtsamaks lahendamiseks võiks kasutada ikkagi värvilisi, mitte ühte värvi kaabliga kogu süsteemi vedada.
Ruutmilli juhtme kohta üle 10A koormust ei tasu kohe kuidagi kasutada. Ise püüaks arvutada nii, et maks oleks 6A ruutmillile. Jääks väike varu ka juhuks kui tekib mingi ülekoormus(enne kaitsme rakendumist) ja pingelang ka väiksem.
haagisejuhtmed minu arust parim lahendus,kui vaja lõikad kesta ümbert ja pärast termokahanev selga.kui värvidest puudu tuleb siis saab ju isoleeriga(eri värvid saada) uusi värve tekitada nt must punasega ja vastupidi,lisaks ju ka mingid numbrid rõngastel olemas mis pannakse kaabli ümber.see 1 cm mis isoleeri laius mahub kenasti ka igale poole klemmi ja rüü vahele.ühevärviline jah hapuks kisub.
Vasta
#19
(10-01-2018, 11:07 AM)muska71 Kirjutas:
(09-01-2018, 21:46 PM)CORRADOg60 Kirjutas:
(08-01-2018, 12:03 PM)inc Kirjutas: Kuna on on igav mõtlesin sogan ka vett.
Müüakse 7/9/12 jne. soonega juhtmeid järelhaagistele jne. Hea vedada, kõik ühes soones. Pead ainult varakult ette mõtlema palju sooni vaja.

No andke nüüd andeks, et ei suuta mitte vait olla.
Neid soontega kaableid on väga mugav kasutada seal kus puutumatut kaablit kahe "punkti"(ütleme näiteks pistiku ja tagatule(de)) vahel on ikka meetreid. 
Kui ikka custom juhtmesari vaja teha selline, kust neid hargnemisi tuleb iga mõnekümne sentimeetri tagant(nagu mootorrattal ülisuure tõenäosusega tuleb), siis see kaabel on pehmelt öeldes vale lahendus.
Ei tea nüüd teemaalgataja plaane, aga selle juhtmesarja puhul on suur vahe juba selles, kas masina elektrisüsteem tuleb minimalistlik(a la ainukesed tarbijad esi ja tagatuli, signaal), või customimeeste seas tihti kohatav rikkalikult tarviteid täis masin(lisatuled jne). Ehk siis palju üldse tarviteid mängu tuleb.
Samuti ei tea me seda, kas mingil määral ümberehitatud(nagu avapostitusest võib välja lugeda) masinal on originaalne 6V ja 10A generaator, pisut moodsam 12V ja 14A  generaator, või juba ultramoodne "tjuuninguks" lugemist vääriv mitmesaja watine.
Üldiselt võiks kõigepealt nö projekti valmis mõelda- mis ja kuhu tuleb, kuhu tulevad lülitid/kaitsmed jne. Siis saab tarvitite poole paika ja orienteeruva koormuse süsteemi erinevatele osadele kätte.
Hilisemate tekkida võivate rikete lihtsamaks lahendamiseks võiks kasutada ikkagi värvilisi, mitte ühte värvi kaabliga kogu süsteemi vedada.
Ruutmilli juhtme kohta üle 10A koormust ei tasu kohe kuidagi kasutada. Ise püüaks arvutada nii, et maks oleks 6A ruutmillile. Jääks väike varu ka juhuks kui tekib mingi ülekoormus(enne kaitsme rakendumist) ja pingelang ka väiksem.
haagisejuhtmed minu arust parim lahendus,kui vaja lõikad kesta ümbert ja pärast termokahanev selga.kui värvidest puudu tuleb siis saab ju isoleeriga(eri värvid saada) uusi värve tekitada nt must punasega ja vastupidi,lisaks ju ka mingid numbrid rõngastel olemas mis pannakse kaabli ümber.see 1 cm mis isoleeri laius mahub kenasti ka igale poole klemmi ja rüü vahele.ühevärviline jah hapuks kisub.
Defineeri mulle mis asi on`` haagisejuhtmed``? Kui inimene taastab masinat, siis tahab ta loomulikult koostada juhtmed õigete värvidega ja läbilõikega. Seda juhtme läbilõiget ta ainult sooviski teada.
Vasta
#20
Võibolla mõeldud nii, et ülemine on haagise-, alumine autojuhe. Erinevus siis väljuvate hargnemiste arvus ja tiheduses ühe meetri kohta.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Инвалид информационной воины.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne