Jawa Frankie
#41

(24-07-2018, 07:38 AM)veix__ Kirjutas:  Kui natukenegi pikemalt seisab, tekib sade, millest düüsid/kanalid ummistuvad.

Jah, tõsi, meenub, et enda Jawalgi on mitmel kevadel sellega probleeme olnud. 2014. aasta kevadeks oli üle talve seismisest peadüüs umbes, järgmiseks kevadeks jällegi tühikäigudüüs. Kolmas kord (2016) käis isegi peale düüside puhastust juba suhteliselt kehvalt, kahtlustasin muidugi kõike muud (kraanist paagi korgiini) kui seda, et karbussi enda kanalid võiks umbes olla. Igatahes läks lõpuks tookord peale tutikas karbuss ja probleemid kadusid. Ja huvitaval kombel läks 2017 ja 2018 kevadel sügisese saastaga (sama kaua üle talve paagis seisnud bensiin kui eelmistel kordadel) suhteliselt kerge vaevaga käima. Düüse enam puhastama ei pidanud igatahes. Paar kuud tagasi uurisin sama karbussi (seda, mis 2016 tutikas oli) korra seestpoolt, mingit sadet nagu ei tuvastanud. Kas sellest kõigest peaks midagi järeldama ka, mina ei tea, aga ega bensiini kvaliteet vist väga ühtlane ei ole...
Jutt käis siis 95 kohta, muidugi käesoleval aastal seda enam tankinud ei ole...
Genekapoolne simmer oli juba kergelt õline, aga raske öelda kas selle põhjuseks oli bensiin või ~15 000 km läbisõit või mõlemad.
Vasta
#42

Düüside ummistumisel võib olla asi ka kasutatavas õlis.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#43

Oli segu olen teinud rasvase 20L bensu ja 1L õli.Õli on 2T mineraal (punast värvi)
Sõitnud olen nii umbes 150km
Paagist lasin bensu välja ja tuli ilusasti on ka väike sõel filter vahel.
Teisest kolvist võin ka pildi teha (kolvi keskel on nagu väike augu moodi auk aga ei ole läbiv.teen paari päeva jooksul pildid.hetkel olen eemal)
Ise sedameelt et karpas mingi kakk kusagil ees.
Vasta
#44

Ülirasvane segu oli sul jah 20:1-le. Ma tavaliselt teen värskelt remonditud võrrile sellise segu ja kaks esimest paagitäit 125-sele - edasi 1:25. 
350 jawa kannatab normaalse segu korral 1:30 alustada sissesõitu ja peale 1500km 1:35 või 1:40 oleneb õlist.
rasvane segu päästis ülejäänud asjad seal silindris - silindri ise + rõngad - need õnneks ei sulanud.

Mis küünlad sul peal on?
Olen püüdnud järgida seda soovitust ja kasutan siis NGK BR7HS küünalt:
http://www.jawaczownersclub.co.uk/technical_advice8.htm

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#45

Segu soovitas üks vanem mees rasvasemaks teha et keskmine laager saaks korralikku määrimist.
Küünlad on NGK BR7HS.
Üks osa ülemisest kolvirõngast oli kolviküljes kinni.
Silinder nägi silmajärgi suht ok.
Vasta
#46

Mäletasin valesti küünald suhtes.Hoopis on NGK BP6HS.
Esimesed 11km tehtud,käis hästi ja bensuks nüüd 98.
Panin teise karpa (ja pesin puhtaks).ja teise karpaga on tühikäik hea,ennem pidi väheke gaasitama et käiks.
Vasta
#47

Ja pildid küünaldest:

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111724953

Vasak pruuniks ja parem veits tumedam
Vasta
#48

BP6HS küünal on nüüd nõks kuumem, kui BR7HS ja minu viidatud jawameeste klasifikatsioon soovitab seda kasutada talvel...
Ma isegi mõtlen külmemat küünalt kasutada (ei lootnud nii palavaid ilmasid....) aga praegu ei piina ka masinat väga e. ei sõida kuumaga pikemaid otsi, kui 1-20 km korraga. Pikemad otsad (90km/h kerge mees seljas) on tulnud õhtemperatuuril ~24 juures.
NGK tegelased soovitavad alustada küünla katsetusi külmematest, sest see ei põhjusta mootori hukku vaid kas siis ei tööta korralikult või rikub hoopis küünla enda...

Küünalde värv on suht tume, see vist tuleb väga rasvasest küttesegust aga auk kolvis küünla juures, tahaks selle põhjustajaks liiga kuuma küünlale määrata küll. Lisaks aitas ehk kaasa ka nõks vale süüde, lahja küttesegu jne...

Aga tegu tehtud ja nüüd vaja tulevikule keskenduda.
Egas midagi uued kolvid rõngad ja külmemad küünlad peale, süüte ajastuse kontroll, soovitan B98 segu 1:30-le ja sõitma.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#49

Homme ostan uued küünlad.

Vasakpoolne ,,auguga,,kolb(parempoolne oli ka ,,auguga,,).Tavaliselt on kolvid pealt tasasd 
Tõmbasin rätiga puhtsks

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111726267
Vasta
#50

Kas see on läbiv auk? 
Tundub olema n.ö. tehase auk ehk siis treimiseks kasutatud ava... Kolvi väljanägemine suht OK. Seega küünaldes nüüd väga suurt probleemi pole.

See kolvi pilt, mille enne näitasid, on saanud ka õhurikast segu, sest kolvil on näha sulamise jälgi väljalaske avade suunas.
Seega peaksid rohkem tähelepanu pöörama selle silindri tihendamisele... silindrialune-, karburaatori- ja väntvõlli kaelustiend. Ü
ldjuhul annab just kaelustihend järgi. Muide kui on kasutada katetega laager, siis võta kindlasti mõlemalt poolt kate ära - ära kasuta seda trikki, et jätad väljapoole katte alles, et toetada kaelustihendit. Kui hästi vaatad, siis laagri õlitus käib LÄBI laagri... lisaks tekitab ta simmeri ja laagri vahele suletud ruumi nii vaakumile (kolvi üles liikudes), mida ta püüab täita mingi asjaga - üldjuhul õhuga, mida imeb läbi kaelustihendi. 
Kolvi alla liikumisel tekib ülerõhk kui küttsegu alla surutakse, et laagrit õlitada. See surutakse ja nõrgemast kohast välja...

ma just kohtasin ühte mootorit, kus see kate oli väljapoole alles jäätud... - selle sama mootori küünalde pildi ma juba panin... oli ka natuke tatine geneka alune...
Mingil tingimusel võib selle katte alles jätta aga siis pead sulgema sinna vahele viiva kanali ja lootma, et väntvõlli põsepoolt on laagrile piisav õlitus olemas.

Mis süüde sul on - kas kontaktidega või VAPE?
Kui kontaktid, siis kas süütamine on sünkroonis?

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#51

Läbiv auk pole,mul neid kolbe veel ,aga teistel pole ,,aukke,,näinud.Ehk valmistaja erinevus.Vändalaagritel katteid küljes pole ning simmerid on uued.
Silindri peade alumised tihendid on vaskrõngad.ja karburaatori ja karpa vahetüki vahel on nüüd papp tihendid.Ülejäänud mootor on silikoniga.
Genekas ja laadimis relee on 634-lt ja kontakdid 360-lt (uued)
Ma ei saa aru süüte sünkroonimisest? Äkli seletad lahti?
Ise tegin süütekella (3,5mm ennem Ü.S.S).Kontaktivahe 0,35mm ja kontakti vahel väike tuluke mis näitas täpselt kui säde tekib.
Korra ma mõtlesin osta kontativaba süüte Narvast jawavaruosad e-poest.ei tea kas on mõtet??(ebay sama komplekt koos süüte pooliga).laadimine toimib minu rattal väga hästi.vapel ei näe mõtet kui laadimine on OK ja riilil on mul veel tutikas geneka komplekt ja laadimis relee.
(Teisel mu rattal on vape Big Grin)
Vasta
#52

Süüte panid ju õigeks n.ö. parema silindri järgi... kuid kas kontrollisid, et ka vasakus silindris toimub süütamine sama kaugusel enne ÜSS-i.
Sorry, et juttu ja arutelu tuleb palju aga mida rohkem räägid, seda selgemaks läheb pilt, mis mootoriga tehtud - nii räägitakse ennast ja uurimisasutuses sisse...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#53

Mida rohkem juttu seda parem Big Grin.
Häid nippe ,õigeid töö võtteid ja igasugused teadmised on alati hea.See foorum on enda harimiseks VÄGA HEA
Nüüd peast ei mäleta kumma ennem panin aga vist oli parem.
Kõigepealt panin süüte paikka pea plaadilt kus kontaktid olid(ülemine kondakt).ja see järel panin kella teise silidrisse ja siis sai pea plaadilt veel eraldi kodakte reguleerida(alumine kondakt)
Vasta
#54

(26-07-2018, 16:19 PM)CHRhmm Kirjutas:  BP6HS küünal on nüüd nõks kuumem, kui BR7HS ja minu viidatud jawameeste klasifikatsioon soovitab seda kasutada talvel...
Ma isegi mõtlen külmemat küünalt kasutada (ei lootnud nii palavaid ilmasid....) aga praegu ei piina ka masinat väga e. ei sõida kuumaga pikemaid otsi, kui 1-20 km korraga. Pikemad otsad (90km/h kerge mees seljas) on tulnud õhtemperatuuril ~24 juures.
NGK tegelased soovitavad alustada küünla katsetusi külmematest, sest see ei põhjusta mootori hukku vaid kas siis ei tööta korralikult või rikub hoopis küünla enda...
Ma olen aastaid B6HS küünalt kasutanud ja siiani 0 probleemi. Muidugi BP6HS-l on keskmine elektrood veidi pikemalt väljas, võib-olla see mängib mingit rolli, kuigi kahtlen...
Vasta
#55

Kui oleks ainult küünaldes viga, siis peaksid mõlemad kolvid ühesugused olema. Seega nõks soem küünal võis soodustada kergemalt kolvi sulamist. Teisisõnu tänu küünlale tuli viga kergemini esile ja jahedama küünlaga oleks protsess olnud aeglasem ning sõitja võinuks rutiinse küünla kontrolliga ennetada kolvile augu läbi põlemist.
Siin on pigem olnud olulisemaks mänguriks lahja segu ühes silindris ehk ebatihedus.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#56

Frankie läks talve unne ära.
Sai paak täispandud ja aku täis laetud ning tuppa sooja
Järgmise aasta plaan:
Lasen  soomes ühel spetsialistil korralikest ja uutest  juppidest ühe korraliku mootori teha Big Grin
Istemele uus nahk
Ehk ka kontaktivaba süüde (nagu narva e-poes müügil)
Vasta
#57

Soh... vapper otsus keset 30 kraadist kuuma Wink

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#58

On uusi korralikke juppe saada? Mis need siis oleks, vanad kaua seisnud originaalid või tehakse praegusel ajal samaväärseid/paremaidki ka?
Vasta
#59

Nii kahjuks on.puhkus läbi ja soome tagasi.
Järgmine kord detsembris,aga els näeb ehk ka vahepealt tulen ka ei tea veel.

Nipet näpet leidub vanast ajast originaal kasutamata näiteks k.kasti väike võll,hammakaid,käiguvahetusplaat.kahvleid.
On ka ülikorralik väntvõll(634),korralikud silindrid.kriimudetta-oksudeerimatta kerge läigekkega mootori pooled.uued silindripead.
Plaanis CZ tellida kõik laagrid,simmerid,kolviring koos nõellaagriga, mootorikett.sidurikettad.Pean korraliku nimekirja tegama.
Vasta
#60

Kodus postkastis ootas selline võti

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111740467
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne