T-25 tagaumise kopa modifitseerimine
#1

Tere

Plaanis ühe T-25e tagakopp kallutama panna. Hetkel liigub ainult üles-alla ja ette-taha asend fikseeritud jäigalt. Kõik on tore aga väga palju mahuliselt koormat peale ei pane nii.

[Pilt: 0111815347632ad.jpg]
[Pilt: 011181534925e06.jpg]


Kuna ei tea hüdraulikast ja traktoritest suurt midagi siis, millised oleksid võimalused seda teha? Endal mõttes kasutada rs idasakslase hüdrosilindrit, mis väliselt ja pikkuselt võiks sinna sobida ja milline täiesti uuena riiulis seisab.

[Pilt: 0111815351ac5ed.jpg]


[Pilt: 011181535368093.jpg]


Ainuke kahtlus mis tekib on, kas antud väike silinder suudab töö ära teha, või jääb asi lahjaks? Saan aru, et peale vaatamisega selliseid asju vist ei otsustata, katsetada ja kalleid voolikuid ja üleminekuid ka niisama ostma ei kipuks, kui pole alust arvata et asi võiks toimida. Üks vaba koht voolikutele on muidu olemas.

[Pilt: 0111815341cf4f1.jpg]

Oleksin tänulik, kui keegi kes sarnaste asjadega eelnevalt kokku puutunud, oskaks head kommentaari jagada.
Vasta
#2

(28-09-2018, 14:09 PM)retro Kirjutas:  Hetkel liigub ainult üles-alla ja ette-taha asend fikseeritud jäigalt. Kõik on tore aga väga palju mahuliselt koormat peale ei pane nii.

Kui tõesti mõistlikute mahtudega kopas toimetada, siis võib mõelda silindrile. Näiteks hunnikust liiva, kruusa, komposti.
Enda peal võin aga öelda, et inimeseloom ikka kipub ahneks minema. Vaja teinekord miskit kühvliga maa sees välja kangutada jne.
Kui nüüd natuke süveneda selle kesktõmmitsa kronsteini kinnitustesse traktori küljes. Siis saab juba vastuse, et eriti jämedamat silindrit sellest RSi omast panna ei tasugi. Ongi kaitseks, et lollusi teha ei saa. Koormaga koppa üleval samas hoiab.
Jäme silinder aga rebib vaevata kronsteini kaks alumist polti rippsüsteemi kaane küljest. Kehvemal juhul korpus ka siis õhtul.
Silinder peaks pikkuselt ikka niipalju välja andma, et koorem kühvlist ise välja ka pudeneb. Samas tuleb vaadata, et üle nullasendi niiöelda ei läheks. siis tõmbab kopa teisipidi ja silindri sääre kõveraks. Sellel kühvlil küll nurk ümarik ja see ehk välistatud.
Vasta
#3

(28-09-2018, 19:01 PM)meli666 Kirjutas:  
(28-09-2018, 14:09 PM)retro Kirjutas:  Hetkel liigub ainult üles-alla ja ette-taha asend fikseeritud jäigalt. Kõik on tore aga väga palju mahuliselt koormat peale ei pane nii.



Kui nüüd natuke süveneda selle kesktõmmitsa kronsteini kinnitustesse traktori küljes. Siis saab juba vastuse, et eriti jämedamat silindrit sellest RSi omast panna ei tasugi. Ongi kaitseks, et lollusi teha ei saa. Koormaga koppa üleval samas hoiab.
Tegin tõstuki põkale ja esimese tõstega vist sain tolle kronse pooleks keskelt,tegin uue ja pisut tummisema ja nüüd on pidanud,mull muidugi ülemises augus silindertõmmits,pooleks läks just tõmmitsa poldi august krõmps ja sein puru.
Vasta
#4

[quote pid='459987' dateline='1538151784']
[quote pid='459985' dateline='1538150505']
(28-09-2018, 14:09 PM)retro Kirjutas:  Hetkel liigub ainult üles-alla ja ette-taha asend fikseeritud jäigalt. Kõik on tore aga väga palju mahuliselt koormat peale ei pane nii.


[/quote]

[/quote]
Minul on juba paarkümmend aastat kesktõmmitsa asemel silinder. Mingi vene adra silinder. Nullide vahe, kui silinder sees, on 500mm. Tõstab, kallutab jne. Haakes kolmnurgaga. 
Originaal reguleeritavat spindlit kasutan ainult künnil ja kartulivõtul.
Vasta
#5

Kui jätta tähelepanuta konstruktsiooni vastupidavus ja keskenduda ainult silindri jõule tuleb appi võtta matemaatika.
Esiteks, pildilt vaadatuna on silindri kolb 4cm läbimõõduga.
Seega pool kolvi läbimõõtu oleks 4/2=2
Nüüd 2x2=4x3,14=12,5 ruutsentimeetrit on kolvi pind millele õli surub.
Töörõhk on süsteemis 180 kg/ruutsentimeetrile.
Seega 12,5x180=2260 kg.
Kuna praegu võiks eeldada, et silinder töötab tõmbele peame sealt lahutama varre pindala.
Seega pildilt vaadates võiks vars olla 18mm läbimõõduga.
Seega 18/2=9. 9x9x3,14= 254 ruutmillimeetrit varre pindala.
Selle jagame nüüd 100 et saada ruutsentimeetrid 254/100=2,5 ruutsentimeetrit
Selle peame nüüd lahutama kolvi pindalast.
12,5-2,5=10 ja niipalju jääb kasulikku pinda.
Seega 10x180=1800 kg tõmbejõudu on sel silindril.
Kas sellest piisab on juba järgmine arvutuskäik soovitava kühvli kandejõu ja selle koorma raskuskeskmest tulenevate õlapikkustega kangi seaduse järgi.
Praktikas aga nii peene silindri ja vene jagaja koostöös tekib üsna kehvasti kontrollitav kooslus.
Vasta
#6

(29-09-2018, 11:30 AM)2715 Kirjutas:  Kui jätta tähelepanuta konstruktsiooni vastupidavus ja keskenduda ainult silindri jõule tuleb appi võtta matemaatika.

...Kas sellest piisab on juba järgmine arvutuskäik soovitava kühvli kandejõu ja selle koorma raskuskeskmest tulenevate õlapikkustega kangi seaduse järgi.
Praktikas aga nii peene silindri ja vene jagaja koostöös tekib üsna kehvasti kontrollitav kooslus.

Ega sest kesktõmmitsa kronsteinist ka väga mööda vaadata ei saa.
Viimane läks suvel katki. On teine suht õblukesest lehtmaterjalist ja karastatud ka. Kui läheb, siis krõksti, paindumist suurt pole.
   

Üleval ei lõhu rippsüsteemi kaant ära, aga all kaks tikkpolti, mis malmist kõrgendusele kinnituvad. Vat kui sealt küljepeale tüki ära murrab, on jama majas.
   

Minu silinder väljast 95mm ja vars 50mm. Selline kooslus tõmbab igatahes kronsteini puruks suht emotsioonita, kui kühvliga liiga julgeks minna. Eks töövõtted ka valed.
   

Lisaks, kui tahta, et ikka ise kühvlist muld välja jookseks. Siis peab kesktõmmitsa kinnituspunkti kühvlil viima omajagu alumiste aisakinnituste keskpunktile lähemale. Muidu silinder käigult välja ei anna. Selline asi aga suurendab kangijõudu kesktõmmitsale veelgi.
Peenikese silindri kontrollimatusest vene jagaja taga saab lahti treides stutsrid, kus õli läbivoolu piirav väike ava sees. Või siis hüdraulikapoes igasugu drosseleid ka saada.
Vasta
#7

Tere

Endal just T-25 taga oleva kopa (Vene PKU kitsas kopp) ja ka mõne teise agregaadi kallutamiseks Ida-Saksa tehnika silinder. Ei julge väita, et just samasugune aga küllalt õbluke. No T-25 jaoks on seda küllalt, enne tõusevad esirattad maast lahti, kui silindril jaks lõpeb. Mõistus peab muidugi toimetades peas püsima.

Toomas

Tasa ja targu
Vasta
#8

(29-09-2018, 09:39 AM)saare44 Kirjutas:  [quote pid='459987' dateline='1538151784']
[quote pid='459985' dateline='1538150505']
(28-09-2018, 14:09 PM)retro Kirjutas:  Hetkel liigub ainult üles-alla ja ette-taha asend fikseeritud jäigalt. Kõik on tore aga väga palju mahuliselt koormat peale ei pane nii.

[/quote]
Minul on juba paarkümmend aastat kesktõmmitsa asemel silinder. Mingi vene adra silinder. Nullide vahe, kui silinder sees, on 500mm. Tõstab, kallutab jne. Haakes kolmnurgaga. 
Originaal reguleeritavat spindlit kasutan ainult künnil ja kartulivõtul.
[/quote]

Äkki on võimalik mõni selgitav pilt oma lahendusest teha?

(29-09-2018, 11:30 AM)2715 Kirjutas:  Kui jätta tähelepanuta konstruktsiooni vastupidavus ja keskenduda ainult silindri jõule tuleb appi võtta matemaatika.
Esiteks, pildilt vaadatuna on silindri kolb 4cm läbimõõduga.
Seega pool kolvi läbimõõtu oleks 4/2=2
Nüüd 2x2=4x3,14=12,5 ruutsentimeetrit on kolvi pind millele õli surub.
Töörõhk on süsteemis 180 kg/ruutsentimeetrile.
Seega 12,5x180=2260 kg.
Kuna praegu võiks eeldada, et silinder töötab tõmbele peame sealt lahutama varre pindala.
Seega pildilt vaadates võiks vars olla 18mm läbimõõduga.
Seega 18/2=9. 9x9x3,14= 254 ruutmillimeetrit  varre pindala.
Selle jagame nüüd 100 et saada ruutsentimeetrid 254/100=2,5 ruutsentimeetrit
Selle peame nüüd lahutama kolvi pindalast.
12,5-2,5=10 ja niipalju jääb kasulikku pinda.
Seega 10x180=1800 kg tõmbejõudu on sel silindril.
Kas sellest piisab on juba järgmine arvutuskäik soovitava kühvli kandejõu ja selle koorma raskuskeskmest tulenevate õlapikkustega kangi seaduse järgi.
Praktikas aga nii peene silindri ja vene jagaja koostöös tekib üsna kehvasti kontrollitav kooslus.

Vaat see on tubli matemaatika.

(30-09-2018, 21:02 PM)Tomasa Kirjutas:  Tere

Endal just T-25 taga oleva kopa (Vene PKU kitsas kopp) ja ka mõne teise agregaadi kallutamiseks Ida-Saksa tehnika silinder. Ei julge väita, et just samasugune aga küllalt õbluke. No T-25 jaoks on seda küllalt, enne tõusevad esirattad maast lahti, kui silindril jaks lõpeb. Mõistus peab muidugi toimetades peas püsima.

Toomas

Sama siin, kui võimalik, palun tee mõned pildid, see selgitaks minu jaoks rohkem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne