Honda Civic Hathcback 1986
#1
Tere kõigile!

Pikki õhtuid, lugedes neid huvitavaid postitusi, otsustasin enda loo ka siia kirja panna.
Iga lugu on omamoodi põnev ja inspireeriv.


Sissejuhatuseks kirjutan oma lühiloo autode maailma.
Algas kõik sellest, kui sai ostetud esimene auto, Ford sierra 88a r4. Peale paari aastat sõitu oli ta juba üpriski nirus olukorras ja vajas suuremat tööd. Olles ise ajateenistuses ja omades pikki nädalavahetusi mittemidagi tehes, koostasin nimekirja töödest, mis vaja teha jne...
Reservi saades läks kõik libedalt, sest sain isa töökohas ruume ja tööriistu kasutada päevani, mil mind koos kõige juppidega välja tõsteti.
Siis tuli kolida 15m2 garaasi, kus oli ainult pistikupesa ja kaks nõukaaegset seasilma laes. Aja möödudes oli ta peaaegu üleni läbinud uuenduskuuri ja siis järgnes korteri kap remont ja peale selle sündis esimene laps ja sierra ootas mind järgmised 8 aastat. 

Kas võis olla aasta 2012, kui endine naabrimees, kes tegeleb hondadega, pakkus müügiks 86a civikut, millel oli alustatud keretöid ja siis pooleli jäetud. Olin eelnevalt autoga tuttav. Kere iseloomulik kuju kohe kutsus ja peale mõningast kaalumist sai ta siis koju toodud. Treileril muidugimõista. Vastasel juhul oleks teda oodanud rauapress.
Kahte hobiautot üleval ei pea ja reske südamega sai sierra (2016a) lõpuks uue omaniku.

Maakodus, kus on 3x5 m piudust ja puitpõhjaga garaaz, sai tehtud suure hooga korralik koristus, kuhu uus pereliige ulualla saada, et alustada lahtivõtmistöödega. Varsti nii läks ka kuni sügiseni ja tunnistan ausalt, et ega tööde teostamise maht ei osutunudki nii suureks, kui alguses plaan oli. Eemaldatud sai stanged, tihendid, uksed, hulga plastikut jne. Ja miks nii vähe? Küll puudusid vajalikud võtmed, küll polnud vastavaid keemiaid, siis niida muru, tegele veel kõiksugu saja muu asjaga ja seda kõike nädalavahetustel. Nagu uute ja huvitavate asjade puhul ikka, nii ka minu puhul, rauges kõik sügise saabumisega.
Civik jäi talveks omapead ja järgmisel suvel kolisin ta teise samalaadsesse puidust garaazi. No sellel vähemalt katus pidas, kuigi uuendust oli oma jagu. Põrand sai tugevdused sisse, elekter sisse, seinad osaliselt tuulekindlaks tehtud, aknad üle käidud jne veel nipetnäpet.
Ja lõpuks omal jõul sõitis uude varjualusesse. See oli ka viimane sõit mis ta tegi. Edasi algas mootori lahtivõtmine. 1.3 karpamootor, ja ega see istub poolestsaadik siiani aistevahel. Ning siis saabus järgmine talv. Ja nii ta mul seisis veel mitu head aastat kuni selle aasta kevadeni...
Vasta
#2
...ja sellel kevadel võtsin vastu otsuse auto lõpuni valmis ehitada, mingu aega kaua tahes. Ja mis plaanis taga siis on?
Olgu öeldud, et originaali ma teda ajama ei hakka, pean silmas musta numbri kanditaati. Aga taastamisele ja puhastamisele kuulub kogu tavaar. Väliselt jääb peaaegu originaali. Mõttes väikesed stange muudatused ja tagasihoidlikud küljelaiendid jne. Märksõna TAGASIHOIDLIK ja muidugi ajastule kohane "kandiline" stiil.
Sisu osas erilisi muudatusi ei tule. Võrreldes sierraga, millel sai sisuplastikud kolme eri värvi toon-toonis sinakashalliks värvitud. Mainin siinkohal, et Peuegeoti ja Renaulti pirukatel tuli sarnane disain aastad kolm hiljem? Mulle üllatuseks!
Kere tehniline külg hõlmab algosadeks võtmist, liivapritsi ainult roostes kohtadele, (terveid kohti ei hakka haljaks laskma, pealegi üks liivapritsimees teadis öelda et võib võtta pleki lainetama), keevitust/plekivahetust ja siis kõike mis puudutab maalritöid.
Sildade osas tuleb muudatus. Kuna sellel autol on originaalis ees torsioonvedru, siis on plaan ümber ehitada spiraalvedrudele. Torsiooni puhul on nii, et kui lased auto madalaks, siis läheb esiots pehmeks, aga see variant mulle ei istu.
Lõpuks mootor. Karpamootor lendab minema. Esialgu rauda ei vii, äkki on kellelgi kunagi huvi. Asemele tuleb I gen crxi 1,5 blacktop sissepritsega mootor. Neid mul poolteist tükki. Ühe sain civicuga kaasa aga lahtivõtmisel osutus utiilikaubaks. Hermets, hermets ja veelkord hermets. Võtta polnud erilist midagi peale poltide ja mõningate muude juppide. Plokikaas mõrasid täis, nukkvõllil sügavad sooned sees ja nii edasi. Õnneks ajas automüüja ise asjad korda ja mootorisaaga lõppes minujaoks positiivses mõttes kentsakalt. Kes kellelegi võlgu oli ei saa siiamaani aru aga mulle potsatas samasugune mootor koos käigukastiga. Viimase eripäraks rallimeeste näpitud asi. Lähimal vaatlusel tundus OK. Kasutatud aga korralik, seest ilus pruun, mitte nagu esimesel, tökat. Ainus asi mida kindlalt tean siis mõlemal plokil sai silindreid mõõta ja tulemuseks ühtlased 15 sajandikku ovaalsed.

Jaanipäevaks potsatas minu õuele samasugune kere aastast 85. See sai võetud doonoriks. Miskipärast venis seegi plaan pikale ja paari nädala asemel kulus paar kuud lahtilammutuseks ja juppide ladustamiseks. Kere tükelduse jaoks sai spetsiaalselt ostetud odav tiigersaag, relakaga lihtsalt ei mahtunud igale poole. Päris tõhus riistapuu aga raputas korralikult. Jalad värisesid, käed värisesid, isegi põsed, kõrvad ja silmad. lahti ma ta sain.
Küljest võetud kõik jupid. Katkised jupid nagu tüüblid ja muu plastik, mida enam kasutada või taastada polnud mõtet leidsid tee prügikasti. Ülejäänud jupid pakkisin oma süsteemi järgi minikrippkottidesse. Seda süsteemi olen ennegi kasutanud ja toimib edukalt. Kuna igasugu erimõõdus polte, mutreid ja muid naljakaid tüübleid on omajagu palju, siis kirjutan minikripile peale, kuskohast pärit ja mida kinni hoiab. Selliselt on hiljem lihtne kokku panna.
Kere küljest läks kasutust ootama palju juppe. Esimesed poritiivad, tagumine luuk, uksed, küljekarbid, tagumised poritiivad, põll, esimesed poolraamid ja veel mõningat. ülejäänuga ei olnud sisuliselt midagi teha. Minu silmis mitte. Tagumised poolraamid läbi, piilarid läbi, lansekad läbi, põhi läbi, ja veel läbi ja läbi. 
Praeguseks olen jõudnud niikaugele, et tuleb alustada juppide logistikaga, et teise auto küljest tulevad jupid ka kuhugile ära mahuks. Smile
Vasta
#3
Tuleb soovida visadust. Süsteemselt pakitud pisiasjad on suur väärtus.
Vasta
#4
Joonista pilte ka siia jutu vahele Wink  jõudu !
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#5
Mulle selle generatsiooni Civic ka alati tohutult meeldinud!
Jaksu ja, et tuleks ikka teede peale see masin!
Vanatehnika galerii sõitvast ja sõidetamatust eestimaa tehnikast:
http://album.ee/Vanatehnikagalerii



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne