Odav, öko ja vastupidav?
#21

Gaasiauto sobib sellise maa peale kilomeetri hinna alla toomiseks. Selline millel seade juba peal on. Tiksutad maja ees veidi soojaks, et gaas tulema hakkaks ja teed oma sõidud ära. Veel parem, kui on variant mootorit elektriga ette soojendada. Ainult üks hakkas hetkel a24-s silma, mis sinna hinnaklassi ära mahub. Vahetuseks võid viia küttepuid ja kardulaid või kumminaise vms.

Mul sõber sõidab juba aastaid b4 universaaliga, mootoriks kahene bensukas ja praktiliselt igal aastal enne ülevaatust saab sinna turuväärtuse või poole jagu raha sisse laduda(eeldatav väärtus 300). Siis ka nibin-nagin teisel korral saab läbi. Laguneb see omaaegne unistuste auto, mis teha. Sõidab ka lühikesi otsi, a 2x3km päevas ja ise väidab kütusekuluks 10. No mine sa tea, ta nii rahuliku stiiliga ka, ehk saabki.
Vasta
#22

Hobune parim variant, hommikul hüppad selga on kohe soe, kui ei sõida siis näksib muru(niitmist ka vähem) Sita korjad kokku ja kartul tuleb mis mürin( porgandit võib ka kasvatada, siis on sõidukil nitro olemas)  Big Grin
Tänapäeva autod on kõik saastad osta lihtsalt midagi ära, sest katki läheb see niikui nii, mida vastupidavam auto seda kallimad jupid on ja lõpuks tuleb kulukuselt samasse auku kas sõidad bmw või fordiga
Vasta
#23

2.0 85 kw võtab suvel ca 8, talvel 9-10. Ainult linnas vb tõesti 12 talvel. Aga samass, meil võttis aasta vana 1.6 bensukas Mazda ka 14 sajale Tallinnas, pool ajast istud ummikus.
2 liitrine on 4 silidriline ja täis pritsega, aju juhib 4 pihustit + külmkäivituse pihusti. Jõu ja bena kulu suhe paigas (66kw võtab sama palju kütet) ja käib nagu kell, kui hooldada ka.
2.3  r5 on mehaanilise pritsega minu teada b4 peal, ma käiks pika kaarega mööda. Kui mingi jama on, siis korda teha korralik jama.
2.6 neelab kütust palju ja on kallim pidada, sest on V6 (rohkem küünlaid, 2 lambdat, 2 kati, jupid sildades tugevamad ja kallimad)
2.8 Kõik sama, aga jõudu rohkem.

1.9 tdi 66 kw - mehhaanilise pumbaga, pommikindel loom. Edasi ei käi, aga kütust ka ei võta. Remont on sigaodav, kui vaja kasvõi pumpa remontida.

Ja - Mootoriõli, küünlad, filtrid, vedelikud, piduriklotsid, kettad, lambda, katalüsaator, rehvid, kütus jsm on kõik kuluosad. Vajadus sõltub hoolduse tihedusest ja sõitjast.
Mida sellele b4-jale siis iga aasta 300 euri eest tehakse?
Ma ostsin viimasele diisel b4jale peale ostu uued rihmad, veepumbad, uued õlid jms, läks 270 euri (90 000 km järgmise vahetuseni). Poole aasta hiljem ostsin forsist 300 euri eest juppe - vahetusse läksid käigukastipadjad, mootoripadjad, õõtsapuksid, sarniirid, rooliotsad, tagumised rattalaagrid, esimesed kettad ja klotsid, õhufilter, küttefilter, salongifilter, eest kondid, klapikambrikaas, kässaritrossid. Midagi oli veel selle raha sees, aga ei mäleta enam.

Pärast seda on olnud ülevaatusel käimise rõõm rohkem. Vahepeal on vahetatud ka üks pooltelje ots, aga ka see on kuluosa (alla 100 euri miskit koos tööga), ja pumba tihendid (koos tööga 45 euri)

Kui eesmärk on osta 500 euriga auto, millega aastaid sõita, mitte remontida ja PUHTALT ülevaatusel läbi saada... Ei tahaks uskuda. Ka 5000 eurosel autol on vaja ostes teha rihmavahetused, õlid, filtrid, mõni loogised liigend või amort, jne..

Muidugi mul vanaisa on ka selline - "Alles 8 aastat tagasi ostsin auto ja juba on vaja 2 amorti vahetada - seda autot küll ei soovita"

Minu arust on b4 väga lihtne ja tugev auto. Ja 300 euri aastas ? 300 euri on uue odava auto kuu liisingumakse. Kui sa pead ainult 300 auri aastas auto hoolduse alla panema, on see odav. Ja b4 seda iga aasta küll ei vaja, tee korraga korda, kestab kauem.
Vasta
#24

(24-01-2018, 11:47 AM)ivoalaska Kirjutas:  ...Berlingosid on näha liikumas küll aga nad on kõike muud kui murevabad, vähemalt need mis alla 500 euro maksavad.
Berlingo, Partner, Peugeot 206 ja vb. miskit veel sarnast on odavatel masinatel üldjuhul tagasild läbi, aga kui taastatud sild alla panna siis rohkem suuri muresid väga olla ei tohiks.
Seda taastatud silda peaks tehtama ka määrdenipilitega, niiet peaks määrides suht. igavene edaspidi olema.
Ja sildasid täitsa taastakse siin meie maal, vist oli kuskil Lõuna-Eestis tegija, aga hindasid täpselt ei mäleta.

Ja igasugu 500 eurose autol ostes kõige esimene ja tähtsam asi oleks vast rihmavahetus kui ei ole soovi igapäevast loteriid mängida.

Ja nagu ka eelpool väljatoodud, siis 500 eurone auto kindlasti bensukas kindlam kui diisel.
Ise vaataksin selle raha eest Golf 3/Vento või siis ka Audi 80.
Vasta
#25

Kui hinnapiir 500 ja tahtmine reaalselt väikese kuluga sõita, siis väga pikkadest isiklikest kogemustest julgen soovitada justnimelt PSA 1124cm3 ridanejaga 44 kilo-ja-vatist katelt näiteks sellise 206-liitrise poekoti kõhus. 

Kui me tegime Talveralli rada Quattroga, jäi meie selle mootoriga Saxo talvel puhtalt abikaasal töölkäimise autoks ja see sisaldab endas iga päev 12-14 minti elik 6,5 kilti Tallinnas korda 2 tööl käimist ja REAALNE oli see, et 42 liitrit paagiga sai Ta tööl käia 2 kuud ehk 42 tööpäeva!!! Edit2: valetasin, vaatasin arhiivist järele - veebruar oli sees ja seega oli tööpäevi tegelikult 38 Big Grin Aga ikkagi jämedalt liiter päevas - reaalselt PÄRISELT saavutatud tulemus, kusjuures auto pannakse meil alati enne õuepeal käima, et oleks soe aga see teeb tegelikult ka kulu vähemaks... Muidugi: Saxol ei ole/olud roolivõimu (pommikindel tavaline lattrool!), kangeid elektrilisasid jms, mis kõik ka energiat raiskab ja 206'st oli ka reaalselt 150 kilo kergem. Aga sellevõrra ebaturvalisem, ebamugavam jne. 206Pug on tegelikult päris hea autokene.

Ainus ohtlik kuluartikkel on kõigil neil kompakttagasillad! See käib nii Partneri, Saxo, 206, Xsara, Picasso jne kohta, kus all need on. Renault' oma oli töökindel aga Megane ise mitte Big Grin Sestap ma maksaks natuke rohkem sellise isendi eest, kus need on juba remonditud-vahetatud! Edit: see juba hoiatati, mul lihtsalt 14-aastane isiklik kogemus ja 1 tuliuus sild ka ostetud, taastamine on mõtetu!

Samas, kui me tahaksime ka natukenegi "lõbusamalt" sõita, siis üks väga alahinnatud mudel olematu raha eest on see 80kilovatine isend! Eesti originaal ja ülevaatuse põhiselt ka ausa läbisõiduga! Kusjuures bensukulu on neil linnas reaalselt sama, mis pisikatlal aga maanteel on kulu palju madalam! Aga sõidurõõma pakub meeletult, nii linnas "sigatseda" kui Open Trackil Saugal hullata! VÕI lapsele J16 noorteklassis sprinti ja rahvarallit sõita Big Grin
Vasta
#26

Audi 80 B4  väga vastupidav , suhteliselt odavate varuosadega . 2,0 l 66kW bensiinimootoriga on suhteliselt tuim sõiduk , lumes aga väga hea läbivusega , siseruum kitsas , pakiruumi sedaanil sama hästi kui pole , aga kokkuvõttes hea auto.
 Odav , ökonoomne ja vastupidav = Opel Astra  alates mudelist  Opel Astra G ja edasi , mida arvate ?
Vasta
#27

(24-01-2018, 15:34 PM)PlyVal64 Kirjutas:   sisaldab endas iga päev 12-14 minti elik 6,5 kilti Tallinnas korda 2 tööl käimist ja REAALNE oli see, et 42 liitrit paagiga sai Ta tööl käia 2 kuud ehk 42 tööpäeva!!! Edit2: valetasin, vaatasin arhiivist järele - veebruar oli sees ja seega oli tööpäevi tegelikult 38 Big Grin Aga ikkagi jämedalt liiter päevas - reaalselt PÄRISELT saavutatud tulemus,

Et läbematule lugejale kõik väga imeline ei paistaks, siis üldtunnustatud mõõtühikutes teeb see 8,5L/100km.
Selle reaalsuse kõrval oleks ka 10L/100 päris hea tulemus. 
Tasub mõelda, juhul kui kellelgi ikkagi on illusioon, et ökomobiil peaks neelama linnas 6L/100km aastaringselt, nii nagu tehniline spetsifikasioon lubab.
Vasta
#28

Näiteks selline isend sobib suhteliselt täpselt, ainult bensuka asemel diisel.
http://www.auto24.ee/used/2744276
Vasta
#29

Kui b4 või golf 3 siis kindlasti b4. Selle hinnaklassi golfid on ära mädanenud. Mul oli üheks tööpilliks b4 2.0 85kw. Jooksis kokku raibeSmile samas 2012 transporter jooksis ka kokku. Opel vectra b-ga sai kaua kärutada. Vigu oli palju aga viis kohale ja päris mugavalt. Põhi mädanes ära ainult. Sama lugu 95 passatiga. Roostes panniga saad 30ga puusse sõites juba surma niiet need unustaksin mina ära...
Vasta
#30

Lükkaks siin tekitatud illusiooni vanade vagide "sigaodavate" varuosade osas veidi kraavi poole. Kui on sul romulast poolpidust asja võtta, ei vaidlegi väga vastu, kuid kui uusi pead otsima hakkama ja osad jublakad ainult originaalina saadaval, siis võtab veidi kuklatagust sügama ikka.

Näiteks kõige tavalisem ukselukk esiuksele. Kuniks veel on, võtad romulast selle 10-15 euri tükk, aga uuest peast olenevalt ostukohast 170-190€. Sõbral läheb mõne viimase aasta jooksul juba kolmas vahetusse. On seni romula omi kasutanud, aga viimane kord oli vähe võimlemist, kuna enam päris igas augus polnudki pakkuda. Samuti pidi paar aastat tagasi mingi pritsungivärgi uue ja originaalse poest ligi võtma. Jälle olid numbrid seal paarisaja juures. Et siis nende asjadega on nii ja naa. Temal ei püsi veel võtmed ka käes ja peab iga pisikese liigutuse eest maksma. Õnneks on leidnud sellise hea meistrimehe, kes teebki kodus vanemaid masinaid ja päris esindusse minema ei pea.
Vasta
#31

(24-01-2018, 09:59 AM)alfredo Kirjutas:  Oli kunagi 1998 väljaandest kolme uksega almera. Mootori suurust isegi ei mäleta, vist 1,4. Kiiresti läks soojaks, linnavahel oli tragi iseloomuga, benssu kulus 6, korralikult talda andes 7. Roostetas muidugi. Hinda hoidis kah. 6000 ostsin ja peale väikest avariid müüsin 5500-ga maha : )
 Praegusel hetkel tuleks uurida kas tagusild ikka suvatseb oma kohal olla kui auto üles tõsta Big Grin  Kergemat sorti karbi puudulikkus on nagunii.
 Neid rimakate teemasi on siin ennegi olnud, ise soovitaks kõigepealt tuttavatelt uurida ega kellelgi midagi seisma pole jäänud/mas. Sellisel juhul tead mida saad vähemalt. Tava laks ju on, kui auto müüdud siis selgub, et kellelgi oli vaja jne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#32

(24-01-2018, 17:46 PM)TeeTL Kirjutas:  Et läbematule lugejale kõik väga imeline ei paistaks, siis üldtunnustatud mõõtühikutes teeb see 8,5L/100km.
Selle reaalsuse kõrval oleks ka 10L/100 päris hea tulemus. 
Tasub mõelda, juhul kui kellelgi ikkagi on illusioon, et ökomobiil peaks neelama linnas 6L/100km aastaringselt, nii nagu tehniline spetsifikasioon lubab.

Aitüma! Big Grin 
Just, seda siis talvel jaanuar-veebruar, naastrehvid, lumi, külm jne. Suvel soojaga on sama autoke võimeline liitrikese vähemaga sama tööd tehes hakkama saama aga 6 toopi sajale linnas REAALSET tulemust on ülikeeruline ODAVAS hinnaklassis saavutada. Samas tuleb asi panna eur/km ja siis pole mingit vahet, on see linnakulu 6, 8 või 10 Big Grin See, kas päevas kulub 1.10, 1.15 või 1.20 on tühitähi võrreldes autode hinnaerinevustega. Et sõita maha igapäevaselt 100 euri kallima aga "ökoma" auto hinnavahe, peab seda tegema 1000 tööpäeva ehk ~220 tööpäevaga aastas 4,5 aastat! See on kõigest 100 euri...  

Ehk puhtalt ja ainult isikliku tagumendi kuni kümnekonna kildi / ~20 minuti sõidu kaugusele tööle ja tagasi venitamiseks pole mõtet mingit ökot taga ajada, küll tasub "mittelagunevat" otsida Big Grin Ma läheks teemaalgatajana otsejoones seda 250 eest ostma ja unustaks kõik esitatud küsimused...sest see Audi C4 ongi õige vastus!!!
Vasta
#33

Aga võibolla Opel Astra F või G 1.6 bens MITTE ecotec mootoriga. Peaks olema piisavalt prosta töömasin. Või siis väiksemate mootoritega jaapanlased, Colt, Corolla, 323. Mu arust nendel pillidel pole võimalik midagi katki minna, kuni kere on normaalne siis ainult sõidavad Smile
Vasta
#34

(24-01-2018, 20:07 PM)jussm Kirjutas:  Aga võibolla Opel Astra F või G 1.6 bens MITTE ecotec mootoriga. Peaks olema piisavalt prosta töömasin. Või siis väiksemate mootoritega jaapanlased, Colt, Corolla, 323. Mu arust nendel pillidel pole võimalik midagi katki minna, kuni kere on normaalne siis ainult sõidavad Smile

Kaks muret: rooste ja mugavus! Kolmas "mure" on see, et aastal 2018 on siiski mõistlik igapäevaseks kulgemiseks natukenegi mingit turvat pakkuv kere soetada. Jah, C4 ei ole seda, see oli puhas "hind ja mittelagunemine". Nende jaapani junnidega ja roostes vanade oopelitega ei tea kunagi. 
Et turul on pildipõhiselt täiesti pädevaid üliodava hinnaga turvakeredega noobelmarke, siis ei pea ju "igast sitta" ka ostma Big Grin Näiteks Volvo või Saab või Mersu. Reaalselt ARKs ost-müük ja ülevaatuse "soetamine" maksab kõigile ühepalju Wink 

Edit: Ja jäädes siis turvalisussünonüümi Volvo juurde, siis see on Eesti ajalooga, ülevaatus juulini, kindlustus ka. Maksad 500 + 48ümberregamine + bussipilet Jõhvi + kojusõidubens, kokku 600 eurot, ja saad sõita rahumeeli pool aastat 100 euro eest kuus + iga tööpäev euro kütusele! See teeb töölkäimise hinnaks 6 eurot (100/20+1)!!! Kui on tehniliselt korralik, teed juuli lõpus ülevaatuse peale "kiiret keretööd rellakaketta ja pulkavärviga" ning aastase kindlustuse juurde... Kui pole, sõidad 30 juuli romulasse ja saad 100 tagasi...ja võtad a24 jälle lahti Big Grin
Vasta
#35

C4 on tore küll aga selle raha eest roostevabat on pea võimatu saada. Mu 1995.a pillil polnud ühtegi kereplekki ilma roosteta, vähemalt karbid olid tugevad veel. Pealegi mis mugavusi linnaautost ikka loota on?  Mossest on ju kõik tänapäevased autod paremad ja oluline on ikkagi väike kilomeetrihind.
Vasta
#36

Hallmetallikdiisel - Passat kuni 96. Sama mis G3 varuosade poolest ja kui natuke otsida, siis saab küllaltki kobeda kere.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#37

Nii mõnedki eelmainitud leiab tabelist.
500 eur eest on tegu niikuinii loteriiga.
Vasta
#38

Üks hea näide veel: samamoodi ülevaatus juuli lõpuni elik töölkäigu kilomeetrihinnaks kujuneb ~7 euri AGA võid 7-kohalist marsana kasutada ja naabrimutte raha eest vedada Big Grin 
PS: mitte mingit rihmavahetust, õli tuleb kontrollida ja jahutusvedelikku lisada - kõik, ei mingit remonti! Kõnealusel "juhtumil" sõidetakse sellise autoga 1500-2000 kilti 6 kuuga ja selleks pole vaja küll eraldi raha kulutada! Kui pidurid on, rool keerab ja tuled põlevad, on juba hea küll. Kui liiklusohtlikud vead on, siis muidugi pole pääsu kulutamisest aga näiteks mingi 20 raha rehvivahetusse jätta on selge priiskamine! Ning alati on võimalus enne ülevaatuse lõppemist mõnel "paremakäe ristmikul" või muus tuntud avariipaigas seegi auto kindlustusele "maha müüa" Big Grin Rohkem, kui romula, peavad nad igal juhul maksma Wink Ja ise viivad veel ära ka...

Ehk kui tahta, otsida ja pisut vaevelda, saab täiesti ilma rahata või sümboolse raha eest kuus täiesti kabedat autot omada. Raudselt tuleb vahepeal tagasilööke, kus odav junn kohe nii laiali lendab, et isegi Sõbra auto sabas romulasse vedamine on raiskamine aga üldjoontes on võimalik.
Vasta
#39

Opel Astma F  1,6 l bensiinimootor 52kW , oman ja igapäevaselt kasutuses , roostetab tagaluuk ja vasak esitiib , sinna on "pihta saanud" , purunevad mingil põhjusel esivedrud ( kestvus umbes 10 kuud ) suvine kütusekulu ligikaudu 6,7 l 100 kilomeetri kohta , talvist ei ole jälginud , aga alla 8 liitri sajale kindlasti mitte , sõidumõnust või sõidumugavusest pole midagi kirjutada , seda lihtsalt pole.
Vasta
#40

(24-01-2018, 19:11 PM)alfredo Kirjutas:  Lükkaks siin tekitatud illusiooni vanade vagide "sigaodavate" varuosade osas veidi kraavi poole. Kui on sul  romulast poolpidust asja võtta, ei vaidlegi väga vastu, kuid kui uusi pead otsima hakkama ja osad jublakad ainult originaalina saadaval, siis võtab veidi kuklatagust sügama ikka.

Näiteks kõige tavalisem ukselukk esiuksele. Kuniks veel on, võtad romulast selle 10-15 euri tükk, aga uuest peast olenevalt ostukohast 170-190€. Sõbral läheb mõne viimase aasta jooksul juba kolmas vahetusse. On seni romula omi kasutanud, aga viimane kord oli vähe võimlemist, kuna enam päris igas augus polnudki pakkuda. Samuti pidi paar aastat tagasi mingi pritsungivärgi uue ja originaalse poest ligi võtma. Jälle olid numbrid seal paarisaja juures. Et siis nende asjadega on nii ja naa. Temal ei püsi veel võtmed ka käes ja peab iga pisikese liigutuse eest maksma. Õnneks on leidnud sellise hea meistrimehe, kes teebki kodus vanemaid masinaid ja päris esindusse minema ei pea.

+1
Sai ka kunagi see kiidetud värk ära proovitud - Saksast toodud Golf 4 univ. 77kw. Algul polnud nagu väga vigagi, aga siis hakkas pihta - lambda jamad, tühikäik, niiskemate ja külmemate ilmadega esiuste lukud (lukulülitid), kojamehed (esimestel roostetas hoovastik käigu pealt kinni, tagumisi kimbutas elektrikala- töötas siis kui ise heaks arvas, tagumise pesuri probleemid on klassika), ülimadal esiosa, kohutav käiguvahetus (eriti 1-2 käik), kuskilt katusereelingu vahelt hakkas vett sisse ajama, talvel aknad udused ja soojendus kehva jne.
Lammaris on minevamad jupid juba ammu läinud ja poehinnad on kõike muud, kui odavad.
Lõpuks sai maha müüdud, aga oluliselt väiksema rahaga, kui ostsin.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne