Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Ma sain oma küsimusele ka vastuse video lõpust mis mul enne kuidagi nägemata jäi...
Üldiselt tahaks selle projekti kohta öelda, et anna aga minna ja kindlasti näita mida teed. Mul endal jäi taoline asi plaanidest välja peale enamus juppide ostu ja muretsemist. Jäi alustamata ja jäi tegemata. Aastaid mõtlesin, arvutasin, otsisin ja leidsin ning siis kadus vajadus (mitte tahe või soov) ning teised projektid tulid peale. Hing aga karjub siiani
Seega olen ma üks kindel fänn kes su roomiku ehitust vaatab ja sellele kogu hingest kaasa elab.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,267
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
64
See, et need laagrid nii tuugalt peale läksid, ei ole üldsegi hea märk. Selline seisulukord võib vabalt päädida lausa laagri sisemise pinna enneaegse lõhkemisega. Eks aeg näitab, kui kauaks seda laagrit jätkub. Stopperrõngas kuumaks aetuna võiks nõnnamoodu võllile istuda.
Postitused: 3,776
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(17-08-2019, 02:27 AM)viplala Kirjutas: Ma sain oma küsimusele ka vastuse video lõpust mis mul enne kuidagi nägemata jäi...
Üldiselt tahaks selle projekti kohta öelda, et anna aga minna ja kindlasti näita mida teed. Mul endal jäi taoline asi plaanidest välja peale enamus juppide ostu ja muretsemist. Jäi alustamata ja jäi tegemata. Aastaid mõtlesin, arvutasin, otsisin ja leidsin ning siis kadus vajadus (mitte tahe või soov) ning teised projektid tulid peale. Hing aga karjub siiani Seega olen ma üks kindel fänn kes su roomiku ehitust vaatab ja sellele kogu hingest kaasa elab.
Sama siin...
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
Kas LADA tagasild on mingi oluline asi minevikust? Olen selle tuunimist ennegi märganud...
Konkreetse projekti puhul ehk oleks lihtsam olnud kasutada mõnda sõltumatu tagavedrustusega auto peaülekannet?
Ma ei ürita suurepärast teostust maha teha, tahan aru saada, millest lähtuti toorme valimisel.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Ka mul käis läbi pea mõte bemmi tagasillast. Kui aga kõiki asju otsima/ostma hakata, siis tihti kaob ära asja mõttekus. Sealt samm edasi on ju mõte osta juba valmis masin...
Saan Donni mõttelaadist aru - võtan kuurinurgast mistahes jupi ja teen sellest midagi, mis päehe tuleb. Sellel protsessil on oma võlu ja järelkaja. Aparaadi valmides on rahuldus palju suurem, kui ostetud asja puhul.
Mulle Donni mõttelaad ja tegemised meeldivad. Jälgin huviga.
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
(24-08-2019, 07:46 AM)donn Kirjutas: LADA tagasilda nähes tekib tahtmine see adopteerida ja koju kaasa võtta
Lisaks tehnikale on noorhärra sina peal ka musta huumoriga. Punktid kirja!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
Vastan videos esitatud küsimusele siin: Kardaaniristi hea nurk on paar-kolm kraadi. See 45 kraadi jutt on jama. Tekivad väga suured nurkkiiruse muutused iga pöördega ja loksutab kogu selle kenaduse kiirelt laiali. Eelmine kord olid toorme hulgas kenad püsikiirusliigenditega poolteljed, mis oleksid seal ainuõiged, kuhu need kadusid?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
06-09-2019, 23:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2019, 23:57 PM ja muutjaks oli
viplala.)
2-3 kraadi on liiga vähe, 45 on muidugi overkill. Kardaani ristide juures on mängus igasugu huvitavad jõud, ka kraade vaadatakse vastavalt pööretele tegelikult. Mida vähem pöördeid, seda suurem kraad võib olla aga noh suures plaanis umbes 5-13 +- umbes olenevalt kiirusest. Jälgima peab kardaani nurkade juures ka seda, et need oleksid omavahel ühe nurga all, muidu hakkab veetav pool hakkima tänu nurkkiiruse muutusele. Siin teemas siis näitab taoline teema seda, miks ei tohi kardaani risti väga suure nurga alla panna, kuna iga pöörde ajal tekib kiirem vääne risti liikumisel, see tähendab, et ühes asendis on ristil jõudu rohkem ja kiirust vähem, teise nurga alla vastupidi. Äh, ma ei oska seda seletada hästi, aga mul on mõned videod salvestatud selle kohta, ma viskan siia ka ühe selleteemalise. Autode veovõlli ots on lollikindlam nendes teemades, seal kuulid jooksevad oma radadel ja nurga kraad on kinni ainult veovõlli otsa ehituslikes piirides, vastavalt siis kuidas insenerid selle suutsid välja mõelda.
E: heh,
huvi5 jõudis videoga ette juba
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 3,170
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
153
Kardaani nurk nurgaks aga kui need kokku panna kolmnurkse toruga siis tekib probleem sellega, et antud juhul pole nagu traktoril et jõud mõjub vaid ühes suunas.
Siin ju pidurdamise jõud ka tuleb mängu ja see toru loksutatakse ära lahti kardaani sees.
Siis muidugi mis pole üldse seotud selle masinaga ja seda ei pea võtma kuidagi pahatahtlikult et treimisel ja puurimisel ohtralt õli kasutatakse.
Tegelikult on õli väga halb jahutusvedelik ja määrimisel metalli lõikamisel pole erilist mõtet sest õli ei jõua kuidagi teraplaadi ja laastu vahele seal kus laastu eraldumine toimub.
Teiseks on kõik asjad nagu tööriistad, treipink, terad ja detailid limased ning õlise pinna külge jääb väga hästi roostepuru ja igasugune saast kinni ning puhastamine on väga tülikas.
Märksa kavalam on kasutada emulsiooni kontsentraati, mida siis lahjendada vastavalt kas puurimiseks või treimiseks kangemaks või lahjemaks seguks.
Eelised on ilmsed sest vee jahutusvõime on kordi parem, detailid on peale töötlemist märjad mitte õlised, pink ei võta saasta külge ja on õlist kordi odavam.
Keermestamiseks aga on hea puhas kontsentraat sest ta määrimisomadused on head ja detaili saab puhtaks vees loputades.
Minagi kunagi solgutasin õliga enne kui enda jaoks emulsiooni avastasin ning nüüd kasutan õli vaid pingi määrimiseks ja emulsioon seda maha ei pese.
Postitused: 159
Teemad: 0
Liitus: May 2019
Maine:
0
Kardaani maks nurk 22kraadi mida pikalt ei kannata. 45 on lainurk kardaani maks nurk mida suurtel kiirustel ei kannata. Selle maks nurga lubatud kiirus 540 pöörde juures. 1000 pöörde korral see maks nurk väheneb tuntavalt...
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
Noolid punkte juurde? Ma olen üldiselt väga kitsi nendega....
Pane kokku, heameelega vaatama, kuidas kardaanid lendavad. Kindlasti on sul taipu iste kuhugi natuke eemale paigutada või plekitükk vahele vähemalt.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Ise ehitajale võib alati punkte anda, kõrvalt mõlisejad ei saa midagi.
Me ju veel ei teagi, kui suure nurga alla kardaanid tulevad, aga näitame juba ekstreem nurga alt filme ja hurjutame teele/veele jäämise pärast. Villised võitsid sõja nende ristidaga.
Oi kui palju sain ma märkusi kastikat ehitades, ikka raam läheb pooleks ja sidur ei pea vastu ning mis keik veel - sõidab siiani.
Ja kui juhtubki, siis on see õppeprotsess ja hiljem enam seda viga ei tee. Mees aga läheb edasi ja asjad tulevad. Alati vaatan huviga.
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
Muljetavaldav.
Ristid on võimalik nii asetada, et teise nurkkiiruse muutumine kompenseerib esimese oma. seega jääb nurkkiirus muutuma ainult suht tühises osas põhimassist. Ilmselt on seal niimoodi asi lahendatudki.
Me ei nori siin niisama naljaviluks, püsikiirusliigend on asja pärast leiutatud ja vingemad autofirmad kasutavad seda ka kardaanidel.
Loomulikult on oht jalakäija kiirusel soos ronides kardaaniga vasta kotte saada sisuliselt olematu, aga see on tehnikafoorum ja ebakõlad peaksid olema välja toodud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,459
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
11-09-2019, 23:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-09-2019, 23:41 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
(11-09-2019, 22:59 PM)Marko Kirjutas: Muljetavaldav.
Loomulikult on oht jalakäija kiirusel soos ronides kardaaniga vasta kotte saada sisuliselt olematu, aga see on tehnikafoorum ja ebakõlad peaksid olema välja toodud.
Oi r*sk, hästi öeldud, parem kui uumori nurk
Mul vanaema käis rattaga poes, kotid olid lenksu peal ja ise lükkas ratast kõrvalt, ei olnd mingit ebakõla ja naljakas kah pold... sorry OT. A vägev kaadervärk muidu.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Postitused: 3,776
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
12-09-2019, 07:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-09-2019, 08:00 AM ja muutjaks oli
Basilio.)
(11-09-2019, 21:59 PM)motamees Kirjutas: Oi kui palju sain ma märkusi kastikat ehitades, ikka raam läheb pooleks ja sidur ei pea vastu ning mis keik veel - sõidab siiani.
Meenutab kangesti minu kunagist tsikli ehitamist. Toppisin mopeed Delta raamile 125cm2 Minski mootori.
Kogu ehitamise aja muud ei kuulnud kui - see läheb kõveraks, too läheb puruks, tee peal ei seisa, pidurid jäävad nõrgaks, saad esimesel sõidul surma jne. Imestan oma tollast 19-aastase enesekindlust projektiga jätkata.
Tegin valmis ja sõitsin mitu tuhat km, enne kui maha müüsin, ei juhtunud ühtegi ennustatud asja. Isegi liimitsale ei jäänud vahele. Andsin aga minna nii palju kui torust tuli ja rebisin vahel nokka ka.
Sealt õppisin, et asjalikud märkused tuleb küll kõrva taha panna, aga mitte ka liiga südamesse võtta.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.