Kuidas saada treilerhaagise vintsile voolu?
#1

Jagage ideid kuidas saaks voolu platehaakel olevale vintsile. Vints Dragon 8000lbs.

Ise olen välja möelnud järgnevad variandid:

1. Teha nn pikad täkujuhtmed, mis siis viskad haake ees oleva auto akule. Asi toimib kindlasti vanemate pillidega, aga miskitel uuematel, millel aku pagassi all peidus ja kapoti all ainult terminalid, siis vist ei pruugi hästi minna.

2. 13 pin haake voolupistiku kaudu haagise küljes olevat akut laadida. Aga juhe ühendatuna ei tohi vist vintsida ja muud hädad. Eeldab miskit regulaatorit. Aga kuna vedukid ja inimesed erinevad tihti siis keeruline vist.

3. Haagisele aku sättida ja tiisli vöi platele pisem päikesepaneel paigaldada koos kontrolleriga. Kuna haagis ei söida igapäev vaid seisav öues sööti, siis vöiks nagu laadida kogu see aeg. Lisaks ühe aku täiega teeb ma pakun 10+ veereva auto peale tömmet kindlasti.


Endale tundub variant 3 köige lihtsam ja toimivam. On kellegil mingit head know how'd jagada?
Vasta
#2

Kaks mõtet.

13-klemmiliselt püsitoite võtmine on küll valutu, kuid laadimisvool jääb napiks sealkaudu. Lisaks ei ole kindel, et mõnel dielektriku paigaldatud pesal ei ole midagi sassi aetud ja tulemuseks ei ole kõrbenud plokke.

Päikesepatarei toidab küll aegalselt, aga pidevalt. Mõtlemist väärt, aga mureks on paneeli kaitse auto järel lendava sodi eest.

Mina paneks oma kärule vintsimiseks eraldi aku ja laeks seda perioodiliselt välise laadijaga. Cool Aga saab ka teisiti, kui on tahtmist.
Vasta
#3

13-klemmilist pesa pole ju alati võtta kui vaja erinevaid vedukeid kasutada. Kindlasti on olemas mingit elektroonikat (DC-DC converter vms), mis võimaldaks näiteks gabariittule juhtmest võtta pidevalt 1-2 amprilist laadimisvoolu. Kui sõitmist piisavalt, siis peaks sellest enamus puhkudeks aitama.

Näiteks SEE
Mul pole küll aimugi kas see junn ise vastu peab kui output poolel vintsimise ajal või eriti tühja akuga järele ühendamise hetkel suuremat sorti pingelang toimub.
Vasta
#4

Ehk oleks mõistlik kasutada laadimiseks tavalise kärupistiku udutulejuhet. Tagumist udutuld nagunii peaaegu kunagi vaja ei lähe. Eeliseks gabariidi ees on see, et laadimist saab (suvalisest) vedukautost nupust sisse-välja lülitada. Ja kui endale sisse kasvatada reegel, et vintsimise ajaks peab veduri mootor seisma, pole ka ohtu, et midagi läbi kärssab, sest udutuled lülitatakse ju koos mootoriga välja.

Ülevaatuse tarbeks või kui tõesti peaks vaja minema, siis võib ju säilitada võimaluse udutulele ümber lülitada haagise pealt.
Vasta
#5

See on hea mõte, aga auto udutuli läheb ju ka siis põlema. Tähendab, kui ma nüüd õigesti mäletan, siis pidi vist auto poolses kärupesas toimuma pistikut külge ühendades auto udutulede lahti ühendamine?? Samas ma pole kuigi kindel et see enamus juhtidel nii tehtud on.
Lisaks siis need autod millel saab tagumist udutuld ainult koos esimestega sisse lülitada. Nagu näiteks mu toyota. Ja niiöelda päevatulede reziimis üldse mitte.
Vasta
#6

(07-08-2018, 12:53 PM)zazik Kirjutas:  Ülevaatuse tarbeks või kui tõesti peaks vaja minema, siis võib ju säilitada võimaluse udutulele ümber lülitada haagise pealt.

ülevaataja tahab raudselt näha põlevat udutuld (ka haagisel)sellest ei pääse.
Vasta
#7

(07-08-2018, 13:48 PM)muska71 Kirjutas:  
(07-08-2018, 12:53 PM)zazik Kirjutas:  Ülevaatuse tarbeks või kui tõesti peaks vaja minema, siis võib ju säilitada võimaluse udutulele ümber lülitada haagise pealt.

ülevaataja tahab raudselt näha põlevat udutuld (ka haagisel)sellest ei pääse.

Ainult neil, mille esmareg Eestis on >1994. Minu polutorkalt ei nõutaWink

Udutule klemmilt laadimine võib töötada, aga võib tulede kontrolli moodulile ka mitte meeldida, sest 21 W pirn tarvitab kuni 2 A voolu, aga ilma voolupiirikuta ühendet aku küsib kohe kindlasti rohkem peale ähkimist.
Vasta
#8

Tasuks ehk alustuseks ära mõõta töötava mootoriga reaalne pinge mis mööda peenikesi juhtmeid udutule pirnini jõuab, kas on üldse piisav aku laadimiseks? Tõenäoliselt uuematel autodel tuleb uduka toide kuskilt tulede "ajust" mis mingit järgiühendatud akut näeb kui riket ja toide lülitatakse üldse tagant ära.
Niiet kui on ikkagi soov autopealt laadida siis järgi jääb ikkagi 13pin pistikuga variant kus pin 10 ja 11 oleks justkui selleks loodud.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#9

(07-08-2018, 14:30 PM)Laurts Kirjutas:  Tasuks ehk alustuseks ära mõõta töötava mootoriga reaalne pinge mis mööda peenikesi juhtmeid udutule pirnini jõuab, kas on üldse piisav aku laadimiseks? Tõenäoliselt uuematel autodel tuleb uduka toide kuskilt tulede "ajust" mis mingit järgiühendatud akut näeb kui riket ja toide lülitatakse üldse tagant ära.
Niiet kui on ikkagi soov autopealt laadida siis järgi jääb ikkagi 13pin pistikuga variant kus pin 10 ja 11 oleks justkui selleks loodud.

Kui voolu piiramiseks näiteks mu lingil toodud DC-DC konverterit kasutada, siis teda tulede poolt tekitatav pisike pingelang ei morjenda. Suudab ka 9V sisendi juures 13,8V välja anda.
Vasta
#10

(07-08-2018, 10:46 AM)v6sa Kirjutas:  Kaks mõtet.

13-klemmiliselt püsitoite võtmine on küll valutu, kuid laadimisvool jääb napiks sealkaudu. Lisaks ei ole kindel, et mõnel dielektriku paigaldatud pesal ei ole midagi sassi aetud ja tulemuseks ei ole kõrbenud plokke.

Päikesepatarei toidab küll aegalselt, aga pidevalt. Mõtlemist väärt, aga mureks on paneeli kaitse auto järel lendava sodi eest.

Mina paneks oma kärule vintsimiseks eraldi aku ja laeks seda perioodiliselt välise laadijaga. Cool Aga saab ka teisiti, kui on tahtmist.

Hääletaks ka eraldi aku poolt. Korraliku akuga annab ikka üsna mitu masinat haagisele vintsida. Dragon muidugi üsna voolumaias. Miski koomaup oleks olnud veel edvam.
Vasta
#11

Võtta vool gabariidi pealt ja vahele ühendada esitule pirn järjestikku. Laadib akut vähevõitu, aga ei tekita probleeme vooluvõrku. Pika sõidu peale laadib ka aku täis.
Vasta
#12

Motamees, mitu V jõuab treileri akuklemmidele kui ahelasse on jadamisi vahele ühendatud lisatakistus?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#13

Mina paneks auto külge lisapistiku kuhu veaks auto aku pealt otse toite.Olen näinud maasturil millel tagavints käib konksu külge.
Midagi sellist näitekshttps://apshop.eu/et/155550-pistik-3-pin-6-24v-kruvikinnitus-60-3251029.html usun,et suvalises veoka pulkadega kauplevas butiigis vajalik saadaval.
Vasta
#14

(07-08-2018, 19:23 PM)Laurts Kirjutas:  Motamees, mitu V jõuab treileri akuklemmidele kui ahelasse on jadamisi vahele ühendatud lisatakistus?

Ei tea mina millist hetke sa parasjagu küsid, aga erineva laadimisastme juures jõuab erinevalt. Lõpuks, kui aku hakkab täis saama, siis kustub pirn ja pirni takistus muutub pea olematuks. Kui takistus olematu, siis on voldid peaaegu autoga samad. 
Kõige lihtsam automaatika.
Vasta
#15

(07-08-2018, 19:57 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Mina paneks auto külge lisapistiku kuhu veaks auto aku pealt otse toite.Olen näinud maasturil millel tagavints käib konksu külge.
Midagi sellist näitekshttps://apshop.eu/et/155550-pistik-3-pin-6-24v-kruvikinnitus-60-3251029.html   usun,et suvalises veoka pulkadega kauplevas butiigis vajalik saadaval.

Sellega on jälle seesama viga, et määrab ära ühe kindla vedukauto. 

Kuigi teisalt - kui suur see potentsiaalsete vedukite hulk ikka on? Autotreiler pole kerghaagis, mida suvalise Yarisega vedada võiks. Kui kasutajate (autode) ring on piiratud, siis pole tõenäoliselt eriline raketiteadus neil kõigil omale see juhtmejupp vedada.
Vasta
#16

(07-08-2018, 19:57 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Mina paneks auto külge lisapistiku kuhu veaks auto aku pealt otse toite...

Nii ei saa. 
Kui käru aku on täitsa tühi ja pistik taha ühendada, siis sulab juhe üles, kui ta just akujuhe pole. Siis peaks ka pistik vastav olema.
Vasta
#17

(07-08-2018, 19:23 PM)Laurts Kirjutas:  Motamees, mitu V jõuab treileri akuklemmidele kui ahelasse on jadamisi vahele ühendatud lisatakistus?

 Mitu volti akusse jõuab, sõltub otseselt sellest kui suurt voolu aku tarbib. Kui aku tühi on siis läheb volte kõvasti kaduma ja pirn põleb aga kui aku on täis ja pirn enam ei põle siis jõuavad pea kõik voldid kohale.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#18

Seda küll,et kasutada saab ainult selle autoga millel vajalik pistik. Maasturil millel sellist tagavintsi lahendust nägin oli asi lahendatud veoauto miski kolmeklemmilise pistikuga mis kindlasti kannatab vajaminevad voolud välja. Akust tulid juhtmed pakun silma järgi ehk 16mm2. Vintsi andmeid kahjuks ei tea aga minu Navara tõmbas mülkast välja nagu muuseas.Haagisel eraldi akut pole vaja.Kogu etendus käibki auto aku pealt.
Vasta
#19

olli soovitatud stepper + voolupiiraja ja toide parktuledelt on konkreetsel juhul ilmselt parim, töötab iga veduriga. Kindla veduriga saaks igasugu häid lahendusi aretada muidugi, aga need devalveeruvad kohe kui plate teise autoga reisile peab minema Sad
Korras juhtmestiku puhul saaks ilmselt ka ilma stepperita hakkama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

OO meeldiv arutelu tekkinud. 

Too stepperi ja tavalise pirni lahendus on ideepoolest toimiv. AGA mul pikemate otste jaoks just siuke moodne pill, mis tagatuled ja haagise pimeks jätavad päevasel ajal. Siis vähe kasu. Saab muidugi sel puhul tulede lüliti ringi lülitada aga elu näitab, et see ununeb.

Tänasel päeval vist arvan siiski, et panen sellise korraliku diisliaku ja "tark" laadija haake külge monteerida. Ehk siis juhe taha kui treila "baasis"
Muidugi saaks dubleerida ju ka stepperi peale juhul kui vanema autoga vedamist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne