Üks hoopis teistsugune projekt- HHR woody wagon
#1
Ütlen kohe,et see ei ole ühestki otsast vana auto ja teema võib rahulikult ka ära kustutada,kui tundub liiga moderne või igav olema.
Pigem on see üks omapärane värvimise projekt mille käigus üritaks uuest natuke rohkem retro teha. Aga mõned isikud siiski arvasid,et võibolla sobiks siia ka ikka.
Tegu siis suht modernse Ameerika päritolu retrokaga. Ehk Chevrolet HHR.
Kõik sai alguse sellest,et proua ei tahtnud enam seda autot ja see jäi lihtsalt hoovi seisma. Mingi hetk mõtlesin,et võtan ta kasutusele siis lihtsalt kauba vedamiseks. Nagu odava otsa USA katel ikka on ka sellel plastist sisu ja paksust nahast istmed.Ehk hea lihtne puhastada Smile
A kuna kerel oli palju kriime ja väikseid mõlgikesi ning ukse alaservad olid ka roostesed,siis tekkis plaan alumine osa ära värvida. Ja siis hakkas asi natuke käest ära minema. Kuna kere kuju suht omapärane,siis tekkis idee värvida alumine osa teist värvi. Ehk siis stanged,astmelauad,esitiivad ja uste pealsed kõrgendused. Saigi juba tööga pihta hakatud kui erinevate inimeste initsiatiivil tekkis hoopis mõte teha küljed woodyks(noh nagu oleks puidust).
Sai otsitud kleebiseid interneedusest ja vaadatud erinevaid fotosid. Aga ei olnud nagu ikka päris see mis tahaks.
Siis mainiti "ässitajate" poolt,et aga miks sa Jarmoga ei räägi. Kuna ma olin taga just ühe teise projekti(Rudoni jalgratas) asjus kohtunud,siis käisingi mõtte välja. Ja nii saigi alguse woody wagoni tegemine.
Ehk alustuseks oli selline.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2
Järgnevaks sai klaasiga puhtaks lastud uste servad ja tagaluugi serv samuti. Haljastele kohtadele läks EPO peale. Siis juba natuke pahtlit ja täitekas. Ehk tavaline värviks ettevalmistus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#3
Edasi läks kerele peale originaalne värv ja tagauste /tiiva ning esiuste kõrgendustele tumepruun metallik. Siis sai maalingu alune ära matistatud ning auto nii öelda Jarmole üle antud. Jarmol olid vabad käed teha täpselt nii nagu talle hea tundus. Uskumatu kannatus on ikka Jarmol seda teippi vedada Toungue
Igaljuhul muutus auto külg järjest enam woody-ks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                       
Vasta
#4
Ja kui Jarmo oli oma töödega lõpetanud,jäi auto nädalaks kuivama. Peale mida sai siis lakkimistega alustautd.
Kuna maaling on päris reljeefne ei jää laki pind sile nagu peaks. Ehk tuleb lakkida ja siis vesilihvida ja siis jälle lakkida jne...   niikaua kuniks pind on kenasti sile.
Sai ammutatud infot nii värvi tarnijatelt kui ka oma tuttavatelt Soomest. Sai testitud natuke erinevaid lakke ja lõpuks sobilik välja valitud. Trikke ja nippe on omajagu.
Esimesed kaks kihti sai kergelt peale udutatu ja lastud natuke pikemalt tõmmata enne kui uus kiht peale läks. Siis läks kaks kihti normaalse paksusega veel juurde. Nagu arvata oli jäi pind ikkagist päris reljeefne.
Siis peale jäi see kooslus jälle nädalaks tahenema.
Vahepeal said ka aja tekkides ära värvitud ülejaanud jubinad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta
#5
Eile sai siis alustatud uuesti vesilihviga ja lakkimisega. Proovi mõttes lasime tagaluugile laki peale. Läks kolm väga rasvast kihti lakki. Kergelt on joonte juurest reljeefsust veel tunda. Samas on seal nüüd ikka päris korralik lakikiht peal millest saab julgelt maha lihvida. Ehk heal juhul piisab vesilihvist ja poleerimisest. Teisel juhul siis ikkagi vesilihv ja uuesti lakkimine. Täna sai kogu auto ka üle lihvitud ning homme läheb laki alla. Kuna nüüd lastav kiht on ikka arulagedalt paks,siis jääb ilmselt uuesti lihvimise vahe 1+ nädalat.
Ühel pildil on siis võrdluseks auto külg, millel on kaks normaalset lakikihti ja kõrval tagaluuk millele peale vesilihvi lisatud kolm rasvast kihti lakki.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#6
Auto läheb ka natuke madalamaks(eest 1" ja tagant 1,3") ning originaalsed 17" valuveljed asenduvad 16" plekk velgede ja full mooncapsidega (mitte segi ajada salt lake capsidega mis on koonuses- minu omad aga lihtsalt kumerad kroomitud)
Ja kuna all lähevad 16" veljed,saab panna ka natuke kõrgema rehvi. Mis omakorda võimaldab tekitada rehvile ka natuke laiemat sorti valge randi äärde.

Et vot selline väike omanäoline projekt.
Vasta
#7
Ma irvitasin juba kooliajal, et ameeriklased on meist väga maha jäänud, siiani puust autod, meil liidus ammu teraskered....
Nüüd ronib see jama juba Viimsisse ka Smile
Ilus vaadata kui inimesed teavad, mida nad teevad.
Vaata, et Sa siis mahakantud autot prouale tagasi ei anna uuesti trööpamiseks!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8
(21-09-2018, 01:02 AM)Marko Kirjutas: Ma irvitasin juba kooliajal, et ameeriklased on meist väga maha jäänud, siiani puust autod, meil liidus ammu teraskered....
Nüüd ronib see jama juba Viimsisse ka Smile
Ilus vaadata kui inimesed teavad, mida nad teevad.
Vaata, et Sa siis mahakantud autot prouale tagasi ei anna uuesti trööpamiseks!

https://www.youtube.com/watch?v=5EocC7FK_zg   

Big Grin Toungue
Vasta
#9
Uuteks lakikihtideks valmis.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#10
Ideel on jumet ja tulemus on kindlasti parem kui enne. Aga.. sorry ära solvu, pisut konstruktiivset kriitikat:

See kollane pidust liistu osa tundub olevat tervikuna OK, aga see pruun vineer tahvel rikub tulemuse ära. Piltidel paistab nagu laps oleks vildikatega värvinud. See pruun keskmine tahvel hetkel domineerib ja on värvitud "poriseks". Aga peaks olema vastupidi: Liist peab domineerima. Kui keskmine tahvel värvida "rahulikuks ja puhtaks" ja anda liistule rohkem 3D effekti siis läheb paremaks. Ilmselt on vale ka see pruun toon. Seda tööd peab kontrollima pidevalt 5m pealt, nina vastu autot värvides siin õiget tulemust ei saa.

Siin pilt kus paneelid on puhtad ja rõhk on liistul:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#11
puhtalt maitse asi.
mulle see woody teema üldiselt väga ei meeldi ja tänapäeva autodel eriti, aga kui nüüd võrrelda hhr ja seda sinist, siis sinine on ikka kole kui öö. hhr on selle kõrval täitsa jumekas. seega on nüüd kõrvaltvaatajate kriitika 1:1
Vasta
#12
A vot mulle jälle isiklikult selline domineeriv kollane rant kohe kuidagi ei istu. Ja kui oleks nii tehtud,siis oleksin ilmselt vahele sekkunud. Eks maitsed on erinevad ja ka stiilid kuidas midagi tehakse.
Aga jah ei pääse ka kolmandast lakiringist kuidagi. Reljeefsust on ikka liiga palju näha/tunda. Ilmselt õnnestuks maha lihvida ja poleerida aga jälle liiga ära lihvida,siis ei jää lakikihile sügavuse andmiseks piisavalt paksust.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#13
Sa oleks ju võinud tapeedi panna
Big Grin
Vasta
#14
(21-09-2018, 19:22 PM)AsTroSS Kirjutas: Sa oleks ju võinud tapeedi panna
Big Grin
Täitsa minu mõte. Mis vahet seal on, mis nende mitme lakikihi vahel on.
Aga kogu mängu ilu mõttes, ei ole see tapeet sugugi nii nauditav, kui kogu see eelkirjeldatud keberniit seda protsessi läbi elades.
Või vähemalt ma usun nii.
Vasta
#15
Kilega oleks vast lihtsam olnud, aga värviga muidugi tuusam. Isiklikult arvan, et seda puiduvärki oleks võinud customi võtmes kuidagi stiilsemalt lahendada. Praegusega meenus see allolev peletis, millel küll tekkinud omaette esteetika läbi "üle võlli panemise" ja baasmasina kombinatsiooni.

   

https://www.hemmings.com/blog/2011/05/09...ated-wood/
Vasta
#16
PC või mac
android või õun
diisel või bensiin
ema või tütar
värskekapsa supp või hapukapsa supp
….

maitse asi
arvamus on nagu p....e igal ühel on oma

mulle näiteks ei meeldi hallmetallikdiisel
võibolla ei meeldi mulle ka see "plank" aga ma pole seda ka oma silmaga näinud (veel)

kõige tähtsam on ju, et omanikule omale meeldib
Vasta
#17
https://a.d-cd.net/7bbaa4cs-960.jpg 
Mulle meenutab 50-ndatel nähtud postiautot.  Kiitus!!!
Tsitaat:Igatahes, ilmtingimata!
Инвалид информационной воины.
Vasta
#18
Väikesest huumorist on saanud sõda?

Rahunege maha,  Wagoneer ehitab endale masinat ja täpselt nii nagu ta ise soovib
Vasta
#19
Ei ole sõda ju. Erinevad arvamused lihtsalt. Nagu MeelisV-gi juba mainis ..... kellele ema,kellele tütar.
Mulle meeldib nii. Ja alati võib Jarmo ma usun hea meelega teha kellegile just nii,nagu kunde soovib.
Vasta
#20
(21-09-2018, 16:18 PM)spitfire Kirjutas: Aga peaks olema

Mina, kui antud projekti juures mitte erapooletu isik, olen võibolla veidi vale tegelane kommenterimaks, kuid siiski:
- ei ole reegleid, mitte miski ei “pea” olema. Ma täiesti teadlikult tegin heledama liistuosa sellisena, et ta just nimelt ei oleks liiga domineeriv, sest heleda liistuga oleks selle konkreetse HHR-i puhul minu maitse järgi asi liiga valjult silma karjuma hakanud. Samal põhjusel tegin ka kogu puiduosa ainult vööliinini ja mitte kõrgemale, sest HHR-i usteservad ja muu ala on mu silma jaoks paksud ja oleks jälle tekkinud liigne domineerimine.
Kuid rõhutan veel korra, et just selle projekti puhul oli see antud hetkes minu maitse ja kuna ka autoomanikule selline plaan sobis, siis just nii see auto saigi tehtud. Ei olnud plaanis ka mingit konkreetselt spetsiifilist puidutüüpi taga ajada, vaid lihtsalt tekitada puiduimitatsioon.

Inimestele hirmsasti meeldib asjadest midagi arvata (paraku langen sellesse lõksu aegajalt ise ka), aga tihti ei mõisteta, et asi on vaid enese isiklikus maitses. 
Kustomiseerimisel pole ju reegleid. Välja arvatud muidugi juhul kui teha näiteks mingit perioodikorrektset žanri, kus just mingid teatavad kindlad nüansid defineerivad konkreetse stiili.
225 1980 "Air Morse One" | Type1 1971 "Wonky Bastard"
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne