Uus üritus ! Vanasõidukite päev Rakveres
#1
ÜRITUSE KODULEHT ÜLEVAL !

https://vanasoiduk.silberauto.ee/

Saab tutvuda ja rallile ning näitusele regama hakata !


Ralli osas sai töö käigus autode vanust puudutav muudatus sisse viidud, vanuseklassid on nüüd FIA vanusekategooriatega ühtlustatud. 1.klass on kuni FIA vanusekategooria G ehk esmaregistreerimine kuni 1971 k.a., 2. klass kuni FIA vanusekategooria J1 ehk kuni 1986 k.a. Need piirid jätame järgnevateks aastateks sellisena paigale.




Anname teada, et seltskond Tallinna ning Rakvere autonduse, vanasõidukite ning autospordi entusiaste on nõuks võtnud üks sisutihe ja põnev vanasõidukite üritus korraldada.
 
Põhiüritus toimub laupäeval 1. septembril 2018, sündmuste keskusega Silberauto Eesti Rakvere esinduse territooriumil. Vanasõidukite päeva raames toimub kaks põhitegevust – vanasõidukite ralli ja vanasõidukite näitus ning lisaks erinevaid meelelahutuslikke tegevusi. Pealtvaatajate jaoks on see perepäev, mis on sisustatud vanade autodega, erinevate pere­kesksete lisategevustega, söögi-joogiga ja esinejate programmiga.
Lisaks on koostöös Rakvere linnavalitsusega planeeritud eelüritus reede 31. augusti õhtul Rakvere Turu platsil
 
Lähemalt osalejatele mõeldud põhitegevustest.
 
Vanasõidukite ralli.
Ralliga seotud tegevused algavad hommikul kella kaheksa ajal ning rajale starditakse alates kümnest. Kuna ralliga seotud tegevused algavad varahommikul, on rallil osalejad oodatud ka reedeõhtusele eelüritusele, kus rallil osalevaid autosid linnarahvale näidata saab. Reedel saabuvatele rallil osalejatele pakub tavahinnast 10% soodustusega majutust hotell Wesenbergh.
 
Ralliraja pikkuseks on ca. 270 km, mille läbimiseks koos vaheajaga kulub veidi üle kuue tunni. Austusest vanatehnika vastu kulgeb rallirada 94% ulatuses kõvakattega teedel, põhiosas sõidetakse kruusal kaks korda sõidetavale lisakatsele minekuks ja tulekuks. Rallirada tuleb läbida etteantud legendi ning ajagraafiku järgi. Legendina kasutame tavapärast „tulip“ stiilis rajalegendi ning erinevaid kaardifragmente.
 
Rajale jääb ka 6 - 7 lisakatset. 4 lisakatset on vigursõidu tüüpi, millest 3 on kiirema iseloomuga ja üks tehnilisem. Nendel lisakatsetel ei saa määravaks kihutamine, vaid ilma vigadeta kiire sõit, aga rehvid saab vilistama küll. Korraldaja poolt on ette antud kontrollaeg, millest kiiremini sõites karistussekundeid ei saa või tuleb lisakatse finišisse täpselt etteantud kontrollajal saabuda. Ülejäänud lisakatsed on „regularity rally“ lisakatse tüüpi, mis on meil varasemast rohkem täpsuslõigu nime all tuntud. Regulaarsuskatsed toimuvad tavaliiklusele avatud teedel, kus tuleb kõiki Liiklusseadusest tulenevaid nõudeid täita. Neil lisakatsetel tuleb stardist finišini võimalikult täpselt etteantud keskmisest kiirusest tulenevas ajagraafikus püsida, lisakatsed on lihtsa iseloomuga ja kogu katse tuleb sama keskmise kiirusega läbida ning kõrvalekaldeid ideaalgraafikust trahvib korraldaja leebelt. Et ralli­rajal igav ei hakkaks, tuleb vastata ka mõnedele ralliraja äärde jäävate objektide kohta esitatavatele küsimustele. Küsimusi on kuni 10 ja vastused on objektidelt selgelt leitavad ning küsimused ei ole eksitava iseloomuga. Vale või puuduva vastuse eest saadav ajatrahv ei ole kindlasti üledimensioneeritud.
 
Rallil saab osaleda sõiduautodega, millel vanust vähemalt 35 aastat ehk hiliseimaks esma­registreerimine aastaks on 1983. Korraldaja jagab autod vanuse järgi kahte klassi: 1. klassi kuuluvad autod esmase registreerimisega kuni 1969 ja 2. klassi kõik ülejäänud. Mõnele lisakatsele annab korraldaja 1. klassis osalejatele lihtsama kontrollaja. Lugupidamisest vanasõidukite vastu, peavad rallil osalevad autod olema puhtad, heas tehnilises seisukorras ning neil ei tohi olla nähtavaid väliseid ega sõitjateruumi vigastusi. Kiitust väärivad autod, mida on täiustatud ajastukohase ralli sümboolikaga ning varustusega. Starti pääseb ainult kuni 55 autot, mille osalemise on korraldaja heaks kiitnud.
 
Rallil saavad osaleda ainult kaheliikmelised meeskonnad või naiskonnad. Meeskonna moodustavad juht ja kaardilugeja. Juhi jaoks kehtivad kõik Liiklusseadusest tulenevad nõuded. Kaardilugejale eelnevat nõuet ei kohaldata, kuid kaardilugejale on seatud vanusepiirang vähemalt 14 eluaastat. Distantsi, aega, keskmist kiirust, asukohta jne. näitavate seadmete kasutamist korraldaja ei piira, kõik on lubatud. Kolmel lisakatsel peavad juht ja kaardilugeja kandma korralikke auto-moto kiivreid. Kõik rallil osalevad autod peavad olema varustatud turvavöödega. Kasutada tohib Liiklus­seaduse nõuetele vastavaid suve- või aastaringseid rehve. Rallil osalemiseks tuleb tasuda osalus­tasu 120 EUR, mis sisaldab ka kerget einet vaheajal.
 
Vanasõidukite näitus.
Vanasõidukite näitusega seotud tegevused algavad osalejatele laupäeva keskpäeval kell 12:00. Kõigepealt toimub tehnika kogunemine ja näituseplatsil paika seadmine korraldaja poolt eelnevalt koostatud asendiplaani alusel. Orienteeruvalt kell 14:00 antakse start vanasõidukite paraadile distantsiga ca. 10 km. Paraad läbib Rakvere kesklinna, millele järgnevalt naasevad kõik autod endistele kohtadele näituseplatsil. Näituseplatsi tegevused algavad orienteeruvalt 15:00-15:30.
Vana­sõidukite näitusel saab osaleda ainult sõiduautode ning maasturitega. Osalev vanasõiduk peab vastama võimalikult ligilähedaselt vanasõidukite registri (musta numbri) tingimustele, kuid ei pea olema musta numbriga registreeritud. Sarnaselt vanasõidukite rallile, saavad näitusel osaleda sõidukid, millel vanust vähemalt 35 aastat ehk hiliseim esma­registreerimine aasta on 1983.
 
Esmaregistreerimise aasta alusel jaotatakse näitusel osalevad autod nelja vanusekategooriasse:
Kategooria 1: Esmane registreerimine enne 1945. aastat
Kategooria 2: Esmane registreerimine vahemikus 1946 – 1959
Kategooria 3: Esmane registreerimine vahemikus 1960 – 1970
Kategooria 4: Esmane registreerimine vahemikus 1971 – 1983
 
Näituse käigus toimub vanasõidukite hindamine selleks otstarbeks moodustatud žürii poolt. Kindlasti ei ole tegemist Concour`s de Elegance laadse täppishindamisega, pigem hinnatakse vanasõidukite üldist taastamise esteetilist kvaliteeti ning originaalilähedust. Oma lemmikud saab ka kohale tulnud publik valida. Kategooriate parimad ja rahva lemmikud saavad ära märgitud ning autasustatud.
 
Näituse ajal saavad vanasõidukite omanikud tutvustada oma tehnikat publikule ning teistele vanasõidukite omanikele. Võib juhtuda, et päevajuht palub osalejatel oma autost rääkida ja sellest infost saavad osa kõik üritusele tulnud. Tulge koos perega ja saate osa erinevatest üllatustest, tegevustest ja meelelahutusest.
 
Ürituse sujuva läbiviimise tagamiseks on näitusel osalevate vanasõidukite piirarvuks kuni 80 sõidukit. Tulenevalt eksponaatide arvu piirangust, jätab korraldaja endale õiguse limiteerida sarnaste näitusesõidukite arvu. Varasem registreerimine tagab osalemise. Näituseplatsi tegevused ja kogu üritus lõpeb orienteeruvalt 19:00.
Näitusel vanasõidukiga osalemine on tasuta.
Vanasõidukite päeva külastus on pealtvaatajatele tasuta.
 
Rakveres toimuva vanasõidukite päeva koduleht  täpsema informatsiooni ning rallile ja näitusele registreerimise võimalusega avalikustatakse juulikuu jooksul.
Seni saab informatsiooni vahetada selle postituse kaudu.
 
Vasta
#2
Kus on ikka osavõtu tasu rallile! Ja kõik rallil osalevad autod peavad omama turvavööd,paljudel 60-70 aastate autodel pole neid tehase pooltki,kas need ei saagi rallile?
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#3
Kas võistlus saab olema registreeritud Eesti Autospordi Liidus?
Kas ja millal on ralli võistlusjuhend internetist leitav? 
Võistlusraja kogupikkus ca 270, aga kiiruslike lisakatsete kogupikkus?
Missugune on kiiruslike lisakatsete pinnas?
Kas ja mitu hoolduspausi on tankimiseks ja remondiks võistluspäeva jooksul?
Vasta
#4
(23-06-2018, 09:18 AM)hundu615 Kirjutas: Kus on ikka osavõtu tasu rallile! Ja kõik rallil osalevad autod peavad omama turvavööd,paljudel 60-70 aastate autodel pole neid tehase pooltki,kas need ei saagi rallile?
Osalustasu on samas suurusjärgus Läti vanasõidukite rallidel, Eestis sarnases formaadis üritused puuduvad, rahvarallide osalustasu kõrgem, Soome tasanopeusrallide osalustasu vähemalt 50% kõrgem, sisu 50% vähem. Kesk-/Lääne-Euroopa sarnaste ürituste osalustasu tuleb 3 - 40 -ga korrutada.
Ohutusest tulenevalt ei saa. Autodele, millel turvavööd puuduvad, tuleb vanasõidukite rallil osalemiseks vähemalt 3 punkti turvavööd paigldada.
Vasta
#5
(23-06-2018, 10:22 AM)denzu Kirjutas: Kas võistlus saab olema registreeritud Eesti Autospordi Liidus?
Kas ja millal on ralli võistlusjuhend internetist leitav? 
Võistlusraja kogupikkus ca 270, aga kiiruslike lisakatsete kogupikkus?
Missugune on kiiruslike lisakatsete pinnas?
Kas ja mitu hoolduspausi on tankimiseks ja remondiks võistluspäeva jooksul?

Ei. Antud ürituse formaat ei ühildu ühegi EAL -i võistluste formaadiga.
Vastus oli tutvustuses olemas.
Vigursõidu tüüpi lisakatsete pikkus on 0,6 - 1,7 km, regulaarsuskatsete pikkus 6 - 12 km.
Ka selle vastuse sai tutvustusest välja lugeda. Kõik lisaktsed toimuvad asfaldil, betoonil või pinnatud teekattel.
Hooldus ja tankimine on vaba, v.a. lisakatsetel. Korralik vanatehnika ju hooldust ei vaja ja tankida saab rallirajale jäävates tanklates.
Vasta
#6
Tõotab tulla vägev rallipäev, sellist ürri oleks juba ammu tarvis olnud, tubli et keegi ette võtab. 
Korraldaja paistab, et teab täpselt mida teeb, seega ... stardis näeme.

Regamis tasu on per auto või per kärss ? Siinne publik, on harjunud, et asju serveeritakse per nina.
Ma ei tea kui sportlikuks see vint on plaanis keerata, aga mitmedki läti rallid on sõidetud ilma turvavõõta, seda korraldaja loal. No pole olnud seal neid vöösid. Ja kahe punkti turvavöö eest sai juba kiita, kui need sinna aasta hiljem sai tekitatud.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#7
(23-06-2018, 12:43 PM)spitfire Kirjutas: Tõotab tulla vägev rallipäev, sellist ürri oleks juba ammu tarvis olnud, tubli et keegi ette võtab. 
Korraldaja paistab, et teab täpselt mida teeb, seega ... stardis näeme.

Regamis tasu on per auto või per kärss ? Siinne publik, on harjunud, et asju serveeritakse per nina.
Ma ei tea kui sportlikuks see vint on plaanis keerata, aga mitmedki läti rallid on sõidetud ilma turvavõõta, seda korraldaja loal. No pole olnud seal neid vöösid. Ja kahe punkti turvavöö eest sai juba kiita, kui need sinna aasta hiljem sai tekitatud.

Osalustasu on auto/meeskonna kohta.
Hullult kihutama ei pea, aga ohutus ennekõige. Halbade asjaolude kokkusattumisel võib auto ka 40 km/t kiirusel üle kuudi keerata.
Vasta
#8
Üldiselt vist on nii,et kes ikka ise oma auto taastanud,need rallit ei sõida. Seega osa murest langeb kohe ära. Big Grin 
Mis puutub uutesse ettevõtmistesse siis seda on lausa rõõm kuulda.

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#9
(23-06-2018, 13:31 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Üldiselt vist on nii,et kes ikka ise oma auto taastanud,need rallit ei sõida. Seega osa murest langeb kohe ära. Big Grin 
Mis puutub uutesse ettevõtmistesse siis seda on lausa rõõm kuulda.

T.

Tänaseks on musta numbriga autosid rallidel nähtud küll ja lisa tuleb. Esimene pääsuke oli Talverallil (mis on ralli küll ainult nime poolest) aga ka Fia kalendris regatud rahvusvahelisel rallil on Eesti must nummer stardis olnud.

Auto on tarbeese ja seda tuleb ikka sihtotstarbeliselt tuulutada ja asjast mõnu tunda Smile
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#10
(23-06-2018, 13:05 PM)Toomask Kirjutas: Osalustasu on auto/meeskonna kohta.
Hullult kihutama ei pea, aga ohutus ennekõige. Halbade asjaolude kokkusattumisel võib auto ka 40 km/t kiirusel üle kuudi keerata.

Kui ohutus ennekõige, siis kas turvapuur peab ka olema ja kas kiiver peab peas olema?
Vasta
#11
(23-06-2018, 12:27 PM)Toomask Kirjutas:
(23-06-2018, 10:22 AM)denzu Kirjutas: Kas võistlus saab olema registreeritud Eesti Autospordi Liidus?
Kas ja millal on ralli võistlusjuhend internetist leitav? 
Võistlusraja kogupikkus ca 270, aga kiiruslike lisakatsete kogupikkus?
Missugune on kiiruslike lisakatsete pinnas?
Kas ja mitu hoolduspausi on tankimiseks ja remondiks võistluspäeva jooksul?

Ei. Antud ürituse formaat ei ühildu ühegi EAL -i võistluste formaadiga.
Vastus oli tutvustuses olemas.
Vigursõidu tüüpi lisakatsete pikkus on 0,6 - 1,7 km, regulaarsuskatsete pikkus 6 - 12 km.
Ka selle vastuse sai tutvustusest välja lugeda. Kõik lisaktsed toimuvad asfaldil, betoonil või pinnatud teekattel.
Hooldus ja tankimine on vaba, v.a. lisakatsetel. Korralik vanatehnika ju hooldust ei vaja ja tankida saab rallirajale jäävates tanklates.
Aitäh vastuste eest. Kui nimetatud rallivõistlus ei saa olema registreeritud EAL-is, siis ilmselt ei ole legaalselt võimalik SP registreerimismärki kandva autoga üritusest osa võtta? Nt minu 1981. a toodetud autol SP numbrimärk ja tänavaliikluses võimalik osaleda ainult EAL-is registreeritud võistluste ja treeningute ajal.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12
Aga mismoodi neid SP numbitega autode mootoreid siis sissesòidetakse?
Vasta
#13
(24-06-2018, 05:15 AM)hobiautod Kirjutas: Aga mismoodi neid SP numbitega autode mootoreid siis sissesòidetakse?

Selleks väljastatakse EAL-ist allkirja ja pitsatiga ametlik propusk.
Vasta
#14
(23-06-2018, 19:45 PM)Raudpats Kirjutas:
(23-06-2018, 13:05 PM)Toomask Kirjutas: Osalustasu on auto/meeskonna kohta.
Hullult kihutama ei pea, aga ohutus ennekõige. Halbade asjaolude kokkusattumisel võib auto ka 40 km/t kiirusel üle kuudi keerata.

Kui ohutus ennekõige, siis kas turvapuur peab ka olema ja kas kiiver peab peas olema?

Tegemist on vanasõidukite entusiastidele mõeldud ralli elementidega üritusega, mitte sportralliga. Seega saab osaleda tavaliiklusesse sobiva sõiduautoga ja turvapuur nõutud ei ole, kuid osaleda võib osaleda ka turvapuuriga autoga.
Vasta
#15
(24-06-2018, 00:18 AM)denzu Kirjutas:
(23-06-2018, 12:27 PM)Toomask Kirjutas:
(23-06-2018, 10:22 AM)denzu Kirjutas: Kas võistlus saab olema registreeritud Eesti Autospordi Liidus?
Kas ja millal on ralli võistlusjuhend internetist leitav? 
Võistlusraja kogupikkus ca 270, aga kiiruslike lisakatsete kogupikkus?
Missugune on kiiruslike lisakatsete pinnas?
Kas ja mitu hoolduspausi on tankimiseks ja remondiks võistluspäeva jooksul?

Ei. Antud ürituse formaat ei ühildu ühegi EAL -i võistluste formaadiga.
Vastus oli tutvustuses olemas.
Vigursõidu tüüpi lisakatsete pikkus on 0,6 - 1,7 km, regulaarsuskatsete pikkus 6 - 12 km.
Ka selle vastuse sai tutvustusest välja lugeda. Kõik lisaktsed toimuvad asfaldil, betoonil või pinnatud teekattel.
Hooldus ja tankimine on vaba, v.a. lisakatsetel. Korralik vanatehnika ju hooldust ei vaja ja tankida saab rallirajale jäävates tanklates.
Aitäh vastuste eest. Kui nimetatud rallivõistlus ei saa olema registreeritud EAL-is, siis ilmselt ei ole legaalselt võimalik SP registreerimismärki kandva autoga üritusest osa võtta? Nt minu 1981. a toodetud autol SP numbrimärk ja tänavaliikluses võimalik osaleda ainult EAL-is registreeritud võistluste ja treeningute ajal.

Kindlasti sobib see auto antud üritusele ülihästi, aga kuidas osaleda, peab auto omanik paraku ise välja mõtlema.
Kahjuks on Maanteeamet turvapuuri teemaga täiesti üle võlli pannud. Ei tea küll ühtegi teist riiki Euroopas, kus turvapuuriga auto omanikke sellisel moel diskrimineeritakse.
Vasta
#16
Huvitav üritus tuleb, olen kaua ootanud seda Eestis ka.

Kahju et ei saa osaleda kuna ei hakka oma auto turvavööde sisselõikamisega rikkuma, arvan kui ka paljud potentsiaalsed 1-3 klassi autode omanikud. Olen üllatunud selle reegliga sest isegi FIA reeglites selle võistluse tüüpi kohta on märgitud et auto peab vastama ainult selle riigi liikluseeskirjadele kus üritus toimub.

Teine küsimus on selles kuidas korraldajad hakkavad kontrollima kuidas ned vööd paigldatud on ja kas maanteeamet on selleks luba andnud, kuna seaduse järgi neid ise paigaldada ei tohi.

Ja kindlasti märkige ka üldreeglites et vööde al mõtlesite vähemalt 3 punkti.
Vasta
#17
(27-06-2018, 20:49 PM)oriion Kirjutas: Huvitav üritus tuleb, olen kaua ootanud seda Eestis ka.

Kahju et ei saa osaleda kuna ei hakka oma auto turvavööde sisselõikamisega rikkuma, arvan kui ka paljud potentsiaalsed 1-3 klassi autode omanikud. Olen üllatunud selle reegliga sest isegi FIA reeglites selle võistluse tüüpi kohta on märgitud et auto peab vastama ainult selle riigi liikluseeskirjadele kus üritus toimub.

Teine küsimus on selles kuidas korraldajad hakkavad kontrollima kuidas ned vööd paigldatud on ja kas maanteeamet on selleks luba andnud, kuna seaduse järgi neid ise paigaldada ei tohi.

Ja kindlasti märkige ka üldreeglites et vööde al mõtlesite vähemalt 3 punkti.

TÄPSUSTUS
Turvavööde nõue on kehtestatud ainult vanasõidukite rallil osalevatele autodele.
Korraldaja teeb selle nõude osas muudatuse, mis kajastub ka hiljem avaldatavas juhendis:
1. klassis ( kuni 1969 ) ei ole turvavööd kohustuslikud.
2. klassis ( alates 1970 ) on vähemalt kolme punkti turvavööd esiistmetel kohustuslikud.
Mõnedel lisakatsetel peavad mõlema klassi meeskonna liikmed kandma auto-moto kiivrit.
1. klassis osalejatele antakse osadel lisakatsetel madalam ideaalaja eesmärk.
Vasta
#18
Sellised üritused on jah Eestist täitsa puudu. Ja igati kiiduväärt on,et keegi selle ette võtab. Lihtsalt mainin,et näiteks Soomes maksis 250.- raha 150km trassiga rally. Ja seal oli vaid 2 lisakatset.Ehk pole siin maiintud hind sugugi kõrge. Kahjuks endal jääb plaanist välja,kuna värskendus kuuri läbiv GTO on aastast 71,aga ees tehasest vaid 2 punkti vööd. Vanad USA autod kahjuks jah eriti isegi 70-nendate jooksul väga seda 3 punkti vööd ei omanud. Kuigi jah,lisana sai mingi laest võetava paela lisaks tellida.
Aga igati kiiduväärt üritus. Järgmiseks aastaks sätib midagi sobilikumat siis juba valmis. Honda N600 omab täitsa mingeid vöösid ja on aastast 69.
Vasta
#19
Kodanikud tunnevad huvi, et kas ùritus on ikka toimumas.?
Vasta
#20
(19-07-2018, 02:11 AM)hobiautod Kirjutas: Kodanikud tunnevad huvi, et kas ùritus on ikka toimumas.?
Toimumas ikka. Ettevalmistused käivad täie hooga. Nädala pärast tahaksime kodulehe üles saada ja regamise avada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne