Auto ymberehitus
#1
Kysimus neile,kel kogemus antud asjaga .Soov on votta autol katus maha,teha nn.safariauto.  Tehnilise poolega saan hakkama,huvitaks milliseid kangelastegusid byrokraatiaga maadlemiseks vaja läheb.
Tänud ette asjalike vastuste eest,niisama targutajad jätku see teema vahele.

PS.autoks on tootmisest maas olev,raamiga isend,netis näiteid kyllaga.
Vasta
#2
Ei targuta. Aga omast kogemusest ütlen,et mine ARK-i nii öelda konsultatsioonile. Esmalt võid saata ka e-kirja neile oma sooviga(ka seal seleta detailselt lahti mida soovid). Loomulikult ei ole sinna mõtet minna mütsiga lööma. Aga kui oled omale selgeks teinud kenasti kuidas kompenseerid katuse eemaldamisest tulenevaid kere jäikuse muutusi ning kuidas viimsitled mahasaetud otsad ja muud tehnilised iseärasused, võib seal üllatavlt ladusalt minna. Ilmselt pead arutama ka teemal turvakaare vajalikkusest. Mida detailsemalt neile suudad oma projekti ära kirjeldada,seda suurem on tõenäosus sealt positiivne vastus saada. Või lähed seda teed,et teed ära ning valmistad autole ka nii öelda kõvakatuse nagu vanadel scoutidel on ja vist ka broncodel(koorik või mis iganes nimi neil on). Paar autot nii sõidavad. Passis on nad ikka endiselt katusega muidugi.
ARK tahab kuulda näha konkreetset juttu,materjali projekti kohta.
Täna enam ARK-i poolt nii öelda juhendajat ei määrata. Küll võid(loe peaksid) selle teenusena ostma. Nimekirja spetsialistidest saab vajaduselt sealt. See aga juba siis kui ehitama hakkad.
Aga kahjuks võib minna ka risti vastupidi ja kuuled kui mõtetu mees sa oled,et sellist asja teha tahad Smile
Mul on siiani võibolla jopanud.
Vasta
#3
Mina lasin seda sama küsimust kunagi uurida LR Defenderi kohta. Selle plekist katuse mahasaamiseks on vaja paarikümmend polti ja mõned mutrid lahti kruvida.
ARKi vastus oli selline, et seadused tegelikult ei keela auto kasutamist ilma katuseta, kuid tehnoülevaatuse ajaks peab auto jälle komplektne olema.

Seega kõige lihtsam lahendus on teha see töö ära nii, et mahasaetud (või polditud) katus on põhimõtteliselt tagasipandav viisil, et tehnoülevaatuse onu kreepsu ei saaks.
Vasta
#4
Konkreetse plaaniga mees saab ARKist abi.

Ideega mees saadetakse ilmselt kuu tagaküljele. Ja enamasti ka õigusega.
Vasta
#5
Eks ma ise ka midagi sinnakanti arvasin,et nii ta voib olla.Auto on RRC. Defenderil on see asi ehk pisut lihtsam,aga lahendus on sarnane.
Tänud vastamast.
Vasta
#6
(08-06-2018, 18:08 PM)Raigo R Kirjutas: Eks ma ise ka midagi sinnakanti arvasin,et nii ta voib olla.Auto on RRC. Defenderil on see asi ehk pisut lihtsam,aga lahendus on sarnane.
Tänud vastamast.

Kas seda mitte tehasest juba lahtise variandina pole toodetud soojade maade tarbeks? Äkki saab sellest tuge?
Vasta
#7
Defendereid tehti,teisi mitte ,v.a vanad Series mudelid. Klassikuid on moditud erafirmade poolt. Voin ka eksida.

On ka yks teine auto,mille pihul on samamoodi suur kiusatus katus maha votta. Kere poolest väike sport-kupee. E30-ga samas klassis.
Ketserlik mote lahe asi veel lahedamaks teha. Täit kindlust veel pole,aga idee idaneb.
Suurim probleem on pehme katuse konstruktsioon,vaja vastavat doonorit,seda juba ise niisama ei tee.
Vasta
#8
Ma küll ei saa aru millisest masinast jutt käib, aga kas mitte pole nii, et kui seda pilli on toodetud ka lahtisena siis probleeme pole, aga kui seda lahtisena toodetud pole, siis saad tehnilisse passi "omavalmistatud", kui see nendele omavalmistatud vigurite nõuetele vastab.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#9
Omast kogemusest vòin öelda, et Ark s on mõistlikud tüübid.
Kui ümberehitus on korralikult põhjendatud , pildid, skeem ,kirjeldus ja see seadusega vastuolus ei ole, siis suure tõenäousesega saad loa.

Pärast kontrollitakse selle vastavust ja väljastatakse uus teh pass ümberehituse numbriga.

Mul hoovis 2 legaalselt ümberehitatud masinat
Vasta
#10
Auto on Maserati Biturbo ja neid on ka kabriolettvariante,ehk siis mudelinimega Spyder. Erinevus kupeest on ukseraamid,pagasi suurus,bensupaagi asukoht.
Vasta
#11
(08-06-2018, 23:47 PM)Raigo R Kirjutas: Auto on Maserati Biturbo ja neid on ka kabriolettvariante,ehk siis mudelinimega Spyder. Erinevus kupeest on ukseraamid,pagasi suurus,bensupaagi asukoht.

Siin sa eksin nüüd päris kenasti. Cabrio ja katusega kere kandvad osad on täiesti teised. Uuri natuke kere ehitust sama margi katusega ja ilma versioonidel. Lõigates katuse lihtsalt maha on su auto lödi ja hea kui uksed lahti tulevad. Või kui ka alguses tulevad,siis mõnest lohust läbisõites enam ei tule. Põhitõed ikka tee enne selgeks endale. muidu lendad ARK-ist nagu pudrukuul välja ja räägid kõigile kui lollid nad seal on.
Kodutöö peab ikka endal tehtud olema!!!

Ok ma rohkem ei targuta.
Vasta
#12
No targuta næidete varal,

BMW Z3 cabrio versus tavaline ... Rolleyes
Vasta
#13
Kas esimeses postituses kirjas olev täisraam on ikka tõsi? Kui ei, siis peaks Wagoneeri jutusse ikka väga hoolega süvenema.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14
(09-06-2018, 00:57 AM)wagoneer Kirjutas:
(08-06-2018, 23:47 PM)Raigo R Kirjutas: Auto on Maserati Biturbo ja neid on ka kabriolettvariante,ehk siis mudelinimega Spyder. Erinevus kupeest on ukseraamid,pagasi suurus,bensupaagi asukoht.

Siin sa eksin nüüd päris kenasti. Cabrio ja katusega kere kandvad osad on täiesti teised. Uuri natuke kere ehitust sama margi katusega ja ilma versioonidel. Lõigates katuse lihtsalt maha on su auto lödi ja hea kui uksed lahti tulevad. Või kui ka alguses tulevad,siis mõnest lohust läbisõites enam ei tule. Põhitõed ikka tee enne selgeks endale. muidu lendad ARK-ist nagu pudrukuul välja ja räägid kõigile kui lollid nad seal on.
Kodutöö peab ikka endal tehtud olema!!!

Ok ma rohkem ei targuta.
Üldiselt see nii on, aga mitte alati. Sorry poisid kui nüüd puusse panen, ei hakka pakse raamatuid hetkel lappama, et mälu kontrollida, aga Triumph TR7 kabrio, sünnilugu oli umbes selline:
TR7 turule toomisega kiirustati, kuna British-Leylandil olid näpud põhjas ja loodeti, et selle mudeli võimalik edu toob Triumphi vee peale tagasi. Auto konstrueeriti Usa turule aga mingil aastal usas regulatsioone muudeti ja siis selgus, et see (kupee) ei vasta enam mingil põhjusel nõuetele. Vist kukutati auto katusele, või kukutati mingi muu suurem kolakas sinna, aga katuse tugevuse probleem seal oli. Igaks juhuks täpsustan siinkohal, et Triumphil praktiliselt puudus Usa turul kupeede ja sedaanide turva nõuete kogemus, kuni TR7-ni müüs ta vist ainult lahtisi autosi Usas.
Konstruktorid panid siis kõrtsis tina ja mõtlesid, et mis saab, kui keegi taipas, et kurinahk kabrioga ju sellist katset ei tehta ja järelikult kabrio ka testi läbib. Kõrtsi laua taga võeti siis joonised ette ja üritati mõelda milline see tegelane ilma katuseta välja näeks. Samas kui üks "tegude" mees laenas baarmeni käest konserviavaja... 
Hommikul kui poisid kained, vaadati oma näputöö üle ja tootmisse ta läks.
Väidetavalt see kere ei vajanud lisa tugevdusi ja see võib ka tõsi olla, kuna Triumph oli ju lahtiste autode tootja ja kogemust nagu oli. Sinna siiski paigaldati mingi lisa plekk (tala on nagu palju öelda) väidetavalt ainult nende TÜV-i inspektorite jaoks.

TR7 oli kandevkere, samas kõik teised lahtised Triumphid olid ikkagi raami peal. Kui ütlen raam, siis peaks silme ette kerkima 1mm plekist vedel U-tala. Tava Triumphi kaal oli ju kõigest 700 kg.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#15
Big Grin  See ,et autol on nn subframe ei tähenda , et see oleks raamiga masin

Minu soovitus, jäta katus paika ja sõida sellega mööda teed , mitte safarit.

Kui tahad metsas sòita, vaata masin millel kõik rattad veavad ja reaalne raam oleks all

Paistab, et tegid enda kulul nalja...


Siin on copy/paste. originaal postitusee juhul kui muudetakse :

Kysimus neile,kel kogemus antud asjaga .Soov on votta autol katus maha,teha nn.safariauto. Tehnilise poolega saan hakkama,huvitaks milliseid kangelastegusid byrokraatiaga maadlemiseks vaja läheb.
Tänud ette asjalike vastuste eest,niisama targutajad jätku see teema vahele.

PS.autoks on tootmisest maas olev,raamiga isend,netis näiteid kyllaga.
Vasta
#16
RRC on tõenäoliselt Range Rover Classic. Mis on täisraamil maastur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_Classic

Jään enda juurde: ennustada ei ole mõtet. Tee plaan, sirgelda mõned eskiisid, lisa hea selgitus ja mine LRB tehnilisse uurima.
Vasta
#17
(09-06-2018, 00:57 AM)wagoneer Kirjutas:
(08-06-2018, 23:47 PM)Raigo R Kirjutas: Auto on Maserati Biturbo ja neid on ka kabriolettvariante,ehk siis mudelinimega Spyder. Erinevus kupeest on ukseraamid,pagasi suurus,bensupaagi asukoht.

Siin sa eksin nüüd päris kenasti. Cabrio ja katusega kere kandvad osad on täiesti teised. Uuri natuke kere ehitust sama margi katusega ja ilma versioonidel. Lõigates katuse lihtsalt maha on su auto lödi ja hea kui uksed lahti tulevad. Või kui ka alguses tulevad,siis mõnest lohust läbisõites enam ei tule. Põhitõed ikka tee enne selgeks endale. muidu lendad ARK-ist nagu pudrukuul välja ja räägid kõigile kui lollid nad seal on.
Kodutöö peab ikka endal tehtud olema!!!

Ok ma rohkem ei targuta.

Oigus!Pohitoed koigepealt. Ja tode on see,et kui yhe koha pealt midagi ära votta,siis teise kohte tuleb juurde panna-seega ilma katuseta auto on kylgede,ehk kyljekarpide juures tugevam kas lisakarpide voi lihtsalt jämedamate karpide tottu. Kardaani tunneli suurus on ka määrav. Mingit mystikat siin ei ole.
Vasta
#18
(09-06-2018, 01:20 AM)Marko Kirjutas: Kas esimeses postituses kirjas olev täisraam on ikka tõsi? Kui ei, siis peaks Wagoneeri jutusse ikka väga hoolega süvenema.

Rohkem tosi ei saa olla.Raam on päris soliidne,G-mersu omaga sarnane ja väga hasti lahendatud,tegelikult vaid yks nork koht.Praegu on kolm klassikut-aastatest 73,83 ja 88. Enamus japse sellest ajajärgust oleks ilmselt molekulideks lagunenud.  83.a.raam on nyyd taastatud ja parem kui uus.
On ka halbu näiteid-.98.a. rootsist tulnud disco raam ja kere on nigelas seisus.
Vasta
#19
Oota, mul on siiani arusaamatu, kas ehitad Roverit või Maseratit?
Vasta
#20
(09-06-2018, 16:00 PM)AsTroSS Kirjutas: Oota, mul on siiani arusaamatu, kas ehitad Roverit või Maseratit?

Molemat,vastavalt tujule. Roverit rohkem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne