Yamaha RD350 YPVS süsteemi tööle saamine
#1

Tere üle hulga aja  Cool

Tegin sel aastal pärast pikka kaalumist ära A-kategooria load ning veeretasin kuurist välja ühe Yamaha RD350 YPVS nimelise 83' aasta mootorratta. Ratas on kaua kuuris seisnud ja esmase hoolduse käigus Motoremis tõdeti, et YPVS süsteem justkui liigutab kui voolu peale saab, aga päriselt ei funktsioneeri. 

https://www.yamahapart.com/yamahapowervalvesystemypvs

Hooaeg on nüüd vanakese jaoks lõppenud ja seega on aeg alustada erinevate heakorratöödega, et ratas kevadel jälle täie tervise juures ja kogu potentsiaali ära kasutades tänavatele tuua.

Ütlen ausalt, ei tea mootorratastest veel mitte midagi, sest senine elu on mind neist mingi alalhoiuinstinkti ajel eemal hoidnud. Põhimõtteliselt saan ju aru, kuidas süsteem toimib, aga vaatan siis ratta pihta ja ... ei saa aru.

Kas keegi on YPVS süsteemiga kokku puutunud ja oskaks seletada, kuidas ma üldse kontrollida saan, kas ta funksib ja kust võiks alustada probleemi otsimist. 

   

Loomulikult olen seda meelt, et kõike ei pea ise tegema. Kui on keegi, kes päriselt ka süsteemi tunneb ja tahaks Yamaha korda aidata, siis olen väga avatud pakkumistele.

tervitades
Uku

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#2

Aastaid tagasi sai omatud dt125 millel oli sama süsteem peal. Kohapeal gaasi andes peab mingite pöörete juures ypvs mootor trosse liigutama, et väljalaske ava silindris täielikult avaneks. Proovi kohapeal gaasi anda ja jälgi ypvs mootori tööd kas liigutab trosse kõrgematel pööretel, enam ei mäleta mis pöörde juures ta dt-l neid liigutas.
Vasta
#3

Süsteem koosneb põhimõtteliselt 5 osast:
YPVS regulaator, asub istme all
YPVS servo, asub parema küljeplasti all
seademehhanism, asub vasakul silindril ümara kaane juures
2 trossi servo ja seademehhanismi vahel
YPVS valtsid (vasak ja parem, asuvad silindrite väljalaskes) + nende ühendusklamber

Kui süüde sisse keerata, peab servo 3x surisema ja valtsid lahti-kinni-lahti keerama.
Mootor käivitatakse lahtiste valtsidega, peale käivitumist peavad valtsid kohe kinni minema.

Tüüpvigadeks on:
1) Valtsid kinni tagitunud ja liiguvad raskelt. Aitab lahti võtmine ja puhastamine.
2) Valtsid lekivad. Vaja spetsiaalseid simmereid (originaalid olid vist punased) ja O-rõngaid.
3) Valtsid logisevad. Asendada kulunud stopperrõngad.
4) Trossid omavahel ära vahetatud. Nii servo kui ka seadmemehhanismi juures on kas tähed või numbrid (enam ei mäleta), mille järgi trossid paika panna.
5) V ja P valts omavahel nihkes. Valtside ühendusklambrit saab lõtku eemaldamiseks viilida. Kui klambri kumm vajab asendamist, saab uue sisse liimida.
6) Täielik vaikus. Tüüpiliselt kaitse/juhtmed/pistikud defektsed, harvem servo või regulaator vigane.

Seadistamine:
Sumpad maha võtta. Sõrme väljalaskesse pistes saab tunnetada täiesti kinni ja täiesti lahti asendit. Täiesti lahti asendis peab olema väljalaskeaken täielikult avatud javäljalaskekanali laes ei tohi olla tunda astmeid. Korrektsed asendid on mõttekas seademehhanismil ära märkida, nt märknõelaga. Väljalõikega seier (tehase originaal) on seademehhanismil enamasti ebatäpne. Tehase järgi on valts täiesti avatud, kui puurava on seieri väljalõikes näha. Kui süüdet sisse keerates liiguvad valtsid lahti-kinni-lahti järjestuses eelnevalt tehtud märkidele ja mõlemad valtsid liiguvad sünkroonis, on süsteem üldiselt töökorras. Asendit saab reguleerida seademehhanismi juures trossidelt (seadekruvid kummilutude all). Valtside liikumist on hea vaadata taskulambiga väljalaskekanalit valgustades, süüte sisse ja välja lülitamiseks on parem kutsuda abiline. Kui mootorit pöördesse ajada, siis kuskil 6000 p/min juures peab hakkama servo valtse avama ja alates 8500 p/min peavad olema valtsid täielikult avatud. Trossid peaksid olema lõtkuta, kerge pinge all, aga mitte liiga pingul.

Mis probleem täpsemalt on?
Vasta
#4

Argo, väärt jutt. Täpselt sellist abi ootasingi! Eile pärast siia kirjutamist leidsin üles ka rattaga kaasa tulnud Haynesi manuaali, millega pole küll veel tutvuda jõudnud. Sinu abi pinnalt viskan pilgu peale. Praegu tundub, et servomootor ei saa infot. Süüdet sisse keerates midagi ei toimu, aga servole otse voolu andes ta jällegi liigutab. Aga pean veel täpselt pilgu peale heitma, et täpset probleemi tuvastada. Sõites on selgelt tunda, et ca 7000 pöördel jääb vunki väheks. 4000-7000 tõmbab ja siis kukub alla ja 8000 pöörde juures rakenduks nagu piirik. Ma muidugi pole kindel, veel, võibolla peabki nii olema :Smile ratturi staazi alles paarsada kilomeetrit.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#5

Kui servo liigutab, on ta tõenäoliselt korras.
YPVS regulaatoril on 2-ne toitepistik pruuni (+12V) ja musta (mass) juhtmega. Kas sinna tuleb 12V toitepinge peale?
Lisaks on YPVS regulaatoril 1-ne pistik musta-kollase juhtmega. See on nn live-juhe, millega CDI annab tahhomeetrile ja YPVS regulaatorile pööretesignaali. Ettevaatust mõõtmisel, pulseeriva alalispingega signaal on vahemikus 150-200V. Kui toide ja pööretesignaal on korras, siis ilmselt YPVS regulaator vigane.
Vasta
#6

küll nüüd ksf! argo tegi asjalikud postitused.
kuna peetis foorumisofti tõttu plusspunkte anda ei saa, siis kiidan praeguse postitusega.
tubli mees. au ja kiitus!
Vasta
#7

Lust on luged a kui mees teeb suu lahti kui ka reaalselt teab kuida aidata!
Aitähh Argo,sain ka targemaks ja küsimusele vastuse mismoodi see süsteem toimib.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne