08-07-2020, 11:21 AM
(08-07-2020, 10:24 AM)Daff Kirjutas: Kas maksab ikka nii kõva häälega siin presenteerida seda kes kui kõva mees on ja kui mitu turvalülitit tummaks on teinud.Selge, et nii on Istme turvalüliti eemaldamise võiks lausa kuriteoks tituleerida, sama ka terade pöörlemislülitiga. Mina oma masinal olengi need kaks jätnud - käivitub vaid siis, kui istun peal ja terad on väljas - mul terad mehaanilise-gravitatsioonilülitusega ehk tööd tehes on iste ainus, mis mootori seiskab! lülitid on vahel käivitusahelal, mitte süüteahelal aga KOOS töötavad mootori surmajana. Kui terad seisavad, siis põriseva traktori pealt saab maha ronida, manuaalkast eeldab ju igal juhul neutraali. Kui läheb pikemaks käruveoks, võtan niidudeki niigi alt ära, see on minuti töö ja kändude vahel ka kordi ohutum sõita. Igasugused käiguvalitsa ja tagurpidiniidu omad tuleb aga küll kohe minema visata.
Üks kirurg kevadel ohkas ja ütles, et hakkab jälle pihta. ATV ja murutraktor. Mina aga õmmelgu suvi aega varbaid ja sõrmi tagasi.
Moodsatel on turvavidinaid veel, nende ellimineerimine on tihtipeale isegi mõistlik. Eriti just rihmade ümbruse topeltkatted, kuhu alla jääb pask kinni ja paneb kõik roostetama. Neid ei võta survekas ka ja kindlasti paljudel polegi seda võimalust. Ma võin ju ämbriga kaevust võtta ja visata... Enamus neist segavadki niidudekiga opereerimsit. Aga kui miidutraktor ongi VAID muru niitmiseks, siis ei näe ma üldse nende ümbertegisel mõtet pelae tagurpidi-asja, kus on see nupuga, mitte süüteluku asendiga lahendatud.
Mis käsiniidukit puudutab, siis 1994 ei olnud neil üldse mingeid turvavärke! Esimene oli meil Partner 350 Side ja sel oli vaid gaasikang, mis töötas ka suretusena. Pole nagu kuulnud, et eelmsie sajandi lõpul oleks palju niitjaid varvasteta jäänud? Pigem olid sel ajal Inimesed ise hoolsamad, sama asi nagu turvavöödeta autodes turvatoolideta "olekus" magavaid lapsi tagaistmel vedades? Seda viimast vajadust ei mõista ma siiani!