Jawa 360, 350cm3 mootor, käigukasti reguleerimine.
#1

Tere

kas keegi oskab kirjeldada vana Jawa (360, 350cm3) käigukasti reguleerimise protsessi?
Niipalju sain aru, et reguleeritakse 1,3 ja 4 käiku vaheseibide abil.
On keegi seda teinud ja oskab lihtsalt seletada?

Youtube'st leidsin sellise venekeelse video: https://www.youtube.com/watch?v=vQZ4fWIm8nU

Nendel käigukasti võllidel on ühes otsas pronkspuksid. Kuidas aru saada, kas vajavad vahetamist? Lõtku järgi?
Või peaks n.ö. igaks juhuks ikka uued panema?


Tänan.
Vasta
#2

(03-10-2018, 10:52 AM)JaanS Kirjutas:  Tere

kas keegi oskab kirjeldada vana Jawa (360, 350cm3) käigukasti reguleerimise protsessi?
Niipalju sain aru, et reguleeritakse 1,3 ja 4 käiku vaheseibide abil.
On keegi seda teinud ja oskab lihtsalt seletada?

Youtube'st leidsin sellise venekeelse video: https://www.youtube.com/watch?v=vQZ4fWIm8nU

Nendel käigukasti võllidel on ühes otsas pronkspuksid. Kuidas aru saada, kas vajavad vahetamist? Lõtku järgi?
Või peaks n.ö. igaks juhuks ikka uued panema?


Tänan.
Täna hakkasin vahetama käigukasti pronkspukse uute vastu. Vanadel puksidel on võllil lõtk sees.
Kinnise otsaga puks, mis läheb süüte poole karteri seina sisse oli täpselt paras ja võll läks ilusti sisse.
Teine, lahtise otsaga puks, millest läheb võll läbi kiirusemõõtja trossi külge - see puks on sellises mõõdus, et võll läheb sinna sisse haamriga koputades ja siis ringi enam ei käi. Kuidas peaks olukorra lahendama? Puksi peene liivapaberiga mingi pulga peal proovida suuremaks lihvida? Tõenäoliselt on vaja mingi kümnendik millimeetrit puksi auku suuremaks saada.
Vasta
#3

Selle ava töötlemiseks on ikkagi reguleeritavad hõõritsat (reiber jne nimrtised) vaja. Alumine võll ise on uus? Täpset tehase koostemõõtu ja lõtku oskab ilmselt ksf! Argo1974 peast öelda, võib-olla keegi teine ka veel.
Vasta
#4

Kuidas see välja paistab, et käigukastis midagi reguleerimist vajab?
Vasta
#5

(07-10-2018, 21:38 PM)JaanS Kirjutas:  Kuidas peaks olukorra lahendama? Puksi peene liivapaberiga mingi pulga peal proovida suuremaks lihvida? 

Liivapaber ja pronks- (ka alumiinium-) puksid peaksid olema erinevates ruumides Smile
Seal on tööriistadeks saaber ja hõõrits.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

(07-10-2018, 21:52 PM)gruppen Kirjutas:  Selle ava töötlemiseks on ikkagi reguleeritavad hõõritsat (reiber jne nimrtised) vaja. Alumine võll ise on uus? Täpset tehase koostemõõtu ja lõtku oskab ilmselt ksf! Argo1974 peast öelda, võib-olla keegi teine ka veel.

Ei, võllid on kõik vanad. 2 mootorit on, mõlemad praegu laiali ja ootan veel mõningaid juppe.
Puksid, laagrid, simmerlingid, tihendid jms. tellisin uued. Üks mootor on rohkem kulunud kui teine.
Käiguvahetuskahvlid mõlemal mootoril kulumisjälgedega, ühel mootoril oli ka reguleerseib alumise võlli peal.
Vasta
#7

(07-10-2018, 21:56 PM)veix__ Kirjutas:  Kuidas see välja paistab, et käigukastis midagi reguleerimist vajab?

Ma ei teagi kas vajab. Käiguvahetuskahvlid on kulunud. Tahakski teada saada, kas vajab reguleerimist.
Vasta
#8

Alustaks sellest, et millised mõõteriistad Sul kasutada on?
Vasta
#9

(07-10-2018, 23:25 PM)stretch Kirjutas:  Alustaks sellest, et millised mõõteriistad Sul kasutada on?

Nõukaaegne vene nihkkaliiber on kõige peenem mõõteriist mul praegu. Ja siis veel need erineva paksusega metalllehed, millega saab väikesi vahesid mõõta - ei mäletagi, kuidas seda riistapuud kutsuti.
Vasta
#10

Ahah, tore, võllide telglõtku saad siis ideepoolest kuidagi isegi mõõta. Aga kuidas mõõtsid radiaallõtku pronkspuksides? Nö "igaks juhuks" vahetada pukse, mis töötavad õlivannis ja millel on suhteliselt väike koormus... parem ei kommenteeri...
Lisaks siia väikese mõttetera naaberriigi Jawa foorumist: "Явист без микрометра, нутромера и индикатора часового типа - нонсенс."
Vasta
#11

(08-10-2018, 10:45 AM)stretch Kirjutas:  Ahah, tore, võllide telglõtku saad siis ideepoolest kuidagi isegi mõõta. Aga kuidas mõõtsid radiaallõtku pronkspuksides? Nö "igaks juhuks" vahetada pukse, mis töötavad õlivannis ja millel on suhteliselt väike koormus... parem ei kommenteeri...
Lisaks siia väikese mõttetera naaberriigi Jawa foorumist: "Явист без микрометра, нутромера и индикатора часового типа - нонсенс."

Kuna ma ei tea kummagi mootori läbisõitu ja ei oska ka kulumisi täpselt hinnata, siis ma lähtusin pigem sellest, et need puksid maksavad suhteliselt vähe ning mootori lahti ja kokkupanek on ikkagi suur töö ning loogiline on ära vahetada, mis tundub kulunud. Radiaallõtku ma ei mõõtnud, lihtsalt võll loksub nähtavalt puksi sees, kui liigutada võlli radiaalsuunas. Ma ei pretendeeri kusagilt otsas mehaanikuks, pigem ajaarmastajaks, kes soovib õppida selgeks vajaminev, et saaks Jawa remondiga ise hakkama. Mul neid Javisti tööriistu veel tõesti ei ole, aga küllap ma need millalgi ka hangin.
Vasta
#12

(07-10-2018, 21:56 PM)veix__ Kirjutas:  Kuidas see välja paistab, et käigukastis midagi reguleerimist vajab?

Videot vaatasid?
Vasta
#13

(08-10-2018, 11:49 AM)JaanS Kirjutas:  Radiaallõtku ma ei mõõtnud, lihtsalt võll loksub nähtavalt puksi sees, kui liigutada võlli radiaalsuunas.

Kuidas see loksumine täpsemalt välja nägi? Ikka karteripooled koos ja liigutasid võlli radiaalsuunas mõlemas puksis korraga?

(08-10-2018, 11:49 AM)JaanS Kirjutas:  Mul neid Javisti tööriistu veel tõesti ei ole, aga küllap ma need millalgi ka hangin.

Sellest loetelust vähemalt mikromeeter ja indikaatorkell oleks tulnud hankida ENNE käigukasti kallale minekut.
Vasta
#14

(08-10-2018, 11:56 AM)stretch Kirjutas:  
(08-10-2018, 11:49 AM)JaanS Kirjutas:  Radiaallõtku ma ei mõõtnud, lihtsalt võll loksub nähtavalt puksi sees, kui liigutada võlli radiaalsuunas.

Kuidas see loksumine täpsemalt välja nägi? Ikka karteripooled koos ja liigutasid võlli radiaalsuunas mõlemas puksis korraga?

(08-10-2018, 11:49 AM)JaanS Kirjutas:  Mul neid Javisti tööriistu veel tõesti ei ole, aga küllap ma need millalgi ka hangin.

Sellest loetelust vähemalt mikromeeter ja indikaatorkell oleks tulnud hankida ENNE käigukasti kallale minekut.

Videot vaatasin. Ja küllap vaatan veel, kui hakkan mootoreid kokku panema. Päris kõigest venekeelsest jutust aru ei saanud, eks peab leidma kellegi, kes tõlgib või googlit kasutama.
Mul on mootorid laiali võetud laagrite vahetamiseks. Ühel on vaja väntvõllil kepsud ja keskmine laager ka vahetada.
Kuidas sa neid võlle liigutad mõlemas suunas, kui karteripooled koos on? Ei, karteripooled ikka lahti. Lihtsalt nähtav loks puksis, kui puksi võlli peale paned. Saan ilmselt mikromeetrit laenata võlli täpsemaks mõõtmiseks.
Vasta
#15

(08-10-2018, 12:50 PM)JaanS Kirjutas:  Kuidas sa neid võlle liigutad mõlemas suunas, kui karteripooled koos on? Ei, karteripooled ikka lahti. Lihtsalt nähtav loks puksis, kui puksi võlli peale paned. Saan ilmselt mikromeetrit laenata võlli täpsemaks mõõtmiseks.

Paned tühjadesse karteripooltesse ainult vahevõlli (selle, mis puksidel käib), paned pooled kokku, paari kruviga kinni, keerad karteri lauale õigetpidi, pistad näpud sealt sisse, kus muidu asetseb käigulülitusmehhanism, ning liigutad vahevõlli üles-alla. Vasakpoolset otsa saad muidugi väljastpoolt ka liigutada, lisaks saab sinna panna indikaatorkella. Ühest otsast toestamata võlli puhul on raske ainult radiaallõtku määrata.

(08-10-2018, 12:50 PM)JaanS Kirjutas:   Saan ilmselt mikromeetrit laenata võlli täpsemaks mõõtmiseks.

Ei ole küll minu asi, aga kas ~15 € maksvat vidinat ei oleks lihtsam osta? Eriti kui 8 € ja 9,60 € puksid "maksavad suhteliselt vähe"...
Vasta
#16

Tsitaat:Lihtsalt nähtav loks puksis, kui puksi võlli peale paned.
Kui puks ei ole oma pesas, pole  võlli ja puksi vahelist loksu võimalik mõõta. Puks peab pesasse minema istuga ja siis on võlli lõtku väärtus hoopist teine. Need siis algteadmised, ilma vastava koolituseta ei tule selle pealegi. No kõike A ja B neti kaudu ei õpetata. Seda peaks ikka enne ise teadma.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

(08-10-2018, 13:02 PM)stretch Kirjutas:  
(08-10-2018, 12:50 PM)JaanS Kirjutas:  Kuidas sa neid võlle liigutad mõlemas suunas, kui karteripooled koos on? Ei, karteripooled ikka lahti. Lihtsalt nähtav loks puksis, kui puksi võlli peale paned. Saan ilmselt mikromeetrit laenata võlli täpsemaks mõõtmiseks.

Paned tühjadesse karteripooltesse ainult vahevõlli (selle, mis puksidel käib), paned pooled kokku, paari kruviga kinni, keerad karteri lauale õigetpidi, pistad näpud sealt sisse, kus muidu asetseb käigulülitusmehhanism, ning liigutad vahevõlli üles-alla. Vasakpoolset otsa saad muidugi väljastpoolt ka liigutada, lisaks saab sinna panna indikaatorkella. Ühest otsast toestamata võlli puhul on raske ainult radiaallõtku määrata.

(08-10-2018, 12:50 PM)JaanS Kirjutas:   Saan ilmselt mikromeetrit laenata võlli täpsemaks mõõtmiseks.

Ei ole küll minu asi, aga kas ~15 € maksvat vidinat ei oleks lihtsam osta? Eriti kui 8 € ja 9,60 € puksid "maksavad suhteliselt vähe"...

8 € ja 9.6 € on nende pukside eest kohalik turuhind. Sellepärast ma võimaluse korral tellingi jupid ja ei osta neid kohalikult turult. Neid saab ikka oluliselt odavamalt kätte, kui mõistliku suurusega tellimus teha. Ilma irooniata, ma pole nii rikas, et jawa esindusest juppe osta. Eks peab siis mikromeetri ära ostma :-). Seni on nihkkaliibrist piisanud, pole varem vajadust olnud täpsemateks mõõtmisteks. Küllap neid mõõte- ja tööriistu on veel, mida tuleb hankida ja üht-teist olen juba muretsenud ka. Ma olen oma jawa kallal madistanud paar viimast kuud alles, varem pole nende mõõte/tööriistade ja oskuste järgi tarvidust olnud.
Vasta
#18

Ja piisab suplerist küll,pole selle kellaga midagi teha kui just vänta ei hakka rihtima,ja siis on neid rohkem vaja.iseenesest kui on uued jupid kõik käib mingi aja ka ilma igasuguse regulrimiseta.Aga kui plaan vanadest tükkidest kokku laduda siis tasuks kriitiliselt üle vaadata kõik võllide nuudid ja jammakate nuudid samuti.Samuti kahvlite jooksu teed.Tasub ka neid oma kohtadel võllidel loksutada,kuid selleks oleks vaja võrdluseks uut asja ette.Kui pole enne teinud ja võrdluseks ka midagi pole siis saagi midagi teada.
Vasta
#19

(08-10-2018, 14:08 PM)aavu Kirjutas:  Puks peab pesasse minema istuga ja siis on võlli lõtku väärtus hoopist teine.

Siia on nüüd väike sõnaviga sattunud. Nii lõtk kui ping on istud.
Vasta
#20

Tere

ei hakanud uut teemat tegema. Mootor sai kokku, ratta peale ja täna sai ka proovitud.
Jawa 360 mootor, uued on sidurikettad, käigukahvlid, mõlemad pronkspuksid, 4 käigu hammasratas, keti veohammasratas, automaatsiduri mehhanism. Uued kolvid, kolvisõrmed 16mm, kolvirõngad. Uued 634 kepsud, mis 360 väntvõlli pandud. Kõik laagrid ja simmerlingid uued.
VAPE elektronsüüde, kellaga 3mm enne ÜSS paika pandud.

Probleem on selles, et käigukang ei hüppa välja käimalöömisasendisse. Mõnikord harva õnnestub ta välja saada, üldjuhul mitte. Ühel korral õnnestus kaks korda järjest käimalöömisasendisse saada ja teisel löömisel läks mootor käima. Mis võiks olla viga? Tihend käimalöömisvõlli peal on uus. Kokku pandud just nagu sai õigesti.

Täna sai mootor esimest korda pärast remonti käivitatud ja pisut sõidetud ka. Kõik käigud lähevad sisse.

Mis võib takistada käigukangi liikumist, et ta ei taha käimalöömisasendisse minna?

Enamus käivitamisi täna oli teise käiguga käima lükkamisega ja mootor käivitus kergelt. Gaasitrossi tuleb veel reguleerida.
Tross on vana, sest uus gaasitross oli teise kõri pikkusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne