Diiselmootoriga sõiduautode lõpp on lähedal
#61

Käisin siin mõni nädal tagasi uut tööautot vaatamas. Valikusse oli hetkel jäänud bensukas Opel Insignia. Diileri juures juttu tehes küsis läbisõitu.... 

Nooo aastas miski 50 000 alla tuleb. 

Mees hakkas selle peale naerma ja ütles et bensukaga jääd sa kindlasti nälga. Kui lisasin et vähemalt kolmandiku ajast on ka käru järgi, siis tegi see talle veel rohkem nalja. Ja ütles et see väljavalitud bensaka mudeli kütusekulu on 11 - 12 sajale. Ja kohe kindlasti ütles et vaata diislit. Sellise läbisõidu ja käru vedamise juures. Ütles veel, et diislitel on peal elektrilised salongisoojendused ja tuba saab ruttu soojaks. Hetkel on autoks diisel 5008 ja sellel 6.2 tühjalt ja 8.2 käruga. Ja tühjalt tähendab seda, et 150 kg tööriistu jms. on kogu aeg peal....

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#62

(06-10-2018, 23:58 PM)nustu826 Kirjutas:  Hetkel on autoks diisel 5008 ja sellel 6.2 tühjalt ja 8.2 käruga. Ja tühjalt tähendab seda, et 150 kg tööriistu jms. on kogu aeg peal....

Kui maanteesõit siis mass olulist rolli ei mängi. Tuuletakistus ja veeretakistus. Nüüd ööd juba külmad, a kui paljud meist on rehvi rõhku kontrollinud-lisanud? Krt, endal pole kah meeles olnd.
Suvel ühel euroopa otsal andis rattalaager otsad ja urises korralikult tagasiteel. Mida kodule ligemale seda rohkem imes, kulu tõusis algul 0,5 ja viimane tankimine oli juba 1 liiter rohkem kui minnes. Disla XC60.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#63

(06-10-2018, 23:58 PM)nustu826 Kirjutas:  Käisin siin mõni nädal tagasi uut tööautot vaatamas. Valikusse oli hetkel jäänud bensukas Opel Insignia. Diileri juures juttu tehes küsis läbisõitu.... 

Nooo aastas miski 50 000 alla tuleb. 

Mees hakkas selle peale naerma ja ütles et bensukaga jääd sa kindlasti nälga.


Ma oleks talle vastu naernud, et nii s*tasti ma nüüd ka tööd ei tee, et kütusele kuluv raha nälja kätte jätaks. Cool
Vasta
#64

(06-10-2018, 13:43 PM)usku Kirjutas:   Kui "eco" reziimi kasutada ja ise mõistlikult sõita, siis on 5,5 keskmine kulu täiesti reaalselt saavutatav. Linnas ei ole veel kordagi üle 6 l/100 km läinud.

see kuradima öko debiilsus hakkab üle viskama,tegemist ilmselt sõiduga kus gaasi ei vajuta ja kiirendus aeg kluubis kuubis ja venid kui härja ila.tänu sellistele on linn umbes.norm sõidul saab rohelisega üle risti 10 auto siis ökotajad vaid 2-3 tk.kurat mõelgem kui ise sõita ei taha sõitke bussiga,teised peavad tööd tegema kellaajaline graafik kukil ja tahaksid väga sõita.

kevade sai gorillaga ka proovitud kompu järgi sõita nii 6 sajale ja nats alla,aga no see pole sõitmine ja üsna piinav oli paldiskist kodu nii tulla.
Vasta
#65

(07-10-2018, 09:54 AM)muska71 Kirjutas:  ...
see kuradima öko debiilsus hakkab üle viskama,tegemist ilmselt sõiduga kus gaasi ei vajuta ja kiirendus aeg kluubis kuubis ja venid kui härja ila.tänu sellistele on linn umbes.norm sõidul saab rohelisega üle risti 10 auto siis ökotajad vaid 2-3 tk...
Lp. kaasfoorumlane.
Pakun välja tasuta ökosõidukoolituse. Küsimus ei ole sõiduviisis, küsimus on mõtlemises.
Kelle signatuur siin oli, et "oletamine on asjade p----ekeeramise ema"?
ps. ei ole kellelgi jalus, ristmikult saame sama kiirelt paigast ja kui piiranguid jälgida, siis kohalejõudmise aeg on võrdne.


Vasta
#66

(07-10-2018, 09:38 AM)veix__ Kirjutas:  
(06-10-2018, 23:58 PM)nustu826 Kirjutas:  Käisin siin mõni nädal tagasi uut tööautot vaatamas. Valikusse oli hetkel jäänud bensukas Opel Insignia. Diileri juures juttu tehes küsis läbisõitu.... 

Nooo aastas miski 50 000 alla tuleb. 

Mees hakkas selle peale naerma ja ütles et bensukaga jääd sa kindlasti nälga.


Ma oleks talle vastu naernud, et nii s*tasti ma nüüd ka tööd ei tee, et kütusele kuluv raha nälja kätte jätaks. Cool
kui ikka vaja vedada koguaeg, siis diisel on traktoriks loodud ja bensiiniga võib ristmikul kummi vilistada
Vasta
#67

(07-10-2018, 10:46 AM)maisalup Kirjutas:  kui ikka vaja vedada koguaeg, siis diisel on traktoriks loodud ja bensiiniga võib ristmikul kummi vilistada

Kui vaja koguaeg vedada, siis selleks on olemas kaubikud ja veokid. Millepuhul pole ka masuudipresside rakendamises midagi halba. Sõiduautod, seevastu, ei peaks haisema ega logisema.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#68

Huvitav, et diislite halbade omadustega on kursis peamiselt need, kes neid ei oma Smile. Need kes omavad, omavad tunduvalt argumenteeritumaid seisukohti.

Et õli tulle kallata - minu viimased mälestused ees haisvatest autodes on kõik kulunud bensiinikad, kes ei saa külma mootoriga seda õli ja bensiini segu põletatud ja tekitavad tõeliselt rõveda ja pead valutama paneva haisu, mis tuleb ka läbi salongifiltri.

Tegelikult on mul suht suva, mida enamus arvab - mina ilmselt põletan diislit veel järgmised 10 aastat. Ja kõrvale võtan elektrika, kui mingi normaalne elektrikas tehakse, millel mõistlik hind on. Murdepunkti arvutamine on üsna lihtne - kütusele kulub aastas vähemalt 2000 eur, Bensukaga sedasama tehes kuluks 500 rohkem, mina käiks selle raha eest parem soojal maal. Seega 5 aasta peale arvestades võib elektrikas samaväärsest diislist 10 000eur kallim olla. Nõutav sõiduulatus garanteeritult (külmaga) 250km.

Veel võrdluseks bensiinikatega - sõitsin ametiasjus praktiliselt uute avensise ja aurisega. Auris oli 1.2 85kw variaator. Ainus mis selleset autost meelde jäi, oli see, et tegemist oli üle hulga aja esimese autoga, millel sa vajutad tõusu peal pedaali põhja ja vaatad kuidas kiirus langeb. Avensisest mäletan vaid seda, kuidas variaator mootorit käunutas möödasõitude peal 5000rpm juures. No ei olnud mõnus ja mugav. Ei olnud ka vaikne. Vastik oli. Küttekulu oli ka lõpuks üle 7 (Tartu-Tallinn). Millest me räägime, kui poolteist mahlapakki diislit viiekaga hakkama saab sama sõidustiili juures?
Vasta
#69

Võiks algatuseks rohelise mõtteviisi raames proovida eemaldada see sudu Hiinas ja alles siis vaadata Euroopa tänaval pussava diisli poole mis on täielik naljanumber eelnevaga võrreldes.
Vasta
#70

Paar kuud tagasi sai nädalake Seat aroonia diisliga sõidetud. Mootor oli 1.6 ja jube vaikselt käis tühikäigul. Korduvalt juhtus sedasi, et keerasin uuesti võtit, kui käivitamisel kohe tahhokat ei taibanud vaadata. Lubatud 3-4 vahele kulunumbritest jäi tulemus muidugi kaugele, pigem kiskus kuhugi viie lähedale, ehk isegi pisut peale. Kaks täiskasvanut, kaks last, kont pidevalt taga ja mägimaastik kaaslaseks, tegelikult nii halb tulemus polnudki ju. Ainuke asi mis häiris, oli mootoriga täiesti kokkusobimatu käsikast, eriti mäestikus. Tahab ikka pööret saada, et edasi läheks. Kõrgendades oli pidevalt, et teist käiku on juba palju, aga kolmandaga veel ei vea jne. Ja kuigi auto on õpetatud kohaltvõtmisel pisut pöördeid lisama, jäi sellest tihtipeale väheseks, niiet õnnestus teda äkilisemal stardil korduvalt välja suretada. Piinlikkust muidugi palju, aga võõras kohas pole asi nii hull.
Vasta
#71

(07-10-2018, 10:22 AM)hulgus Kirjutas:  
(07-10-2018, 09:54 AM)muska71 Kirjutas:  ...
see kuradima öko debiilsus hakkab üle viskama,tegemist ilmselt sõiduga kus gaasi ei vajuta ja kiirendus aeg kluubis kuubis ja venid kui härja ila.tänu sellistele on linn umbes.norm sõidul saab rohelisega üle risti 10 auto siis ökotajad vaid 2-3 tk...
Lp. kaasfoorumlane.
Pakun välja tasuta ökosõidukoolituse. Küsimus ei ole sõiduviisis, küsimus on mõtlemises.
Kelle signatuur siin oli, et "oletamine on asjade p----ekeeramise ema"?
ps. ei ole kellelgi jalus, ristmikult saame sama kiirelt paigast ja kui piiranguid jälgida, siis kohalejõudmise aeg on võrdne.

võtaks koolituse vastu ja võimalusel kui kedagi taga pole teen ka ökosõitu nimelt ca 450m enne ristmikult pööret gaas maha ja käik sees ja käik välja kui enam vedada ei suuda bensukas.samuti ka foori punast tuld nähes gaas maha.
Vasta
#72

Viimase 26 aasta sees on olnud 3 bensiini autot  ,millega kokku võibolla sai alla aasta sõidetud,nii et kogemusi diislitega on piisavalt,sealhulgas positiivseid kui ka negatiivseid .
Minu umbes 15000km aastaläbisõidu juureson ka mikrobensukal piisavalt resurssi ja pealekõige sa spiritmonitorist kütusekulusid uuritud siis kulud bensiin vs diisel jäävad ühte auku kuna minu soovitud varustuses diisel oli võimsama mootoriga ja neliveoline.Autode hinnavahed jäid aga oluliselt diisli kahjuks pluss kordades suuremad läbisõidud.
Läbisõitudel alates 30000km aastas aga on juba kõik teistmoodi.
Kui tulla nende VAG grupi väikeste diislite juurde siis käsikastiga sõites on tunne nagu sõidaks vanakooli bensukaga ,kohalt ära minnes tuleb isuga gaasi anda ja sõidu ajal ikka kogu aeg tuuris hoida,kuidagi pikad ülekanded on neil ja tervist ikka napib.Kui dsg on otsas siis pole vahet,kast teeb oma töö ära ja mõtlema ei pea.
Kokkuvõtteks on  inimeste autokasutused on nii erinevad ,et igaüks valib auto oma kasutusmustrile ja ei ole olemas õiget ja vale kütust rüüpavat autot
Vasta
#73

(07-10-2018, 14:56 PM)Mahno Kirjutas:  Huvitav, et diislite halbade omadustega on kursis peamiselt need, kes neid ei oma Smile. Need kes omavad, omavad tunduvalt argumenteeritumaid seisukohti.

Tegelikult on mul suht suva, mida enamus arvab - mina ilmselt põletan diislit veel järgmised 10 aastat. Ja kõrvale võtan elektrika, kui mingi normaalne elektrikas tehakse, millel mõistlik hind on. Murdepunkti arvutamine on üsna lihtne - kütusele kulub aastas vähemalt 2000 eur, Bensukaga sedasama tehes kuluks 500 rohkem, mina käiks selle raha eest parem soojal maal.
5+
Jep, ma mõtlen sama moodi. 
Ei saa aru miks keegi ostab (näiteks X5) bensuka, kui X5 disla jätab sulle poole rohkem plekki tasku. Aga eks on ka muidugi mudeleid kus kulus bens vs disla suurt vahet pole, (näiteks Honda CRV).

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#74

Mul on selline kiiks et kui auto on justkui äge ja ilus siis peaks ka mootor olema vastav. Kuidagi nõme ju kui kena kupeekerega auto teeb krrrrr häält ja viskab tagant tahmalondi välja. Täesti diislivastane ei ole aga igale autole see ei sobi.
Vasta
#75

Näiteks x5 on see auto kus senti lugeda?  Big Grin
Vasta
#76

(07-10-2018, 19:33 PM)spitfire Kirjutas:  Jep, ma mõtlen sama moodi. 
Ei saa aru miks keegi ostab (näiteks X5) bensuka, kui disla jätab sulle poole rohkem plekki tasku.


Põhjus on selles, et kõigile ei meeldi lagiseva "traktorimootoriga" sõiduautoga sõita. Pealegi kütusele kuluv summa on vaid 1 osa autoga seotud kuludest ja see osa ei pruugigi kõige suurem olla. Vaheta korra kõrgsurvepump või pihustid jms ära ja räägi siis säästust. Ja paraku esimeste külmadega on ikka diiselmootoriga autod need, mis kurvalt tee ääres seisavad. Seistes jätab päris palju plekki tasku alles. Smile
Vasta
#77

(06-10-2018, 20:17 PM)viplala Kirjutas:  
(06-10-2018, 19:28 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(06-10-2018, 18:26 PM)viplala Kirjutas:  
(06-10-2018, 18:10 PM)ZIL 131 Kirjutas:  viplala
Kõik ei liigu siiski diislikütusega. Mööda raudteerööpaid liigub päris palju kaupa elektri jõul.

Väga marginaalne kogus kaubast liigub elektri jõul. Aga selles ei olnudki point. Pigem üldisel skaalal ilma pisiasjadesse laskumata.

Vaid ÜKS ettevõte. Liigutab aastas 27 200 000 tonni rauamaaki el. raudteed pidi.
https://www.lkab.com/en/

Mida sa nüüd sellega öelda tahad?

Kui suur on Eesti sadamate aastane kaubakäive?
Vasta
#78

(07-10-2018, 20:12 PM)veix__ Kirjutas:  Põhjus on selles, et kõigile ei meeldi lagiseva "traktorimootoriga" sõiduautoga sõita. Pealegi kütusele kuluv summa on vaid 1 osa autoga seotud kuludest ja see osa ei pruugigi kõige suurem olla.  Vaheta korra kõrgsurvepump või pihustid jms ära ja räägi siis säästust. Ja paraku esimeste külmadega on ikka diiselmootoriga autod need, mis kurvalt tee ääres seisavad. Seistes jätab päris palju plekki tasku alles. Smile

Sellist juttu kuuleb tihti ilmselgelt autokauge inimeste suust, kes pole iialgi kaasaegsema diiselmootoriga sõiduautot omanud ja veel vähem seda hooldanud-remontinud.
Vasta
#79

Ja-jah. Tööl olid mitmed UUED diiselmootoriga sõiduautod ja esimeste korralike külmadega mitu tk. neist ei käivitunud. Asi lahendati garantii käigus, aga ikkagi ebameeldiv. Ja ma ei oleks väga kindel, et see peale garantiid jälle ei juhtu. Bensiinimootoritega pole olnud sellist probleemi, et mootori ja kütusega seonduva pärast külma ilmaga ei käivitu.
Vasta
#80

(07-10-2018, 16:52 PM)muska71 Kirjutas:  
(07-10-2018, 10:22 AM)hulgus Kirjutas:  Lp. kaasfoorumlane.
Pakun välja tasuta ökosõidukoolituse.
....

võtaks koolituse vastu
...
Alustaks kaugõppes sellest, et iga kord kui tõstad jala gaasipedaalilt otse pidurile, siis mõtled miks...?

Aga teemasse naastes, siis tekkib küsimus: kus krt need tossavad ja haisevad diislid kõik sõidavad? ma pole peale oma VW T4 2,5tdi nagu ühtki kohanud. See ka vaid siis kui parempoolse pedaali 3000rpm peal põrandasse surud.
Kat´ iga bensukad haisevad oluliselt rohkem.

Stockholmis jm suurlinnades lubatakse vaid uusi busse veokaid liiklema, et jummala eest diisli suitsu poleks. Samas kunnilossi eest stardivad "meretaksod", milledest väljuv must lont lükkab terve linna sõidukite normi korraga taeva poole. Kui veel Viking´i või Silja/Tallinki laev käivitub, siis ...


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne