Küsimus kokkujooksnud mootori kohta
#1

Tegu mersu R107-mega, 1979a, 3,8 V8 ja ühe poole kett viskas nukahammakast 5 hammast üle (plastist ketitallad lagunesid tükkideks, see neil tüüpviga) ning kõik 8 klappi jooksid ühel vee poolel vastu kolbe end kõveraks.

Klapid ise vanakool, s.o. jämeda varrega (9mm) ja ülitugevad.
Kolbidel kõikidel samuti löögijälg näha, aga surnud seisus kolb tõuseb plokiga kenasti tasa nagu peab.


[Pilt: IMGP1211.JPG]

[Pilt: IMGP1212.JPG]

[Pilt: IMGP1216.JPG]

Viimasel pildil on esireas üks uus väljalase ja üks vana.
Tagareas kaks sisselaset, ülejäänud kõik samasugused.

Kuna ma sellist laadi remonti pole varem teinud, siis puudub kogemus, et kas sellise löögi tagajärjel võis ka kepsusaale haiget saada?
Alt ise vaadata ei saa, kuna sel autol ei käi talade tõttu karteripõhi alt ära. Mootorit maha lihtsalt vaatamise eesmärgil kah nagu ei tahaks veel võtma hakata, see on suur töö, pealegi on ta juba ülevalt lahti ja pole enam ühtki riputuskonksugi küljes.

M tean, et autoesindused vahetavad sellisel puhul saaled profülaktika  mõttes alati ära, aga pole kunagi juures olnud, et näha, kas seda tegelikult ka vaja oli.

Kas on kellelgi juhtunud, et teed lihtsalt klapimajanduse ja pea korda ja sõidad vana saalega pikka aega edasi?

.
Vasta
#2

Kunagi otsustas tsiklil sama asi juhtuda. Klapid käisid pähe, aga ei mäleta, et oleks vändalaagrit vahetanud. Tegemist oli muidugi pisema mootoriga ka. 
Samas, suuremat mootorit tehes pole ka kunagi saalesid vahetanud, kuigi kepsud võiks igaks juhuks üle käia, et need kõverad pole, mida sa arvatavast juba tegid, kui ÜSS-i kontrollisid. Samas, klapi pähelöömise tõttu vist kepsud nii lõdvalt kõveraks ei tõmba, kui hüdroluku tagajärjel?

Almost Again
Vasta
#3

Kepsusaaled nüüd vaevalt et haiget said, pigem karda seda et kolvi serva tulnud löök neil kolbidel rõngaste sooni kinni ei löö ning rõngad ikka vabalt liiguksid - seda on hoopis sagedamini juhtunud.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#4

2,5 tdi kial sai sarnase paugu,nookurid ka puruks ja kolvil sügavad jäljed. Mootorit sõitma ei pannud ,sai teine asemele pistetud,aga saalesid vaatasin küll ja seal ei olnud mingeid jälgi näha,ega ka lõtku mitte.
Vasta
#5

Ei tee see pisike ehmatus saalele midagi, pigem on jah kolb see millele suuremat tähelepanu tuleks pöörata.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

Vanal Mersu kaubikul oli sama.
Kolvid kepsud pealtnäha korras, klapid sirged, aga kogu "klaveri" oli üles tõstnud, st. nuka poltidelt keermed maas.
Muudel mootoritel on ka pigem kepsud kõveraks ja küljelt välja löönud, saale on tihedalt peal ja viimane, mis haiget saab.
Vasta
#7

Selline väike krõps ei tee neile küll midagi. Korraks lõhkuma läinud diislitel, millel kepsud kõverad, on tavaliselt olnud ideaalses korras liuad sees, ning need on ka sisse tagasi läinud.
Vasta
#8

Paarkorda olen teinu selliseid mootoreid millel klapid pähe käinud ja pole mina näinud veel, et saaled/liugpinnad oleks kahjustada saanud. Ühel mootoril oli keps kõver ja teisel nukkvõll pooleks ja väntvõllid liikusid mõlemal.
Tasub üle vaadata klapi juhtpuksid, et poleks ovaalseks löönud.
Eks sa tead ju ise mis vaadata tuleb.
Vasta
#9

Kui klapid käisid nurga all( nagu vigastustelt näha) vastu kolbi siis jah tavaliselt vaheta välja kõik klapid koos juhtpuksidega ja vaata , nagu ka eelpool mainitud ,et kolviserva laiaks ei löönud. Kepsusaaled vahetatakse igaks juhuks kuna keps juba laual. Kui hüdrotõukurid siis kindlasti ka need vahetada.On esinenud olukordi kui algselt kõlbulikuks katsutud tõukur pärast mõnda nädalat tööd "klõbisema" hakkab. Samas kui klapid otse ülevalt alla pähesaid siis tasuks kepsud,kolvid,nookurid ikka väga hoolega ülevaadata.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#10

Kui majority  arvab, et saalega ei juhtu miskit, on küll rõõmustav. Selle vana V8 alumist osa peetakse üsna pommikindlaks ka, ega tal ülemine osagi kehva ole, eriti, pärast seda, kui Mercedes vahetas kõikidel mootoritel üherealised ketid tasuta kaherealiste vastu välja. 
Aimuke asi, jah, et see ketitaldade plastik meenutab pisut BMW radika ja termostaaditrikke.
Isegi klapivedrude all on mingid survelaagrit meenutavad asjandused, mille nimi on "klapi keerutaja"; polnudki sellist asja varem näinud.

............

Aga selle pgna kolvi vaatamiseks peaks ikkagi mootori maha võtma, ehk siis saale vaatamisest väga ei erine.
(Praegu kaldub küll sinnapoole, et kolbi vaatame "töö käigus", et kas hakkab mingit õli rüüpama või mitte. Ehk siis ei vaata.)

Nelja kolvi hind kokku on 1000€  + ainuüksi vaatamine 300 + põhjatihend + tagasimmer vast juurde. Autoomaniku eelarve on juba suht lukus. 
Kaesin, millised nad PILDIL välja näevad ja kas on õrna ülaservaga:

[Pilt: 107.1435.jpg]


Tegelt on ikka tundub õrn küll, tegu ikkagi bensuka, mitte traktoriga. Ma ei tea, mida teha.
Eks pakun inimesele välja, räägin võimalikud ohud ära ja ise koos oma isikliku arvamusega siis otsustab.

Juhtpuksid on küll head; hüdrosid silma järgi muidugi ei tea, aga need on ka hiljem lihtsalt ja kiirelt asendatavad, kui klõbisema hakkavad.

.
Vasta
#11

Kui keegi minu käest küsiks sellist asja siis soovitaksin teise mootori otsida. Mersuklubi vendadel nagunii vedeleb mõni....
Ja veel parem kui kohe 5 liitrine peale visata. Palju erksam mootor. 3.8 on suht unine...
Vasta
#12

No juhtpuksid peaks maksma selle töö juures kõige vähem.... Samuti oleks hea tähelepanu pöörata klapipesadele.
Kolvid võiks ka ära vahetada, saaledega üldjuhul miskit ei juhtu sellise ,,Stalingradi,, käigus.
Kui ikka omanik soovib mitte pelgalt ,,töötavat,, ,vaid korras mootorit mis laulab nagu Veera Nelus, ei saa senti veeretada.
Vasta
#13

(01-02-2018, 13:54 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Kui keegi minu käest küsiks sellist asja siis soovitaksin teise mootori otsida. Mersuklubi vendadel nagunii vedeleb mõni....
Ja veel parem kui kohe 5 liitrine peale visata. Palju erksam mootor. 3.8 on suht unine...

Sellist asja soovitada on libe tee.
Sest ma olen ISE proovinud saksasse tagasi üht kallimapoolset klassikut müüa ja sa ei kujuta ette, milline mäugumine sealt kohalikust klubist tuli, kuna mootori numbrid ei "mätshinud"... Toungue. Ja vastavalt langes ka hind. (poole võrra kindlasti)
Samuti see auto pole enam ammu 95a + diiselbemm, millele viskad ükskõik, mida vahele ja sõidad edasi; see on juba pisut investeering.

Teine asi on see, et see auto on reaalselt 133000km sõitnud. 
Hooldusraamat, ajalugu perfekt, lisaks muud tundemärgid. 
VL kolle polt (kena tsingi all!)  tuleb näpuga keerates maha, kui esimene raks võtmega lahti keeratud, klapisääretihend sama pehme, kui uus, mis valmis ostetud; silindri kulumisrant puudub täielikult jne jne. Selle neetud K-Jeti asjadest oli ainult 2 pisikest voolikut pragudega. (vist olid WUR-i juurest, need olid Silberis veel isegi uuena saadaval)
Mingit 600t+ sõitnud nässakat sinna vahele aretada oleks imelik. Pigem need uued kolvid kasvõi juurde hammustada. 
Uuena.

Kolmas asi on see, et ega neid mootoreid enam ei vedele ka. Alul isegi kaalusime seda varianti, Soomes üks nagu 800€-ga oli saadaval, aga müüja kadus lõpuks ära.

..........

Väljalaske juhtpuks on mingi erimaterjal, isegi värv on teine. Ei ole mitte kusagilt saadaval. Aga õnneks on nad elus, uute klappidega loksud puuduvad. Sisselaske omasid vahepeal liikus isegi, aga õnneks pole ka neid vaja.
Klapipesad läigivad nagu äsjaabiellunute valgest kullast sõrmused.... Big Grin. Eks soveldamine näitab, mis nägu nad päriselt on.

..........

P.S. Ühe kõvera väljalaskeklapi lõin kruustangide vahel juure pealt puruks, et näha, "mis seal sees on".
Oligi, raibe seest õõnes ja ilmselt naatriumiga täidetud, nagu MB lubas... Rolleyes
Sihuke hele pehme asi.

.
Vasta
#14

Naatrium on väga aktiivne metall, isegi süljega peaks reageerima, mis eesmärki ta seal klapi sees täidab?
Vasta
#15

(01-02-2018, 21:19 PM)tõnn Kirjutas:  Naatrium on väga aktiivne metall, isegi süljega peaks reageerima, mis eesmärki ta seal klapi sees täidab?

Soojusvaheti. Naatrium on moto töötemperatuuril vedel ja jahutab v.l. klappi.
Vasta
#16

(01-02-2018, 21:26 PM)hulgus Kirjutas:  Soojusvaheti. Naatrium on moto töötemperatuuril vedel ja jahutab v.l. klappi.

ZILil oli ka.
Vasta
#17

Huvitav aine see naatrium. Rolleyes http://chemicum.com/?v=Naatriumi_valmist...luusil.flv
Vasta
#18

Ma saalede kohta ei oska kosta aga hüdrotõukurid,kui need palju ei maksa, viska uued sisse.
Mul naise HHR 2,4(oopeli ecotec) keti puruks tegi ja klapid pähe käisid. Said uued sisse ja kokku. Nädalakese paari pärast hakkas kerge tiks. Kuu aega hiljem juba käis kui noor diisel.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#19

Vast keegi ei pahanda, sarnase probleemi puhul antud teemat ekspluateerin...

Mootor VAGi kolmepütane 1,2l 47kW AZQ. Plastist ketitalla purunemise tõttu on kõik klapid räigelt kõverad.

Kõrvalepõikena - mina kolbide/kepsude seisukorra pärast ei põeks. Jah, kahel kolvil on klappide tekitatud kerged täkked peal. aga mitte servas, vaid keskosas. Järele annab ikkagi nõrgem ehk klapid, miks peaks kepsu või kolviga midagi juhtuma? Seda enam, et häving ei toimunud töötava mootoriga, vaid käivitamise momendil ehk starteri jõul. Pluss mõned katsed veendumaks, et ikka üldse ei taha käima minna, sädeme olemasolu kontrollimine ja diagnostikaks vajalik käiamine.

Aga põhiline probleem on see, kuidas kõverad klapid kätte saada? Nad on (pool)avatud asendis, mistõttu vedrusid ei ole võimalik niipalju kokku suruda, et poolkuud ära tuleksid.

On lugupeetud härrastel häid ideid?
Vasta
#20

(02-07-2021, 11:52 AM)oltsberg Kirjutas:  Aga põhiline probleem on see, kuidas kõverad klapid kätte saada? Nad on (pool)avatud asendis, mistõttu vedrusid ei ole võimalik niipalju kokku suruda, et poolkuud ära tuleksid.



Sel MB V8 mootoril, milest enne juttu oli, oli sama jama. Jämedad klapivarred (vist olid 9mm ja lausa keskelt täidisega) ja taldrikud otsast tuules. 
Ega ei jäänudki muud üle, kui puksiga riskida - toksisin klappi nii palju tagasi, et sai poolkuud nibin-nabin lahti. 
Ja siis omakorda klapp välja. 
Vedas ja pukse ei pidanud vahetama - uus klapp oli täiesti loksuvaba. 
Ja jäi ilusasti tööle. See vars on neil ikka imevähe kõver; põhiline on taldrik,  mis viltu.

Aga kas selle kolmepütase pead viimases hädas kuskilt kapsalehe alt odavalt ei leia? 
Pole ju migi räme uunikum, et haruldus oleks.  Kui sel kaanel ntx polegi pukse vms jama on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne