JUMZ EO-2621B-2 (1989)
#1
Star 
Tere!

Sai kunagi rohkem kui 10 aastat tagasi selline isend soetatud. Tol hetkel oligi odavam omale traktor osta kui rentida ja selle eest maksta. Maksis vanas rahas 50 000 krooni.
Sai ostetud kusagilt Kohila lähedalt läbi lehe kuulutuse.
Algusaegadel sai iga aasta midagi kaevatud ja kive venitatud. Nüüd mõned aastad on jõude seisnud. Tegelikult oleks tahtnud ka eelmine aasta seda käivitada aga kuna käivitushoovastik oli rabe siis see purunes ning sinna see käivitus ka jäi. 

Nüüd olemas väike plaan alustada otsast veidi selle remonti.
Põhjus selles, et kohati ikka lekib nagu mahlakask. Eriti just hüdrojaga juurest ja osa silindreid ka.
No ja nipet näpet veel (tehelikult on nimekiri päris pikk). 

Olen siin uurinud veidi jagaja hindasid. Seda mis siis kopa masti juhtimiseks ja alla 200 uut kusagilt ei saa.
Kas keegi teab öelda on mul mõtet hoopis panna miski uuem välismaa jagaja sinna? Annab see miskit eelist? Ka ei meeldi mulle see jumzi masti juhtimine kus enne kui tõstma hakkad vajub mast korra alla enne kui üles tõstab. Oleks palju parem kui sellest nõksatusest lahti saaks. 

Kiitke või laitke plaani!
Vasta
#2
Photo 
Jaanipäeval sai siis veidi jumzi kallal askeldatud. Plaan oli vahetada ära hüdroõlipaak ja käivitushoovastik ning proovida käima ajada. 
Paagivahetus oli umbes 2h kuna ei viitsinud maja juurde tagasi minna korraliku võtmekomekti tooma siis sai nukerdatud vanakooli lehtvõtmetega. Miskipärast oli ostetud paagil filtrilaan valepidi peal. Tuli see maha võtta ja õigetpidi keerata. Kuna võtmed olid sellised nagu nad veneajal olid siis läks aega...

Aga lõpuks see tehtud sai.
Järgmine asi oli hoovastiku vahetus. Vana oli puruks.
See sai ka ruttu peale.

Järgmiseks oli soov tuli ahju saada. Tõin siis veidi bensiini ja aku ning hakkasin käivitama. Käivitusmootor tegi mõned pöörded ja rohkem ei liikunud. Kiskusin silndripea maha - seal kõik korras kolb käib. Aga küünlaga ei jōudnud. Tõin teise aku. Ikka sama asi. Kui olin juba kõik asjad üle kontrollinud ja ikka sama tulemus. Ka ilma et käivitusmootor peaks üldse peale iseenda midagi liigutama ja ikka poos kinni oli lihtne otsus. Viskasin raida üldse minema. Sai sellest kōrini. Rookisin kõik sellega seonduva üleliigse sodi maha ja nüüd vaja osta käivitusreduktor ja starter.

Mõned uued radika lõdvikud oleks ka vaja muretseda. Näevad subt kurnatud välja.
Vasta
#3
Äkki oli k.m. starter mannetu, oleksid saanud ka nööriga proovida. Kaas maha ja nöör peale kui ma ei eksi. 
Suure starteri paigaldusega ära aku ja starteri pealt koonerda, pluss kraadidega läheb igast asendist aga talvel soojenduseta hakkama ei saa ja ilma polegi mõtet piilitada.
Vasta
#4
Kuna käivitusmootot on ehituselt üks maailma lihtsamaid mootoreid siis olen olnud koguaeg arvamusel et kes seda mootorit ka käima ei sellel tasuks muust tehnikast kauge kaarega mööda käia...  Toungue Big Grin

Reduktoriga variant ei pane kehvemat jumzi mootorit külmemal suvehommikulgi käima, talvest rääkimata.  Siis on vaja veel plokisoojendust jne jne.

Talvel on vaja topsitäis bensiini ja jupp nööri et jumz käima saada ükskõik kuskohas ja ükskõik mis ilmaga, see pole enam masin mille käimasaamiseks tuleb seda enne soojendada ja laadida, masin peab igast asendist ja igas olukorras käima minema.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5
(28-06-2018, 01:53 AM)Tehnikamees Kirjutas: Äkki oli k.m. starter mannetu, oleksid saanud ka nööriga proovida. Kaas maha ja nöör peale kui ma ei eksi. 
Suure starteri paigaldusega ära aku ja starteri pealt koonerda, pluss kraadidega läheb igast asendist aga talvel soojenduseta hakkama ei saa ja ilma polegi mõtet piilitada.

Palju käivitusmootorimuresid on labaselt kaabelduse probleemid Big Grin . Starterkäivitusele minekuks tee KORRALIKUD uued kaablid!

Muus osas ütles Luik ära ka minu mõtted. Kui kahetaktilist võrri käima ei saa, siis hüdrojagur on ju kosmosetehnika... Rolleyes
Vasta
#6
Selle käivitusmootoriga on koguaeg miski jama olnud. Ja kuna sai ostetud masin oma tarbeks. Siis tähendab et mul mingit varuosade ladu kodus ei ole. Kõik mis kulub tuleb osta. Teisalt ei kasuta ka masinat talvel. Sellepärast ka see otsus minna üle starter käivitusele. Ka pole mul aega igakord maadelda seal probleemidega - ala mis nüüd siis jälle viga on?
See starter variant on kordades mugavam. Kui keegi kaifib seda käivitusmootori varianti siis las tal olla  Smile
Vasta
#7
(28-06-2018, 01:53 AM)Tehnikamees Kirjutas: Äkki oli k.m. starter mannetu, oleksid saanud ka nööriga proovida. Kaas maha ja nöör peale kui ma ei eksi. 
Suure starteri paigaldusega ära aku ja starteri pealt koonerda, pluss kraadidega läheb igast asendist aga talvel soojenduseta hakkama ei saa ja ilma polegi mõtet piilitada.

Kahjuks seda nööri osa ei ole. Keegi selle võtnud kunagi.
Vasta
#8
(28-06-2018, 11:13 AM)v6sa Kirjutas:
(28-06-2018, 01:53 AM)Tehnikamees Kirjutas: Äkki oli k.m. starter mannetu, oleksid saanud ka nööriga proovida. Kaas maha ja nöör peale kui ma ei eksi. 
Suure starteri paigaldusega ära aku ja starteri pealt koonerda, pluss kraadidega läheb igast asendist aga talvel soojenduseta hakkama ei saa ja ilma polegi mõtet piilitada.

Palju käivitusmootorimuresid on labaselt kaabelduse probleemid Big Grin . Starterkäivitusele minekuks tee KORRALIKUD uued kaablid!

Muus osas ütles Luik ära ka minu mõtted. Kui kahetaktilist võrri käima ei saa, siis hüdrojagur on ju kosmosetehnika... Rolleyes
Ma ei viitsi nii vähest aega kui mul maal võimalik olla sisustada remondiga. Seepärast see mootor sealt minema lendaski. Asi pole selles et ei oska. Vaid prioriteet on tekitada omale võimalikult palju vabaaega.
Vasta
#9
(28-06-2018, 15:36 PM)Occassion Kirjutas: Ma ei viitsi nii vähest aega kui mul maal võimalik olla sisustada remondiga. Seepärast see mootor sealt minema lendaski. Asi pole selles et ei oska. Vaid prioriteet on tekitada omale võimalikult palju vabaaega.

Müü see Jumztükk maha enne kui ta päris laiali loobid ja saadki palju vaba aega
Cool
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#10
Lühidalt kokkuvõttes et kui riist enam es tõuse siis rebid küljes ää ning viskad võssa, tood naisele puudi manult vibraatori ja seejärel on endal vaba aega küllalt...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11
Pean tunnistama, et olen teemaalgatajaga sama meelt. Käivitusmootor on üleeilne leiutis ja saab ka starteriga käima. Proovitud, testitud ja kasutatud. töötab! Niiet edu ja jõudu!
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12
Ega keegi ei vaidlegi vastu et starteriga on mugav, isegi mõelnud et kopal võiks isegi olla. Aga see viis kuidas selleni jõutakse paneb muigama, ei kui käima ei lähe siis nahhui pealt.  Big Grin

Aga siiski olen kindel et oktoobrikuu hommikul saan käivitusmootoriga minutiga pilli käima.ja üleüldine hoolduskulu praktiliselt null. Aku aga on vähetöötaval suure mootoriga traktoril elus ca 2 aastat...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13
See käivitusmootor on umbes nagu autol automaat ja manuaal kast. Mina eelistan mugavust ehk siis ka autol on mul automaat kast ka suurel rekkal samuti. Miks ma peaks ajas tagasi minema kui on mõeldud välja juba mugavam lahendus. Ma muudan ainult selles suunas et endal parem / mugavam oleks!
Vasta
#14
(29-06-2018, 00:18 AM)mlsluik Kirjutas: Ega keegi ei vaidlegi vastu et starteriga on mugav, isegi mõelnud et kopal võiks isegi olla. Aga see viis kuidas selleni jõutakse paneb muigama, ei kui käima ei lähe siis nahhui pealt.  Big Grin

Aga siiski olen kindel et oktoobrikuu hommikul saan käivitusmootoriga minutiga pilli käima.ja üleüldine hoolduskulu praktiliselt null. Aku aga on vähetöötaval suure mootoriga traktoril elus ca 2 aastat...

No aga millal siis oleks õige aeg seda vahetust teha? Minumeelest ongi praegu see õige hetk. Praegu on mul valida kas teha see mootori osa korda milleks läheb raha vaja või siis mootor minema ja starter asemele. See viimane tundub minujaoks parem variant. Kui remontida mootor ja varsti annab uuesti saba. Ratsionaalsem on teha vahetus. Tuleb mulle kokkuvõttes odavam.
Vasta
#15
(29-06-2018, 17:58 PM)Occassion Kirjutas: .... Ratsionaalsem on teha vahetus. Tuleb mulle kokkuvõttes odavam.

Kas tuleb? Pead ju hakkama akusid ostma. Kui väga harva kasutad masinat, siis äkki tuleb 4 tööpäeva aku kohta...
Ega ümberehituski ilma tehnilise oskamiseta võimalik pole. 
Mõtlesin ka nööri paneku koha puudumise ütlemise peale. Kas see polnud mitte hammasvööga hooratta küljes. Siis poleks ju ka starterist käivitusmootori ringiajamine võimalik.
...Igaljuhul on suure starteriga käivitamine mugavam, aga ära peta ennast valede mõtetega.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#16
Räägime.kahe-kolme.aasta pärast uuesti milline variant odavam ja töökindlam siis on jumzil...  Big Grin
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17
(29-06-2018, 18:13 PM)motamees Kirjutas:
(29-06-2018, 17:58 PM)Occassion Kirjutas: .... Ratsionaalsem on teha vahetus. Tuleb mulle kokkuvõttes odavam.

Kas tuleb? Pead ju hakkama akusid ostma. Kui väga harva kasutad masinat, siis äkki tuleb 4 tööpäeva aku kohta...
Ega ümberehituski ilma tehnilise oskamiseta võimalik pole. 
Mõtlesin ka nööri paneku koha puudumise ütlemise peale. Kas see polnud mitte hammasvööga hooratta küljes. Siis poleks ju ka starterist käivitusmootori ringiajamine võimalik.
...Igaljuhul on suure starteriga käivitamine mugavam, aga ära peta ennast valede mõtetega.

Akudega pole muret. On olemas ja kasutusel T40 millelt saab laenata kui vaja tööd teha. Te siin kõik v.a. 1 olete nii selle vastu. Nagu kiviajas peab siis olema või? Minumeelest täiesti mõtetu koht nurisemiseks. 

See aga mida algselt küsisin see ei huvita kedagi? 

Minumeelest oleks see hüdro teema see mida siin järada tuleks!
Vasta
#18
(29-06-2018, 18:48 PM)Occassion Kirjutas: ... Te siin kõik v.a. 1 olete nii selle vastu. Nagu kiviajas peab siis olema või? Minumeelest täiesti mõtetu koht nurisemiseks...

Vastu, mitte otseselt, aga kaudselt. Lihtsalt arutame, teadaolevaid fakte arvestades. Nüüd tuli välja veel uusi fakte. Äkki sul vedeleb kusagil nurgas ka suur starter...
Mõttetu nuriseda muidugi, kiviajal polnud fiskarsi labidatki.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#19
(29-06-2018, 19:21 PM)motamees Kirjutas:
(29-06-2018, 18:48 PM)Occassion Kirjutas: ... Te siin kõik v.a. 1 olete nii selle vastu. Nagu kiviajas peab siis olema või? Minumeelest täiesti mõtetu koht nurisemiseks...

Vastu, mitte otseselt, aga kaudselt. Lihtsalt arutame, teadaolevaid fakte arvestades. Nüüd tuli välja veel uusi fakte. Äkki sul vedeleb kusagil nurgas ka suur starter...
Mõttetu nuriseda muidugi, kiviajal polnud fiskarsi labidatki.

Ma olen selles foorumis enamus jumzi teemad läbi lugenud ja ei kohanud kordagi sellist vastumeelsust teiste kasutajate suhtes kui nemad sama asja tegid. Keegi isegi ei öelnud neile midagi. Nüüd aga minu puhul tehakse hull kambakas kohas kus see on täiesti ebaoluline. 
Ma võin selle jumzi käima ka joosta kui vaja.

Mind huvitab hoopis miks pole või kas on keegi sinna külge pookinud miski teise hüdrojagaja jne...
Vasta
#20
Mis sest jalgarattast ikka leiutada. Jumzile sobiv jagaja maksab 2700€. Aga palun.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne