Cz 350cm3 mootoril väntvõll ei liigu.
#1
Tere

on üks Cz 350cm3 mootor, millel on parempoolne keps kinni ja ei liigu. Seetõttu ei saa lahti ka karteripooli, sest kepsud on sellises asendis, et jäävad poolitamisel ette. Mis variandid siin on? Mootor oli pikalt seisnud. Sain mootoripooled liikuma, aga lahti mitte.
Väntvõlli laagrid ei paista olevat kinni.
Kas kellelgi on kogemusi jagada?
Proovida mitteliikuv keps kuidagi katki lõigata? Ma ei ole veel kindel, kas rellakaga ligi mahub.

Mootor on peaaegu nagu vana Jawa 360 mootor, aga mitte päris - mootoripooled on ikka pisut erinevad.

Sellel mootoril on puudu ka parempoolne (süütemängu) kaas. Kas kellegil oleks Cz 350 cm3 mootori parempoolset kaant üle?

Tänan ette asjalike vastuste eest.
Vasta
#2
Roostesurmaga leotamine pole aidanud?
Vasta
#3
Sain rellakaga kepsu pea maha lõigatud ja mootori lahti. See keps polnud kinni mitte seismisest vaid mootor jäi seisma seetõttu, et kepsulaagriga midagi juhtus. Väntvõll on nüüd maas ja peab uued kepsud vaatama ning proovima lasta need kusagil ära vahetada koos keskmise laagriga. Oskate soovitada kohti selle töö tegemiseks Tallinnas? Seda vist päris ise garaažis ei tee.
Kinnise kepsu poolne väntvõllilaager oli ka kehvas seisus.

Aga jah, süütemängu kaas on sellel mootoril puudu. Muud kulunud ja puudu olevad jupid on uutena tellitavad.
Vasta
#4
Tere
Võiksid tsiklist mõne pildi teha, aga tõenäoliselt on tegu mudeliga 472, millel on mõne väikese erinevusega sisuliselt sama mootor, mis Jawa 634-l. Seega otsi 634 karterikaant, peaks olema "ülimasslevinud".
Vasta
#5
Mul muidu leidub 634 karteripooled,mõlemad mootorikaaned ja korralik käigukast.
Kui on vaja siis mul on olemas.
Vasta
#6
(23-09-2018, 04:25 AM)stretch Kirjutas: Tere
Võiksid tsiklist mõne pildi teha, aga tõenäoliselt on tegu mudeliga 472, millel on mõne väikese erinevusega sisuliselt sama mootor, mis Jawa 634-l. Seega otsi 634 karterikaant, peaks olema "ülimasslevinud".

Tere

mul on tsikkel Jawa 360 ja selle Cz mootori otsin eraldi, et sellest varumootor teha. See mootor on ikka väga 360 mootori moodi.
Siduri pool on täpselt sama, erinev ongi parem pool. Vähemalt on erinev minu vana Jawa mootorist. 634 mootor on juba täiesti teise kujuga (kandilisem) mootor, see ta ei ole. Ma teen pildid oma mõlema mootori paremast poolest. Mõlemad mootorid on praegu laiali.
Vasta
#7
Aga millest järeldad, et tegu on üldse Cz mootoriga? Netist leiduvate andmete kohaselt hakati kahesilindrilisi Cz-te tootma alles 1976, ja siis juba kohe 634 (või analoogse 250 cm³) mootoriga; "ümmargust" kahesilindrilist Cz mootorit nagu ei tea... Ehk on Velorexi mootor hoopis?
Vasta
#8
Pakuks,et tegu on 354 mootoriga.
Vasta
#9
Mul on cz 350 aastast 82,sel on juba küll puhta 634-ja mootor,erinevus pidi olema ainult silindrite avades,keegi kunagi rääkis,välimuselt ühesugused.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#10
Mootor kui sain nägi välja selline (sealt loeb suurendades välja ka seerianumbri, seal ees on 360):
http://s000.tinyupload.com/?file_id=03565633369227055261

Kahe karteripoole võrdlus. Alumine on mu Jawa 360 oma ja ülemine Cz mootori (mootori müüja ütles, et see on Cz mootor) oma:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=86880794602126325937

Jawa 360 küljekaas läheb talle peale niimoodi:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=66916102066356849076

Väntvõlli sai kätte, sellises seisus:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=65960532289120729871
Kas selle väntvõlliga on midagi ette võtta? Tšehhis müüakse 15mm kolvisõrme ja nõellaagriga Taiwanis tehtud Jawa mootorile kepse. Väidetavalt 634 väntvõlli kepsud (16 mm kolvisõrme ja nõellaagriga) 360 väntvõllile ei sobi. Oskab keegi kommenteerida? Või pole mõtet selle väntvõlliga rohkem jamada ja muretseda selle mootori jaoks 634 mootori väntvõll? Kolvid on nagunii puudu veel. Silindrid sain mootoriga kaasa, tehase mõõdus (58). Veel ei tea, kas hoonimist vajavad.

Päris puhtalt rellakaga kepsipea maha lõige ei läinud. Viskas rellaka ketta korra karterisse. Sisselõige pildil näha. Kas sinna mingit tugevat kivistuvat liimi panna täiteks?
http://s000.tinyupload.com/?file_id=06516202929758678820
Vasta
#11
Müüja lihtsalt ei tea Jawadest eriti palju. Cž-i jutu võid ära unustada. 

Genekakaanega muidugi saab jõudu soovida, hästi istuva kaane jaoks peab neid ikka sinna peale proovima, kuni mõni sobib. Sain ise kunagi samasuguse (isegi seeria number suht lähedal) karteri, millele sobiva kaane leidmine võttis aega. Vanema kaane korral on ka vähene pinnimine võimalik, et kaan paremini istuks. See alumiinium kannatab ka väiksemaid mõlke välja lüüa, uuem valumaterjal ei kannata.

Kui ise vänta remonditud ei saa, siis ilmselt on Baros Nõmme teel või äkki Kloostrimetsa motopoe kaudu leiab ka kellegi veel?  Rolleyes
Vasta
#12
(23-09-2018, 19:14 PM)gruppen Kirjutas: Müüja lihtsalt ei tea Jawadest eriti palju. Cž-i jutu võid ära unustada. 

Genekakaanega muidugi saab jõudu soovida, hästi istuva kaane jaoks peab neid ikka sinna peale proovima, kuni mõni sobib. Sain ise kunagi samasuguse (isegi seeria number suht lähedal) karteri, millele sobiva kaane leidmine võttis aega. Vanema kaane korral on ka vähene pinnimine võimalik, et kaan paremini istuks. See alumiinium kannatab ka väiksemaid mõlke välja lüüa, uuem valumaterjal ei kannata.

Kui ise vänta remonditud ei saa, siis ilmselt on Baros Nõmme teel või äkki Kloostrimetsa motopoe kaudu leiab ka kellegi veel?  Rolleyes

Kui barosega arvestada siis peab rahakott õite paks olema,peaks olema maailma kalleim teenuse pakkuja.
Vasta
#13
(23-09-2018, 18:53 PM)JaanS Kirjutas: Kahe karteripoole võrdlus. Alumine on mu Jawa 360 oma ja ülemine Cz mootori (mootori müüja ütles, et see on Cz mootor) oma:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=8688...2126325937

Karterite erinevus tuleneb erinevatest valutehnoloogiatest ja -vormidest, muud põhimõttelist vahet (peale siduri lülitusmehhanismi alumise poldi) ei tohiks olla.

(23-09-2018, 18:53 PM)JaanS Kirjutas: Päris puhtalt rellakaga kepsipea maha lõige ei läinud. Viskas rellaka ketta korra karterisse. Sisselõige pildil näha. Kas sinna mingit tugevat kivistuvat liimi panna täiteks?

Miks teist karterit ei kasuta?
Vasta
#14
(24-09-2018, 12:36 PM)stretch Kirjutas:
(23-09-2018, 18:53 PM)JaanS Kirjutas: Kahe karteripoole võrdlus. Alumine on mu Jawa 360 oma ja ülemine Cz mootori (mootori müüja ütles, et see on Cz mootor) oma:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=8688...2126325937

Karterite erinevus tuleneb erinevatest valutehnoloogiatest ja -vormidest, muud põhimõttelist vahet (peale siduri lülitusmehhanismi alumise poldi) ei tohiks olla.

(23-09-2018, 18:53 PM)JaanS Kirjutas: Päris puhtalt rellakaga kepsipea maha lõige ei läinud. Viskas rellaka ketta korra karterisse. Sisselõige pildil näha. Kas sinna mingit tugevat kivistuvat liimi panna täiteks?

Miks teist karterit ei kasuta?

Pole teist karterit. Eesmärk on ikka kaks mootorit lõpuks kokku saada, mitte kahe peale üks.

Kusagilt oleks vaja saada Jawa 360 kepsude mõõtusid.
Vasta
#15
(24-09-2018, 13:23 PM)JaanS Kirjutas: Kusagilt oleks vaja saada Jawa 360 kepsude mõõtusid.

Ma muidugi ei tea, milleks neid mõõte vaja on, aga leidsin ainult 634/638 kepsu JOONISE. Ehk on abi, olulisemad mõõdud on samad.
Vasta
#16
(24-09-2018, 14:10 PM)stretch Kirjutas:
(24-09-2018, 13:23 PM)JaanS Kirjutas: Kusagilt oleks vaja saada Jawa 360 kepsude mõõtusid.

Ma muidugi ei tea, milleks neid mõõte vaja on, aga leidsin ainult 634/638 kepsu JOONISE. Ehk on abi, olulisemad mõõdud on samad.

Jawa 360 kepsusid ei ole saada. Pakutakse mingeid asendusi, aga tahaks kindel olla, et need ei ole 364 kepsud, sest need ei pidavat minema 360 väntvõllile. Asendused on 15mm nõellaagriga Hiinas või Taiwanis tehtud kepsud. Ei ole päris kindel, kas need ikka sobivad.
Vasta
#17
Kuulujuttude najal on raske mootorit remontida.
Vasta
#18
(24-09-2018, 14:29 PM)JaanS Kirjutas:
(24-09-2018, 14:10 PM)stretch Kirjutas:
(24-09-2018, 13:23 PM)JaanS Kirjutas: Kusagilt oleks vaja saada Jawa 360 kepsude mõõtusid.

Ma muidugi ei tea, milleks neid mõõte vaja on, aga leidsin ainult 634/638 kepsu JOONISE. Ehk on abi, olulisemad mõõdud on samad.

Jawa 360 kepsusid ei ole saada. Pakutakse mingeid asendusi, aga tahaks kindel olla, et need ei ole 364 kepsud, sest need ei pidavat minema 360 väntvõllile. Asendused on 15mm nõellaagriga Hiinas või Taiwanis tehtud kepsud. Ei ole päris kindel, kas need ikka sobivad.
364 kepsu tapp on 0,1mm jämedam kui 360 -l
Vasta
#19
(24-09-2018, 15:25 PM)jawamees Kirjutas:
(24-09-2018, 14:29 PM)JaanS Kirjutas:
(24-09-2018, 14:10 PM)stretch Kirjutas:
(24-09-2018, 13:23 PM)JaanS Kirjutas: Kusagilt oleks vaja saada Jawa 360 kepsude mõõtusid.

Ma muidugi ei tea, milleks neid mõõte vaja on, aga leidsin ainult 634/638 kepsu JOONISE. Ehk on abi, olulisemad mõõdud on samad.

Jawa 360 kepsusid ei ole saada. Pakutakse mingeid asendusi, aga tahaks kindel olla, et need ei ole 364 kepsud, sest need ei pidavat minema 360 väntvõllile. Asendused on 15mm nõellaagriga Hiinas või Taiwanis tehtud kepsud. Ei ole päris kindel, kas need ikka sobivad.
364 kepsu tapp on 0,1mm jämedam kui 360 -l

http://s000.tinyupload.com/?file_id=69210497823196369778

siin failis on kahe erineva, 15mm ja 16mm kolvile nõellaagriga kepsud. Kas need mõlemad sobivad Jawa 360 väntvõllile?
Ma ei ole veel leidnud 360 kepsu mõõtmeid võrdlemiseks.
Vasta
#20
Milleks leiutada jalgratast? Kust see joonis pärit on? Neid täna saadaolevaid kepse topitakse nii 354, 360, 634 (ei tea mis 364-st te räägite) kui ka 638 väntadesse. Jawa tehas ei tooda muide ise juba ammu enam kepse, vaid kasutab praegustes 640 mootorites neid samu Hiina vms omi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne