Citroen Berlingo, 2,0 HDI, 2000a.
#1

Sai soetatud selline mänguasi. Eks ma kasutan ka seda lelu vahest. Praegu aga läheb kogu aur tutvumise peale. Saaks sõita ka, aga sellega pole kiiret. Kui uudishimu rahuldatud, eks siis jõuab.
Esialgu tekkis "hunnik" probleeme ja küsimusi.
Osad lahenevad "iseenesest" ära. Näiteks ei saanud üldse uksi lukku. Mitmed mehed proovisid võtmega keerata, aga ei õnnestunud. Siis tuli sõber ja keeras esimesel katsel, kõlas "plaks" ja keik uksed kinni. Õnnek kõõlusin ma sealsamas kõrval ja panin tähele, et tema hoogsal võtme sissepanemisel läks see millimeetri jagu sügavamale. Pesin õliga sneprid läbi ja nüüd saab uksed kenasti lukku.
Teine ehmatus oli airbägi tuli. Ei ta algul põlenud, ei põlenud paljud valgustused armatuuris. Võtsin siis ükshaaval pirnid läbi ja vahetasin vajalikud välja. Panin tähele, et ka õhupadja tule pirn oli must. See ei saa ju nii olla, kuna ei tohi pidevalt põleda. Kontrollimisel selgus, et mu kahtlused said kinnitust. Asjad kulgesid oma rada ja leidsin ühe plastikust hoidiku. Ei teadnud mina, kuhu see käib.

   


Googel abistas. Käib istme all ja toetab istme juhtmeid. Seal aga selgus, et üks juhe (ohurihma pinguti pauk) oli huvitaval kombel jäänud ilma pistikuta, otsad olid kenasti kokku tinutatud ja kahanevaga kaetud. Mingil hetkel tuli idee vaadata juhtme polaarsust. No värvid olid kunde istmega erinevat pidi. Vahepeal jäi asi katki, kuna pidin käima Riias. Teepeal aga mõlgutasin mõtteid. Koju tulles lõikasin juhtmed läbi ja vahetasin polaarsuse ära. Ja voilaa, turvapadja tuli kustus ära.
Praegu on mul üleval kaks küsimust. Mis kontrolllamp on temperatuuri näidiku allosas (kollane)? Ülekuumenemise oma on üleval, punane.

   


Teine küsimus on kaitsmete ja releede kohta. Mis kaitsmend on pildil ringi sees? Ka ringiga tähistaud releede kohta pole manuaalis sõnakestki. Nagu näha, on tegu kapotialuse kaitsmeplokiga.

   


Eks küsimusi ja pajatusi tuleb veel, kõike korraga es jõua.
No jutualusest ka üks pilt.

   
Vasta
#2

Kuidas juhi iste? Plekist raam on otse vastu perset?
Vasta
#3

(06-08-2018, 22:28 PM)motamees Kirjutas:  Sai soetatud selline mänguasi. Eks ma kasutan ka seda lelu vahest.
Pirukate puhul on see üks viimaseid ja paremaid variante ;
http://www.auto24.ee/used/2870664
Kindlasti ka mugavam kui prantslane , kogu see roolis istumise ja pedaalide värk (yäkk Big Grin )
Vasta
#4

(06-08-2018, 22:49 PM)AsTroSS Kirjutas:  Kuidas juhi iste? Plekist raam on otse vastu perset?

Eeiii. Istuda oli täitsa kena. Seljatugi ei olnud mugavas asendis. Ma aga ei tegelenud ka sellega, kuna sõitsin ainult 140km. Losutasin rohkem saatemasina kreslas. Küll ma jõuan istme paika ajada, kui sõiduks läheb.
Kui sa nüüd nii küsid, siis käisin ja katsusin. Rusikaga lüües on tunda vähekene esimest raamiosa läbi polstri. See aga es ole istumise all, vaid jääb põlveõndla koha peale.
Tegu on Multispace versiooniga, äkki seal on midagi teistmoodu.
Vasta
#5

Temperatuuri näidikus on äkets jahutusvedeliku taseme lamp lisaks.
E ma ka ei tea, a pakkuda ju võib..
Vasta
#6

(06-08-2018, 23:00 PM)Janka Kirjutas:  Temperatuuri näidikus on äkets jahutusvedeliku taseme lamp lisaks.
E ma ka ei tea, a pakkuda ju võib..

Ega pakkumine pole paha, aga on veel üks punane jahutusvedeliku taseme lamp. 
Kollases lambis polnud ka pirni sees, aga roheline juhe tuleb klemmile.
Uurin ikka tühjad lambid ka läbi (kuidas põleda saavad), äkki on vajadus mõne lisakontrolllambi järele. Siis saab olemasolevad ära kasutada.
Vasta
#7

Pedaalide osa ei muutu .
Kui kand on maas siis jala asend pedaalil on uskumatult ebamugav .
Rool on ka taevas , kui just alla reguleerida ei saa , ilmselt mitte .
Sõiduauto moodi mugavust selles ei ole , aga peaks olema .

Vahet pole , eks harjub kõigega .
Vasta
#8

(06-08-2018, 23:13 PM)ryan Kirjutas:  ... kui just alla reguleerida ei saa , ilmselt mitte ...

Rool on reguleeritav.
Vasta
#9

(06-08-2018, 22:53 PM)ryan Kirjutas:  Pirukate puhul on see üks viimaseid ja paremaid variante ;
http://www.auto24.ee/used/2870664
Kindlasti ka mugavam kui prantslane , kogu see roolis istumise ja pedaalide värk (yäkk Big Grin )

Ei ütleks, et 2012 a. Combo kehv oli, seni parim väikekaubik, millega olen sõitnud. Ei tea kas selle aasta mudelil sama, aga 2010+ a. Berlingol on siduri ja piduri pedaal kuidagi väga lähestikku ja ma pole ainuke, kellel vahel sidurit vajutades jalg ka pidurile on läinud. Rolleyes
Vasta
#10

(06-08-2018, 23:34 PM)veix__ Kirjutas:  
(06-08-2018, 22:53 PM)ryan Kirjutas:  Pirukate puhul on see üks viimaseid ja paremaid variante ;
http://www.auto24.ee/used/2870664
Kindlasti ka mugavam kui prantslane , kogu see roolis istumise ja pedaalide värk (yäkk Big Grin )

Ei ütleks, et 2012 a. Combo kehv oli, seni parim väikekaubik, millega olen sõitnud. Ei tea kas selle aasta mudelil sama, aga 2010+ a. Berlingol on siduri ja piduri pedaal kuidagi väga lähestikku ja ma pole ainuke, kellel vahel sidurit vajutades jalg ka pidurile on läinud. Rolleyes

Vana malli Combo (selline nagu ryani toodud lingil) oli küll üks igavesti muhe auto. Kunagi tegin aastakese tööd sellise peal. Osteti uuena umbes 2003, mõttega et 4-5 aastat ja siis vahetusse. Lõpuks teenis kuni 2015, sest lihtsalt polnud mõtet varem vahetada. Läbisõit jäi kuskile 600Mm kanti. MNT taustakontrolli järgi sõidab siiani.

Vägagi sõiduautolik mugavus, lisaks Berlingost pikem kaubaruum. Istmetega versioon oli ka vaikne. 

Tolleaegsete prantsuse tarbesõidukite (ja ka väikeautode) ergonoomika oli samaväärsete sakslaste või japsidega võrreldes alla igasugust arvestust.


Aga samas muidugi äge, isegi juba natuke nostalgiline, et keegi viitsib sellist äraaetud hobust elus hoida.
Vasta
#11

(07-08-2018, 08:32 AM)13piisab Kirjutas:  on minulgi küsimus: miks see teema siin on?

Kus ta siis olema peaks?

Ja veel... Ryan ja Veix vaidlevad sama teema üle. 

Ei pole ma ostnud ka Combot, et selle üle vaielda. Ostan, siis vaidleme.

Legende on palju. Sellepärast proovingi igasugu autosid, et neid kummutada. Kunagi ütlesin ka pranslase kohta äkk, nüüd ei saa seda enam ütelda. Igal autol on mingi viga ja midagi head... rääkida saab siis, kui juttu faktidega toetada. Näiteks "pedaalid liiga lähestikku". Kui see on ainuke viga, siis polegi nagu autol suurt viga ju.
Isegi Suzuki Altol on häid omadusi - saan seda kinnitada, kuna olen läbi proovinud.
Vasta
#12

(07-08-2018, 00:21 AM)zazik Kirjutas:  ...

Tolleaegsete prantsuse tarbesõidukite (ja ka väikeautode) ergonoomika oli samaväärsete sakslaste või japsidega võrreldes alla igasugust arvestust.
...

Nagu ka hind. Viisakas varustuses prantslase eest saab täiesti tühja sakslase. Seega kobige oma Opelilembusega kuhugi mujale teemasse ja jätke see "patonkivankkurille"!

I põlve muhvikaid pole enam palju jäänud. Au Motale, et ta jaksab üht säärast elul hoida. Cool

Juhiistet saab paremaks praavitada, kui pista vedrude ja neist läbi vajunud porolooni vahele vineer.

Kas tagasild on juba määritav?
Kas kere tagumine tala on veel metallist või juba edukalt maagistunud? Mõtlen tagaluugi/uste "lävepaku" alust tala altpoolt.
Vasta
#13

(07-08-2018, 11:01 AM)v6sa Kirjutas:  
(07-08-2018, 00:21 AM)zazik Kirjutas:  ...Tolleaegsete prantsuse tarbesõidukite (ja ka väikeautode) ergonoomika oli samaväärsete sakslaste või japsidega võrreldes alla igasugust arvestust...

Nagu ka hind. Viisakas varustuses prantslase eest saab täiesti tühja sakslase...

Mul on viisaka varustusega Peugeot 406 ja Citroen Evasion. Mõlemad on ikka väga mugavad. Olen pisut sõitnud ka sõbra Golfiga, mis jääb mugavuselt pranslastele alla.
Vasta
#14

See auto kuulub ka kategooriasse "Uued youngtimerid tulevad peale" kuna pea kõigil eestalstel on sellise autoga kokkupuude olemas kas isiklik või lähituttavate kaudu, seega mõne aasta pärast kui viimased teepealt kadunud on peaks emotsiooni tekitama küll  Smile

Prantslaste ergonoomika kohta aga ei oska väga midagi arvata, olen ühe päris hea varustusega 406ga kunagi mõned tuhanded sõitnud ja ei istunud mulle kuidagi. Rool suur ja püstiselt ees, iste veidra kujuga ja ei saanud enda järgi paika jne. Aga eks mingil määral ka harjumise asi.
Vasta
#15

Ja eelistuste. Toungue

Meil on praegu pere teiseks autoks järgmise põlve Berlingo sama pajaga. Väga mõnus mikromaastur - olematud ülendid ja kõrge kusemine võimaldavad ronida uskumatutesse kohtadesse. Sisse-väljakäimine on normaalsel kõrgusel istme tõttu mugav. Kaks miinust on ka: esiuks on pikk ja raske ning tagaukse alumine ava on nii kitsas, et vanemal inimesel on tükk tegu sealt väljapääsemisega. Lastel pole muidugi muret ja neile "sigaauto" ka meeldib.

Ning kütusekulu paneb naeratama: liikluse rütmis toimetades pole me üle seitsme sealt suutnud läbi ajada. Cool Ning siis oli ka haagist sabas. Enamasti saab 45 liitriga 700 + km Smile Pole paha 300 000 kkm sõitnud auto kohta.
Vasta
#16

(07-08-2018, 22:38 PM)zazik Kirjutas:  
(07-08-2018, 21:52 PM)mlsluik Kirjutas:  
(07-08-2018, 12:46 PM)13piisab Kirjutas:  kui teema sisuks on vananeva tarbesõiduki ekspluatatsioon, siis pole suurem asi nimistut rikastav "projektpäevik"

Miks mitte?
...
Eriti kui teemaks on projekt, mitte lihtne ekspluatatsioon.

Mina isiklikult arvan, et antud Berlingo sobiks siia ka, eriti kui sellega läheb samuti kui teema omaniku Ivecoga näiteks.
...

Minu arvates sobib üks väheseid alles jäänud I põlve muhvikaid kenasti testimise alla kui potentsiaalne nooraegne (Youngtimer).

On märkimisväärne, kui sitked need väikesed eeslikesed olid: neid tapeti uuena täistööna. Mõni jõudis esimest korda hooldusesse alles I liisinguringi lõppedes. Vihm pesi, tuul kuivatas. Lubatud kandevõimet ületati kordades. Kuulsin korduvalt kurtmist, kui $itt auto on Partner, et kahe aluse telliste peale ää kooles. Või 1,1 vabalthingeldav bensukas kolmetonnist tõstukit 90 vedada ei jaksanud. Rääkimata kõigist neist ülijuhtidest, kes Tallinnast Värska kolme tunniga sõitsid. Tipptunnil...

Kui hakata mõtlema, on ju tegu Eesti ettevõtlusajaloo ühe ikooniga... Oli ju igal enesest lugupidaval firmal vähemalt üks muhvikas.
Vasta
#17

Omalgi on Berlingo. Küll 2007a multispace ja 1,6bents aga pmt sama mis vana. Täitsa praktiline pereauto. Tahan teen tööd, tahan lähen lastega puhkama. Sõiduasend on ka üllatavalt mugav kuigi, kui tagumised istmed üles klappida, siis on kehva. Auto võiks üks 20cm pikem olla. Ja kuna selle asja turuhind kukub kolinal koguaeg siis ilmselt müüa ei plaani. Kõige sitem asi selle auto juures on ilmselt tagasild. Aga tuleb remondikas määrdeniplitega alla lüüa siis peaks umbehää saama. 
Kunagi vaatasin isegi prantslastele viltu aga eks aeg muudab kõike?
Vasta
#18

kui hull see tagasild siis on? mul isal oli 2005 aasta masin, mis nüüd talvel sai välja vahetatud järgmise uue muhvika vastu, selle üle 10 aasta jooksul ta vahetas vaid 1 kord tagasilda, samas koormaid ta nägi ka mõnikord (käru oli taga pidevalt, ükskord tõime tuhaplokke niipalju kui kuupmeetite poolest kärru ja salongi mahtus, sõitis ilusti 50km nii, pidurdusteega pidi lihtsalt arvestama). Läbisõit hakkas 400k juurde lähenema, praegu uus omanik on rõõmus edasi, ainult keretöid peab tegema ja toolid peab ka uued leidma. Samas sidurit sai ka eksplutatsiooni käigus 2x vahetada. Mootoriks oli vabalthingav diisel, mis käivitus iga hetk, kui starter ja eelsüüteküünlad seda lubasid. ahjaa, airbagi juhtmestik läks esimese garantiivaba aastaga jäädavalt katki, selle lappimisest sai loobutud
Vasta
#19

(08-08-2018, 18:31 PM)moto-onu Kirjutas:  ... Auto võiks üks 20cm pikem olla...

Pikemat pole mulle vaja. Pikem auto jääb tänu sellele "tööta".

(08-08-2018, 18:31 PM)moto-onu Kirjutas:  ...Kõige sitem asi selle auto juures on ilmselt tagasild. Aga tuleb remondikas määrdeniplitega alla lüüa siis peaks umbehää saama. 
Kunagi vaatasin isegi prantslastele viltu aga eks aeg muudab kõike?

Tänu sellele sitale tagasillale on kaubaruumi põhi sile. Niplid on juba külge pandud, ehk on ka silda kobedamaks tuunitud.
Olen ka ise pranslast kunagi sarjanud. Nüüd selleks enam põhjust ei näe.
Kui keegi soovib kangeste kiruda, andke tulla. Kindlasti pange juurde sarjamise põhjus ja võrdlused, millega võrreldakse.

Hetkel "defekteerin" kogu autot. Uurin võimalusi kandevõime suurendamiseks. Seda on võimalik teha vaid tühikaalu vähendades. Kõik ülearune jääb ilmselt kuuri riiulile.
Suurema kandevõimega on tavalised plekist kuudid. Mulle (saarlasele) aga selline variant ei sobi, kuna tõstab praami piletihinda. Pidin siis valima reisijate versiooni.
Läbivat roostet pole veel leidnud. Viimane tõde selgub tagastange eemaldamisel.
Huvitav leid oli tagaistmete jalgealuse all olev panipaik. Seoses sellega oli seal kahekordne põhi, mis läheb kaaluvatel põhjustel kuuri riiulile.
Aparaat lubas veel piduriõliga natukene sõita, aga käskis olla kontrollimisel väga kriitiline. Mis sääl ikka vaileda - vahetusse.

   

   
Vasta
#20

Mul on 1,9 diisel peugeot partner, facelift, millel tuba ja tuled teistsugused. Ergonoomika kohta mina küll midagi halba öelda ei saa - isteasend on algul veidi veider ja püstine, aga kui harjuda ära, siis täitsa mõnus. Rooli kõrgus on reguleeritav, uksepolster moodustab käetoe, kõik lülitid on igati omal kohal.

Teatud perverssused selle autoga on - näiteks roolilati parempoolse kattekummi vahetus Smile. Seal tuleb kumm venitada üle totaka roolivõimu silindri poldi. Kummist kummi korral on see siiski tehtav ka auto peal, ilma latti eemaldamata (ise tegin). Termoplastist "kummi" korral ütleb ukraina internet "gemorno" Smile

Tagasilla remont siin Tallinnas on 300eur nii, et viid hommikul auto ära ja õhtul saad tagasi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne