GAZ A
(30-11-2018, 19:36 PM)Raivo Kirjutas:
(30-11-2018, 11:44 AM)Formika Kirjutas: Pole oma silmaga Vene GAZ A amorti näinudki. Kõigil GAZ A omanikel, kellega on õnnestunud kontakti luua on all ameeriklased või pole üldse midagi.

Ega sellest ei pea järeldama, et Fordi ja Gazi omad erinevad?
Arvestades rooste hulka ja pildi päritolu, siis ehk on Gaz omad:
 Erinevad nad vaevalt on, küsimus just selles, kas nad tegid need ise, või nagu kurjad keeled väidavad, toodi amordid USA-st. Tahaks just ühe sellise ära omastada, puhastada ja selles küsimuses selgusele jõuda. Kui kellelgi midagi sellist vedeleb, siis oleks nõus kaupa tegema. Vaevalt tast töölooma enam saab, sest remondi komplekte neile amortidele vaevalt kusagilt saada on.
Vasta
Tsitaat: .... remondi komplekte neile amortidele vaevalt kusagilt saada on.
Pealiskaudsel vaatamisel ütleks pildi järgi, et remkomplekt võib koosneda rasvanöörist. Õhukese servaga mutter viitab sellele. Või eksin.
Инвалид информационной воины.
Vasta
(01-12-2018, 21:48 PM)aavu Kirjutas:
Tsitaat: .... remondi komplekte neile amortidele vaevalt kusagilt saada on.
Pealiskaudsel vaatamisel ütleks pildi järgi, et remkomplekt võib koosneda rasvanöörist. Õhukese servaga mutter viitab sellele. Või eksin.
 Vot ei oska kommenteerida, olen otsinud mingitki skeemi nende tööpõhimõtte kohta - pole leidnud. Kindlasti on nad kuidagi hüdraulilised aga tõenäoliselt mitte väga efektiivsed, sest järgmistel mudelitel (GAZ M1) vahetati need välja juba ühepoolsete hoobamortide vastu ja juba GAZ 11-l kahepoolsete vastu. Need olid kasutusel kuni III seeria GAZ 21 ilmumiseni 1962 a-l, kui ilmusid teleskoop amordid. Läänes kindlasti oli see protsess kiirem.
Vasta
Kel vene keel paremini käpas, võib rezümeerida:

[Pilt: amort1.jpg]
[Pilt: amort2.jpg]
Vasta
Täidetud glütseriiniga??? Oma lolli peaga oleks sinna küll õli valanud. Huvitav, milleks see hea oli? Kas siis glütseriin soojenedes vedelaks ei lähe ja vastavalt kõvade miinuskraadidega paksuks?  Igatahes sellest loobuti väga kiiresti.
Vasta
Lihtne ja loogiline, ju aga kulus kiiresti. Tolle aja metallide töötlusega oli amort ilmselt juba uuest peast veidi "kulunud". Ja teed aitasid kiiresti kulumisele kaasa.
__________________________
M: Peugeot 406 juppe, vaata pilte ja hindu.
M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor
tulepesa.ee


Vasta
Glütseriini kasutamise kohta Ford A 1931a. Instruktsia'st:
   
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
Täna siis võtame käsile Gaz A raami. Esmalt natuke juttu ja siis ka pildi seeria. Eks 85 a. on oma jälje jätnud. Rooste, igasugused ümberehitused, kusagil vedeletud aastad. Raam sai praktiliselt lammutatud algosadeks. Puhastatud, krunditud, praod keevitatud, uuesti kokku needitud. Eelnevalt paljud needi kohad kas logisesid, või oli asendatud poltidega. Ja lõpuks värv selga.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
Kas see tagumise vedru kandetala pealekeevitus on algupärane lahendus?
Vasta
(, 14:51 PM)Raivo Kirjutas: Kas see tagumise vedru kandetala pealekeevitus on algupärane lahendus?
Sellisena ma ta ksf. Sidorovi käest sain, vähemalt on ta seal olnud alates 41-st aastast, kui see auto puruks lasti ja kohalikud talumehed ta laiali kandsid. Kas ka originaalis, jään vastuse võlgu aga küllalt korralikult tehtud. Kui võtta, et kogu auto tagumise otsa raskus koondub sinna punkti, siis üpriski loogiline.
Vasta
Liigume siis raami juurest kere juurde, mis sai ka pritsitud ja krunditud. Mõned paigad, peotäis ussiauke, ei midagi kohutavat.
   
   
   
Uste väliskülgedega võib üldiselt rahule jääda, ainult alaäärtes on näritud natuke.
   
   
   
Siis sisekülgedega on midagi kummalist juhtunud.
Tagumine vasak tundub hea
   
Aga teiste kallal on muistsed sepad imelikke asju korda saatnud. Millegi pärast on kogu südamik välja lõigatud ja siis tagasi pandud või asendatud ja tagatipuks ka arusaamatuid tugevdus latte juurde keevitatud.
   
   
   
Eks neid tuleb natuke uurida ja siluda, kuigi avalikkusele jäävad need varjatuks, siis hing ei luba sellist pornot teha.
Kere siis täielikult krundi all ja ootab keevitajat, mida tõenäoliselt sellel aastal ei juhtu.
   
Sidorovi käest saadud, ma ei oskagi neile õiget nime anda. asuvad nas astmelaua taga all ääres. Eks nad ka olid roostest puretud aga kartsin hullemat.
   
Vasta
(, 15:35 PM)Formika Kirjutas: Aga teiste kallal on muistsed sepad imelikke asju korda saatnud. Millegi pärast on kogu südamik välja lõigatud ja siis tagasi pandud või asendatud ja tagatipuks ka arusaamatuid tugevdus latte juurde keevitatud.
...
Eks neid tuleb natuke uurida ja siluda, kuigi avalikkusele jäävad need varjatuks, siis hing ei luba sellist pornot teha.
...
Kuna see isetegevus jääb varjatuks ja seega ka musta numbri saamist ei mõjuta siis mina jätaks küll täie südamerahuga uksesisud nii nagu on (Põhjendus). Selle konkreetse töö aja ja energia saaks vajadusel hoopis mõne nähtava keredetaili ideaalilähedasemaks tegemise peale kulutada.
Ja kui tänu ülikõrgetele nõudmistele on kõik ülejäänud plekitööd niikuinii ideaalsed siis tegu kokkuhoitud resurssidega.

Aga igaljuhul edu ja jaksu masina taastamisel!
Vasta
Järgmisena võtan käsile veermiku, rooli ja pidurisüsteemi. Rooli asjus teen Taaviga koostööd, loodan, et õnnestub midagi normaalset kokku koguda. Piduri süsteemile  tuleb ka kõik olemasolev välja otsida, puhastada, taastada, kui võimalik ja mida ei tasu taastada tuleb USA-st tellida. Nimekirjas üle 50 vidina ja see täieneb pidevalt. Tõenäoliselt tuleb seda teha 2-s jaos. Kõigepealt alusvanker ja siis kere + hiljem välja tulnud puudujäägid. Õnneks on hinnad USA-s nendele juppidele päris mõistlikud, ainult saatmine veel must hobune, aga eks näis, mis sealt tuleb. Mõned pildid ka vidinatest, mis praegu töös ja eks neid tilgub juurde.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
(, 15:04 PM)Formika Kirjutas:
(, 14:51 PM)Raivo Kirjutas: Kas see tagumise vedru kandetala pealekeevitus on algupärane lahendus?
Sellisena ma ta ksf. Sidorovi käest sain, vähemalt on ta seal olnud alates 41-st aastast, kui see auto puruks lasti ja kohalikud talumehed ta laiali kandsid. Kas ka originaalis, jään vastuse võlgu aga küllalt korralikult tehtud. Kui võtta, et kogu auto tagumise otsa raskus koondub sinna punkti, siis üpriski loogiline.

Fordi jooniselt ei paista, mis muidugi ei tähenda, et GAZ sellisena tehasest välja ei võinud veereda. Pigem on see ilmselt ikkagi "Koeru Autoremondi Tehase" korrektiiv lähtuvalt kohalikest teeoludest. Muidu oleks selle tala võinud ju tehases jämedamast materjalist välja lüüa.
Vasta
(, 19:07 PM)Raivo Kirjutas:
(, 15:04 PM)Formika Kirjutas:
(, 14:51 PM)Raivo Kirjutas: Kas see tagumise vedru kandetala pealekeevitus on algupärane lahendus?
Sellisena ma ta ksf. Sidorovi käest sain, vähemalt on ta seal olnud alates 41-st aastast, kui see auto puruks lasti ja kohalikud talumehed ta laiali kandsid. Kas ka originaalis, jään vastuse võlgu aga küllalt korralikult tehtud. Kui võtta, et kogu auto tagumise otsa raskus koondub sinna punkti, siis üpriski loogiline.

Fordi jooniselt ei paista, mis muidugi ei tähenda, et GAZ sellisena tehasest välja ei võinud veereda. Pigem on see ilmselt ikkagi "Koeru Autoremondi Tehase" korrektiiv lähtuvalt kohalikest teeoludest. Muidu oleks selle tala võinud ju tehases jämedamast materjalist välja lüüa.
 Ega seal kindlat seisukohta ei oskagi võtta. Kuna raam pole 1941 a-st kasutuses olnud, siis võibolla ka tegu tehase hilisema ratsiga, kui selgus, et Vene oludes see sõlm nõrgaks osutus. Igatahes järgmisel mudelil (M1) loobuti selle tüübilisest vedrustusest aga Ford jätkas veel pea 10 aastat.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne