Opel Kapitän
#1
   Mõte siia selline teema teha oli juba ammu aga olin kahtleval seisukohal. Teemat lihtsalt teema tegemise pärast ei tahtnud teha ja ega mul poleks sinna eriti palju kirjutada ka olnud. Kuna nüüdseks on paar juppi leidnud tee minu juurde ning mõni sõber on ka arvanud, et vabalt võiks teematada  siis... Eelkõige enda jaoks, et äkki saja aasta pärast mais kui asi valmis on siis hea vaadata või äkki annab ka natuke hoogu teadmine, et ammu pole midagi postitanud, äkki liigutaks miskit või nii. Kindlasti ei tule see teema nii tempokas nagu mõnedel lugupeetud kaasvõitlejatel aga ehk saab vähemalt mingit hüva nõu sest mis seal salatit ega ma keevitamises ja värvimises olen suht võhik J
   Sobivate asjaolude kokkulangemisel sain aastal 2002 endale ühe Opel Kapitäni. Autoks eriti peale minu teda küll keegi tollal, ega ka mitte praegu,  ei nimetanud aga masin sai omale kuurialla veetud, et ehk kunagi olen piisavalt pädev ja ressurssi rohkem ja küll siis hakkan tegema. Aastad läksid ja ikka oli nii, et kui keegi pakkus juppe siis polnud raha ja kui oli raha siis olid need jupid juba müüdud. Mitte, et praegu seis eriti roosilisem oleks, sest pere ja majaehitus nõuavad oma.
   Nüüd viimase nädalaga sain portsu juppe juurde ja eks see andis ka pisut hoogu juurde ja ajendas seda teemat tegema. Ega ma muidugi pole 100 prossa kindel, et need kõik just selle mudeli asjad on eks see selgub uurimise käigus. Kõigepealt paar pilt sellest ajast kui masin seisis veel lageda taeva all. Peale esiklaaside olid ülejäänud klaasid alla vandunud ilmastikule ja tugevama õigusele .Masin oli ise vajunud põhjani maakera sisse ja ei imestaks kui olid juba juuredki alla kasvanud.
   Mis tarkade klubi arvab, kas jätkan postitamist, isegi kui postid saavad harvad olema või las jääb nii nagu on?


Manustatud failid Pilt (pildid)
           
Vasta
#2
Jätkata, kindlasti jätkata, kuidas muidu siis huvilised teada saavad, missugust kola ja selle huvilisi või vajalikke kontakte kogumaamunapeal leida on.
Ford Granada, Chevy Caprice
Vasta
#3
Ikka tasub postitada. Kui mitte teistele, siis enda tarbeks. Kasvõi saab lisandunud juppe üles panna – siis saab kohe ka selgeks, mis antud objektile kuulub, mis mitte.
Paljud kaasfoorumlased on sellise, või veel hullemas seisukorras objekti, kenasti korda saanud. Nii, et nõuandjaid peaks küllaga olema. Aega ja raha kulub selleks alati rohkem, kui plaanitud.
Sellel on kõik sirged klaasid, need peaks saama tellida. Klaasidest oli kusagil eraldi juttu.
Mõned küsimused ka -
Kas on plaanis taastada originaalmasin, või lihtsalt eriline kulgur ehitada?
On see objekt varustatud üleni Volga agregaatidega, või on midagi originaali alles?
Kas on mingid säilinud dokumendid, millega arvele saab võtta?
Vasta
#4
Tore kuulda ja tore näha. Ma olen ka vahel kahtlend,et kas teen ka oma Kapitäni kohta teema või ei tee.  Isegi praegu oleks millestki uuest kirjutada aga noh,jutumehed pole ju töömehed... Big Grin
Ma arvan seda,et järelikult kui tegid siis ikka teema torgib. Big Grin 


Edu!
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#5
Ma isegi ei taha mõelda selle peale, et palju selle kordategemine maksab ja eelarvet kindlasti tegema ei hakka. Seda tean oma maja kõpitsemisest, et eelarve on üks asi aga tegelik elu on sellest tavaliselt kordades suurem. Teine asi miks ma rahadepeale ei mõtle on üks minu kiiks. Nimelt. nii mõnigi on mulle öelnud või soovitanud, et mis sa jamad mitme asjaga korraga, et võta üks asi ja tee valmis muidu on ports poolikuid ja valmis ei saa midagi. Eks neil ole tegelikult õigus aga kuna mul on poolikuid asju mitu siis ei suuda eriti vastu panna kui mõnele isendile saab kuskilt mingi jupi väga hea hinnaga või suisa muidu kätte ja nii need poolikud asjad seisavad ja ootavad oma aega.
Kas originaal või mingi masin? Ma pooldan ise võimalikult originaali. Korra isegi mõtlesin sis kui selle endale kuurialla vedasin, et mõni küla sepp oleks mul selle kere ilmselt ära lappinud mõne ülle eest ja peal oleva mootori oleks ka vast sõitma saanud aga Õnneks või kahjuks see mõte oli ainult ühe korra ja seda ka ainult hetkeks. Ma saan aru, et ma ilmselgelt ei suuda minna iga mutri ja seibini originaaliks selle autoga aga kui vähegi võimalik siis ikka läheks.
Agregaatide osas: 
*mootor on peal 51 oma
*käigukasti pole uurinud seega ei tea mille oma on
*tagasillaga sama nagu käigukastiga
*esisild meenutab volga oma aga kindel pole
*esirattad panin transpordijaoks volga omad alla, enne olid pobeda.
*taga rattad on vist gaz 67 omad
*esiklaasid on originaalid kuigi väga ära kraabitud
*ustel on välimised lingid valed, sees on isegi mõned originaal vändad alles
*tagaluugil pole linke üldse
*esi stange on mosse omast aretatud, tagumist pole üldse
*ja kõige hullem on see, et nina on ka kuliibinite poolt ise tehtud, õnneks mitte kõige hullem
Dokumente pole aga vesteldes mõne ARK i ametnikuga peaks teoreetiliselt saama seda arvele võtta.
Ja Talumehele: Teema ikka torgib jah ja mis puudutab et töömees vs jutumees siis õnneks on mu töö spetsiifika selline mis võimaldab mul aegajalt siin istuda ja lugeda/kirjutada. Smile
Vasta
#6
Kuusakoskis on praegu head hinnad.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7
On jah. Käisin eile seal vaatamas. Opelile ei leidnud seaalt midagi kahjuks. Smile Seega kui siit lugejaskonnast kellelgi miskit pakkuda on teemaks olevale isendile siis palun lahkesti märku anda. Iibeis aegajalt ühtteist on aga ehk leiab midagi ikka siit ka. Väga tunnen puudust sellest nn. koostekataloogist või varuosa kataloogist kuidas keegi seda nimetab.
Vasta
#8
Niisiis, on olemas idee, tahtmine ja kere.
Siit edasi tekib kohe hulga uusi küsimusi. Kas on tõepoolest mõttekas hakata originaali taastama?
Kui palju läheks maksma kõigi originaalagregaatide ja mootori ostmine/taastamine? Kas oleks mõttekam teha siis hoopis hotrod, tänapäevase (kasvõi Opeli) tehnikaga.
Uuriksin enne ARK-i tingimusi ja arhiivi andmeid. Tõenäoliselt lubavad nad teda samasugusena arvele võtta, kui ta viimati oli. Ehk siis sellesama mootoriga... See 51 (300kg malmi!) mootor, Volga silla peal on liiga raske ja lõhub silla ära. Oma kogemus. Iseehitamist/mootori vahetust/ümberehitust nad ilmselt enam ei luba – tuleb leida litsentsiga firma, kes seda teeb. Arvestama peab sellega, et meie ARK on rohkem „€uro“, kui teised kokku... Kindlasti on teistel teistsuguseid nõuandeid. Kuusakoskist on veel vara rääkida!
Edu!
Vasta
#9
Kuusakoski on muidugi viimane koht, aga sinu eelnevale jutule tuginedes pakun, et parem oleks ära  müüa. Mõni saab vajalikud keredetailid.
Vasta
#10
Kapitäni osadega on üldse kehvad lood. Kas juba otsas või jäädavalt kadunud. Ma näiteks tulin vahepeal mõttele,et järsku kodustaks mõne maailmaränduri ära.  Annaks juhised kätte ja las siis toob. Big Grin  Maailm suur ja lai,nagu filmis öeldi... järsku ka meile midagi ripatab. Ega pole juhuslikult proovinud seda varianti?

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11
https://www.youtube.com/watch?v=tM9-pjoiRUM

Siit saad vaadata, mis osi täpsemalt vaja läheb....

Mingi isemoodi liikuri vast plätserdaks sellest teemaalusest kokku, originaali tarvis tuleks köigepealt üks doonor leida mis ka originaalis säilinud oleks...
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#12
Ilmselgelt pole väga mõtekas originaali taastama hakata ja odavam tuleks osta korras masin. Ja kiiret mul ju sellega pole seega on mul aega teda müüa või hotrodiks teha või hundile söödaks viia kui üldse kohe juppe ei saa kuskilt. Meie ARK jah on nagu on ja eks ma uurin sealt ka veel, et mis ja kuidas aga hetkeseisuga peaks minuandmetel saama arvele kui oleks mida ette näidata. Sellises seisus ei lähe see kohe mitte. Ja vähe tõenäoline, et kellelgi oleks veel kehvemas seisu kere, et sellelt detaile saada :: Kui mõnel just lumi või huligaanid pole katust sisse muljunud Smile 
Talupojale: seda liini ma üritan ka vaikselt ajada jah Smile
Pildid küll suht kehvad aga äkki keegi ütleb selle esisilla kohta midagi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#13
Mis seisukorras on või saavad üldse olla plekitükid sellisel masinal?
Kas täielikult lipp-lipi peal ja auk augus kinni või üllatavalt tugev koospüsivus?

Üks väga hea teema hindamaks pealtnäha korraliku ja komplektse vanamasina taastamisega kaasnevaid valusid, võlusid ja töömahtusid on see BMW 340 lugu
Mittekomplektse ja mittekorraliku eksemplari puhul on mahud ilmselt x10 ja x10, komplektsuse ja korralikuse saavutamisel.
Vasta
#14
90Deville: see on  hea video jah. Seal mõned analoogsed veel. Varuosa kataloogi oleks ikkagi vaja juba selleks, et Opelil on nii mõnedki mudelid millel on jupid suhteliselt sarnased aga koodid on erinevad.Kataloogist saaks õige jupi koodi aga seda sa ju tegelikult teadsid niigi Smile
Millises seisu on plekitükid seda ma hakkan selgitama ilmselt lähiajal. Äkki selgubki, et akendest allapoole polegi midagi võtta Smile
Vasta
#15
See pole üldse tähtis mis seisus see kere on. Kui on eeskujuks kasvõi mädand plekitükk,saab selle järgi uue asja valmis teha. Kogenud plekksepp teab seda asja küll. Suuremad taastajad muidugi lõikavad mädand kohad välja..... igaks juhuks ära nii tee. Big Grin
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#16
Ei ei kindlasti pole mul plaanis relakaga peale lennata. Eks mul maja ehituski sellepärast suhteliselt aeglaselt läheb, etüürin ühe ja teise ja kolmanda spetsialisti käest ja siis otsustan kas teen ise või lasen kellelgi teha sest tahan, et saaks korralikult tehtud. Sama ka siin. Maha müüa, rotikaks ehitama või kuusakoskisse hetkel viia ei plaani ja kuna mõned jupid on ka siginenud siis hakkan vaikselt nokitsema ja kuulan mis nõu antakse Smile
Vasta
#17
Uhke masin. Kahju et oska juppide osas silmi lahti hoida. Ei tea millised nad ongiSmile

https://m.nettiauto.com/opel/kapitan/959...0&vifNav=Y

https://m.mobile.de/auto-inserat/opel-ka...ml?ref=srp

https://m.mobile.de/auto-inserat/opel-op...ml?ref=srp
Vasta
#18
Taavi esimesel lingil on õige asi. Teised kaks on pealesõja mudelid kuigi osad asjad klappisid üks ühele minuarust.
Vasta
#19
Kui kere vaja, siis saksas antakse seda pealesõjaaegset veerevat kere 2200 juurikaga.
Ilmselt selle soetamine muidugi muudaks sinu projekti ylearuseks
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#20
Minu arvates oleks just huvitav ja teistmoodi see auto üles lüüa sellise nõukogude inimese autona nagu ta on. Orginaalsus on liiga ülehinnatud Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne