Kuidas ma tarbimisühiskonnas pattu tegin ehk Transiti päästmine.
#1
Et kõik ausalt ära rääkida tuleb alustada sellest kui esimene kaubakäru oli remondis ja kaubakäru oli vaja sai teine peaaegu samasugune juurde ostetud.
Sai teisega siis sõidetud kaks suve kuni esimene valmis sai ja siis jäi ta seisma sest polnud vaja kahte autot.
Suvel mõtlesin siis et teen talle ülevaatuse ära aga all näpuga küljekarpe näppides oli selge et see ei saa toimuda enne nende vahetust.
Sai siis tellitud karbid ja tiivaääred ning neid oodates käisin põhja all seisukorda süvitsi uurimas ning asi oli pekkis sest inimene on juba kord selline imelik loom kes omale meeldiva autoga unustab end sõitma tegemata pingutusi selle säilimiseks ning siis tõdeb, et seda ei ole enam...
Igatahes seisukorda hinnates oli muidu üldpilt ilus aga kõik kohad, kus on kaks või enam plekki kokku pandud on liitekohad pudedad tagantpoolt küljeuksi.
Paikasin siis ta pealt ära sest muidu ei tulnud motivatsiooni põhja ja raami kallale minna mõeldes põhi mastiksiga üle lasta ja teatepulk teisele edasi anda nagu nüüd kombeks on kui auto remonti tahab.
Välisplekkide vahetus aga tuli päris hästi välja, mille käigus tuli teha selliseid kohti järgi mida varuosana ei saa nagu näiteks tiiva alumised nurgad
[Pilt: 0111832083d0348.jpg]
[Pilt: 01118320731c257.jpg]
Siis läkski asi käest ja tuli otsus põhja all kõik pehmed kohad välja lõigata, mille tulemusel tekkis kahe ruutmeetrine auk kus polnud midagi.
Kuna auku on igaüks meist näinud, siis sellest pilti ei ole vaid on augu täitmisest.
[Pilt: 0111832065f9e0e.jpg]
[Pilt: 011183206330628.jpg]
[Pilt: 01118320699dc08.jpg]
Selle käigus läksid mõned väga keeruliselt lahendatud kohad palju lihtsamaks nagu näiteks vedru kinnitused mis tehas on teinud plekijääkidest mida on üksteise otsa pandud päris mitu kihti sai lihtne ja tugevam konstruktsioon.
[Pilt: 0111832053411cb.jpg]
[Pilt: 01118320553e1a2.jpg]
Kõik keevitused on tehtud pideva õmblusega et sinna rooste vahele pesa ei teeks ja kere jäigem oleks.
Siis põhjaplekk uuesti peale tagasi ja poleks nagu midagi olnudki.
[Pilt: 011183206762249.jpg]
Eks see teema vaikselt täieneb tööde edenedes ja ülejäänud pildid on aadressil https://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/sets/1478743
Vasta
#2
ega sa ometi seda roostes plekki auto külge ei keevitanud? Smile
Vasta
#3
(12-10-2018, 11:27 AM)Peeter2 Kirjutas: ega sa ometi seda roostes plekki auto külge ei keevitanud? Smile

Millist roostes plekki?
Kohati oli tõesti plekitahvlil roostet peal kuid see on õrn kirme, mis sai terasharjaga maha lastud.
Viimase töö teeb roostemuundur nimega "Antirust" mis on muidu üsna lahja toimega, kuid sinna väge lisades nagu näiteks fosforhape tekib toimiv keemia mis reageerib roostega ja ka passiveerib metallipinna.
Vähemalt teoorias.
Näiteks see koht on seisnud 12h.
[Pilt: 0111832393aef3c.jpg]
Keevitamiseks pidi muidugi pealispinna terasharjaga haljaks laskma sest see must kiht ei juhi voolu.
[Pilt: 011183239549bc4.jpg]
Siis keemiat peale alt ja pealt ning loodetavasti seisab seni kui värvimisse läheb.
[Pilt: 011183239700932.jpg]
Huvitav kui tõhus selline tööriist oleks põhja puhastamisel lahtisest värvist ja mastiksist?
http://www.makserv.ee/toode/suruohu-noel...et-9035-5/
Vasta
#4
"Antirustiga" toimetamisel olen tähele pannud, et kui õhuniiskus läheb üle pakendil märgitu, siis ta enam õigesti toimetada ei taha.
Mustaks muutunud kohad olen traatkettaga üle käinud ja uuesti vedelikuga töödelnud ning protsessi nii kaua korranud, kuniks musta enam ei teki.
Vasta
#5
Nöelpuhasti peale ära väga looda, see möeldud ikka raskemast rauast asjade jaoks.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#6
Mul on 5x mk6 Transit. Õnneks ühelgi pole sellist vaatepilti kohanud. Muidugi ostmistel alati kere seisukorda põhjalikult jälginud ning mulle meeldib rohkem ennetustööd teha kui keevitada :Big Grin

Aga eks enamasti kasutatakse antud isendeid sihtotstarbeliselt, ehk tarbitakse, rääkimatta et keegi peseks puhastaks hooldaks. 
 
Muidu on tehnika kõva ja vastupidav, eriti TDDI.
M401 55a, Zaz965a 66a, Vaz2101 75a, Transit 83a, Vaz2106 84a, Zaz968m 88a ja kõik vanatehnikast...
Vasta
#7
Vahepeal oli vaba hetk ja seda kuritarvitades sai põranda keskmine osa puhtaks lastud ja paika tagasi pandud.
Puhastamise käigus ilmnes ka üks väike pehme koht, mis sai omale uue pleki.
[Pilt: 0111840125168e7.jpg]
Siis läks aga asi käest ära sest uurides üht raamitala tundus hea mõte ka see ära vahetada.
[Pilt: 01118401113e7e7.jpg]
Ega ta väga mäda ei olnudki, kuid see käsipiduritrosside kinnitus kus üks läbi raami läheb pole kuigi hästi välja tulnud sest trossi ots jääb sinna kidadega kinni ning selle elusalt kättesaamisel läheb inimene tahtmatult vene keelele üle.
Igatahes ma pakun tehase inseneridele välja palju lihtsama lahenduse.
[Pilt: 0111840115f6ced.jpg]
Siis sai uuritud külgmisi plekke, kuid sealt ei sünni midagi tagasi panna.
[Pilt: 0111840129ba9ac.jpg]
Justkui nimme on pandud alla selline plekitükk kuhu ribi vahelt saab muda vahele minna ja alla on veel kaks soont tehtud kuhu vesi pidama jääks.
Igatahes oli sealt vahelt märg peale suvist seismist.
Mõtlesin juba tellida Rootsist terve põrandaplekk A osana aga hinnanumber ei olnud üldse mõistlik 1,5 ruutmeetri pleki eest ja nii tuleb sinna ise valtsidega plekk toota.
Eks paistab kuna on aega tegeleda.
Vasta
#8
Täna tuli selline eriti motiveeritud tunne peale et haarasin plekitüki kaenlasse ja läksin painutajale külla valtse sisse ajama.
Loomulikult ei läinud see nii lihtsalt sest painutaja on mõeldud paksema materjali jaoks ning pisut tuli kuju ja pikkusi korrigeerida kuid selline ta sai.
[Pilt: 0111840963a81f1.jpg]
Valtside lõpetamisel sai mõeldud tükk aega mismoodi see kõige paremini välja tuleks ning kaalule jäi pressile vastavad matriitsid teha või lõigata kaks lõhet sisse ja lihtsalt alla koputada.
Võitis viimane variant.
[Pilt: 011184096996206.jpg]
Korraks tekkis ka uitmõte koputada ka sinna külgmistele plekitükkidele kaks valtsi sisse, kuid plekk polnud kõige pehmem ja peale ühe koputamist sai selgeks, et see pole minu võitlus.
Järge ootab veel paar väiksemat auku salongi põrandas ja siis võiks lõppenuks lugeda plekitöö.
[Pilt: 01118409739373b.jpg]
Veel halvemad pildid on aadressil https://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/sets/1478743  kes rohkem kaasa elada soovib.
Vasta
#9
On ikka mõnel mehel viitsimist  Big Grin 
Pilte vaadates tekkis küsimus, et kas need on läbi mingi kalapea pildistatud (natuke harjumatu on vaadata)?
Vasta
#10
Peale päevast põristamist võin teatada, et nõelpuhasti toimib päris hästi kohtades kus on lahtine mastiks ja rooste võtab kõik mis pole pleki küljes kinni maha.
Pärast saab roostemuunduriga rünnata ja siis ML-iga ära immutada ning vaha baasil põhjamastiks peale.
Eelmisele bussile sai seda tehnikat kasutatud väljaarvatud roostemuundur ja kuigi seal jäi paljudest kohtadest lahtine rooste ja mastiks maha võtmata pole 5 aastaga ühtegi roostetäppi põhja all näha.
Puudustest oli vahamastiks rõvedalt kallis ja kulus teda ka üle liitri ühe rattakoopa peale.
Vasta
#11
(21-10-2018, 12:22 PM)2715 Kirjutas: Peale päevast põristamist võin teatada, et nõelpuhasti toimib päris hästi kohtades kus on lahtine mastiks ja rooste võtab kõik mis pole pleki küljes kinni maha.
Pärast saab roostemuunduriga rünnata ja siis ML-iga ära immutada ning vaha baasil põhjamastiks peale.
Milline see pind jääb peale nõelpuhastiga tulistamist, nagu liivaprits?
Mis see ML on ?
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#12
(21-10-2018, 14:03 PM)spitfire Kirjutas: ...Mis see ML on ?

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=18&t=875
______________________________________________________________
Müüa Peugeot 406 osi. Küsi, teen hinna.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=50520
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55704
http://tulepesa.wordpress.com/


Vasta
#13
ML-i all mõeldakse ilmselt vedelat mastiksit mis imbub kenasti igale poole ja ei kuiva ära, vaid jätab sellise vahalaadse kihi peale mis niiskust eemal hoiab. Mina Dinitroli ML-i kasutan ja julgen kiita. See ikka imbub igasse prakku. Koobastes ja põhjal kasutanud Dinitroli vist oli 485-te. See jääb paksu kihina ja samuti ei kuiva päris ära,vaid jääb elastne.
Aga isiklikult ei soovita spray versioone. Need oleks nagu lahjemad. Aga võibolla see minu luulu lihtsalt. Lihtsalt tundub,et püstoliga lastav oleks nagu vähe tummisem.

Igal juhul müts maha ehituse ees.
Vasta
#14
(21-10-2018, 15:23 PM)wagoneer Kirjutas: ML-i all mõeldakse ilmselt vedelat mastiksit mis imbub kenasti igale poole ja ei kuiva ära, vaid jätab sellise vahalaadse kihi peale mis niiskust eemal hoiab. Mina Dinitroli ML-i kasutan ja julgen kiita. See ikka imbub igasse prakku. Koobastes ja põhjal kasutanud Dinitroli vist oli 485-te. See jääb paksu kihina ja samuti ei kuiva päris ära,vaid jääb elastne.
Aga isiklikult ei soovita spray versioone. Need oleks nagu lahjemad. Aga võibolla see minu luulu lihtsalt. Lihtsalt tundub,et püstoliga lastav oleks nagu vähe tummisem.

Ilmselt siis see:
https://www.motonet.ee/et/toode/607000/D...tse-500-ml

Spreid võivad vabalt olla teise sisuga. Üks on nii öelda "professional use" ja teine laiatarbe letikaup. Et kui juhtumisi sinisel esmaspäeval deodorandi pudeliga vahetusse lähevad siis ei ole mingit üüber keissi Smile

Mis sinna ML-i peale sobib?
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#15
http://www.loctite.com.au/3320_AUE_HTML....2621947905

midagi sellest kategooriast.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#16
Mis aasta väljalaskega tegemist kangelase puhul, et rooste juba murrab?
Vasta
#17
Kangelane alustas roostetamist 2002 aastal ja selles osas on ta tubli olnud.
Soodustavad seda muidugi tema eripärad nagu vettimavast papist põrandakate, mis on kaetud kummiga vältimaks liigset kuivust ja omapärane niisutussüsteem, mis käivitub vihmase ilmaga tagauksi avades kui ülemise tihendi soonest jookseb katuselt tulev vesi täpselt 2 cm kaugusele ukse tihendi valtsist lävepaku peale ning sealt pritsib papi märjaks.
Lisaks on mastiksit põhja alla lastud üsna kaootiliselt.
Näiteks põhjaplekk on paksult üle puristatud kuid raamitalad on ilma jäänud, millest võib muidugi aru saada.
Mastiks maksab raha ja pigem panna ta sinna kus ta autot vaiksemaks teeb mitte sinna kuhu ise oleks pannud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne