Mida arvata mopeedautodest.- kas keelustada.
#1
Viimasel ajal on meedias olnud suur kisa mopeedautode ümber kuna need on kujunemas eesti liikluses peaaegu sama suureks probleemiks nagu roolijoodikud või kiiruse ületajad.Asi on selles et sellise autokese juhtimine ei vaja juhiluba ja seega võib suvaline liiklushariduseta tolgus või rumal alaealine rooli istuda ja õnnetused ongi käes. Kuna  mopeedautodel puudub ülevaatuse ja liikluskindlustuse nõue siis avariisse sellisega sattudes pole sul lootust ka kindlustusest hüvitust saada. Kuna see auto liigub vaid 45 km siis sellise kingakarbid lausa takistavad liiklust seega võiks need autod  riik üldse ära keelata küll.Soomes pidavatki seda varsti  tehtama sest need satuvad liiga tihti õnnetustesse kuna juhid  juhid ei tea lihtsalt liiklusreegleid.Kuna tegemist on ikkagi sisuliselt autoga siis lausa kuritegelik on lasta rahval sellistega sõita ilma juhilubade ja kohustusliku liikluskindlustuseta ning tehnilise ülevaatuseta.Kui inimene pole võimeline endale juhiluba tegema siis sõitku parem  bussiga (need on ju nüüd puha tasuta) ja ärgu ronigu mopeedauto rooli ning takistagu liiklust .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#2
Mina olen täitsa nõus sellega.
Olen ka ise korduvalt näinud neid kärakaid liiklusohtlikutes olukordades kus juhtidel pole halli aimugi liiklusreeglitest.
Need tuleks ära keelata küll. Kui inimesel pole raha teeb ta 1000 eest load ja ostab 500eurose auto mitte ei osta 3000 eurost nuhtlust millega kaasliiklejaid häirida
Vasta
#3
Ma arvan, et keelustada neid tongipüsse ei tohiks, kuid mingi kohustusliku eksami peaks nende juhid tegema. Pluss kohustuslik liikluskindlustus ja elementaarsem ülevaatus.
Vasta
#4
Kas neile siiski ei laiene kindlustuse nõue nagu ka mopeedidele? Isiklik arvamus on, et kuidagi tuleks siiski tagada elementaarne liikluseeskirjade tundmine ning need asjad peaks olema keelatud asulavälistel teedel. 90 alas selline asi 45-ga põristamas ja teed blokeerimas ei ole sugugi ohutu. Linnas kui suudab liikluses kaasas püsida ja ei takista, pole nagu suurt probleemi (kui muid reegleid järgib).
Vasta
#5
(01-11-2018, 13:27 PM)E303 Kirjutas: ...Kuna  mopeedautodel puudub ülevaatuse ja liikluskindlustuse nõue siis avariisse sattudes pole lootust ka kindlustusest hüvitust saada...
Minuteada peaks mopeedautodel olema siiski kohustuslik liikluskindlustus analoogselt sõiduautode jms. mootorsõidukitega. Seega see hüvitise mittesaamise tõenäosus on samaväärne ilma liikluskindlustuseta sõiduautoga avariisse sattumise korral.

Aga keelustamise kohapealt meenub ksf. honkomees poolt tehtud kunagine postitus kõikide liiklejate kohta:

(09-08-2014, 15:10 PM)honkomees (09-08-2014, 13:10 PM) Kirjutas: ....Tsiklistid, jalgratturid ja kõik muud avalikel teedel LÕBUSÕITJAD tuleks ära keelata ning suunata nende isikliku raha eest rajatavatele radadele, et tööinimesed (veoauto, bussi, kaubikuga liiklejad ja muidu asja pärast autoga sõitjad) saaksid normaalselt liigelda normaalsetes tingimustes, kartmata et kusagilt ilmub välja väike, tähelepandamatu ja kiiresti liikuv sõiduk .

Lisaks tuleks siis mopeedautode puhul ära keelata lisaks lõbusõitudele ka asjalike/igasugu sõitude tegemine (nt. poodi, tööle v. arsti juurde) Big Grin

Aga kui naljajutust edasi minna, siis isiklike kogemuste põhjal maanteesõidu keelustamist pooldaks isegi kuna 45 km/h liikuv sõiduk tekitab maanteel tahes-tahtmata liiklusohtlikke olukordi. Samas mina ei oska küll 100% kindlat öelda, et see oleks piisavalt kaalukas argument tagantjärgi liikumisvabaduse piiramiseks praegustele mopeedauto omanikele.
Vasta
#6
Huvitav, kas traktoritel peaks ka maanteel sõidu ära keelama? Kah aeglased, laiad takkapihta.
Lumesahad on ka jumala mõttetud uimerdised. Peaks ka ära keelama.
Vasta
#7
(01-11-2018, 13:27 PM)E303 Kirjutas: Kuna see auto liigub vaid 45 km siis sellise kingakarbid lausa takistavad liiklust seega võiks need autod  riik üldse ära keelata küll.Soomes pidavatki seda varsti  tehtama sest need satuvad liiga tihti õnnetustesse kuna juhid  juhid ei tea lihtsalt liiklusreegleid

Statistiliselt võttes, juhtub autoga kordi rohkem õnnetusi, ka laipadega, olenemata sellest, et need kiiremini liiguvad, kindlustused ülevaatused tehtud, 100x turvalisemad ja juhtidel on liikluseeskirjad selged. Siit lähtuvalt võiks hoopis autod ära keelata ja inimesed sundkorras mopeedidega liiklema panna.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#8
(01-11-2018, 14:03 PM)lamjak Kirjutas: Huvitav, kas traktoritel peaks ka maanteel sõidu ära keelama? Kah aeglased, laiad takkapihta.
Lumesahad on ka jumala mõttetud uimerdised. Peaks ka ära keelama.
kas traktoriga tohib lubadetta kulgeda???jah on aeglased kuid juhtidel läbitud koolitus,mopedistid paraku ei tea eeskirjadest midagi valdavas enamuses,täispeaga võetakse load ja siis rallid süüdimatult mopeedipunniga edasi?ajuvaba, linnades las olla,aga rooli pääsuks peab ikkagi miskine koolitus ja eksam enne sooritada,aga maanteel mitte mingil juhul.
Vasta
#9
Korduvalt on need mopeedautod keeranud peateele ette sellisena, et mina pean hoo kiirelt alla võtma.
Vasta
#10
Mina keelaks ära koheselt inimese viibimise ükskõik kus kohas parasjagu viibiks. Kaoksid kõik probleemid. Loomad saaksid vabalt liikuda ja oma elu elada. Big Grin 
Tegelikult võivad kõik liikuda aga päris hullukesi teepeale ekslema ei sooviks.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11
(01-11-2018, 14:22 PM)viplala Kirjutas: Statistiliselt võttes, juhtub autoga kordi rohkem õnnetusi, ka laipadega, olenemata sellest, et need kiiremini liiguvad, kindlustused ülevaatused tehtud, 100x turvalisemad ja juhtidel on liikluseeskirjad selged. Siit lähtuvalt võiks hoopis autod ära keelata ja inimesed sundkorras mopeedidega liiklema panna.
 Rohelised võtaks kohe vedu, kui selgitada neile et sellise 45 km/h liikuva kökatsiga saaks loomi palju vähem hukka. Põtra vist ei saagi sellise auto hakatisega "maha võtta". Esiteks on kiirus liiga väike ja lisaks jõuab seda veelgi rohkem maha pidurdada+mass on ka nagu on.  Väiksemad elukad aga jookseks vist lihtsalt eest ära Big Grin
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12
(01-11-2018, 14:56 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Põtra vist ei saagi sellise auto hakatisega "maha võtta"

Põder jalutab sul lihtsalt salongist läbi.... Big Grin
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#13
(01-11-2018, 14:22 PM)viplala Kirjutas: Statistiliselt võttes, juhtub autoga kordi rohkem õnnetusi, ka laipadega, olenemata sellest, et need kiiremini liiguvad, kindlustused ülevaatused tehtud, 100x turvalisemad ja juhtidel on liikluseeskirjad selged. Siit lähtuvalt võiks hoopis autod ära keelata ja inimesed sundkorras mopeedidega liiklema panna.

Statistikat tehakse üldiselt natuke muul alusel, kui lihtsalt kuivalt arve kokku liites. Kui palju on liikluses osalevaid sõiduautosid ja kui palju mopeedautosid. Sealt too välja suhtarv, ehk siis näiteks 1000-de auto kohta juhtuvate õnnetuste hulk ja 1000 mopeedauto kohta (loomulikult nende süül) juhtunud õnnetuste hulk.
Vasta
#14
Soovitaksin enne kommenteerimist lugeda seda artiklit soomlaste kogemuste ja plaanide kohta :
https://www.ohtuleht.ee/904431/oht-liikl...ahti-saada
Vasta
#15
No vot mina olen siis ka tulevane süüdistatav. Sest plaanin omal pojale vist isegi antud liikuri soetada.
Peab neil olema liikluskindlustus nagu tavaliselgi autol. Ehk kui midagi juhtub nende süül ei pea autojuht paanitsema.

Mopeedijuhi koolitus
[Pilt: 575x1.gif]                           Kellel on vaja läbida mopeedi juhilubade koolitus ja kui vanalt saab koolitusel osaleda?
Koolitus on vaja läbida,
  • kui Teie vanus on 14 – 15 aastat,
  • kui Teie vanus on 16 aastat ja enam ning Te ei oma kõrgema ( A1,A2, A, B, C või D) kategooria juhtimisõigust.
Viimas punkti juures on tegemist ka ühe erandiga - kui Teie vanus oli 1. juuli 2011.a. 18 või enam, ei pea te mopeediga sõitmiseks juhiluba omama. See ei tähenda seda, et Teid koolitusele ei võeta ja soovi korral juhiluba ei väljastata.
Koolitusele saab registreerida 14 aasta vanuselt. 14-18 aastasel osalejal peab olema koolituslepingul vanema või eestkostja nõusolekut kinnitav allkiri.

Ja peale kooli on ARK eksam. Ehk noored kes nendega sõidavad ikka üht teist peaks teadma liikluseeskirjadest.
Ja eks see ole ka koduse teema käsitluse tulemus lõpuks. Loomulikult ei läheks ta sellega maanteele. Küll aga külavahel hea liigelda. Mina arvan,et see on tegelikult suht hea ja legaalne algõpe tulevikuks. Mis otsast need värsked vahtralehed kes elus esimest korda roolis istuvad paremad on?
Kuigi samas igati pooldan nende punnide liiklemise piiramist maanteel. Ajab ennastki vahest närvi kui silamd punnis mööda tee telgjoont sõidetakse maanteel. Aga vahest neist möödudes ei olegi roolis mitte nooruk vaid täisealine kodanik.

PS! Soomlased kiikavad Rootslaste poole kellel on juba pikkade traditsioonidega A-traktor noortele. Mis on siis rohkem või vähem ümberehitatud ning piiratud kiirusega liikur. Aga ka Rootslastel on mopeedautod täitsa liikvel.
Vasta
#16
[Pilt: 575x1.gif]                            Mis otsast need värsked vahtralehed kes elus esimest korda roolis istuvad paremad on?



no neil on autokool seljataga ja ka eksamid tegtud ja oskavad teavad midagigi kuigin jah autojuhi koolitus täiesti mäda ja lonkab kahte jalga korraga.
Vasta
#17
Sama suur probleem kui roolijoodikud ja kiiruse ületajad? Mulle tuleb vist üleüldse üks kord meelde kui ajakirjanduses on mopeedautoga seotud õnnetusest juttu olnud, rääkimata surmajuhtumite põhjustamisest?
Vasta
#18
Mina ei keelustaks. Aga piiraks nende liikumist põhiteedel ja paneks politsei prioiteetide hulka paremale hoidmise nõudest kinnipidamise jälgimise.

Ilmselt saab ka meil juba paari aasta pärast säärane värdjas olema. Lihtne kalkulatsioon - maal on sittade ilmade korral mopeedauto tunduvalt asjalikum, kui kaherattaline lendav taburet. Katus peakohal, tuba soe, natuke turvalisem ka. Ning õpetab juhti gabariitidega paremini arvestama. 

Noor soffer aga üle viiekümne kuubi juhtida ei tohi.

Loomulikult kihvatab ka mul, kui ma pean mõne kaksirsatsa joonel tuiava tegelinski taga möödasõiduvõimalust passima, aga teistest küljest ei ole 40 kulgev liikuv šikaan ju eriline takistus. Ning õnneks need väga ootamatult ette ka ei keera, kuna nad lihtsalt liiguvad nii aeglaseltWink
Vasta
#19
Mopeedautod muide ei ole 50 kuupi. Ikka palju rohkem kuupe. Kiirus lihtsalt kuni 45 km/h.

Jagu ülevalpool mainitud, siis noor sõitja peab eksami siiski tegema mingis vormis. Küll ei pea seda tegema hetkel näiteks pensionär, kel arsti silmanägemise tõttu juhiluba enam ei anna.

Huvitav, et tõesti ei meenu ajakirjandusest, et mõni rekka oleks mopeed autost paberilehe teinud. Kui ikka maanteel ette keerab, on ohtlik olukord kerge tulema.

Õnneks nad on suht kallid ja mina isiklikult siin Tartus väga palju neid just ei kohta.
Vasta
#20
keilas ja saue kandis liigub neid ja sauel tuleb ta pärnu mnt-lt ja keerab üles ringteele saku poole ja kolonn sõidab 70-ga ja järsku kargab punn ette ja kiirus 45km/h.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne