Golf Mk2 1.6D vabalthingav ei taha soojalt ega külmalt käivituda
#1

Tervist,

Sattusin ühe vana Mk2 1.6D mootoriga hätta. Enamasti tuntud kui pommikindlad mootorid aga vot see kurjam peale umbes pooleaastast seismist aianurgas ei soosi käivituda. 
Suure akuga võib mitu minutit mootorit käitada ja ei taha minna ei külmalt ega soojalt. Samas tõmmates/lükates läheb matsust käima. Ja kohe kui peale välja suretamist uuesti akult proovida - mitte midagi. Kuna enne seisma jäämist oli väidetavalt pandud suvist kütet sisse siis sai ka proovitud valada paaki talvist kütet ning peale nurjumist ka "otse pudelist" viimast antud. Ei aidanud ka diisli käivitusabi. 

Omanik ise peale kunagist liiklusõnnetust väga kerge jalaga mees ja kardan, et vb on pihustid nii ära tahmanud koos püttidega. Summutist lõi igatahes käima saades sädemeid välja mis annab märku, et kogu väljalaske süsteem on kas väga tahmane või on mootor räbalaks lastud. Omanikku teades arvan, et pigem tahmane. 

Käsitsi mootorit keerates tundub tihe olevat, aga sisse ei näe ja mõõtmiseks pole vahendeid. Arvamusi oli veel, et ehk on pump kohviveskiks muutunud ja plunser ei löö enam õieti. Rihm ei tundu ka üle visanud olevat, et süütenurk võiks paigast olla. On teine täitsa ilus seal ja mingeid pragusi ja muud jama ei ole. 

Hetkel aega mõtiskleda ja kuulata, et ehk on keegi sarnase probleemi otsa komistanud. Viskan hiljem pilgu uuesti uute tarkustega peale.
Vasta
#2

Äkki ei saa mingi elektriline nublakas starteri asendis voolu peale ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#3

Selle mootori tööks vajaliku elektri võtab kokku umbes järgnevalt:

1. Pumba peal olev solenoidi kaabel.
2. Eelsüüteküünlad
3. Starterisse jooksvad kaablid.
4. Generaatorist tulevad kaablid.

Mootori käitamiseks mittevajalikud on veel lisaks jahutusventilaatori termolüliti ja mingi termopunn veel mootoriplokis. Need ei tohiks aga mootori käivitust segada. 


Pumba peal olevat solenoidi kaablit võiks järele mõeldes vaadata, ehk on halb kontakt. Kunagi olen sama mootoriga golfilt viga otsinud kus mootor puterdas, tuli välja sama kaabel ei andnud korralikult kontakti.
Vasta
#4

(12-02-2018, 13:26 PM)corpy Kirjutas:  Selle mootori tööks vajaliku elektri võtab kokku umbes järgnevalt:

1. Pumba peal olev solenoidi kaabel.
2. Eelsüüteküünlad
3. Starterisse jooksvad kaablid.
4. Generaatorist tulevad kaablid.

Mootori käitamiseks mittevajalikud on veel lisaks jahutusventilaatori termolüliti ja mingi termopunn veel mootoriplokis. Need ei tohiks aga mootori käivitust segada. 


Pumba peal olevat solenoidi kaablit võiks järele mõeldes vaadata, ehk on halb kontakt. Kunagi olen sama mootoriga golfilt viga otsinud kus mootor puterdas, tuli välja sama kaabel ei andnud korralikult kontakti.
solenoidid jätaks kõrvale kuna see avab klapi ja kui too ei toimi siis ei lähe ju ka tõmmates?pigem keskenduks hoopis akujuhtmed ja juhtmekingad üle käia.käivitumiseks peab mootor sprinti jooksma ja tõmmates seda ju teebki.kui aku vilets või kaablid-ühendused emased siis mootor käivitusel  sörgib vaevalt hing paelaga kaelas mitte ei sprindi ja käivitumise võib unustada.keevituselt täkku otse starterile?starter võib ka emane vigane olla ja raskelt ringi käia ja taas unusta käivitumine.küünlad reaalselt ikka punaseks lähevad?see,et mingi relee tagant viskab ei tähenda alati küünalde nõuetekohast toimimist.
Vasta
#5

Ikkagi võiks kontrollida, kas see solenoid avaneb ainult "süüde" asendis, ja kas avaneb ta ka "start" asendis. Ehk siis võiks süüteluku vea välistada.
Kui soe mootor ei käivitu siis ma kahtlustaks ikkagi seda solenoidi või süütelukku. Või jääb pinge "start" asendis liiga madalaks, et solenoid avada.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#6

või on starter perses ja ei vea piisava kiirusega mootorit ringi
Vasta
#7

Kunagi oli ka selline pill. Akukaablid võid heaga uued teha. Kaabli ja kinga vahel juba korralik kadu. Genekast tulevasse kaablisse läks ka voldi jagu kaduma. Aga ma arvan et käima ei lähe ta sellepärast et suvine küte sees. Aja filter soojaks. Vb tuleb midagi läbi. Ja lase breakcleani mootorisse prooviks. Tänapäeva stardiabid on suht lahjad...
Vasta
#8

(12-02-2018, 14:57 PM)maisalup Kirjutas:  või on starter perses ja ei vea piisava kiirusega mootorit ringi

See peaks ikka kõrvaga kuulda olema.
Vasta
#9

(12-02-2018, 15:04 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Aga ma arvan et käima ei lähe ta sellepärast et suvine küte sees. Aja filter soojaks.
jah,aga siis ka tõmmates ei lähe kui puder paagis filtris.alulkorraks läheb kuni tarbib olemasoleva ja siis hakkad õhutama kui juba vedel sees.
Vasta
#10

Starter on küll uimasevõitu, süüdistasin külma õli. Mingit kahtlast häält ei tee. 
Edit: Lisan, et aku millega käivitada üritan paneb mul kodus vabalt talvel T40 ja T16 käima. Seega aku kohe kindlasti lahja ei ole.

Lappan kaabelduse ümber ja mõõdan takistused küünaldel ja voldi solenoidil ära.
Nagu eelnevalt kirjeldasin, suvise kütuse peale sai paaki lastud talvist. Kuna see tulemust ei andnud andsin otse pumbale voolikuga kütet pudelist. Samuti ei midagi.
Mul kahtlused endal on pihustite olukorra üle. Kardan, et on nii paksult tahma täis, et sealt ei tule midagi madala pöördega läbi (käivitades).
Vasta
#11

Kunagi olin diisel mersuga samas hädas. Plokisoojendus oli 24h taga. Alles siis läks. Olgugi et väljas oli juba väike pluss kraad. Küte oli suvine ja arvatavasti oli vett ka süsteemis. Muidu vene suvine jooksis -15ga ka läbi lehtrisõela. Eesti omad ei kannata niipalju külma...
Vasta
#12

Sõidan siiani suvel soetatud kûttega, pole probleemi.Aga on väike vahe ka asjaga, golf 2 käib kütus suurt ringi pidi.Kaasaegsetel nagu teada krutib filtri ja mootorivahelist ringi....ja kui pudeliga proovitud, siis ehk välistab kütuse hangumise.Need vanad diislid lähevad ka lahjalt käiates käima.Vaikselt hakkavad lubama ja lähevad.Vea vool otse pumpa, mis siis teeb?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#13

Vedamisel ja vaevu vedamisel on ka suur vahe. Ma olevat ka laus loll, et oma autol uue starteri panin. Vedas kõigi arvates ringi suurepäraselt kuid jeeli-jeeli läks käima ja külmaga ei tahtnud üldse minna. Uue starteriga aga isegi talvel poolest pöördest käib. 
Nööri otsas vedades ei hakka kütuse pump paremini kütet ette andma, ei muutu pihustid uueks ega solenoidid paremaks, kõik on sama, kuid mis muutub on kiiremad mootori ringivedamis pöörded kui käik ja vedamis kiirus õiged. 
Üks mees otsis oma opel vektral viga, tahtis väga pikalt käiata ennem kui käima sai. Lõpuks tuli ka välja, et starter vedas kõigi mehaanikute arvates normaalselt, kuid see ei olnud piisav mootori käivitamiseks, uue starteriga kõik anomaaliad kadusid. 
Tuleks ikkagi kriitilise pilguga starter üle vaadata, kas saab piisavalt voolu peale, kas aku on ok seisus. Vajadusel starter puhastada ja määrida ning üle vaadata harjade seisukord ning lõtkud...
Kui asi oleks millegis muus, siis ei läheks see auto ka tõmmates matsust käima, vähemalt nii ütleb loogika minule
Vasta
#14

Minujaoks on veider see, et isegi soojaga ei vea too starter käima. Sai mootor ikka normaalselt soojaks sõidetud ja ei midagi. 

Koju jõuan proovin mõningaid siin pakutud variante välja.
Vasta
#15

(12-02-2018, 15:31 PM)zazik Kirjutas:  
(12-02-2018, 14:57 PM)maisalup Kirjutas:  või on starter perses ja ei vea piisava kiirusega mootorit ringi

See peaks ikka kõrvaga kuulda olema.

Kui puksid läbi, ei pruugi hambuvust üldse olla ja krutib tühja...
Vasta
#16

Minu golfil läks juhtmetesse üle 2voldi kaduma(isegi peale kõikvõimalike ühenduskohtade puhastamist). Kui uued juhtmed tegin siis esimene käivitamine ehmatas lausa. Ebareaalselt kiiresti ketras. Nagu uus auto. Aga no jumal teab(kui temagi) mis sinu autol viga on. Lihtsalt minu kogemised
Vasta
#17

(12-02-2018, 17:06 PM)corpy Kirjutas:  Minujaoks on veider see, et isegi soojaga ei vea too starter käima. Sai mootor ikka normaalselt soojaks sõidetud ja ei midagi. 

Koju jõuan proovin mõningaid siin pakutud variante välja.

Mitu pööret sekundid mootor käivitamisel teeb? 2 on miinimum,et loota nende padade eluleärkamist.

Hõõgküünlad käivad sellel nii hõlpsalt maha, et tasub korrak smaha keerata ja veenduda  vähemalt ühe punaseksminekus

Sama küünla august peaks mootori käivitamisüritusel kütuseudu lööma. Siis on lootust, et etteannet on. Kas õigel ajal, tuleb teisiti kontrollida.

Ilma surveid mõõtmata ei saa kolvigrupi kohta midagi öelda. Need mootorid ei karda tahmumist.
Vasta
#18

mis te jahute.
remondi starter ää ja rohkem pole midagi vaja teha.
Vasta
#19

(12-02-2018, 11:40 AM)corpy Kirjutas:  Tervist,



 Summutist lõi igatahes käima saades sädemeid välja mis annab märku, et kogu väljalaske süsteem on kas väga tahmane või on mootor räbalaks lastud. Omanikku teades arvan, et pigem tahmane. 

See on ka põhjus, summutist aeglastel pööretel ei mahu niipalju õhku läbi, et põlemiskambris oleks kokkusurumiseks piisav hulk õhku. Kütuse süütab ju õhu kokkusurumisest tekkiv temperatuur, mitte need eelsüüte küünlad. Küünlad vaid aitavad hoida temperatuuri õhu kokkusurumisel. Samuti õhufilter on takistus, äkki väga täis.
Näide sapakast. Kiirus oli tasapise vähenenud nii 70 kanti ja lõpuks ei läinud sedagi. Sumbutajasse viilisaba ja haamri abil kümmekond auku ja lippas nagu noor sälg. Eks diiselgi tahab vaba väljalaset nagu bensukas.
Kui muud vahendid ei aita, lase sumbutitoru kusagilt lahti ja proovi. Ehk aitab.
Muidu üks asi veel. See solenoid võib ju tõmbamisel töötada, sest starterit ei anta. Töötab asendis "süüde sees", asendis "starter" ei anna ühendust.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#20

Minu GolfI oli sama probleemiga,pöhjuseks oli starteri väiksed pöörded
Teine starter peale ja paugu pill aga mul oli juba körvaga kuulda et
strater ei jäksa.....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne