Erinevate mootoriõlide erinevad kulud
#1
(29-03-2018, 11:32 AM)wagoneer Kirjutas: ...
Ka sumpast on õlivinet tunda. Kas äkki liigne õlivahetus ei mõjunud hästi ja pesi mingi motorupi maha kusagilt?
Pole enne kunagi niimoodi lambist hakanud õli võtma ükski liikur!!

Võimalik.

Mul oli paar sama põlve mootoriga liikurit ja ühele mekkis Valvoline kohe väga. Lausa nii väga, et ma ei raatsinud mitte nii palju peale kallata. Liitriga tuhandet maha ei sõitnud. Sama paks, 10W40 poolsünt Liqui-Moly purgist aga ei meeldinud kohe üldse. Päris õlivahetust karteritäiega ei saanud, aga pea 7 kkm küll. Comma kulu oli nende kahe vahel, seda raatsisin ka osta. Proovisin mõni aasta hiljem uuesti - sama kinu. Valvoline pandi nahka, Comma jäi pidama. Mõlemad 10W40 ps.

Mida Sa seal määrdeleemena üldse pruugid?
Vasta
#2
(30-03-2018, 12:21 PM)wagoneer Kirjutas: No jah,ma lihtsalt seedisin peas ühe järgmise projekti mõtteid ja sinna sobiks see 603 paremini kuna omab natuke rohkem HP-sid kui 617.  Ja samas on endist viisi lihtne(ilma elektroonika). Aga ilmselt peab jah tegemagi nii,et lappan ta kokku ja pistan puksiirile aiskade vahele mingi hetk.Korra lihtsalt huvi pärast proovin enne ksf Võsa teooriat õlide meeldivuse kohapealt.
Ega see teine projekt nii ehk naa niipea veel reaalsusesse ei jõua. Nii,et sellega on aega. Teen siis parem puksiiri enne rõõmsamaks Big Grin

Hr.Vösa teoorial on töepöhi all jah,kunagi oli kliendil 3,0 Jaguar mille öli korgil ilutses kiri 5w20..
Seda marki öli jöi tuhnde kildiga üle liitri ja see mootori hääl ei olnud köige parem,peale
üleminekut 5w50 löppes öli joomine kuni ca7 tuhande kilomeetrini,järgmise 7tuhandega kulutas
kuni liitri ja siis oli vahetus aeg juba käes ja moto töötas oluliselt vaiksemalt...
Enda Chrysleril kasutan uuest peast 0w20 asemel 5w40 ja kulu 0,0 kuigi raamatu järgi
on mingi kulu kuni 200g tuhandele ette nähtud,praegu ls.135tkm..
Öli müügimehed oskavad propagandat hästi teha,täpselt nagu tolmuimeja müüad kes nimetasid
tolmuimeja ümber ruumi ja öhu puhastus süsteemiks ja käivad max.200€ asja 2tuhande euriga
peast pöduratele vanainimestele kaela määrimas Sad
Tänapaeva vesiölid on marketingu mehed selleks teind et moto kindlast pärast garantii
löppu kah löppeks Big Grin
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#3
Aastaid tagasi soetasin 2003a.niva. Uus valvolain õli sisse ja tuld. Tuju läks kiiresti viletsaks kui  kallis õli kaduma hakkas. Seejärel läksin adinolile üle ja ei mingit kulu. Vot loogika. Sad
Vasta
#4
ülalolevad postitused olid algselt wagoneeri puksiiri-teemas - ilmselt on teemaarendus üldisem ja pikem, niiet olgu eraldi teema.

mul on erineva õlikulu kogemus õhkjahutus-põrnikaga: nn õiget SAE20 puhul tuli ca 1Mm tagant peale valada, 10W40 poolsünti kulus aga kordades vähem.
mu nn katsetingimused ei olnud aga ilma mõttes päris samad:
- ettenähtud SAE20-ga kulges masin suviti
- poolsünt läks sisse kümnekonna miinuskraadiste talverallide eel: õige SAE20 oli sellistel temperatuuridel kasutamiseks lihtsalt liiga paks
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#5
Eks see osalt ema või tütre teema on, aga endale ka just 10w40 poolsünt tundunud alati selline kindla peale minek vanemates mootorites. On hulka odavam kui täissünt 5w30 ja seega saab kasutust ka veokates ja traktorites. Seega enamus masinaid selle peale üle kolinud, ka muruniidukid jms. Mida vähem erinevaid kanistreid, seda parem. Seni pole ükski õli võtma hakanud. Erinevaid marke pole proovinud, võtan alati sama õlimüüja käest nii nagu tal "kraanist" tuleb.
Vasta
#6
(30-03-2018, 21:57 PM)olli Kirjutas: Eks see osalt ema või tütre teema on, aga endale ka just 10w40 poolsünt tundunud alati selline kindla peale minek vanemates mootorites. On hulka odavam kui täissünt 5w30 ja seega saab kasutust ka veokates ja traktorites. Seega enamus masinaid selle peale üle kolinud, ka muruniidukid jms. Mida vähem erinevaid kanistreid, seda parem. Seni pole ükski õli võtma hakanud. Erinevaid marke pole proovinud, võtan alati sama õlimüüja käest nii nagu tal "kraanist" tuleb.
 5W30nd pole tegelikult 10W40ga võrreldav, on ta ju töösoojalt (ja ka külmalt loomulikult) tunduvalt vedelam. Osades mootorites on 5W30 lubatud 10W40 asemele ainult hädapärast pealevalamiseks või talvel sõitmiseks kui kõvasti ei koorma mootorit. 
 Sõiduautodes, kuhu läheb nagunii alla 5 liitri õli olen 10W40 asemel ikka 5W40 kasutanud.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#7
Eelpool mainitud Valvoline õli suurt kulu. Oma 20+ aastat vanal ja 350 000 km sõitnud autol kasutan suvel Valvoline 5W-40 ja talvel 0W-40.
10 000 km jooksul ei kulu kumbagi varianti rohkem kui 1 L. Harilikult ostetud 1 liitrist jääb midagi järgi.
Vasta
#8
(30-03-2018, 14:03 PM)impreza Kirjutas: Tänapaeva vesiölid on marketingu mehed selleks teind et moto kindlast pärast garantii
löppu kah löppeks Big Grin

 Tänapäeval ainuke asi mis määrab on kütusekulu. See on praktiliselt ainuke argument masinate müügil ja samamoodi õlide müügil. Mida vedelam õli, seda väiksem on mootori ja sõlmede takistus ning sellest ka madalam kütusekulu. Mitmed õlimehed on asjaga puhta kimpus kuna kõik uued kataloogid soovitavadki liiga vedelaid õlisid sõlmedesse, mis tekitavad igasuguseid probleeme rohkem kui kütuse säästust võitu tuleb. Põhi mure on muidugi lekkimine teine asi on määrimine. Õlimehed hoiavad oma vanu katalooge nagu kulda kus on veel tehase soovitused sees õigete õlidega.
Vasta
#9
Krt ma idioot viskasin MB kirjadega kanku minema. Seal oli peal igasugu jutte sellest õlist koos mingite MB numbritega.
Ei aga ma puht sportlikust huvist katsetan mingi teist markki õliga. Võibolla vähe paksemaga. Ega kaotada pole midagi.
Ainult puhas eneseharimine ja teiste valgustamine Big Grin
Vasta
#10
(30-03-2018, 23:41 PM)fanatt Kirjutas:
(30-03-2018, 14:03 PM)impreza Kirjutas: Tänapaeva vesiölid on marketingu mehed selleks teind et moto kindlast pärast garantii
löppu kah löppeks Big Grin

 Tänapäeval ainuke asi mis määrab on kütusekulu. See on praktiliselt ainuke argument masinate müügil ja samamoodi õlide müügil. Mida vedelam õli, seda väiksem on mootori ja sõlmede takistus ning sellest ka madalam kütusekulu. Mitmed õlimehed on asjaga puhta kimpus kuna kõik uued kataloogid soovitavadki liiga vedelaid õlisid sõlmedesse, mis tekitavad igasuguseid probleeme rohkem kui kütuse säästust võitu tuleb. Põhi mure on muidugi lekkimine teine asi on määrimine. Õlimehed hoiavad oma vanu katalooge nagu kulda kus on veel tehase soovitused sees õigete õlidega.

No see küttekulu vahe mis tuleneb öli viskositeedi erinevusest on ilmselt üliväike,möödetav
ainukt labori tingimustes..Mersu W210-W211 automaat kastides on olnud kah mingi kollane öli,
ma olen pand sinna alati peale remonti ja lihtsalt ölivahetust ATF3 ja möned jöudnud juba
üle 100k söita ja köik super Wink Minu arvamus asjast selline et öli tuleb ikka vahest vahetada
aga mitte uskuda seda kalli öli jama et sellega vöib 30-50k söita....
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne