K: Lapse turvatool uunikumi
#1

Tere.
Kuidas olete kinnitanud turvatooli autosse millel on kahe punkti turvavööd? Autoks Rekord C Coupe.
Ette tänades.
Vasta
#2

Ei kinnitagi. Ise pead vastutama . Pm. keelatud tegevus. Vähemalt nii ytles mulle politsei samasuguse kysimusepeale kui kunagi soovisin oma lapsi turvatoolidega vanasòidukisse paigutada.
Vasta
#3

Keevitasin terasplaadile 6mm traadist aasad isofix kinnituseks ja puurisin augud nii et sain plaadi kinnitada tagumise istme vahele käivate turvavöö vastuste kinnitusmutrite külge. Autoks GAZ 24-10
Vasta
#4

Sõltub toolist ja lapse vanusest.

Kuniks laps on tooli vöödes ja kahepunkti rihm käib üle tooli ilma lapsele peale surumata, siis sellega tõmbadki tooli istme külge kinni. Ei parem, ei halvem alternatiividest.

Kui laps on sedapalju suur, et enam tooli vöid ei kasuta, siis mina olen pannud oma tütred otse kahepunktivöösse kinni. Tõsi, mõnel masinal on see vöö seadeosa nii pikk, et hästi ei taha pingutamine välja anda, aga seni oleme hakkama saanud.  Kui hea või halb see lahendus on, ei oska öelda, kuna ma pole kunagi avariid teinud nii.

Kunagi sai vaieldud kordnikega teemal: kas võib last sõidutada autos, kus tagaistmel pole vöid ja ees on käsitsi reguleeritavad kolmepunktivööd. Nemad olid seisukohal, et ma ei tohi last vedada nii. Ning ainult südametu rongaisa veab oma peret sellises romus, kus pole isegi rullvöid tagaistmel. Mina jäin enda juurde ja palusin näidata punkti, mis keelab mul kasutada pere liigutamiseks turvavöödeta autot. Seda punkti me LS ei leidnud ja kuna mul olid kõik tõkiskingad-helkurvestid olemas, siis nad ainult kõvatasid ja ähvardasid, aga midagi tõsisemat ei suutnud genereerida. Tõsi, see ebameeldiv vestlus raiskas pool tundi ilusat suveilma. 

Suhtumine, et me peaksime oma järeltulevat põlve hoidma ainult vatis ja seifis, kuna muidu VÕIB midagi juhtuda, viib inimkonna mandumiseni.
Vasta
#5

Liiklusseaduse § 36 "Lapse ohutust tagavad lisanõuded":

/.../
 (51) Sõiduautos ja veoautos ei tohi alla kolmeaastast last sõidutada istekohal, millel puudub turvavöö. Sõiduauto esiistmel tohib last sõidutada ainult siis, kui ta on turvavöö või turvaseadme abil nõuetekohaselt kinnitatud. Veoauto esiistmel, millel puudub turvavöö, tohib sõidutada vähemalt kolmeaastast last pikkusega üle 150 sentimeetri.

 (6) Kui lapse pikkus ei võimalda teda sõiduki või turvavöö tootja nõuete kohaselt kinnitada sõiduki turvavööga, tuleb lapse sõidutamisel sõidukis, millel on turvavööd, kasutada tema pikkusele ja kaalule sobivat turvaseadme tootja nõuete kohaselt kinnitatud turvaseadet. Seljaga sõidusuunas paigaldatud turvaseadet ei tohi lapse sõidutamisel kasutada istekohal, mis on varustatud rakendusvalmis esiturvapadjaga.
/.../

Viidatud sätete alusel alla kolmeaastast ilma turvavööta kinnitamata vedada ei tohi, suuremad tuleb kinnitada turvavöö olemasolul. Esialgse küsimuse juurde tulles: kahepuntki vööga turvatooli kinnitamisel on ilmselt oluline see, mida turvaseadme (ehk lapse tooli) tootja on lubanud. Kui on ette nähtud kinnitamine ainult kolmepunktivööga, siis ei ole seda võimalik sellises autos tootja nõuete kohaselt kinnitada.
Vasta
#6

Nii ütleb seadus. Cool

Samas olen nii kümmekond erinevat turvatooli oma käte vahelt läbi lasknud ja vaid valitutel on reaalselt mingigi toimiv kinnitus ülarihma jaoks. Enamusel vaid suunajad, et rihm ei saaks tõusta kaelale. Ehk toimimise seisukohalt ei ole vahet, kas seesinane tool on tõmmatud kinni vaid puusavööga või kolmepunktivööga - tooli enda toimimises vahet ei ole.

Küll on vahe selles, kas rindkeret hoidev rihm on olemas ja toetab last avariis või käib puusadest kahekorra paugu ajal.

Turvahäll on teine asi, seda kahepunktirihmaga kinni ei pane. Siis jääbki vaid retrofit ISOFIX. Milel puhul taas langeb kogu vastutus paigaldajale - saab paigaldada nii, et asjast on kasu ja saab panna ka "ülevaatuse jaoks". Rolleyes
Vasta
#7

(22-06-2018, 11:17 AM)bom Kirjutas:  Liiklusseaduse § 36 "Lapse ohutust tagavad lisanõuded":

/.../
 (51) Veoauto esiistmel, millel puudub turvavöö, tohib sõidutada vähemalt kolmeaastast last pikkusega üle 150 sentimeetri.

Krt, ma ei tea kas mu lapsed (ja mina ise) oleme lihtsalt ilged könnid või milles see asi.. aga 150 cm puhul see "kolmeaastase" klausel seal küll täiesti kohatu. Näidake mulle siis kaheaastast last, kes oleks 150cm täis. Big Grin Aga see määrus tuli mulle ka üllatusena, olen oma neljaaastasega sõitnud küll sellise veokaga külavahel, pikkust tal vaevu 100cm.
Vasta
#8

Mul tekib hoopis teine küsimus.

Millise olulise eelise annab avariis pikkus >150 cm?
Vasta
#9

(22-06-2018, 11:52 AM)v6sa Kirjutas:  Mul tekib hoopis teine küsimus.

Millise olulise eelise annab avariis pikkus >150 cm?

Oma veoka peale mõeldes.. siis kõrvalistuja ees on suur ja tugev käepide, millest kõrvalistuja kinni saab hoida. Väike laps seda ei ulata teha. Iseasi muidugi, et mida see kinnihoidmine avarii korral aitab ja vähe moodsamates (aga endiselt ilma turvavööta) veokates vast selliseid kinnihoidmiskohti pole ka.
Vasta
#10

(22-06-2018, 11:58 AM)olli Kirjutas:  Oma veoka peale mõeldes.. siis kõrvalistuja ees on suur ja tugev käepide, millest kõrvalistuja kinni saab hoida.
...

Avarii korral on parem, kui ei hoia kusagilt kinni ja lõdva lihakeha tabab võimalikult suure pinnaga armatuuri. Kõik kinni hoidvad jäsemed on ka peale väikest pauku päris valusad, räägivad avariid üle elanud...

Ma ei tea konkreetse auto käepideme tugevust, aga kui me Volvo ümara ninaga krokodilli külili saime, siis armatuuris olev käepide kukkus koos minuga juhile otsa. Ja minu käsi oli peale seda päris valus. Juhil oli katki.
Vasta
#11

Gaz 52 pikk-kabiin pereautona on siis täielik aut riigimõistes Smile

Kavatsen seda kindlasti eirata,kui kokku tagasi saanSmile
Vasta
#12

Eks see pikkus 150 cm tuleneb selles, et jalad vastu porandat istmel istudes ja näoga ei lenda vastu armatuuri. 
Mäletan, et veneneajal kui minul oli hirmus isu eespingil kaardilugeja olla räägiti mingist vanuse piirist. Äkki oli 12 aastaselt vms.
Vasta
#13

No ega kõik politseinikud just mõistusega ei hiilga. Oli mul kunagi 86a transit algselt 15 kohane buss ilma turvavöödeta, aga sai 9 peale tehtud ja kuna mulle ei meeldi kui lapsed lahtiselt autos, sättisin ise rihmad sisse. Peeti mind kinni ja härra ronis sisse kontrollima kas lastel rihmad kinni. Ütlesin talle, et sellel autol pole rihmu ette nähtudki ja need mul oma pandud, siis avaldati arvamust, et ise pole võimalik turvavöösid paigaldada vtf mõistus. Eks tuleks ennekõige lähtuda sellest kui hästi sa ennast tunned, kui lapsed lahtiselt autos. Ei oma tähtsust kui hästi sina sõidad vaid see kui halvasti teisedseda teevad.
Vasta
#14

(21-06-2018, 21:07 PM)mairold86 Kirjutas:  Tere.
Kuidas olete kinnitanud turvatooli autosse millel on kahe punkti turvavööd? Autoks Rekord C Coupe.
Ette tänades.

https://pood.minulaps.ee/media/minulaps-...rabbit.jpg


Võid proovida sarnast, rihm käib üle selle eemaldatava detaili.
Vasta
#15

(22-06-2018, 11:52 AM)v6sa Kirjutas:  Mul tekib hoopis teine küsimus.

Millise olulise eelise annab avariis pikkus >150 cm?
Ma arvan (no sest et kana ka arvab), et selle kaudu on sisse kirjutatud mingi piir, kust alates peetakse lapse/nooruki organismi nii palju arenenuks, et see ei ole enam nii tundlik füüsilistele mõjutustele. Kui see on tõene põhjus, siis oleks muidugi võinud ju ka vanusega seda asja defineerida...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne