Mida arvata mopeedautodest.- kas keelustada.
#21

(01-11-2018, 12:27 PM)E303 Kirjutas:  Viimasel ajal on meedias olnud suur kisa mopeedautode ümber kuna need on kujunemas eesti liikluses peaaegu sama suureks probleemiks nagu roolijoodikud või kiiruse ületajad.

Mingit kisa ei ole, see algas soomlastest, kus nad osavate mehaanikutena (nagu need sommid on) on nad kõik 90km/h sõitma pannud ja kihutavad ringi.
Meil venib sellega tõesti vaid mõni noor, kel muud võimalust pole või siis ajutiselt keegi, kel juhiluba "hoiule" võetud.

Ma olen linnas paar korda sellist näinud, mul küll mingit probleemi ei tekkinud. 
Numbri järgi saab aru, et mopeed, muud midagi.

Täielik pseudoprobleem.
Ja soomlastel on ju lahendus olemas, tahavad ka noori pärisautode rooli lubada; meil sellise seadusega läheks miinimum 50a aega...

.
Vasta
#22

Õnnetused, kus üks osapool oli mopeedauto:
Nr1...Tänavu juuni alguses sõitis mopeedauto kahe reisijaga Saaremaal kraavi, mehed viidi haiglasse.
Nr2...Tänavu aasta alguses põrkasid Tallinnas kokku kiirabiauto ja mopeedauto, osapooled ei jõudnud süüdlase osas kokkuleppele. Mopeedauto juht viidi kontrolliks haiglasse.
Nr3...Mullu põrkasid Saaremaal kokku mopeedauto ja jalgrattur. Mopeedauto juht ei andnud peateele sõites jalgratturile teed. Jalgrattur sai kergelt vigastada.
Nr4...Mullu sõitis mopeedauto Lasnamäel teelt välja, seda juhtinud mees kohendas kõrvalistmel olnud kotti, tähelepanu hajus ning seepärast juhtus ka õnnetus.
Nr5...Mullu jäi Pärnus mopeedautot juhtinud mees kõrvalistujaga rääkima ning tähelepanematusest sõitis otsa pargitud autole, mopeedauto paiskus külili ja kõrvalistuja sai kergelt viga.
Nr6...2015. aastal sõitis mopeedauto teelt välja Järvamaal, kaasreisija sai kergelt viga.
Nr7...2015. aastal sõitis mopeedauto Tartumaal teelt välja vastu puud. Juht sai viga ja viidi haiglasse.
Nr8...2015. aastal juhtus mopeedautoga liiklusõnnetus Raplamaal, mopeedauto juht alustas vasakpööret ning talle sõitis otsa möödasõidul olnud sõiduauto. Mopeedauto juht viidi haiglasse.”



Enam pseudom üks probleem olla ei saagi kui seda on mopeedauto liikluses. 8 vääratust kolme aasta jooksul...

Enamus reguleerimise vajadus tuleb inimestel lihtlabasest kadedusest, mis ei lase isegi rahulikult öösel magada. Keegi sõidab kuskil ilma lubadeta, mingid poisikesed, mingid joodikud, liiklusoskamatud nartsud ja mina pean lubasid omama ning ülevaatusel käima. Et saada kadedusele õigustus teiste silmis, siis hakatakse jahuma turvalisuse ja muudel ''oi mu hing valutab noorte elude pärast'' teemadel. Südamevalu kaob hetkel, kui taoline mopsik kusagil teel silmapiirile satub ja asendub jälle kord selle kraapiva kadedusega. Silmad valguvad verd täis ja tahaks raisa teelt välja rammida, purustada, enda kuninglikku teeõigust ja liiklusõiglust taastada. Ai raisk kus alles kraabib see kadedus sees. Kraabib kohe nii väga, et hädasti oleks vaja teiste ellu oma nina hakata toppima, reguleerima ja keelama. No ei saa ju teisiti elada. Tahaks aga ei saa, hirmsasti kraabib...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#23

Millest koosneb koolitus?
Koolitus koosneb 13 tunnist teooriast ning 8 tunnist sõidupraktikast, kusjuures koolitusele tulijal peaks olema selge mitmerattalise mopeediga ta sõitma soovib hakata. Kaherattalise mopeedi korral toimub õppesõit autokoolis ja eksam Maanteeametis kaherattalisel mopeedil. Kui on soov sõita kolme- või neljarattalise mopeediga siis õppesõit ja eksam Maanteeametis neljarattalise mopeediga. Sõidupraktikal läbitavad harjutused on erinevad ning ka juhiloale tuleb peale märge, millise mopeediga sõita võib.
Lubatud kaherattaline mopeed - märge 79.01.
Kolme- või neljarattaline mopeed - märge 79.02.
Kui AM - kategooria omandatakse esmaõppena, siis tuleb läbida ka mootorsõidukijuhi 16 tunnine esmaabikoolitus.
Tutvu meie õppekavaga.
Kuidas koolitus toimub ja millised on teemad?

Teoreetiline õpe toimub meie e-õppekeskkonnas ja selle läbimiseks on vajalik interneti kasutamise võimalus. Meie e-õppe koolitus on täpselt samasugune nagu klassiõppe tund, erinevus ainult selles, et ei ole vahetut kontakti õpetajaga. Eeliseks on see, et tundi saab läbida mitu korda, on tagasi kerimise võimalus ning saab tegelda õppimisega täpselt Teile sobival ajal. Kursuse teoreetiline osa koosneb 13-st loengust ja kontrolltestidest iga loengu järel ning lõppeb eksamiga koolitaja juures.
 Kes väljastab juhiloa?
Koolituse läbinu ja nii teooria-, kui sõidueksami sooritanu saab meilt tunnistuse. Väljastatav tunnistus ei anna õigust mopeedi juhtida, kuid on juhiloa taotlemisel Maanteeameti liiklusregistris tõendiks koolituse läbimise kohta. Juhiloa väljastab Maanteeamet pärast eksamite sooritamist.

Copy siis koolitaja lehelt.

Jah ei ole sama palju kui päris autojuhtimisel. Aga võin kinnitada,et poisi kõrvalt neid teste lugedes hakkas kohati päris häbi tegelt Toungue

Aga maanteel piiraks küll neid või tõesti teeks kohustuslikuks liikuda paremal teeservas.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#24

ei ole neist mingit erilist probleemi ega takistust.
ja kui keegi ikka tõsimeeli keelamise teemat edasi ajab, siis piisab korra vihjata, et mõni pede või muu võrdsem sõidab ka sellisega ja kohemaid lõppeb keelamise jutt ära.
Vasta
#25

Sellisega oleks päris mõnus poes käia
[Pilt: 132ebf81aa251cee2d1385031ef45d4d.jpg]

Ja liikluse rahustamise seisukohalt peaks sama tõhus olema, kui künnised ja ringristmikud.
Viimastest sõidab sellisega läbi jalga gaasipedaalilt tõstmata Big Grin
Vasta
#26

Keelaks kohe kõik ära, isegi jalakäimise. Erandi võiks teha meditsiini alal töötajatele, et nagu kiirabi või nii saaks olema, esimesele pasun ja viimasele latern küünla ja sinise klaasiga.

Teemasse ka: tunnen isiklikult kahte sellise asjandusega liiklejat. Üks sõidab igapäevaselt tööle ja koju umbes 2,5+2,5 km. Teine käib poes, mis asub 700 meetri kaugusel, korra nädalas teeb ehk pikema otsa. Ühte neist olen korra sõitmas näinud, kahjuks jalgu ei jäänud.

Vähem õelutsemist võiks olla, siis sujub ehk suguelu ka paremini Big Grin

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#27

Keelustajad nutku patja.
Vasta
#28

Ilma igasuguse juhiloata täieõiguslikult liikluses osaleda lubamine on ikka paras müstika küll. Märke jms nagu tundma ei pea? Võib keerata "telliskivi" alt sisse vabandusega, et ei tea ja ei peagi teadma mida see märk tähendab? Rolleyes
Vasta
#29

(01-11-2018, 23:30 PM)veix__ Kirjutas:  Ilma igasuguse juhiloata täieõiguslikult liikluses osaleda lubamine on ikka paras müstika küll. Märke jms nagu tundma ei pea? Võib keerata "telliskivi" alt sisse vabandusega, et ei tea ja ei peagi teadma mida see märk tähendab? Rolleyes
Lõppeks peavad ka jalakäijad liikluseeskirju tundma aga neid ei kontrolli samuti keegi. Sad

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#30

Jalakäijaga võrreldes on ikka tohutu vahe kui palju teadma peaks.
Vasta
#31

Cool
Sellised kastid tuleb keelustada , kes tahab sõitku nendega kusagil heinamaal.
Vasta
#32

(02-11-2018, 01:44 AM)ugandiklubi Kirjutas:  Cool
Sellised kastid tuleb keelustada , kes tahab sõitku nendega kusagil heinamaal.

täis keeld on jama,aga linnas ja maal külateedel sõitku,aga sõitmiseks peab juhtimisõigus ikkagi olema.nähes sellist punni teel siis tuleb nr vaadata kui rohelist värvi siis teada mis.smart on ka tilluke ja äkki isegi väiksem .
Vasta
#33

(01-11-2018, 17:20 PM)v6sa Kirjutas:  Mina ei keelustaks. Aga piiraks nende liikumist põhiteedel ja paneks politsei prioiteetide hulka paremale hoidmise nõudest kinnipidamise jälgimise.
+1
Alati on mingi selzkond, kellele jäävad ette kõik teised liiklejad. Ei päästa ka 130-ga sõitmine, ikka oled kellegi arvates jalus ja siunab. Kui võrriliste ringi liikumist veits piirata a la suured maanteed ja muuta kohustuslikuks selja taha kogunenud kolonni mööda laskmine, siis oleks OK. Eks ta olegi minu teada loodud eeskätt maal põldude ja metsade vahel elavatele noortele inemistele koolis ja vanuritele poes käimiseks. 
Mind isiklikult need võrrilised seganud ei ole. Eks Pärnus ole neid vähe ka. Väga pikalt nad liikluses niikuinii ei osale kuna lagunevad lihtsalt laiali.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#34

Ma väga hästi ei saa aru, millest selline mopeedautode maassetampimine? Neid ei ole ju tohutult palju ega tule ka -- suurem osa meist saab aru, kui nõmeda liiklusvahendiga tegu on Wink.
Seda, et mõni neist telgjoont mööda sõidaks, minu silm näinud ei ole ... maanteel näen neid alati nii teepeenra lähedal kulgemas kui saab. Pealegi ei ole tegu heedrit vedava kombainiga, mis enda järele kolonni tekitaks. Kui nii väikesest alla 50 km/h liikuvast asjast nagu mopeedauto mööda ei saa, siis tuleks möödasõitu õppima hakata.
Liiklusreeglite mittetundmise kohta öeldi siin juba varem, et ega jalgratturid ja jalakäijad targemad pole. Mopeedauto juhid nähtavasti vähemalt ei arva, et neil oleks õigus kõnniteel sõita ja jalakäijaid kahte lehte ajada.
Mida mina tahaksin, oleks punane reflekskolmnurk iga sihukese selja peal, nagu osadel ongi. See kõrvaldaks pimedas mopeedautole +45 km/h selgalendamise ohu.
Vasta
#35

Sõidan mina Haabersti ringilt ja suunaga Suurupisse. Õhtusel tipp-tunnil. Mopeedautodega koolilapsed sõidavad ka koju. Ma seda teed sõidan küll väga harva, aga siiski   .... tahaks rutem kauba maha ja koju saada. No ja möödasõidu võimalustega on seal nii nagu on. Ma tõesti ei leia, et sellise kilukarbiga peaks intensiivses liikluses kiiremate autode vahel oma eluga mängima.
Vasta
#36

(02-11-2018, 12:51 PM)olevtoom Kirjutas:  Kui nii väikesest alla 50 km/h liikuvast asjast nagu mopeedauto mööda ei saa, siis tuleks möödasõitu õppima hakata.

Sõiduautoga saab neist jah suht kiiresti ja lihtsalt mööda. Aga näiteks raskeveokiga pole see sugugi nii lihtne.

Endal on mitmeid väga ehmatavaid kogemusi olnud just Soomes, kus teed on teatavasti kitsad ja käänulised. Päris mitu korda on sellised aparaadid ootamatult selg ees vastu tulnud. Täislastis rekkaga sellisest punnist mööda pressida pole just väga lust ja lillepidu, eriti kui sirged on lühikesed ja lisaks on teedel ka arvestatavad tõusud-langused.


Ma olen üldiselt ka seda meelt, et maanteedele neid lubada ei tohiks, linnades ja külateedel las põristavad.
Vasta
#37

Mu kodutänavas ühel tegelasel on selline. Juba kildi kauguselt on kuulda kui tegelane tuleb. Heli on valjem kui AMG mersul.
Peale koolipoiste põristavad nendega ka džentelmenid kellel load ajutiselt ära on käntseldatud. Õnneks on nad kallid osta, eks see ongi parim piirang.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#38

Üldse ei saa aru, et mopeedautod endast probleemi kujutaks. Neid on vähe, aeglased ja sõiduomadused on kehvad. Samahästi võiks hakata jalgratturite ja mopeedide vastu ka sõdima et võtavad tee peal ruumi.
Vasta
#39

Mida varem ja rutem nad liikluset kaovad seda parem .
Vasta
#40

Ma olen paar korda küll tabanud ennast tõdemas et tagurpidi vastu tulnud auto polegi golf, corsa või lupo või mis iganes, vaid hoopis mopeed...
 Suurel maanteel kulgedes sa vaikimisi justkui eeldad et tagantvaates pea golfisuurune auto liigub a la 90 km/h. Sa ei pruugi midagi seadusvälist tehagi, telefoni näppida vms., fokuseeritud tähelepanu korraks hajub eesolevalt objektilt ja siis avastadki et telgjoonel kulgev "mopedist" nõuab hädapidurdust Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne