Opel Kapitän
#21

(22-06-2018, 10:17 AM)hardo Kirjutas:  Minu arvates oleks just huvitav ja teistmoodi see auto üles lüüa sellise nõukogude inimese autona nagu ta on. Orginaalsus on liiga ülehinnatud  Big Grin

Sama mõte siitpoolt. Cool Teist sellist ei ole, originaale on maailmas piisavalt.

Mis mõttes ei saa praegu arvelolekut taastada? Kui on säilinud mingi identimisnumber ja on tahe, siis ei pea masin olema täiesti komplektne. Jah, nad eelsitaks tegelda uute japuhaste asjadega, aga neil ei ole alust keelduda antud NIA ennistamisest, kui see on kord sellisena arvel olnud.
Vasta
#22

Hardo jõudis ette, aga ma oleksin just sama lähenemist pakkunud. Et teha ta korda samasugusena, nagu ta viimati tänaval veeres. Ajaloo dokumendina oleks ta sellisena isegi väärtuslikum kui taastatud "originaal". Teostamine samuti lihtsam ja odavam. Kui hakata kõigi muude tegemiste kõrvalt 100% originaalina taastama, siis on väga suur oht, et ta ei saa kunagi valmis.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#23

Sellise auto taastamine ükskõik millisesse olukorda, nõuab omanikult suurt rahakotti, eelnevat kogemust samasuguste laipade üles löömisel ja jõhkralt tahtmist, oskusi, tööriistu, aega, ja iseloomu, et hambad ristis, veri ninast väljas asjaga ka lõpuni minna. Sellise raipe sõidukorda viimine nõuab rohkem kui sõpradega garaažis sigulli karpe vahetada. Eks ksf grahv hindab kaine mõistusega omad võimalused üle ja teeb otsuse. 

Ma olin korra samasuguse raipe omanik ja müüsin selle odavalt (kilo hinnaga) maha, sest teades ennast, teades oma oskusi, rahakoti suurust jne, ei olnud lihtsalt mõtet ennast lollitada. Need kes siin ärgitavad koheselt tööriistadega peale lendama...tarige endale koju mõni selline ja andke minna. Vaadake kui kaugele jõuate enne kui mõistus koju tuleb. Igasugu päris restauraatoritest ma siinkohal loomulikult ei räägi.

E: Kui muidu otsusele ei jõua, keera üks tiib küljest ära ja proovi ära taastada. Kui meeldima hakkas, võta teine ette. Ja eks siis näha ole mis saab...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#24

Ma ise ka lällasin ennemalt igal pool,et peaks tegelikult hindama neid vanemaid autosid hoopis teistmoodi ja ei peaks neid musta numbriga kõiki üle lööma. See peaks lausa eraldi klass olema,kus hinnatakse meie esivanemate oskusi käepäraste vahenditega auto elushoidmist ja kasutamist.

Saksa auto ristamist vene autode osadega,see ei kõla ju eriti halvasti? Big Grin Ja numbri,minuarust kasvõi musta halli varjundiga nummer võiks neil küll küljes kõlkuda. Toungue 
Aga kesse seda meie juttu ikka kuulab,hea kui musta numbrigi saab.

ps. Enda Kapitäniga muresid pole,tavaline nummer küljes,ei ole vaja ennast ribadeks tõmmata,saab kergemini.

T.
Vasta
#25

Vabandust natuke, et teise mehe autoteemas arutelu on, aga kui vaja, saab ringi tõsta. Nimelt kui palju on selliseid veneaegsesse korda seatud autosid olemas ja liikvel? Kui palju on siin teemasid sellistest projektidest ja tegelt oleks jumala äge ju kui sellesama gaz51 konega see asjandus edasi liiguks. Ja ma arvan samuti et nende vene varuosade hind ei tapa kohe motivatsiooni. Mina julgustan alati algust tegema, sest pole paremat õppetundi kui ise valesid või otsuseid teha ja sellest hiljem järeldada. Lõpetagu see masin ükskõik, mis kujul, mittetegelemine ei ole ka kuigi huvitav.

Ford Granada
Vasta
#26

Riia Automuuseumis on üks "Tõeline Nõukoguse Inimese Auto" väljapanekus kenasti olemas ja see peegeldab ilmekalt seda nõuka aja pulkade saadavust ja meeste leidlikkust. Ja see on huvitav, sest ta on ehe. Ja seda ehedust enam järgi ei tee. Aga kas sa ka päriselt tahad sellist monstrumit oma garaazis näha ...? Pensionisammas ? Vaevalt.

Minu arvates ei ole küll mingit mõtet hakata "taastama" selliseid monstrume, eesmärgiga teha NA. See on puhtalt dengi na veter... 
Kellele sellist jama vaja on ? Ajale ja tööle tekib väärtus ikkagi ainult siis kui suund on originaal. See kui seal on peal vale mootor parema puudumisel on hoopis teine asi, kui hakata sinna teadlikult sebima ikaruse istmeid ja muud jama. See aeg kus eesmärk oli midagi lihtsalt sõitma saada võiks nagu möödas olla. Sõitvad auto sarnased tooted on paar sotti A24-jas, pole vast kellelegi uudis.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#27

(22-06-2018, 12:30 PM)marz Kirjutas:  Vabandust natuke, et teise mehe autoteemas arutelu on, aga kui vaja, saab ringi tõsta. Nimelt kui palju on selliseid veneaegsesse korda seatud autosid olemas ja liikvel? Kui palju on siin teemasid sellistest projektidest ja tegelt oleks jumala äge ju kui sellesama gaz51 konega see asjandus edasi liiguks. Ja ma arvan samuti et nende vene varuosade hind ei tapa kohe motivatsiooni. Mina julgustan alati algust tegema, sest pole paremat õppetundi kui ise valesid või otsuseid teha ja sellest hiljem järeldada. Lõpetagu see masin ükskõik, mis kujul, mittetegelemine ei ole ka kuigi huvitav.

Liigutada saab seda laipa ka nööri otsas, ja ongi jumala lahe. Et aga sellist nii liikuma panna, et TÜV läbida, läheks sinna ainult kere ja värvi alla min aasta rasket tööd ja 2000 euri. lisa sinna muu nodi ka, olenemata mis autode pealt, tuleb ise tehes kokku 10 000+++ euri. Peale mitme aastast tööd, on aga tulemuseks mingi mõttetu kärakas suvaliste auto juppidest, mille peale võibolla ainult paar foorumi kasutajat suudavad onaneerida. Musta numbrit seal taga ajada, peab olema valmis 100 000 euriseks teemaks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#28

Noormehed! Te tõmbate Kapitäni omaniku entusiasmi onanismi.... Big Grin  Kui kõik talitaksid kaine mõistuse ja reaalsuse piirimail siis ei oleks meil ühtegi vana-aegset autot. No laske mõnel mehel olla ka ebamõistlik ja kaine mõistuseta. Big Grin 
Ja mis monstrumisse puutub siis see ju täitsa popp asi. Läheb täitsa saiaks.

T.
Vasta
#29

Olen täitsa sellise masina tagaistmel kaasa sõitnud aga tehnika poolt enam kahjuks ei mäleta. 
Kaldun arvama, et see üli originaali ajamine selle auto puhul on juba veidi üle keeratud asi. Piisaks kui teha masin tehniliselt korda ja olgu siis need tükid, kasvõi mitte originaalsed. Õiged jubinad leiab kuskilt ikka millalgi? Kui kere on tehtud ja liikuv osad korras siis usun ,et isegi roostes plekiga tõmbaks see inimesi autot pildistama. Iluvidinaid ja muid asju saab asendada ja juurde kruvida, vastavalt sellele kui neid leiab. Või siis nagu Taavi soovitas osta teine samasugune juurde.
Vasta
#30

Ma tean küll retsepti,et kuidas see auto korda saada ja täisoriginaali. Sellest ei tohi aga eriti kõvasti rääkida,muidu hakkavad kõik järgi tegema.
Põhimõtteliselt on vaja järelkäru täis orhi juppe... Big Grin Ja siis vast isegi tehakse see auto sealsamas suure maja akende all ka imekähku korda... Big Grin 
T.
Vasta
#31

Kui kellelgi tahtmist ja huvi juhtub olema siis võib pilgu peale visata. Allapoole kerides tulevad erinevad kaustad kus on lahatud antud mudelit päris palju ja osadest saab ka suht suure ülevaate. Kui kellelgi hakkab mõni asi silma, et tal vedelemas analoogne jupstükk või näeb kuskil vedelemas siis palun lahkesti teada anda mulle Smile

https://www.drive2.com/r/opel/458499098635431228/

https://www.drive2.com/r/opel/416114/
Vasta
#32

See auto (teemaalune Opel) vast Pärnus Mai rajooni elanikele hästi meeles, seisis vähealt 10-15? aastat bussipargi juures Metsa tänava autoparklas, seal tehtud ka esimesel lehel toodud pildid.
(21-06-2018, 23:05 PM)TeeTL Kirjutas:  Mis seisukorras on või saavad üldse olla plekitükid sellisel masinal? 
Kas täielikult lipp-lipi peal ja auk augus kinni või üllatavalt tugev koospüsivus?

Üks väga hea teema hindamaks pealtnäha korraliku ja komplektse vanamasina taastamisega kaasnevaid valusid, võlusid ja töömahtusid on see BMW 340 lugu
Mittekomplektse ja mittekorraliku eksemplari puhul on mahud ilmselt x10 ja x10, komplektsuse ja korralikuse saavutamisel.
Ega selle auto taastamisega on ikka kõvasti ülepingutatud, ju seepärast et tegu perekonna reliikviaga.
Reaalsuses keegi seda meeletut tööd ja taastamist kinni ei maksa kui asi müüki panna. Sellepärast, et kindlasti saab odavamalt paremini säilinud masina või sellise, mille taastamine/keretööd on tehtud odavamalt tavakliendile, kelle jaoks on oluline ilus ja sile pealispind.

Seega ka selle BMW 340 taastamine ei tasu ära ja on täielik lollus kuna majanduslikus mõttes oleks kõige õigem see kere olnud pressi alla viia või siis remontida nõnda nagu eelnevalt on tehtud (loe "odavalt"). Siis oleks ka lootust et saab ehk kellegile kasumiga maha müüa kui vaja on.

Selline suhtumine on siis siin teemas läbiv vastuargument ka antud Opelile, et ei tasu ära. Kui aga asja iseenda jaoks ja hobikorras teha (nagu ka toodud BMW 340) nii et rahanuber ei pea ilmtingimata veri ninast väljas plussis olema, siis otseselt pole ka mingeid piiranguid, et antud Opel taastada Nõukogude inimese sõidukiks või originaali. Lihtsalt endal peab huvi (mitte majanduslik), tahtmine, raha ja aeg olema.

Üks asi mis veel tänapäeval on silma jäänud ja võib takistuseks tulla on see, et inimesed on jube kärsitud ning tahavad kõike ja kohe. Tihtipeale kui hobiautod/projektid jäävad juba aastaks-paariks seisma siis müüakse projekt maha või vabanetakse sellest kuna leitakse et ju ennast ammendanud erinevatel põhjustel.
Samas sellise suure taastamistöö, nagu see projekt oleks, käigus tuleb kindlasti erinevaid seisakuid ja motivatsioonipuudusi, eriti kui asja hobikorras ja päris töö kõrvalt teha. Nii et projekti võimaliku seisma/ootele jäämise koos kuiva sobiva hoiukohaga võiks kohe automaatselt sisse kirjutada graafikusse kui just kõiki töid pole plaanis sisseosta ning lööktööraames "Jaanipäevaks valmis" saada.

Kui endal selline rape käes oleks siis mina prooviks kindlasti seda teha, rahaumbrite lugemine ja kõrvalekaalumine lisab siinkohal ainult peavalu.

Igaljuhul palju edu, viitsimist ja paksu rahakotti kui peaks tegemiseks minema.

EDIT: Aga dokumentidega seoses olen kohanud kahte vastastikust infromatsiooni/suhtumist. Üks on selline, et pole mõtet enne auto juures lillegi liigutada kui kehtivaid dokumente pole kuna võib selguda hiljem mahavisatud vaev olevat kui arvele ei saa.
Teine on see, et enne ilusaks ja valmis ning siis saab ka dokumendid. Viimane kehtib kindlasti musta numbri masina puhul, aga kas ka tavaregistrisse niimoodi kindlapeale saab on iseküsimus. Mustale numbrile seda autot vaevalt et taastada on mõtet.
Nii et dokumendid tuleks enne ehitama hakkamist ikka korda ajada kindluse mõttes.
Vasta
#33

Tegemist jah sellesama Opeliga. Smile
Mis seal salatit, minu mõtted kattuvad Mossepoweri omadega. Minu teada pole ükski muuseum ega ka suurem osa hobisid ennast ära tasunud. Jah kui teed tipptasemel sporti a-la mängid jalkat siis need vist on osad seal miljokad ka aga kui teed asju hobikorras siis on puhas pealemaksmise rõõm. Selle masinaga ei hakka ma panema paika mingeid ajagraafikuid ega eelarvet. Kiiret mul kuhugi pole, hoiukoht, vähemalt praegu on olemas ja kui langevad kokku kolm olulist komponenti milleks on aeg-raha-teotahe, siis teen. Esialgu korjan juppe ja nokitsen nendekallal ja kui oskusi/kogemusi juurde tuleb eks siis saab hakata kerega tegelema.
Kas originaal või NIA (nõukogude inimese auto)? Pigem ma panen sinna külge võimalikult palju originaali sest NIA na ma arvan poleks tal üldse mingit väärtust kui ka mingis meeltesegaduse hoos tekib tahtmine see maha müüa. Opeli kere, Molu mootor ja Volga sillad on teinud temast masina mis pole ei ühte ega teist. Militaarasjade kogujana kui ma eksponeeriksin näiteks ew aegset kaitseliidu jalaväelase kuube kuhu on külge pandud ratsaväe eraldusmärgid siis oleks see pehmelt öeldes pentsik (sama asi millepärast naerdakse vabadusvõitluse muuseumi tegelast ja muuseumi kutsutakse arulagedi muuseumiks). Ühe suhteliselt stiilipuhta NIA pildid lisan ka. Kahju, et omalajal hunt ette jõudis. Vat see oleks olnud väärt kordategemist sellisel kujul nagu ta kunagi vamis tehti.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#34

Panen mõned pildid ka osadest vidinatest mis mul on lisaks kere jäänusele.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#35

See Kapten on täiesti adekvaatne rotimaterjal. Mingi spiraalvedrudega GM-i raam-veermik alla ja LSx tomatikastiga aistevahele ning saaks kasutatava igapäevasõiduki.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#36

see viimane, (ma isegi ei saa aru mis see tegelikult on) on ikka võimas projekt. mosse-volga-pobeda+ kõige muu täielik hübriid
Vasta
#37

Roti jaoks pole mul ilmselt piisavalt tehnilist taipu ja teine asi on see, et hoolimata sellest, et mulle neid vaadata meeldib siis pole see ikkagi see mida ma tahaks.
Ja see hübriid oleks selline stiilipuhas NIA mis oleks väärinud säilitamist sest minuarust oli see ikka tolleagsete külaseppade meistriklass. Erinevalt sellest Opelist näiteks kus lihtsalt on võetud üks masin ja mugandatud sinna muid asju.
Vasta
#38

(26-06-2018, 22:47 PM)grahv Kirjutas:  Roti jaoks pole mul ilmselt piisavalt tehnilist taipu ja teine asi on see, et hoolimata sellest, et mulle neid vaadata meeldib siis pole see ikkagi see mida ma tahaks.

Aga sellise raipe üles löömiseks taipu ja oskusi jagub?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#39

NIA  turul on väga tugev tegija meie idanaaber ,kelle mõõtmatutes avarustes siiamaani ohtralt taolisi värdautosid leidub . Läänes  kehitatakse lihtsalt õlgu ja reeglina sellise auto hind kujuneb  tonni maksumuse järgi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#40

Viplalale: kuna hetkel on käsil info ja varuosade korjamine siis see tõesti ei nõua erilist kosmoseinseneri haridust võrdlemaks juppe ja kasvõi pilte kus originaal asjad peal on Smile.

Aegajalt on kasu ka vanarauahunnikutest asjade välja korjamisega. Üks karburaator mis oli mul ka identimise teemas ja mille kohta Hr. Talupoeg arvas, et võib Opeli oma olla vist tundub, et ongi täitsa õige asi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne