Estonia 21M 1986
#1
Sattus siis kätte selline isend,puudu mootor,kast radikad ja mõni nipet näpet asi veel. Raami nr. on 76 ja toodetud aastal 86 kõik jäljed viitavad sellele,et sõitnud on see raam imevähe,nn. süütud esi õõtsad,raamil kulumis ja avarii jäljed puuduvad jne jne. Moootori tegemisega probleeme pole,tuleb 1600 Mondial klassi mootor,toitma hakkavad nagu kombeks 2x weber dcoe 45,torukolle jne. Plaan rajale saada kas 2020 või 2021,palju asju,polte vidinaid vaja treida freesida,järgmine nädal lasen alumiinium paagi valmis teha. Kajastan siin nii kuidas võimalik ja pilte tuleb niipalju kui teen.Kui kellelgi vedeleb sellele isendile midagi garaasi nurgas siis andku märku kui on nõus müüma.

[Pilt: 252743659c7ae7_m.jpg]

[Pilt: 2527436300d5c9_m.jpg]

[Pilt: 252743738d4997_m.jpg]

[Pilt: 2527436959ff27_m.jpg]

[Pilt: 252743670e36b3_m.jpg]
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#2
Olen omanud Estonia 19-t kunagi ammu ,kahjuks pole midagi sellest alles,kuna masin vahetas omanikku. Aga joudu ja edu,adrenaliinilaks on kindlustatud,kui rajale minna.
Vasta
#3
Neid omanikku vahetanud ja väljaspoole rännanud Estoniaid on päris palju,adrenaliini laks on teise 21-10-nega kätte saadud,eks sellepärast konkreetne projekt olema sai Smile. Kahju muidugi,et 19 sul läinud,vanemat kui 20 pole sõitmas näinud oma silmaga.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#4
Käisin möödunud nädalavahetusel MOMU mootorispordi muuseumis. Täitsa muljetavaldav kogu Estonia vormeleid väljas. Kindlasti võimalik sealt kaudu infot (juppide kohta) leida. Kui seda juba teinud pole.
Vasta
#5
Täna sai ajaviiteks taga vedrustus lahtiselt kokku pandud,et kas kõik on olemas ja sobib.
[Pilt: 2528001554ed00_m.jpg]

[Pilt: 25280013a9e22a_m.jpg]

Titaanist küljeplaadid mis kinnituvad kasti korpuse külge.

[Pilt: 2528001761e6e4_m.jpg]
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#6
Kas selle auto külge käib sapika kast selili?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7
(01-08-2018, 22:16 PM)Marko Kirjutas: Kas selle auto külge käib sapika kast selili?

Käib,kasti korpus ja peaülekanne olemas,hammakaid ka,õnnest on puudu vahetükk käigukasti ja sidurikoja vahele ja peavõll sidurist taha välja.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#8
Kena leid. Tunnistus sellest, et see auto kunagi ikka rajal ka oli. Mitte sugugi aeglasena. Oktoober1986 aasta, Minski Borovaja rada, võidusõit nimega Kuldne sügis . ZAZ kasti kasutasid kõik Estoniad, välja arvatud 26H9 aga see on ainueksemplar. 26H9 oli juba Hewlandi kast. Estonia, millel oli kasti põhi ülespoole oli E23. (paistab pildil nr.98 taga) E21 puhul oli kasti pööramine omalooming
   
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#9
Huvitav miks viimastel estoniatel ei oleks võinud kasutada 2141 käigukasti, võiks ju olla parem kui sapaka oma.

Tänapäeval vist kasutaks ükskõik mis keskmootoriga projektil audi kasti. Esiveoliselt pärit 01E kast ei maksa mitte midagi, istub kõigi vag grupi mootorite otsa ja on absurdselt tugev. Kui 500kw põrnikas sellega pool teed sellega kahel rattal sõidab siis seda ikka naljalt ära ei lõhu.

Mitte, et muidugi sellel autol seda peaks tegema, kuna Estoniad on ikka rariteedid ja väärivad originaalina säilitamist, aga lihtsalt selline mõttearendus.
Vasta
#10
Plaanimajandus on tõenäoliselt vastus.
Vasta
#11
(03-08-2018, 01:11 AM)Simmerling Kirjutas: Kena leid. Tunnistus sellest, et see auto kunagi ikka rajal ka oli. Mitte sugugi aeglasena. Oktoober1986 aasta, Minski Borovaja rada, võidusõit nimega Kuldne sügis . ZAZ kasti kasutasid kõik Estoniad, välja arvatud 26H9 aga see on ainueksemplar. 26H9 oli juba Hewlandi kast. Estonia, millel oli kasti põhi ülespoole oli E23. (paistab pildil nr.98 taga) E21 puhul oli kasti pööramine omalooming

Sinkhohal nüüd eksid,kasti pööramine 180 kraadi pôhi ülespoole ei olnud mingi omalooming,see ikka juba TARKi poolt nii toodetud 20,21,25 vähemalt ta nii oli ja on.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#12
Hundu, ma kummardan sinu meelekindluse ees aga ole hea kontrolli kord veel allikaid. NSR ei loe.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#13
Näiteks niisugune sait: https://en.wikipedia.org/wiki/Estonia_(race_car)

Sealt altpoolt niisugune tsitaat: "From Estonia 16 TARK built their own gearboxes. Basically they took ZAZ-968 gearbox casing, turned it 180 degrees (belly upside) and used their in-house developed gear system. All the gears were quickly interchangeable for different ratios"

Et saidil on jama kirjas siis?
Vasta
#14
(03-08-2018, 12:38 PM)Envir Kirjutas: Näiteks niisugune sait: https://en.wikipedia.org/wiki/Estonia_(race_car)

Sealt altpoolt niisugune tsitaat: "From Estonia 16 TARK built their own gearboxes. Basically they took ZAZ-968 gearbox casing, turned it 180 degrees (belly upside) and used their in-house developed gear system. All the gears were quickly interchangeable for different ratios"

Et saidil on jama kirjas siis?

Link on vigane - viimane sulg vii ka hüperlinki sisse. Rolleyes
Wiki on igaühe entsüklopeedia mida võivad koostada sina, mina ja miljon tegelast veel. Mitte et ma kahtleks info tõepärasuses aga huvitav kes on algse teksti autor või kuskohast on see info pärit? Alati tuleb kontrollida algallikaid.
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#15
Alustame algusest, muidu jäätegi tühja kemplema Smile
Sapikul on mootor kastist tagapool, vormelil aga eespool. Pöörlemissuund on mõlemal sama. Kast selili panna annab vormelile 4 käiku edasi ja ühe tagurpidi, nii lihtne ongi. Küllap sapiku kasti konstruktsioon ei luba ainult peaülekannet seal sees ringi keerata, seepärast terve käimar 180 kraadi.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#16
Hundu, ära pinguta, nii et pihk lõhki. Katkise pihuga on vormelit raske ehitada. Läheme asjaga täpsemaks. Wiki ei ole päris NSR aga tükati meenutab vanaisa mälestusi, kes oli asja kaugelt näinud ja siis Wikis avaldanud. (Kui viitsid võid seal oleva vea ise ära parandada) 180 kraadi oli kast keeratud küll aga mitte nii nagu Wiki üritab öelda (belly upside) vaid hoopis ümber püsttelje. ZAZ tüüpi autol sõidab kast eespool mootorit, vormelil tagapool. Ja ongi pööratud 180 kraadi. Aga mitte kõht püsti nagu Wiki väidab. Püstine kõht tekkis E23'el ja peale seda ka isearetisena E21.  ZAZ'i peaülekande korpus on sümmeetriline ja selleks, et vormel õigele poole sõidaks keerati difer korpuses teisele poole tigu. E23'el unustati see Sirbis teha ja Rustavis 23 esimesel etteastel oli 4 käiku tagasi ja üks edasi, kuna kast oli komplekteeritud 21'le. 
Aga kas oskad öelda miks niisugune muudatus tehti?
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#17
(03-08-2018, 13:32 PM)Marko Kirjutas: Küllap sapiku kasti konstruktsioon ei luba ainult peaülekannet seal sees ringi keerata, seepärast terve käimar 180 kraadi.

Vihje - Luaz.

(03-08-2018, 17:45 PM)Simmerling Kirjutas: Aga kas oskad öelda miks niisugune muudatus tehti?

Eks sellega sai mootori ikka hulga madalamale viia.
Cinquecento
Vasta
#18
(03-08-2018, 17:45 PM)Simmerling Kirjutas: Hundu, ära pinguta, nii et pihk lõhki. Katkise pihuga on vormelit raske ehitada. Läheme asjaga täpsemaks. Wiki ei ole päris NSR aga tükati meenutab vanaisa mälestusi, kes oli asja kaugelt näinud ja siis Wikis avaldanud. (Kui viitsid võid seal oleva vea ise ära parandada) 180 kraadi oli kast keeratud küll aga mitte nii nagu Wiki üritab öelda (belly upside) vaid hoopis ümber püsttelje. ZAZ tüüpi autol sõidab kast eespool mootorit, vormelil tagapool. Ja ongi pööratud 180 kraadi. Aga mitte kõht püsti nagu Wiki väidab. Püstine kõht tekkis E23'el ja peale seda ka isearetisena E21.  ZAZ'i peaülekande korpus on sümmeetriline ja selleks, et vormel õigele poole sõidaks keerati difer korpuses teisele poole tigu. E23'el unustati see Sirbis teha ja Rustavis 23 esimesel etteastel oli 4 käiku tagasi ja üks edasi, kuna kast oli komplekteeritud 21'le. 
Aga kas oskad öelda miks niisugune muudatus tehti?

Kui tahad võid minu juurde tulla ja kõrvalseisvat 21-10et uurida ja näed,et kast on 180 kraadi pööratud,see plekk kaas mis sapikal on peal,asetseb Estonial all,sinna kinnitub ka alumise  õõtsa üks polt. Palun ole hea ja võta ühendust nt.Arno Sillatiga või Jaak Kuuliga või Ain Lähkriga või isegi Hr. Sarapi endaga,nemad panevad sulle mõistuse pähe ning selgitavad sulle telgitaguseid.Uuel nädalal teen sulle pilte sapika ja vormeli kastist.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#19
Kas luaz-il mitte sillas asuvad hammasrattad seda teistpidi liikuma ei pane?
Vasta
#20
(03-08-2018, 22:20 PM)nootsii Kirjutas: Kas luaz-il mitte sillas asuvad hammasrattad seda teistpidi liikuma ei pane?
Vanainimene vabandab, et Luazi rattareduktorid ära unustas, vaatamata sellele peaülekanne 180 kraadi pööratav.
Cinquecento
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne