Pawka - PAv 40b
#1

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada suvest, kui traditsioonilise Jawa-motoreisi käigus selgus, et muidu on kõik tore aga torukotiga matkamine on.... pentsik. Külgkorvi kiirelt ei leidunud ja samas pole see nagu ka päris see... nii, et eesmärgiks sai võetud järgmisel suvel nii reisida, et asjad on originaal lisavarustuse sisse pakitud.
Kuna sobivalt leidus ka üks JAWA-dele mõeldud lisaseade sai eesmärgiks võetud see järgmisel suvel motomatkamise juures kasutusele võtta. Esmapilgul muidugi võib kõigile tunduda, et no mis see PAv ikka on - lihtsamast lihtsam, kuid tegelikult võib mudelipõlvkonna jaotada peamiselt nii: mudel 40, 40b, 41. Räägitakse interneeduses ka mudelist 40c aga selle kohta pole ühtegi tõestust ise näinud ja Tšehhist hangitud ning eelmisel aastal välja antud üpris põhjalik nii tekstilt kui fotodelt, "entsüklopeedia" sellist käru ka ei kajasta. 

Mis siis edasi? Pakk Tšehhist on teel, mis sisaldab uut rehvi ja ka poritiiba, mida mu Pawkal kahjuks polnud. Kuluvosasid samuti kamaluga, sest enamus kummidetaile tuleb vahetada (v.a. originaalne vedrustus-süsteem, mis tundub käe vahel palju adekvaatsem kui uustoodangu jupid). Õnnestus saada kaks heas korras originaalrehvi koos velgedega samuti nii, et näituse versioonis saab originaal Barum Bantam alla kruvitud. Kopsik ise tahab enne uue värvi saamist ka natuke pahtlit ja mõned lisa-augud on vaja samuti sulgeda. Üldiselt aga tibens-tobens lisavarustus  Cool

NB! Kui kellelgi leidub kodus riiulil uut (sovjetiaegset küll) CŽ-i tagatuld siis selle omandaks küll hea meelega siitkandist. Mul on lihtsalt tunne, et uustoodangu klaas pole päris sama malli. Peale varuosade laekumist saab käru korra veel ülevaadatud ja siis juba prits, kruntimine, värvimine, triibutamine, kaabeldamine, ühendamine jne jne  Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Kuidas nende haagistega on et võin suvalisele jawale külge haakida?või peab tehnilises passis vastav märge olema?
Ja kas haagis peab olema eraldi registreeritud?või kannab samat mootoratta numbrit mille küljes parasjaolt on?
Ja kas on kusagilt võimalik ka osta replika komplekte(jawamrket ist saaks ka eraldi kõik jupid küll tellida.pean silmas et tellin ja kõik vajalikud jupid on ühes kastis valmis)?
Vasta
#3

Tehnilises passis peab märge sees olema, kärul peab duplikaatnumber küljes olema, sest ratta number ei paista välja enam. Üherattalist ei pea registreerima. Ülevaatusel käib koos rattaga.

Replica on kõige mõistlikum tellida poolast. Saab ilmselt umbes 500 euri pluss transa kätte. Ise tuleb üle värvida. Olx.pl või allegro on abiks.
Vasta
#4

Mootorratast lihtsalt üksi ei või viia ülevaatusele?
Miks nii?
Vasta
#5

Külgkorv peab ju ka kaasas olema ülevaatusel, isegi kui muidu (vahepeal) ilma sõidad.
Vasta
#6

Üks ettevõte Poolas, mis toodab muude haagiste hulgas ka PAV-40 replicat http://www.przyczepkimotocyklowe.pl/
Vasta
#7

Kui suur on haagise mahtuvus liitrites?
Mis erinevused on pav 40a ja 40b?
Ja mille poolest erineb pav 41?(pildi järgi on näha et tagumine tuli on erinev)?
Mullegi pakub see huvi  Rolleyes .hoin silmad ja kõrvad lahti.
Vasta
#8

(06-11-2018, 20:41 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Kui suur on haagise mahtuvus liitrites?
Mis erinevused on pav 40a ja 40b?
Ja mille poolest erineb pav 41?(pildi järgi on näha et tagumine tuli on erinev)?
Mullegi pakub see huvi  Rolleyes .hoin silmad ja kõrvad lahti.

Haagise mahutavus on nipet-näpet 100 liitri juures.
40a vedrustus on lahendatud kahe vedruga, samas 40b vedrustus baseerub kahel kummileevendil, mille läbi tee ebatasasused leevenduvad. Silmas peab pidama ka rehvirõhku mis on 40a-l 0,8-1,2 atm ja 40b-l 0,6 kuni 0,8 atm. Suuremad erinevused a ja b vahel on ka kopsikukaas. Nimelt on b mudelil see hingega, a-l aga kahe keelega, mis lähevad lihtsalt kopsiku serva taha. Kaant avades tuleb üheljuhul see ühtlasi ka pealt ära tõsta, teisel aga keerab hingega üles. Nipet-näpet on erinevused ka b mudeli ja vanematel poritiiva stantsis ja selle kinnitusviisis ning seetõttu ka rattakiiges, helkurihoidikutes samuti aga see on juba täppisteadus. Enamus mis täna müügis on ikkagi 40b - või vähemalt mulle on selline mulje jäänud. 41 leidub ka.

41 on põhimõtteliselt 40b edasiarendus - kopsik ise on teise kujuga veidi ja seda just tagatule kinnituskoha poolest. Silt on ka teistsugune, mahutavus liitrites aga sama. Vedrustus - ikka kahe leevendiga.

Kaasaegsed tooted baseeruvad peamiselt 40b ja 41-l, kuigi mõned tootjad pakuvad ka alusraami, millel leevendite asemel vedrud. Muidugi on kaasaegse toote kopsik plastikust ja tegelikult paistab see ka kujust siiski välja...
Vasta
#9

Ja kuidas sellega sõit on?
(On ka mingeid iseärasusi)
Vasta
#10

Vat seda ma ei oska ise kommenteerida, kuna ma sain käru niivõrd sügisel, et poltisin korra kinnitusraami küll ratta külge aga sõiduproovi ei tahtnud sopase kruusa peal enam teha. Eks kevadel selgub sest järgmise suve motomatk tuleb igaljuhul selle tootega Big Grin
Vasta
#11

Olen ise mõelnud ka Jawamarktist tellida jupid ja see kokku panna. Tundub nagu, et seal enamvähem kõik olemas, et nullist see komplekteerida? Oskab keegi seda kommenteerida?

Koos külka ja pawkaga oleks eriti boss kruiisida Smile
Vasta
#12

Aga mis tehnilised andmed on?
Näiteks kaal,pikkus,kõrvus jne.
Vasta
#13

Jawamarktist tuleb seesama Poola komplekt lihtsalt kallim.

Kaal: 20 kg 
Lubatud kandevõime: 30 kg
Laius 620 mm (helkuritega)
Kõrgus: 600 mm
Käru ratta telje ja mootorratta tagumise ratta telje vahe 1350mm
Vasta
#14

Soomes müügil 1500€.
https://m.tori.fi/vi/48667091.htm
Vasta
#15

Muidu tore küll aga tundlad helkuritega on puudu, poritiib on kas ümbertehtud originaal või siis pigem mingi isetehtud element. Ma ei leia siit arvutist seerianumbrite ja aastate võrdlust üles aga sildi informatsioon tundub ka justkui imelik. Pluss pildid on täpselt sellised, et ma ei saa aru, kas kopsik on plast või mitte. Tehase komplektsusesse seda viia - läheb ikka tööd ja vaeva. Kevadel müüdi korraliku ja tervikliku käru Soomes vist ca 1000 euriga.
Vasta
#16

Sa vist rääkisid sellest

https://m.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/2260168

Täis originaal,ei ole replica osi.minumeelest oli see kevade paiku  müügis kui mälu ei peta.
Vasta
#17

See viimane on küll plast. Soomes oli päris ka müügis.
Vasta
#18

Selles vanas müügi infos kirjas et metallist ja ei ole plastik.seest lihtsalt valgeks värvitud.
Aga sellel pole tähtsust.
Vasta
#19

Pühade ajal sai Pawka osandatud. Kopsik raami pealt maha, üleliigsed juhtmed utiili ning raami talade alumised servad, millele kopsik kinnitub - sirgendatud. Kõige keerulisem tundus olevat helkurikinnituste kättesaamine tundlate küljest. Alumiinium kronstein raudtorus pluss oksiid ja rooste nende vahel... Aga õnnestus. Replica kronsteinid ei tundu päris õiged, seega oli neid elusalt vaja. See õnnestus. Lasin pritsiga neil sodi ja algse värvi maha pealt nüüd tuleb mõelda, kas jätta mõningad kraapsud nähtavaks ja uus värv peale või teha kõik peegliks. Ilmselt jätan "lahinguarmid" näha. 

Uued rattalaagrid tulevad SKF-i toodangust ja tellisin Tšehhist valged helkurid, kuid need on suuremad. PAv-40 olid samamõõtu helkurid, alumiiniumservaga, kuid 40b evib selliseid, nagu piltidel punased on. Praegu tegelen sellega, et Tšehhist vanad originaalid kusagilt leida.

Põhimõtteliselt on vaja nüüd vana värv ja rooste maha ning teha uue värvi ettevalmistused.

Pildid: 

https://www.dropbox.com/sh/bjpobef7yd6ws...jMTla?dl=0

Ja puudu on mul Cž-i tagatuli. Huvi oleks korraliku ja punase klaasiga eksemplari vastu. Mul on paar kahevärvilist klaasi aga need ei päde...
https://www.dropbox.com/s/syopklcoj5gzdn...7.jpg?dl=0
Vasta
#20

Tšehhist laekus pakk Tšehhoslovakkias toodetud helkuritega aga tagatulega jätkuvalt surub... 

Oma suured tarkuses ostsin 2 rattalaagrit aga sunnikul käib originaalis neli korda 6002 laagrit rummu nii, et see teema vajab veel sättimist. Kere puhastades ilmnesid neli pisikest auku paremas nurgas, üldiselt on olukord aga üpris hea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne