Kodukootud konn.
#1

Lasin sõbral ajaviiteks pukseerimishaagise kokku keevitada. Kasutatud on 80x80  toru, golf 3 tagumisi polditavaid võlle ja laagreid. 
Keskmine osa on keerav ja seal sees on 20mm must polt tööriistamarketist. 
Ise mõtlen et mis saab kui see polt peaks järgi andma kuskil maantee peal. 
Mis te sellest asjast arvate ja mis võiks ringi teha?  Kas tehase konnadel on plate kuidagi veel kinni raami külles?

[Pilt: 0111594109b2e41.jpg][Pilt: 0111594111eb9d2.jpg][Pilt: 01115941137cd3c.jpg][Pilt: 01115941177e483.jpg][Pilt: 011159411957dda.jpg][Pilt: 0111594121abbe2.jpg]

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Viimased isendid mida me oleme kasutanud on omanud julgestuseks kette.
Vasta
#3

(18-05-2018, 18:10 PM)Killer666 Kirjutas:  ...
seal sees on 20mm must polt tööriistamarketist. 
Ise mõtlen et mis saab kui see polt peaks järgi andma kuskil maantee peal.
Mis seal ikka saab. Meie loeme ahastavaid pealkirju Õhtulehe esikaanelt ja Villu Vane teeb ettepaneku LS muutmiseks nii, et pukseerimine osaliselt toetatuna keelataks surma ähvardusel.
Tee sang pöörderaami esimese toru kohale nii, et see ei takistaks pöördumist või pane ketid.
Kuigi ma ei kujuta ette, miks peaks üks enesest lugupidav must M20 polt nii olemate koormuse peale järele andma.
Vasta
#4

Poldist suurem mure on tiislile arusaamatul põhjusel tehtud jõnksud. Registrisse sellina asi vaevalt saab.
Selliste vastutusrikaste konstruktsioonide juures hoidutakse isegi lisajuppide (kolmnurga pulgad konkreetsel isendil) toruga risti õmblusest ja keevitatakse ainult alt ja ülevalt, siin on tiisel 2X läbi lõigatud ja kokku keevitatud.
Muide, see pöörav plaat on ka tegelikult "nice to have" kategooria lisavarustus. Väga edukalt saab vedada jäiga konnaga.
Kui see käru toodaks toorikuna mulle lahendada, siis ma paneksin plaadile ketid julgestuseks ja tiislile teeks jõnksude külgedele korralikud tugevduslapid AINULT pikiõmblusega. Kolmnurga pulgad peab vahepeal lahti lõikama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

(18-05-2018, 18:10 PM)Killer666 Kirjutas:  Lasin sõbral ajaviiteks pukseerimishaagise kokku keevitada. Kasutatud on 80x80  toru, golf 3 tagumisi polditavaid võlle ja laagreid. 
Keskmine osa on keerav ja seal sees on 20mm must polt tööriistamarketist. 
Ise mõtlen et mis saab kui see polt peaks järgi andma kuskil maantee peal. 
Osta paar polti veel tagavaraks ja võta seda nagu lennukite hooldusnõuet, et peale x auto vedamist peab vahetama.
Aga pildilt on ju ka näha, et seal on mingid algelised laagrid-puksid tehtud. 
Need määrid korrapäraselt ära ja mitte s...ttagi ei juhtu. (laiskadele - määrdeniplid)
Murdumine ei ole väga tõenäoline.
Ja mis see pukseerimiskiirus konnal oligi? 50 vist.
Ma võtaks lebolt.
Sa ei uha ju sellega Saksa-Eesti trassi 24/7.

Pigem tundub selline elegantne kerge väiksese auto jaoks tehtud. Keevitus on ilus. Tankide jaoks polegi mõeldud.
Mina poleks teda värvinud, vaid kuuma tsinki jooksnud ja saanud ka "tehasevälimuse". Ta ju käib tükkideks ka, s.o rattavõllid küljest polditavad jne.
.
Vasta
#6

Tänud vastuste eest!

Plaan selliseks punaseks seda värvida tegelikult polnud, aga kuna ta peab sellises arengustaadiumis lageda taeva all seisma siis hakkas juba kergelt rooste minema ja sai kiirelt krundiga üle võõbatud.  Plaan oli teha proovitõmme ja siis muudatused mis veel vaja. Saladuskatte all võin öelda et natuke on ahvitud Amori pukseerimishaagist. Samas diisliosa on tõesti erinev.  Veel on erinevuseks plate kinnitus mis on siis peatalast veidi ettepoole toodud, et vältuda tolle toru nõrgestamist.  

Proovisõidul tegin parklas poognaid ning selgus et pöörderaadius on üsna suur , päris risti tirides libises üks ratas üle ääre isegi.  Ma ei kujuta ette kuidas on üldse võimalik päris jäiga haagisega näiteks kitsamast tänavast välja keerata. Ilmselt polegi.

Arvelevõtmist minuteada praegu ei nõuta. Kui sõiduk on peal, siis  peaks see olema seaduse silmis pukseerimine jäiga ühenduslüliga ja kiirus 50km/h. Tühjalt  aga on tegu haakeseadmega mille lubatud maksimaalne kiirus on 25km/h.  

Niipalju kui mina neid haagiseid  kasutanud olen siis ega tühjalt väga üle 50-70 sõita saagi. Haagis on ilma vedrustuseta ja üsna jäik  ning kipub taga põrkama ja hüppama hakkama. Samuti kipuvad koledasti kolisema .

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

(19-05-2018, 15:19 PM)Marko Kirjutas:  Muide, see pöörav plaat on ka tegelikult "nice to have" kategooria lisavarustus. Väga edukalt saab vedada jäiga konnaga.
Palun mulle seletada, kuidas näeb kurve sisaldaval teel välja 3,5m pikkuse teljevahega täishaagisega sõitmine nii, et tiisel on lukus. "Konna" rattaid lohistatakse jõuga mingi 30-kraadise siirdenurgaga, kui ristmikul vaja on?
Vasta
#8

Kui konna peal on auto esiratastega ja rool pole lukus, siis sealt annab ju kogu see kääksmoonik keerama vähemalt mingil määral. Pukseerimine tagarattad konnal on igal juhul üsna huvitav ettevõtmine Smile
Vasta
#9

Nägin Oulus soomemaal, kuidas ristmikul kaubik keeras konna ratta veetava sõiduka külje alla ning seejärel kohe külili keeras. Lõppvaatust nägin peeglist, karm värk.
Vasta
#10

(19-05-2018, 14:38 PM)v6sa Kirjutas:  
(18-05-2018, 18:10 PM)Killer666 Kirjutas:  ...
seal sees on 20mm must polt tööriistamarketist. 
Ise mõtlen et mis saab kui see polt peaks järgi andma kuskil maantee peal.
Mis seal ikka saab. Meie loeme ahastavaid pealkirju Õhtulehe esikaanelt ja Villu Vane teeb ettepaneku LS muutmiseks nii, et pukseerimine osaliselt toetatuna keelataks surma ähvardusel.

Mina isiklikult arvan, et ammu oleks Villu Vanel olnud aeg seda teha... Konnad on ikka väga saatanast asjad mu meelest. Jäiga lüli või köiega pukseerides ei tule inimestel nii lolle mõtteid pähe, aga konnaga kammib ikka täitsa ära. Esimesena meenub vaatepilt möödunud talvest, kui libedaga ja pimedal ajal paarutati Järvevanas 80+ km/h, vedajaks mingi väike Seat (Ibiza või Cordoba), veetavaks Ford Scorpio. Scorpal ei põlenud ükski tuli, konnal polnudki tulesid küljes. Ühesõnaga selline korralik iseliikuv õnnetusjuhtum. Ja see pole ainus kord kui konnaga 100km/h pukseerimist olen näinud, ülejäänud korrad on küll olnud maanteel.

Konnaga vedamine on kordades keerulisem ja ohtlikum kui auto võimetele vastavat suuremat haagist vedada, aga millegipärast on konnatamine kõigile lubatud, haagisevedu nõuab juba kategooriat. Selles mõttes pisut absurdne olukord praegu.
Vasta
#11

Millest säärane inimvaenulik mõtlemine? On ju haagisel pukseerimine kordades ohutum, kui paelatamine.

Idioote on meil palju, kuid see ei tähenda, et idiootide pärast tuleks ohutu ja autot säästev viis ära keelata.

Mina tiisli läbilõikamist ja kokkukeevitamist nii suure patuna ei näe, kui keevitused on vähegi viisakalt tehtud. Koormused pukseerimishaagisele on üsna väikesed ja löökkoormusi ei esine (kui just idiootide harrastatav lõhkumine välja arvata). Kuniks kasutaja teab vaadata ja arvestab antud eripäradega, pole see ohtlikum suvalisest üle koormatud kerghaagisest, mida meie teedel massiliselt näeb.

Võin oma kogemusest öelda, et see 25 km/h on väga aeglane, kui aeg tiksub... Big Grin Seega tasuks arvele võtmist proovida. Veapea on ilmselt E-märgisega, tuled niisamuti.
Vasta
#12

Need tuleks töesti ära keelata, see on ulme mis selle asjandusega talvel toimuda saab
Olen korra olnud olukorras, kus veetav auto juhtis vedajat niivörd suurel määral et kui löpuks teeäärde seisma sain siis tekkis tunne et loeks nüüd paar ajalehte järjest läbi enne jätkamist...önneks ei tulnud kedagi vastu...
Hoolimata ligi kahekordsest kaaluvahest

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#13

Konn paras jumpstükk jah kui tarbida ei osata.

Ehitasin omale ise vanarauast kiirel risude vedamiseks. Jäik.
Saab vedada kui veetaval roolilukk peal ei ole.

Libedaga kipub vedava auto ära lükkama.
Vasta
#14

Kas libedaga on nööri otsas vedamine teie meelest ohutum?  Või läheme peast euroks ja lubame ainult puksiirautosid? Äkki lubaks titeteo ka ainult kumminaistega, pärisnaistega on alatasa jamad ja ohud.

Palju nende konnadega reaalselt õnnetusi on juhtunud? Kui ei ole, siis ei tasu vast olematut probleemi lahendada.
Vasta
#15

Ok, ärakeelamine on ülepingutatud jah
A tegelikult, kes seda junni vajavad köige rohkem? Inimesed kes ei raatsi päris haagist rentida ja kellel pigem on lubadel vaid üksik önnetu b-täht ilutsemas. Ja ma ei usu et need ongi need köige pädevamad juhid üleüldse
Ma olen ka omaarust liivimaa parim ratsutaja-autojuht ja oman lubade peal köiki tähti mis laseksid söita ka treileriga, a vat rsk see käkk suutis mind üllatada ja seda järjestikuse 600km löpumeetritel.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#16

(20-05-2018, 11:16 AM)90Deville Kirjutas:  A tegelikult, kes seda junni vajavad köige rohkem? Inimesed kes ei raatsi päris haagist rentida ja kellel pigem on lubadel vaid üksik önnetu b-täht ilutsemas. 

Ma lisaks siia kolmanda omaduse veel - need, kelle autoga ei tohigi üldse päristreilerit vedada. 

Paela otsas vedamine on kahtlemata ohtlikum veel, aga samas ei tekita võltsohutunnet. Konnaga on ju otse nii äss sõita, et võib vabalt kiiruse sajani väänata... köie otsas sellist mõtet nagu ei tule. Kuigi kui asi hapuks läheb, siis köie otsas vedamise puhul pidurdavad mõlemad autod.
Vasta
#17

Ainult juhul, kui tampoonis on ajudega juht. Mida vist on päris julge eeldada.

Mina olen, hoolimata kärulubadest, mitmel korral hoopis konna pruukinud. Küll ei mahtunud laip lamavoisse, küll oli vaja x kohast võttes sõita läbi y koha ja lõpetada hoopsi punktis i. Vedada lamavoid pooltuhat km vaid mõnekümne km pärast on ka nagu tobe.

Seega mina kül loodan, et herr Vane ei saa sõnaõigust ja jummalast normaalne pukseerimise viis jääb lubatuks ning teemaalgatajal saab läbi loomkatse selgeks, kas kartustel keskpoldi kulumisest oli üldse alust.
Vasta
#18

(20-05-2018, 15:28 PM)v6sa Kirjutas:  Mina olen, hoolimata kärulubadest, mitmel korral hoopis konna pruukinud. Küll ei mahtunud laip lamavoisse, küll oli vaja x kohast võttes sõita läbi y koha ja lõpetada hoopsi punktis i. Vedada lamavoid pooltuhat km vaid mõnekümne km pärast on ka nagu tobe.

Aga mismoodi Sa konna sinna punkti y said? Võtsid lahti ja panid pagassi?
Tühi konn on veel eriti hirmus asi ju, ilma vedrustuseta põrkab ja koliseb nagu metslane.
Vasta
#19

Tühi konn on tõesti paras peavalu. Kolinast saab muidugi lahti kui redelidja pöördalus rihmaga korralikult fikseerida, hüplemine jääb paraku alles. Olen tühjaga sõitnud Tallinn - Viljandi, rohkem ei taha. Õnneks on monteeritavad olemas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Kõik autod tuleks ära keelata. Kui palju laipasid nende kaasusest on tulnud... Ma ise nägin kuidas üks auto avarii tegi. Kus küll on hr Vane silmad... Annaks aga jumal mõistust autojuhtidele samapalju kui mind on mõistusega õnnistatud, kahjuks olen ainus siin liikluses ja siin maailmas. Eriti hull teema on konnad debiilikute sabas. Oleks siis kõik minusugused, aga ei, neid lihtsalt pole. Seega võiks konnad ju ära keelata, kuid samas kui autod ära keelata, kaotaks hoobilt ka konnade probleemi. Ära peaks keeleama ka tõukerattad, jalurid, õhupallid ning ujumise. Te ei kujuta ette kui palju on ajudeta õhupalli juhte siin maailmas. Kas te tahate et mõni õhupall teie lapsele pähe kukub või? Ei taha ju. Keelame ära!

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne