küsimusi gaz51 kohta
#1

tere.
kavatsen teha kahest autost ühe nagu ikka see restoreerimine käib üks on siis komplektne masin ja teine poolik millest tuleb tega täiuslik.
kuidas jääb arkiga?
olemas on vene tokumendid ja vene numbrid.
mis numbrit tasuks teha kas uunikumi või tavalise tänavasõidu?
ja järgmine nädal tuleb pikk rodu veokite osade müügi kohta.
viitet olemas on sili ja kamasi osi ka gaz51 ja 52 uusi ja veel kasutuskõlblikke osi.
Vasta
#2

Restaureerimisel on ka teisi variante kui kahest autost ühe tegemine, mõne väga haruldase auto puhul on ka ühest kaks tehtud. Kui ühel neist autodest on mingidki dokumendid olemas, siis ARK-iga probleeme ei ole, nad saavad lähtedokumentidena kasutada ka nõukogude aegset passi ja kodaniku avaldust.
\"Musta numbri\" taseme restaureerimist tuleks ilmselt alustada siiski jalgratastest ja siis pisut hiljem veokad ja luksusautod ette võtta. Aga loomulikult võib alustada ka kastilaudadeks vajaliku toormaterjali langetamisega. Nö \"valge numbri\" tarbeks on vaja asi ainult tehniliselt sõidukorda teha.

Veokate varuosade müüki ootame suure huviga!
(Nagu ka teisi arst666 tegemisi)

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#3

Tegelikult mina ise soovitan kohe Unic numbrit taotleda. Gaz-51 sellisele tasemele saada ei ole nii keeruline kui teiste autode puhul, sest mõningaid juppe ikka leiab. Ma ise lõpetasin paar suve tagasi ühe 51 restaureerimise. Eesmärk oli talusse majandusauto saamine ja selle tõttu ei ole kõik detailid originaalid. Näiteks käigukast on GAZ-53, originaalne õlifiltrisüsteem on asendatud ühe GAZ 52 filtriga ning bensiinipumba ja karuraatori vahele on ise pandud papist filter, sest vastasel korral tuleb üsna tihedalt karbussi puhastamisega tegeleda. Kuna autol on tänavasõidu number ja ülevaatuselt läbi saamiseks tuli rida muudatusi teha siis on asi originaalist veelgi kaugem. Nimelt tuli lisada tagumine allasõidutõke, kastile helkurid (e tähisega), paremal poole peegel (originaalis on ainult vasakul aga samasuguse saab ka paremale pookida), taha kaks tuld, kusjuures algsed suunakat tuli raami küljest ära võtta ja kasti tagumise põiktala alla panna. Nüüd mõtlen küll, et kui oleks kohe alguses 100 % originaali teinud, siis musta numbriga ülevaatusele minnes poleks sellist jama tulnud. Iseeneset kui seadust järgida, siis poleks seda vaja olnud, sest enne 1975 toodetud masinatele on omad nõuded, aga kuna Märjamaa ülevaatuspunktis tunnistatakse ainult värskeimaid euronõudeid, siis kes nende lammastega määgida viicib. Igatahes loodan, et teistel GAZ-51 või mõne tema modifikatsiooni taastajal selliseid jamasid ei tule.
Vasta
#4

No kahjuks pidin ise ka tulest ja vasktorudest oma 51 ga ülevaatusel läbi minema. Tegin seda nimelt Põlvas ja seal sai ikka odavalt kukenikku-eurofanaatikud hakkasid mu 51 seal COd mõõtma ja lasid pöörded 2000dele ja üle ning mõmisesid, et üle lubatu on. Sama jama oli ka allasõidu tõkkega ning peeglitega kuna mul oli nagu originaal ette näeb vaid juhipoolne.Ühesõnaga rohkem ma sellist üritust ei sooviks enam läbi teha nagu seda oli Põlva ülevaatus punkt!

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#5

Wanaeestlane Kirjutas:Tegelikult mina ise soovitan kohe Unic numbrit taotleda. Gaz-51 sellisele tasemele saada ei ole nii keeruline kui teiste autode puhul, sest mõningaid juppe ikka leiab. Ma ise lõpetasin paar suve tagasi ühe 51 restaureerimise. Eesmärk oli talusse majandusauto saamine ja selle tõttu ei ole kõik detailid originaalid. Näiteks käigukast on GAZ-53, originaalne õlifiltrisüsteem on asendatud ühe GAZ 52 filtriga ning bensiinipumba ja karuraatori vahele on ise pandud papist filter, sest vastasel korral tuleb üsna tihedalt karbussi puhastamisega tegeleda. Kuna autol on tänavasõidu number ja ülevaatuselt läbi saamiseks tuli rida muudatusi teha siis on asi originaalist veelgi kaugem. Nimelt tuli lisada tagumine allasõidutõke, kastile helkurid (e tähisega), paremal poole peegel (originaalis on ainult vasakul aga samasuguse saab ka paremale pookida), taha kaks tuld, kusjuures algsed suunakat tuli raami küljest ära võtta ja kasti tagumise põiktala alla panna. Nüüd mõtlen küll, et kui oleks kohe alguses 100 % originaali teinud, siis musta numbriga ülevaatusele minnes poleks sellist jama tulnud. Iseeneset kui seadust järgida, siis poleks seda vaja olnud, sest enne 1975 toodetud masinatele on omad nõuded, aga kuna Märjamaa ülevaatuspunktis tunnistatakse ainult värskeimaid euronõudeid, siis kes nende lammastega määgida viicib. Igatahes loodan, et teistel GAZ-51 või mõne tema modifikatsiooni taastajal selliseid jamasid ei tule.

Säärast taastamist - 52 kast, allasõidutõke, valed õlifiltrid - ei saa minu arvates siiski nimetada auto restaureerimiseks. Tavalisele 51le (noorem kui 50 aastat) kehtivad musta numbri saamisel üsnagi ranged originaalsusreeglid.

51-de taastamisega on tegelikult see häda, et enamik isendeid on Nuiast läbi käinud ning neile on igasuguseid samodelkin-peredelkin asju külge pandud ning palju ära võetud.

Näiteks ühest Nuia aretisest 1960te aastate alguspoole tehase \"mustanumbriisendit\" taastades põrkub järgmiste probleemide otsa:

- tehase \"pirka\" on asendatud Nuia omaga;
- esiklaasil on hinged asendatud püsikinnitusega;
- punaste tagatulede klaasi asemel on pandud plast;
- tulede tekstiilsukad on asendatud polüetüleentorudega;
- spido numbrid, osutid jms on veidi teise kujuga (kui tegu on peale-1984 kapitaaliga);
- laepapi kuju on vale;
- ustetihendite rõhk-kinnitused on valed;
- kastisulused on valed (peavad olema nn \"sarved\");
- kaitseraua tagune plekk on vale, st liiga lühikeste otstega;
- armatuurlaualt ja kojamehemehhanismide luukidelt on kadunud teabetahvlid;
- istme vedrupolster on tihti asendatud porolooniga ja iste ise on tihti ühes tükis (algne on kahes);
- veljed on tihti 52 omad ehk ühe laia vitsaga (51 oma on kitsa lukustusrõngaga);
- summutiklamber on tihti 52 oma ehk latt-terasest tehtud (51 oma on stantsitud);
- ees on hoobamortide asemel teleskoobid (kui tegemist on enne-1964 autoga, mil amorditüüp tehases vahetus);
- varurattakinnitus on tavaline 52 oma \"lapakaga\", õige-51 allakeeratava oma asemel.

Ja neil isendeil, mis Nuiat näinud ei ole, on kohalikud osavad käed nimetet detaile tihti asendanud Smile Ma kahtlen, kas eeltoodud 15 \"eripäraga\" saaks musta numbrit.

See kõik puudutab 51 viimast seeriat ehk siis ca peale 1960 valmistatud isendeid. Kui taastada miskit vanemat 51 mudelit, siis on neid eripärasid veel palju-palju rohkem ja osa tükke üsna harva liikvel.

Endal mul üks 1958. aasta \"vahevariant\"-51 ootamas ja olen veidi selle mudeli ajalugu uurinud ja kola kokku ajanud, seepärast julgengi seda kõike väita.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Jah tõsi ta on, et minu 51-l on liiga palju juppe kapitaalis või kohalike kolhoosi seppade poolt ringi tehtud. Musta numbrit ma ise ei taotle ka, aga kui keegi hakkab mõnda ehitama, siis oleks musta numbri taotlemine vist lihtsam tegevus kui ülevaatuspunktis CO-ga võidelda.
Vasta
#7

Eks selle musta numbri andmisega on ikka ka onupoja poliitika, nii olen kuulnud ja samas ka võib leida ülevaatus punkte kus pääseb lihtsamini.
Vasta
#8

[quote=Wanaeestlane]
Co- kohta keskkonnaministri määrus et autol, mis noorem kui 1967- peab vastma normile- hoolimata sellest, et näiteks 51 mootor ju tegel vana Usa enne sõjaaegne Dodge mootor ning sellal kui see veel paberipeal oli ei olnud mingitki CO mõõtmist rääkimata Euro normidest . Tegel see sama mis 1980 toodetud arvelaualt nõuda logartmide ja siinuste võtmist- mis on ikka tehniliselt võimatu see seda ka on aga mine tee see ARK sabarakkudele selgeks, kui passis et auto noorem, kui 1967 siis kohe andur naeratava näoga autole taha ...
Endal sama probleem 69-ga mis kannab ju sisult sama ainult 4 sil mootorit ja oli tootmises 1953-1972
Vasta
#9

walter01 Kirjutas:Eks selle musta numbri andmisega on ikka ka onupoja poliitika, nii olen kuulnud ja samas ka võib leida ülevaatus punkte kus pääseb lihtsamini.

Musta numbri reegklid on väga üheselt paigas ja teema AMFist mitmeid kordi läbi jooksnud. Ehk siis - kui Sul on uuem kui 50 aastat auto, siis peab Sul olema asi vähemalt 90% originaal (sh kõik pisijubinad) ning tehniliselt ja välimuses laitmatus korras.

Igat rüsa ei saa ju näituse-uunikumiks kohe automaatselt pidada.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Seadus räägib sellist juttu nagu allpool kirjas ja selle järgi peab vanasõiduk vastama nendele nõuetele mis masina tootmis ajal jõus olid, vastasel korral tuleks puupäistele ametnikele puust ja punasena asi selgeks teha.

§ 2. Nõuded sõidukile

(1) Teeliikluses osaleva sõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kehtestatakse järgmiselt:

1) pärast 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 1;

2) enne 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 2;

3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal;
Vasta
#11

Olaf Kirjutas:§ 2. Nõuded sõidukile

Viitaksin ka õigusakti algallikatele:

RTL 2001, 69, 941; 2001, 135, 1953; 2002, 106, 1575; 2002, 118, 1724; 2003, 23, 335; 2003, 85, 1252; 2003, 115, 1825; 2004, 45, 770; 2004, 82, 1309; 2004, 130, 2018; 2005, 12, 100

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=841421

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Ärge mahalööge , et teemast mööda kirjutan aga äkki keegi saab siia ülespanna gaz51 gaasijaotus faasid tabelina.ette tänades
Vasta
#13

skiso Kirjutas:... äkki keegi saab siia ülespanna gaz51 gaasijaotus faasid tabelina.

Sisselaskeklapp avaneb 9 kraadi enne ÜSS ja sulgub 51 kraadi pärast ÜSS.
Väljalaskeklapp avaneb 47 kraadi enne ASS ja sulgub 13 kraadi pärast ÜSS.

Allikas: Anohhin \"Audode ehitus\", 1951.

Tabeli võid ise koostada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Küsimus 51 kastide kohta.
Nimelt juhtus näppu üks 50ndate lõpus tehtud foto, kus Gaz-51-l on üpris kummalised, suure \"kaarega\" kastisulused.

Pilt on siin

Selliseid suluseid pole ma leidnud ühegist kättejuhtunud kataloogist, ometigi mäletavad seda tüüpi suluseid paljud vanemad inimesed. Muidugi on nende ehitus piisavalt lihtne, et neid saadi valmistada igas kolhoosi sepikojas, kuid ikkagi. Ning inimene, kes seda masinat mäletab, räägib, et selline kast oli algusest peale peal.

Minu versioon on selline, et tehasest tulnud vana tüüpi (mitte alla käivate külgedega) kastiga autodel vahetati/moderniseeriti koheselt kastid sellisteks, või paigaldati mõne teise veoki kast. Vana tüüpi kast oli kasutuses 1956nda aastani. Samuti polnud ka uute, nn \"sarvededega\" kastikinnitused eriti praktilised.


Äkki toob keegi asjasse selgust!
Vasta
#15

Hommik Kirjutas:Küsimus 51 kastide kohta.
Nimelt juhtus näppu üks 50ndate lõpus tehtud foto, kus Gaz-51-l on üpris kummalised, suure \"kaarega\" kastisulused.

Pilt on siin

Selliseid suluseid pole ma leidnud ühegist kättejuhtunud kataloogist, ometigi mäletavad seda tüüpi suluseid paljud vanemad inimesed. Muidugi on nende ehitus piisavalt lihtne, et neid saadi valmistada igas kolhoosi sepikojas, kuid ikkagi. Ning inimene, kes seda masinat mäletab, räägib, et selline kast oli algusest peale peal.

Minu versioon on selline, et tehasest tulnud vana tüüpi (mitte alla käivate külgedega) kastiga autodel vahetati/moderniseeriti koheselt kastid sellisteks, või paigaldati mõne teise veoki kast. Vana tüüpi kast oli kasutuses 1956nda aastani. Samuti polnud ka uute, nn \"sarvededega\" kastikinnitused eriti praktilised.

Minu käest on läbi käinud mustmiljon 51 kataloogi/tehasejuhendit. Ei ole ühelgi neist sedasorti suluseid peal. Algul oli 51-l peal nn vana tüüpi kast, kus vaid tagaluuk avanes. 1956, kui tuli 51-A, ilmus kolme avatava luugiga nn \"sarvsulustega\" kast. Hiljem Eestis pandi enamikele peale Kohila kastid teistsuguste
sulustega.

Kaldun arvama, et Su fotol on mingi teise masina kast/sulused (nt miski trofeemasina oma), mille on \"kuldsed käed\" 51-lepeale istutanud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

valdo Kirjutas:Minu käest on läbi käinud mustmiljon 51 kataloogi/tehasejuhendit. Ei ole ühelgi neist sedasorti suluseid peal. Algul oli 51-l peal nn vana tüüpi kast, kus vaid tagaluuk avanes. 1956, kui tuli 51-A, ilmus kolme avatava luugiga nn \"sarvsulustega\" kast. Hiljem Eestis pandi enamikele peale Kohila kastid teistsuguste
sulustega.

Kaldun arvama, et Su fotol on mingi teise masina kast/sulused (nt miski trofeemasina oma), mille on \"kuldsed käed\" 51-lepeale istutanud.

Ikkagi jääb küsimus, miks nii paljud inimesed seda tüüpi kasti mäletavad? Kas pandi massiliselt peale mingi teise auto kast (sel juhul millise?), või siis sepistati ise valmis? Konstruktsioon on sellel igatahes väga primitiivne.
Vasta
#17


Mäletan selliseid suluseid nooruspõlvest - olid päris paljudel kolhoosi autodel. Nendega porte kinnitõmbamine oli üsna hõlbus, kuna jõu õlg ju suur. Otsin neid tikutulega varjupaiga porteautole, kuid pole leidnud. Kui kellelgi peaks olema, ei tea ma kohe mida suurest rõõmust teeks ...
Vasta
#18

Sirvisin Eesti Antiikautode Galeriid ning leidsin sealt, mis masinalt need sulused ilmselt pärit on.

Vaadake!

Igastahes mulle tundub väga sarnane. Tegu siis ennesõjaaegse Chevrolet veoautoga. Nii et ameeriklase küljest need rauad hoopis. (Muidugi on võimalus, et neid siinmail järgi tehti.)
Vasta
#19

Need kinnitused on kolhoosi töökodades ise valmistatud ja olid 60 aastatel väga levinud, sest nendega sai portet pinge all kinni tõmmata. Tean, et kui sellel ajal auto kapitaalremonti saadeeti võeti kast maha ja ise ehitatud kaarega porte kinnitused pandi hiljem jälle kapitaali kastile külge. Võimalik, et mõnel vanal juhil need kodus olemas.
Vasta
#20

Viljandi lähistel ühes saras vedeleb tagaluuk , millel on küljes sellise suluse detailid,külgported olid ka ,aga need on vist kadunud.Ei ole lähiajal plaanis sinna minna. Kui keegi on huvitatud , siis võin privas täpsemad koordinaadid anda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne