MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...
#41

(06-06-2018, 16:23 PM)Henry Kirjutas:  Mul MTD murutrakats (SG175) B&S mootoriga (31G777).
Traktoril paneelis kolm märgutuld, niidurogan, pidur ja õli.
Ehk siis kui pidur pole peal või PTO järel - mootorit ei lase käivitada.

Aga kolmandat lambikest ei ole saanud põlema. Süüte sissekeeramisel võiks ju süttida ja mootori töötamisel kustuda (kui on piisavalt õli)
Pirn on terve, juhe ka läheb kuhugigile maale aga ma ei leia mootoriküljest andurit.

Ehk keegi suunab, kust kandist otsida.

H

isegi tänapäeva statsionaar hiinlastel on suretus andur kui õlitase on liiga madal või mootor liiga palju kaldu on, arvatavasti see sama andur paneb ka tule põlema
Vasta
#42

(06-06-2018, 20:16 PM)Jansa Kirjutas:  Nüüd tekkis üks asi veel.
Stiga tornadod, 2098 ja 3098, espak müüb vastavalt 1700 ja 2100-ga.
Muidu nagu 'kõik jutud', hüdrovedu ja elektriliselt lülivad terad jne, aga mootorid ilma õlifiltrita ja hooldevälp 25h
Filtriga pillidel 50h
Selle 50h-ga veaks ma terve hooaja välja, 25-ga ilmselt mitte. On seal peale õli vahetamise tülina midagi veel, mida peaks teadma?

Ma ei oska öelda - väikesed rattad taga, lollakas lülitus + tagurpidi niitmine ka nupuga jne. Ma ei näe mitte ÜHTE põhjust ka neid vaadata! Kui maapind on konarlik ja sain aru, et ON, siis unusta ära need 18 tolli mudelauto rattad! See väike ratas ise lõhub selle traktori plekkosa ja silla kiirelt ära, lisaks maha jääv jälg on oluliselt jõhkram-sügavam. Need pillid on pigem ideaalse uuselamurajooni kunstmuru jaoks. 
Lisaks hakkab 2,1K juures kiskuma juba V-twin lisajõu ja laiema niidudeki võimaluse poole. Kusjuures see masin kannatab taha VEEL suuremaid rehve panna, kui tahad näiteks veokiirust pikemate vahemaade läbimiseks. 
Kui valida kõikse odavama ja lihtsa aga suurerattalise CC või 2098H vahel, siis on asi jah selline küsitav. Kui aga hüdrovedu tahta, siis ainuüksi tagarataste uuendamise hinnavahe on metsik! Ja siis miks mitte see
Õlivahetus on nii tühine asi, et sellest pole mõtet juttugi teha. 

Üks aspekt on veel rääkimata-arutamata: roolisüsteem! Tegelikult tasub seda ka vaadata, sest need võivad olla tohutult erinevad! MTD on lihtne-labane ja vajab mingil ajal parendamist. Ma endal tegin, kerge töö balljointidega, mis ei maksa palju, vähem kui rataste suurendamine. Aga "vajab tegemist". Osadel mudelitel ja tootjatel on pööramine elik rooli"karp" ja paralleelvarras paremini ja kallimate juppidega lahendatud. Sellest meil ju siin automotos suisa eraldi sillaehitusteema Big Grin 

Aga sealt 2-aasta tagusest teemast üks ksf!'i mõttetera:
(25-03-2016, 20:07 PM)Simmerling Kirjutas:  Hind ei määra siin muud kui kallima ostja on lollim. Sama sõnniku eest (sry ei taha põlluväetist solvata) rohkam maksta on ju lollus? 2K+ hinda ei tähenda midagi. Samuti plekist, lapsevankri juppidest ja toolijala torudest kokku pandud. Tundub, just nimelt tundub, mitte ei tea, kobedamate hinnad algavad 7K+. Vähemalt ratastel laagrid, vedelikjahutus ja mõnedel isegi hüdraulka saadaval.
Seega kepikast, 97 cm deck, 11 hj ja hind 1K kanti on õige valik.
Vähemalt jääb raha ümberehituseks ja remondiks.

PS: tasub vaadata rattamõõtude puhul koopa suurust Big Grin Panete tähele, milline räme koonerdamine käib, sest mõõt suurem rehv maksab paar uri rohkem. Mul vanakool, Saksamaal toodetud ja 20-tollise asemel läheks napilt alla veel ka 22-tollise kõrgusega rehv. Täna on asi nii nuditud, et paariühikuline hinnavahe annab massi müümisel tehasele meeletu LISAkasumi. Kuigi alla mahuks vabalt ka 22-tolline kõrgus. Aga milline on sama tootja rehvide 18X8.50-8velg vs 22X11-8velg hindade vahe. Tahad aga saada metsas ja pehmel lisa veovõimet koos lisakiirusega, siis on selline 100-eurone komplekt õige asi alla panna. Muru see muster ei lõhu aga mullal/metsas/mudas töötab hästi. See oleks HEA VALIK hinna poolest murutrakatsi parendamisel Big Grin
Vasta
#43

Seda, et ... miks kohe ATVd ei osta, millega metsa või mudasse sõitma minna?
Vasta
#44

(07-06-2018, 13:33 PM)Envir Kirjutas:  Seda, et ... miks kohe ATVd ei osta, millega metsa või mudasse sõitma minna?

Milleks ATV??? Esiteks on see jummala mõttetu riist üleüldiselt ja teiseks maksab ka laibana arutult, see siis odavaim reaalne täismehele piisav vaegvedune.... Odavaim UUS, mis mingi kergema kärulaadse suudab paigast sikutada, see maksab juba hea murutraktori raha ilma lisadeta. Esimene 4X4 300-kupsine Linhai aga on juba 3,8K - hullumaja! ja jõudu ega võimsust neil ju pole! Aga murutrakatsite puhul oleme me hinnavahemikus 1,5-2,5K  ja võimsunumrites 7-12kW hetkel. Mitte 5 ega 6, nagu junntükkidel...

Kolmandaks: sellest õnnetusest niidumasina tegemine maksab veel omajagu juurde. Jah, väga spetsiifilisse kohta spetstöödeks on tegu tööriistaga ja siis on hinnad viiekohalised. Kui raha on piisavalt, siis lõbustamiseks võib see ju ka olla. Aga siis - miks mitte juba UTV või bagi? 

Enamus meist vajab traktorilaadset aeglaseks haagiseveoks, kus siis sabas on kas paat või puude käru või natuke pinnast jne. Asendamas käsikäru ja lolli lihasrammu. Ning mõni tahab trakatsiga ka talvel midagi teha... Ja selle põhitegevuse välise käigus on mõnikord vihmasadu, lumi, libe, sopp jne. Ning kuna odavama otsa masinate tagarattaid on imelihtne vahetaga puhta käterammuga, siis on see odavam lahendus, kui mõttetuse lisaks ost Big Grin
Vasta
#45

Eks ta üks trollimine ole, aga kirjutame siis niisama pulli pärast eksole. Põhjenduseks toodud väidetest võib ju aru saada, aga üks teine asi on imelik. Nimelt meenuvad mulle arvukad teemad, kus lp eelkõneleja väitis, et odav asi on jama asi (survepesur, väike traktor, vibrolihvija jne jne) ja õige on ikka spetsiifiline, võimas ja kallis hüper-super tööriist. Kindlasti mõni meresõidu alane väide ka sinna juurde tõestuseks. Ilmselt jääb murutraktor meresõidust liiga kaugele, siin võib kompromissidele minna Big GrinBig Grin
Vasta
#46

(07-06-2018, 15:29 PM)Envir Kirjutas:  Nimelt meenuvad mulle arvukad teemad, kus lp eelkõneleja väitis, et odav asi on jama asi (survepesur, väike traktor, vibrolihvija jne jne) ja õige on ikka spetsiifiline, võimas ja kallis hüper-super tööriist. 
Parim näide on minu arust keevituse teema. Üks mees keevitab päevast päeva laevakorpusi, teine autoplekki, kolmas parandab aastas korra oma kasvuhoonet või väravahinge. Kõik räägivad oma aiaaugust ja kõigil on omast kohast õigus... Igale tööriistale on oma kasutusala ja kasutaja. Alates naabrimehele näitamisest "Näe, mul on!" kuni profini kes sellega igapäevast leiba teenib.
Muruka olla mõni jõukam mees ka oma lastele lustisõiduks ostnud. ATV lõhub muru ära. Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#47

Murutraktorit või raiderit ostes katsuge ka rooli.
Näituseks selle vanal kollasel Yardmanil on rool OK
aga uuel Husqvarnal
on rool päris vastik ... peenike ja suht "terava" servaga kodarad. Keskelt keeramine on tundlik, mistõttu peab rooli kõvasti ja õigest kohast kinni hoidma, muidu taob sõrmed valusaks.
Vasta
#48

Seltsimehed võivad plõksida palju tahavad, üks Härra, kes võiks omale ehitada mida iganes, veab miskipärast seuhkest käru sellise koormaga sellise riistaga. Big Grin See on siis REAALNE elu, mis enamusele meile jalaga peesse taob!!  
Teoorias oleme kõik kõvad mehed kalleid profiriistasid ostma. Mõni ostab ka PÄRISELT neid. Mis aga ATVd puudutab: ma püüdsin ühte Sõpra sellest eemale hoida aga EDEVUS ei lubanud majade ees lund lükata spetsiaalse traktoriga vaid tuli osta KÕIGE VÕIMSAM Can-Ami ATV ~15Keuri. Ma olen püüdnud sellega tööd teha - idiootsus kolmandas astmes! See ei ole töötegemine, see on lausnapakus.
ATV algus on 80'tel, kui masstootmisse läks Honda ATC 250ES "Big Red" trike 1982 ja esimene 4-rattaline Suzuki LT125D Quadrunner 1982. Need olid veel siis All Terrain Cycle nimelised sõiduvahendid, meil tuntud karakatitsatena.  Sellise driistapuud on absoluutselt arusaadavad - ei lõhu pinnast, jõuavad midagi natuke vedada  jne. Tänane poole tonni raskune rõvedate kalasabarehvidega asi on "zitt traktor" sest ei evi ei hüdraulikat, PTOd ega midagist. Tööd sellega ei tee mitte mingisugust sest IGA pööraminegi lõhub pinnast.  

Kui nüüd võtta hind ja omadused suhe, siis ongi murutraktor ikkagi lisaväärtustega TRAKTOR, mis suudab niidudeki eemaldamisel ka päris arvestatavas mudas haagist vedada. Rääkimata, et murutrakatsi sabas võid seda nn"ATV-jäätmaaniidukit" vedada jne.
Ja kui juba hind läks viiekohaliseks (ennist sai nii väidetud), siis mille kuradi pärast peaks keegi ostma näiteks selle Kubota asemel mingi cänämmi Outlander 1000 X MR  junntüki 18Kõssi eest??? Esimene ON murutraktor koos vahvate vajalike lisadega, teine on lihtsalt mõttetus muruniitmise ja Looduse säästmise seisukohalt. Kes tahaks OMAENDA maid ja metsasid sellega lõhkuda??? Andke aga teada nendega sõitjatele -eneil ongi ruumipuudus, sest kõik teised mõtlevad maaomanikud ajavad sellised jahipüssiga ähvardades ära. Nüüd tuli miskipärast vaikus plõksijate poolelt...
[Pilt: 83_LT125_Diagonal-1024x816.jpg]
Vasta
#49

Mis siin ikka plõksida, ise ei ole mitte kunagi muruniidukile käru järgi pannud ega selle järgi vajadust tundnud. Küll on aga paar tuttavat nendega puid vedanud, seejärel varsti raami keevitama hakanud ja varsti uue murutraktori ostnud. 
Vedamised saan kõik traktori tagakopaga või sellise ATV aseainega tehtud:
[Pilt: IMG_20161127_135833.jpg]
Ja kastiga maasturit olen ka teistele algajatele maameestele soovitanud kes ATV ostu juttu on rääkima hakanud.
Vasta
#50

Ise ka mõtlesin korra atv peale, et hea pisike ja saab metsas toimetada ilma lageraieta puude vahel, kuid vaadates hindasid, siis pigem võtaks selle-http://www.flint.ee/pollumajandustehnika/traktorid/solis/solis-26 või selle http://www.flint.ee/pollumajandustehnika.../tym-ts-25 saab probleemidetta ka muru niita ja puid vedada... Muruniitjaks hea 4vedu ei karda ka lõuna eesti künkaid
Vasta
#51

(12-06-2018, 13:40 PM)maisalup Kirjutas:  Ise ka mõtlesin korra atv peale, et hea pisike ja saab metsas toimetada ilma lageraieta puude vahel, kuid vaadates hindasid, siis pigem võtaks selle-http://www.flint.ee/pollumajandustehnika/traktorid/solis/solis-26 või selle http://www.flint.ee/pollumajandustehnika.../tym-ts-25 saab probleemidetta ka muru niita ja puid vedada... Muruniitjaks hea 4vedu ei karda ka lõuna eesti künkaid

Ma kasutan ka sellist murutraktorit  Big Grin
[Pilt: IMG_20180524_212524_5.jpg]
Aed ka veidi avaram kus manööverdama mahub ja läheb kordades kiiremini kui väikse murutraktoriga. Pärast jääb muidugi väikse niiduki või trimmeriga ääri rohkem üle teha. Samas võib käru julgelt sappa panna ilma et kardaks et masin pooleks läheks Big Grin
Vasta
#52

Üks asi milles ei taheta rääkida ATV puhul, on selle ülim ohtlikkus. Ma tean inimesi kes on nende all eluaegseks sandiks jäänud. Neid on ümber keeratud ja sinna alla oma eluküünal kustutatud. Ja ma ei räägi kihutamisest või mingist erilistest liiklusteemadest...täiesti olematud kiirused metsas, maastikul. Pisike neljarattaline junn keerab end sulle peale nigu naksti ja kui sa sinna alla jääd, ei pruugi sealt enam tervena või elusana väljuda. Kahjuks puudub statistika, palju on inimesi saanud atv all tõsiselt viga olematute kiiruste juures aga ma kipun arvama et number on sadades. Rääkides kasvõi ainult enda tutvusringkonnaga, teavad paljud mingit lugu pajatada. Ma ei kujuta ette palju neid juhuseid võib olla mis üle eestiliselt on toimunud. 

Tehke endale teene ja hoidke sellest kärakast eemale.

https://reporter.postimees.ee/3506175/at...masina-all

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#53

Mina olen kaks korda ATV alt napilt eemale suutnud rullida. Mõlemal juhul raskel veol maastikul - keerab end külili pooleteise sekundiga, kui käru aitama juhtub. Samas ise loll - ei ole vaja üritada traktori tööd teha sõiduvahendiga. Mõlemal juhul piirdusid kahjud mõlkis ego ja mõranenud plastidega.

Kuigi tõele au andes pole vahet, millise turvakaareta-kabiinita asja alla jääda - ühtviisi lapikuks vajutavad ikka. Nagu hiljutine kurb lugu Saaremaalt näitas.

TYM on hea mõte - Flindis on neile ka varuosi saada, erinevalt huvitavatest üksiktoodetest odavamatelt pakkujatelt.
Vasta
#54

Ümber kukkunud ATV-de all viga saanute arv vast sadades pole. Hariduslikel ja teaduslikel eesmärkidel levitatava andmestiku (1990-2014) järgi on ATV-ga liiklusõnnetuses osalemine (sh kokkupõrked jms) lõppenud fataalselt 10 juhile ja ühele kaassõitjale. Vigastada on saanud 68 juhti ja 26 reisijat.

Mitte et see nüüd vähe oleks, ohtlik riistapuu on ta küll.
Vasta
#55

Keegi ei sunni ostma tavalist lahtist ATV-d, on võimalik ka taoline ja ka turvavöödega.

[Pilt: Polaris-RZR570-LE-2013.png]
Vasta
#56

ma olen siin foorumis juba varem neid pilta näidand, aga paneb siis veel.
[img]//static2.nagi.ee/i/p/901/45/22536267945eff_t.jpg[/img]   [img]//static2.nagi.ee/i/p/901/45/22536265d6cef0_t.jpg[/img]

metsa on välja veetud kindlasti kolmekohaline nummer tihudes. igatsugu muid veotöid ka muidugi. ei ole ta kuskilt otsast pooleks läind, ega isegi kõveraks mitte. kummid muidugi oksi kardavad ja kännud on vaja ka madalaks lõigata. senimaani kuidagi ikka ilma atv abita hakkama saand.

edit: krt, eelvaates on pildid aga postituses lingid. aru ma ei saa. no igatahes, kes vaadata tahab, see klikib siis pildi asemel linki.
Vasta
#57

(12-06-2018, 16:07 PM)lamjak Kirjutas:  Ümber kukkunud ATV-de all viga saanute arv vast sadades pole. Hariduslikel ja teaduslikel eesmärkidel levitatava andmestiku (1990-2014) järgi on ATV-ga liiklusõnnetuses osalemine (sh kokkupõrked jms) lõppenud fataalselt 10 juhile ja ühele kaassõitjale. Vigastada on saanud 68 juhti ja 26 reisijat.

Mitte et see nüüd vähe oleks, ohtlik riistapuu on ta küll.
Kui oma metsas kaela keerad, siis ei lähe ilmselt liiklusõnnetuse alla. Pealegi jäävad statistikast välja kõik sinikad ja peenemate kontide murrud. Mõned aastad tagasi läks meie külast ka noor ATV- usku mees, vajus jõkke ja jäi koos palgihaagise ja ATV-ga vee alla.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#58

(12-06-2018, 14:00 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Ma kasutan ka sellist murutraktorit  Big Grin
[Pilt: IMG_20180524_212524_5.jpg]
Ka mina olen sedasorti murutraktori fänn [Pilt: large_28788803_338L.jpg]
Vasta
#59

Suurte tagaratastega u.900-kilone traktor "Toolik" on ka olemas, küll hetkel kodus Nõmmel reanimeerimsiel. Aga on sellise DIY-suurerattalise traktori ja võimsa ATV veojõudus SAMA purjeka lohistamisega testitud ja naabripoisi tonnine jõhkard on lahja - Juliat oli vaja samades oludes Meestega lisaks lükata sest muidu oleks too imeasi maasse kaevunud. Niigi oli käsitöö-tee peesse keeratud aga parata polnud midagi. See video on ksf! Margus61 maal tehtud ja sinna ei jäänud jälge ka. Minu rannast järgmine, täpselt sama pinnakooslus. 

Ma mõtlesin nende ATV-laadsete peale siis, kui mul jalad "alt ära" olid ja ka 50 meetrit käimist oli piin. Olen neid kaalunud ja proovinud ja mõelnud ja teisi "jalutuid" vaadanud ja... 
Traktor on traktor ja nagu siin eespool juba viidati - kui plats ja rahakott kannatab, tasub üldse pärisasi osta. Ainus "suur" häda paistab sellelt pildilt Big Grin  Taamal paistva heinamaa hoolduseks on suurem kolakas paras aga ma ei taha seda hooldada - see on putukate oma ja kadakas meeldib mulle. Õueala sellisega teha - ei. Ehk nendest kahest kokku pandud kompromiss oleks ideaalne aga see maksab kohe jällegi erakundele 14K eurikuid. Terve UUE normaalse sõiduauto jagu rohkem, kui "reaalselt vaja". Ma oleks ammu omale ostnud mingi analoogse, kui leiaks talveks kooslusele linna kommunaaltöö, mis aparaadi aasta kulud kataks. 

EDIT: avastasin suhteliselt värske kompaktide video-testi, ülikõva. Niidudekid kõigile olemas ja kahte müüakse ka Eestis, mida mõlemat olen verbaalselt promonud Big Grin   

PS: suur on kiire ka, puhas T5-kati pill, kus GPSi järgi on kiiruseks täispeenega 55 km/h Big Grin Hirmus on , nagu ATVga kihutada... ja koleohtlik, kui peaks kummuli minema! Eluohtlikusest on eespool juba juttu tehtud. 
[Pilt: nFJBVawa9zFsKt0AAzExUnTbtJzmsjreuuGIaady...26-h919-no]
Vasta
#60

Huvitav, et keegi ei ole oma valikutes jõudnud selliste riistadeni nagu ZT traktorid. Ise olen kümme aastat loksunud tunde tavalise Partneri muruka sadulas ja teinud nüüdseks paar järeldust:
A. Kui raha veel kuskilt tuleb siis aega küll juurde ei saa ehk uus peab olema kiirem,võimsam.
B. Vananevad kondid tahavad mugavust ehk ratsutamine tava murutraktori otsas pole enam nii tore.
Ja olengi oma valikutes jõudnud Zero Turnerite juurde. Kes ei tea siis siin üks näide:
https://www.mehka.ee/nullpoorderaadiuseg...525e-ztrak
Valikus hetkel neli valmistajat.
Stiga
Toro
John Deere
Husqvarna
On kellelgi reaalseid kogemusi nende firmade ZT traktorite plusside ja miinustega.
Samuti tuleb mul otsustada kas võtta odavama/nõrgema (>4000€/>11kw niidulaius >107cm, ) või kallima/tugevama (>5000/17kw niidulaius >132cm) mootoriga isend.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne