MTZ 80/82 D-240 mootori tsentrifugfaal õlifiltri vahetamine euro õlifiltri vastu
#41

Mis Belarusi läbivoolutsentrifuugi puutub, siis et see korralikud pöörded üles saaks peab töösoe mootor mitu minutit täiskoormusel käima.
Metsas näiteks gaas põhjas mäest üles tulles ja mootorit seisma jättes on tsentrifuugi reaktiivmootorile sarnanevat häält poolteist minutit kuulda.
Kuna selle tsentrifuugi paneb käima sealt läbivoolav õlikogus siis madala pöördega, kui rõhk madal ja õli kulub vähe ta ei puhastagi õli.
Lisaks ühel eksemplaril oli kas tasakaalustus nihu läinud või see labapump mis võlli ümber on ja selle asja pöörlema paneb kuidagi ebaõnnestunud.
Igatahes selle tööhäält ei õnnestunud kunagi kuulda, samas kui ilma kuplita vaadates asi pöörles kuskil 500 pöörde kandis.
Kuna sellest ei piisa ilmselgelt siis saigi sinna filtrielement pandud.
Seega inimesele, kellel mootor ei saavuta kunagi töötemperatuuri ja ka rasket koormust näeb harva oleks filter kavalam lahendus sest mida vähem õli sealt läbi voolab seda paremini ta õli filtreerib.
Toimiv ja piisavate pööretega tsentrifuug aga suudab erinevalt õlifiltrist ka tahma õlist välja korjata mida filter ei suuda sest ta ummistuks siis ära kui paberi poorid nii väiksed oleks.
Seega oleks alati kaval otsida misiganes mootorile võimalikult suur õlifilter, kus elemendi pindala on suurem ja selle arvel ehk ka elemendi poorid peenemad.
Mis aga puutub õlikanalitesse sadestuvatesse asjadesse, mis sealt lahti pääsevad siis mina pole veel näinud et kanalisse kus õli voolab midagi seinale koguneks.
Osadel aparaatidel on väntvõllis muidugi taskud, kuhu õlis olevad võõrkehad sadestuvad, kuid selle tasku sisu pesemise teel puhtaks saada on ikka väga raske.
Seega see paremate pesuomadustega õli paaniline kartmine pole põhjendatud.
Sadestused tekivad kohtadesse kus õli minimaalselt satub ja ei toimu pindade pesemist õliga.
Näiteks klapikambrikaane alla tekib paks tavotilaadne ollus ja see ka osalt õliaurude kondenseerumisest jahedamale pinnale.
Siis tulebki lihtsalt klapikambrikaas maha võtta ja kas allaminevad avad kinni panna või ka õlivann alt võtta ja lihtsalt survepesuriga asi puhtaks pesta ning uus õli sisse.
10W40 on väga sobiv õli Belarusi mootorile.
Vasta
#42

(17-01-2018, 14:57 PM)2715 Kirjutas:  ...Osadel aparaatidel on väntvõllis muidugi taskud, kuhu õlis olevad võõrkehad sadestuvad...

Mitte ei sadestu, vaid visatakse sarnaselt zapika õlifiltrile.
Vasta
#43

Nende väntvõlli kanalitega ja õnarustega on üldse jamad. Näiteks meil kohalik vändalihvija ei võta isegi seda tööd ette,et hakkaks klientide väntvõlle seestpoolt puhastama. Lihvib võlli ära ja loeb sõnad peale. Iga meister kes mootorit remondib,peab selle töö ise ette võtma ja selle eest ka vastutama. Ma saan aru ise ka,et kui lihvija selle tööga tegelema hakkab,jäävad paljud võllid lihvimata...

Mis puutub Russi väntvõlli siis enda traktoril ei ole vaja olnud veel midagi lihvida ega puhastada. Käib vana "sita" peal edasi. Big Grin Õlisurvet veel on,seega töötavat asja ei näpi.

Küsimus siis ka kõigile Russi omanikele,kes kasutavad tänapäevasemat õli. Mida te olete leidnud oma tsentrifuugist peale selle avamist puhastamiseks? Smile 

T.
Vasta
#44

Viskasin huvi pärast pilgu T-40 piiblisse. Siin on kirjas järgmised tarkuseterad...

1. Õlirõhul enne tsentrifuugi rootorit 5,5...6 kgf/cm2 ja õlitemperatuuril 90C pöörleb tsentrifuugi rootor 5500 p/min
2. Puhastamiseks kaabitakse sete maha puitkaabitsaga ning seejärel pestakse kõik detailid hoolikalt diiselkütusega.
3. Peale mootori järsku seiskamist, peab rootori pöörlemist olema kuulda veel vähemalt 30 sek.
4.Rootori seinal ei tohi lasta settekihi paksust liiga suureks, vastasel juhul õli läbivoolamise kiirus suureneb rootoris ja see viib omakorda sette seintelt kaasa.
5.Rootori tihend peab olema korras ning rootori loks peab jääma 0,4-1mm piiresse.
6. Õlitussüsteem töötab normaalselt ainult siis, kui mootoris kasutatakse ettenähtud õlisid. Siinkohal ma usun on võimalus siiski ka tänapäevaseid õlisid kasutada Smile 

See kõik tähendab kokkuvõttes seda, et rootor peab olema korras ja mootoris tuleb kasutada umbes sama vedelat õli mis vene omadki olid. Siin ei ole mõtet vaielda, kas 30 aastat tööd teinud tsentrifuug on parem kui uus pappfilter või mitte. Uus ja korras tsentrifuug on seda kindlasti, kuid tööd peab ta tegema ette antud parameetrite alusel. See tähendab ka vastavat mineraalõli, korras õlitussüsteemi ja mootorit, õiget õlisurvet ning temperatuuri.  

Kui see kõik on ok, siis kätte saab õlist tsentrifuugiga kindlasti kümnetes kordades rohkem mustust kui papist filtriga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#45

(17-01-2018, 21:14 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Nende väntvõlli kanalitega ja õnarustega on üldse jamad. Näiteks meil kohalik vändalihvija ei võta isegi seda tööd ette,et hakkaks klientide väntvõlle seestpoolt puhastama. Lihvib võlli ära ja loeb sõnad peale. Iga meister kes mootorit remondib,peab selle töö ise ette võtma ja selle eest ka vastutama. Ma saan aru ise ka,et kui lihvija selle tööga tegelema hakkab,jäävad paljud võllid lihvimata...

Mis puutub Russi väntvõlli siis enda traktoril ei ole vaja olnud veel midagi lihvida ega puhastada. Käib vana "sita" peal edasi. Big Grin Õlisurvet veel on,seega töötavat asja ei näpi.

Küsimus siis ka kõigile Russi omanikele,kes kasutavad tänapäevasemat õli. Mida te olete leidnud oma tsentrifuugist peale selle avamist puhastamiseks? Smile 

T.

Mina isiklikult pole sealt küll midagi erilist leidnud.
Pigem enne õlivahetust on olnud huvitavamaid leide.
Korra on selle sõela laiali visanud ja selle jupid olid seinale kleepunud.
Miskil Jumzi mootoril mis oli nii ära reostunud et nookurid ei paistnud välja küll kartsime, et kui see nüüd kõik maha hakkab tulema siis...
Sai tsentrifuugi vaadatud iga paari päeva järel aga mingit erilist nähtust ei tekkinud 100 tunniga ja siis vahetasime uuesti õli.
Paberit kasutan ka alati sest ei viitsi seda roppust maha kraapida.
Paberile lükkad noa alla ja käes ta ongi.

Mis aga vändakaela taskute puhastamist puutub, siis seda ei tee keegi peale hoolsa omaniku sest see jama on seal nii kõvasti kokku pressitud et raiu või meisliga välja.
Pintsliga pesemisele see sete väga ei allu ja seega selle õli poolt lahtipesemise mõte ei tundu usutav.
Vasta
#46

Kuna kõik kardavad hirmsat moodi kokkujooksmist, siis kas poleks mõistlik igaks juhuks profülaktika mõttes mootor xado-ga ära töödelda. Kunagine loomkatse, mille motomees korraldas, jättis mulle küll sügava mulje. Oma põkale kavatsen selle kuuri suvel ära teha. Kasutanud olen siiani küll lääne õlisid, aga olgem ausad, kui põkat paar korda aastas kasutad, siis ei ole õli ka just eriti tihti vahetanud. Ma olen isegi korra spets pesuvahendiga mootori läbi pesnud, lootes, et õli on pärast ilus puhas, kuid paraku suhteliselt  kiiresti muutus õli mustaks .
Siiani olen xadot kasutanud sõiduautode mootoris, mingit paranemist mootori dünaamikas või kütusekulus ei ole täheldanud, samas õlita sõitu pole veel proovinud.
Vasta
#47

Ühel russal, millel õli viimati teab kuna vahetud, oli tsentrifuugi seinal nii 1,5-2cm kiht musta.
Teisel 10W40 õli sees ja ei oska midagi paha öelda.
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#48

Räägime siin suure kisa saatel, et milline filter on parim ja milline õli on parim. Õli võib ju hea olla aga tuleb ka arvestada seda kas see hüpersuper  hea õli ikka sobib iga filtri jaoks. Kui õli on pungil igasuguseid pesuaineid siis see lahtipestud  sodi ei jää mujal pidama kui pappfiltris. Tsentrifuugi peseb ka kenasti puhtaks ja kasu asemel tekkib hoopis kahju. 
See õli ja filtreerimise küssa polegi nii lihtne kui algul talupoja mõistusega võttes tundub.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#49

(19-01-2018, 10:14 AM)Daff Kirjutas:  Räägime siin suure kisa saatel, et milline filter on parim ja milline õli on parim. Õli võib ju hea olla aga tuleb ka arvestada seda kas see hüpersuper  hea õli ikka sobib iga filtri jaoks. Kui õli on pungil igasuguseid pesuaineid siis see lahtipestud  sodi ei jää mujal pidama kui pappfiltris. Tsentrifuugi peseb ka kenasti puhtaks ja kasu asemel tekkib hoopis kahju. 
See õli ja filtreerimise küssa polegi nii lihtne kui algul talupoja mõistusega võttes tundub.

See toimiva tsentrifuugi pesemine pole nii lihtne kui arvad.
See saast on nii hästi tihenenud et kui paar päeva bensiinivannis seisab ei tule ka saast ise lahti.
Kui aga tsentrifuug pöörleb aeglaselt ja sinna sadestuvad ainult raskemad osakesed siis sellist kihti on tõesti lihtsam pesta.
Seega, kui ikka pole kunagi kuulnud tsentrifuugi pöörlemist peaks kas probleemiga tegelema või filtrit kasutama.
Vasta
#50

Valiku tegemine pappfiltri ja tsentrifugaalfiltri vahel ei lähegi nii ludinal kui teemat tehes lootsin. 

Olemasoleva info põhjal ei hakka esialgu pappfiltrile üle minema. Töökorras tsentrifugaalfilter paistab olemasolevatest kõige parem lahendus. Papile üleminek tähendaks ligi 50€ väljaminekut ja kindlasti paaritunnist ajakulu koos kronsteini ja filtri soetamisega. 
Üks huvitav ja ilmselt kasulik lahendus oleks kasutada koos pappfiltrit ja tsentrifugaalfiltrit nii, nagu kirjeldas kasutaja Daff oma postituses Volvo euro-6 mootorite kohta, kuid see lahendus tähendaks isetegemist ja saadav kasu ei oleks eeldatavasti piisav kulutatud aja korvamiseks. 


Silma jäi veel kasutaja Viplala postituses välja käidud info kraanide ja manomeetrite kasutamisel enne ja peale tsentrifugaalfiltrit, et kontrollida tsentrifugaalfiltri korrasolekut. Erinevatest postitustest saadud info põhjal peaks tsentrifugaalfiltril kindlasti olema võimalus kontrollida töökorras olekut. 
Nagu mõned kasutajad kirjutasid, siis tsentrifugaalfiltri heli kuulamine peale mootori seiskamist ei anna parimat tulemust selle töökorras oleku määramisel. 
Milleks on need kraanid enne ja peale tsentrifuugi vajalikud ning kuidas tõlgendada manomeetritelt saadud infot tsentrifugaalfiltri seisukorra määramiseks. 


Tsentrifugaalfiltri peamiseks plussiks jääb ka vist see, et tsentrifugaalfilter on MTZ traktoritel juba aastakümneid kasutuses olnud ning seega on tegemist igaljuhul vajalikul ja arvestataval tasemel toimiva süsteemiga. 
Vasta
#51

Uued kuuepütased  Russid millel MMZ mootor on läinud ka sama teed, et tsentrifuugile lisaks on veel pappfilter pandud. Just eile tuusteldasin Minski traktoritehase lehtedel ja sealt jäi selline infonupuke silma.

Lisaks veel tsentrifuugi korrasoleku hindamisest kuulmise järgi. Tehas väidab, et kui peale töösooja mootori seiskamist on kuulda tsentrifuugi häält 30-60 sekundi jooksul siis on seade töökorras.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#52

kus peaksin viga otsima kui vurr ringi ei käi , sammas korjab väikse kihi aga körvaga kuuldes ringi ei käi nagu
Vasta
#53

Millisest vurrist jutt käib? Näiteks t40 omal annab vastava klapiga õli mööda juhtida vurrist. Aga muidu peaks esimese asjana vurri laiali lammutama, puhastama, vaatama üle ka düüsid, lõtkud, kanalid ja mõõtma õlisurve süsteemis.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#54

(18-02-2018, 00:36 AM)viplala Kirjutas:  Millisest vurrist jutt käib? Näiteks t40 omal annab vastava klapiga õli mööda juhtida vurrist. Aga muidu peaks esimese asjana vurri laiali lammutama, puhastama, vaatama üle ka düüsid, lõtkud, kanalid ja mõõtma õlisurve süsteemis.

Õli saad mööda juhtida õliradiaatorist aga mitte vurrist.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#55

Õige märkus. Vurrist tõesti ei anna midagi mööda juhtida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#56

Pildi järgi on ka tsentrifuugist möödavooluklapp olemas.
[Pilt: image014_6.jpg]
Pilt on leitud netist ja ei pruugi olla, kuid võib olla õige.
Vasta
#57

Selline klapp on kõigil VTZ mootoritel. Ka põkal. Nendel mootoritel suunatakse kogu õli esmalt tsentrifuugi ja sealt  keskmisele raamlaagri kaelale. Kui aga mootor ja reduktsiooni klapp jäävad hätta ja ei jõua kõgu õli vastu võtts lippab osa õlist tagasivoolu. Päris mööda aga õli tsentrifuugist juhtida ei saa.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne