Mõlkis vinkelraud.
#1

Leidsin garaasist mõlkis vinkelraua. Vahe siinses teemas olevate postitustega on see, et mina tean, miks raud vajalik on. Tuli sõber, nägi rauda ja tundis ka kohe ära vajaliku jubina.
Kas vanemad kasutajad veel mäletavad/teavad, milleks sellist kasutati. Vinkli pikkus umbes 10cm. Nooremad saavad teada, kui teema edsasi areneb. Muidu vajub mälestus lihtsalt ajaloo prügikasti, jupp ise lendab ilmselt varsti nagunii püris prügikasti.
   
Vasta
#2

Rehvivahetusabinõu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

(18-04-2018, 18:58 PM)Marko Kirjutas:  Rehvivahetusabinõu.

See vinkel pandi velje ja rehvi äärde vahele ja suure kuvaldaga peksti rehv veljelt maha. Kuna velje roostetab siis jääb ikka nii kinni,et muidu ei saa kui ainult nii.
Vasta
#4

Minul tänaseni kasutusel. Ekskavaatori ja veoka rehvid mis õhukummiga,käivad mul vinklitega maha. Tasakaalu pole ju vaja ja iga augu pärast ei hakka ometi terve rattaga kuhugile linna sõitma. 10kg kuvalda ja vinklid,ei võta kaua,et maha saada.  Edasi juba lohvile paik peale ja kokku tagasi.  Ega paremat lahendust teagi,mingi suure pingi ehitamine või ostmine tundub mõttetu,aastas korra ehk läheks vaja ja vinklitega käib asi lihtsalt ju.
Vasta
#5

Väga hää. Polegi ära unustatud sellist vidinat. Sellega ei saa mette ainult veoka kumme maha, vaid ka sõiduka omi. Lihtsalt vinkli suurus on erinev.
   
Vasta
#6

Vinkliga saab rehvid maha küll sõiduautorehvilt. Sobib hästi utiilse kauba väärtuse kordistamiseks.

Reaalselt maanteel sõitva  sõiduauto veljelt vinkli ja kuvaldaga rehvi mahavõtmine nii, et velg viga ei saaks, eeldab VÄGA KINDLAT kätt. Toungue
Vasta
#7

Mina oma 30 eluaasta jooksul olen samuti seda abinõu usinasti kasutanud erineva põllumajandustehnika rehvide vahetuseks.
Vasta
#8

(18-04-2018, 20:00 PM)v6sa Kirjutas:  Vinkliga saab........ Sobib hästi utiilse kauba

Oluliselt lihtsam ja kiirem on teha 2+2 lõiget rellaga läbi rehvi- ja veljeserva. Pärast seda eraldub rehv näppude abil.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

Krt siiamaani pidasin end nooremapoolseks, kuid kuna olen ise sellise vinkli lõiganud ning ka mõlki tagunud siis mõistsin, et päris hulk aastaid on mööda läinud.
Viimati kasutasin sellist 10 aastat tagasi, sõiduauto rehvi monteerimiseks.
Kõige vahvam oli käsipumbaga tubeless rehvi täis pumpamine.
Big Grin
Vasta
#10

(18-04-2018, 22:47 PM)tõnn Kirjutas:  ...
Kõige vahvam oli käsipumbaga tubeless rehvi täis pumpamine.
Big Grin
no kas siis teist rehvi käepärast polnud, oli üherattaline sõiduauto või??? Vanasti ikka tehti nii, et löödi teisele rehvile umbes kolmekordne rõhk sisse ja siis pumba voolikuga rehvid ühendusse ja saigi õhk õhukummita rehvi sisse ning rehv velje ranti kah.
Vasta
#11

Roosadele ja pehmetele nisanäppudele õppimiseks...  :Smile Ja kõike tehakse ilma kinnasteta...

https://youtu.be/1GUgQZLwV0g

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#12

Nii mõnedki sõiduka rehvid istuvad täna velje peal nii tihkelt, et selle vinkli ja kuvaldaga võid seal kõrval ainult mune sügada ja nutta.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

(19-04-2018, 02:08 AM)viplala Kirjutas:  Nii mõnedki sõiduka rehvid istuvad täna velje peal nii tihkelt, et selle vinkli ja kuvaldaga võid seal kõrval ainult mune sügada ja nutta.

Kui nii arvad, siis sa pole näinud kinni roostetanud haagise rehvi, mida sai lahti pekstud 2kesi vahetustega kuna üksi ei jõudnud nii pikalt järjest uhada korraliku 6kg kuvaldaga
Vasta
#14

tere,mäletan kui sai zili kummi juures kasutatud vinklit,suurt vasarat,leeklampi ja vett.
Vasta
#15

Noorusest mäletan et rehvi sai velje pealt lahti kas tungraua abil või kui oli ratastel liikur siis sõideti sellega lihtsalt rattale peale ning lahti nad olidki - ei pidanud kolmes vahetuses kuvaldale valu andma.
Vasta
#16

Ei saa seda rehvi alati peale sõitmisega lahti, ikka aitab suur haamer ja jupp vinklit.
Ise kasutasin korraga kahte vinkli juppi.
Nüüd kui vähegi võimalik viin ratta (mitte Jüri) rehvimehe kätte ja teen seljale vaba päeva.

Alrad.
Vasta
#17

Üritasin ka kunagi TD-20 all olnud 24 tollist kombaini rehvi veljelt maha saada.
Peale kahepäevast peksmist vinkli ja kuvaldaga käiasin lindipoldist tehtud meisli teravamaks ja lõin sentimeetri haaval rehvi liikuma. Rehv oli lihtsalt täielikult kivistunud....
Vasta
#18

(19-04-2018, 09:00 AM)Walter Kirjutas:  Noorusest mäletan et rehvi sai velje pealt lahti kas tungraua abil või kui oli ratastel liikur siis sõideti sellega lihtsalt rattale peale ning lahti nad olidki - ei pidanud kolmes vahetuses kuvaldale valu andma.

VAZ 2101-ga seda nippi kasutanud, kummiheebel ka rehvi ja velje vahele ja esirattaga peale.. Polnud tol ajal kummitöökodasid. Põhimõtteliselt närib selle rehvi ääre veidi ära ja ilma õhukummita ei soovita seda moodust. Võib juhtuda, et serv enam õhku ei pea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

Saa sa nüüd aru kas video oli Tai või Ladina-Ameerikast,aga ägedad naised! Vast ikka Taimaalt .
Vasta
#20

(19-04-2018, 09:00 AM)Walter Kirjutas:  Noorusest mäletan et rehvi sai velje pealt lahti kas tungraua abil või kui oli ratastel liikur siis sõideti sellega lihtsalt rattale peale ning lahti nad olidki - ei pidanud kolmes vahetuses kuvaldale valu andma.

Eks see on koolkondade küsimus. Mul isa kah selle kuvaldaga põlvkonna esindaja, mina olen aga laisk ja võtan tungiga. Peale sõita olen kah proovinud - saab, aga tungiga on lihtsam/ mugavam.
Üks põhjus, mis vinklite kasuks osutab võib muidugi olla fakt, et kui ratast alt võtta, siis on tungraud juba kasutuses (2 tomivat tungrauda ühes kohas = puhas ulme Smile ) ja tuleks hakata kusagilt mingeid pakke/ plokke otsima, et see autoalt kätte saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne