Sai alustatud ise tehtud põka taastamist.
Tausta infoks - "ise" ehk siis onu kunagi nooruspäevil ehitas moškvitsi mootoriga põkatsi. Peal kaks gaz 53 kasti järjest ja vedavaks sillaks gaz51 tagasild kettülekandega. Esimesest kastis küljepeal väljavõte hüdropumbale (millel muhv tema sõnul sai valatud ise mootori kolvidest). Kahe kasti vahel oli rihmaseib kus sees saksa niidumasinalt pärit leevendi. Seibilt oli kunagi ülekanne rihmadega ees oleva kaaruti käitamiseks. Esisild peaks olema kombineeritud T20 ja saksa E niiduki osadest - pole selles osas väga kindel. Projekt sai ette võetud kuna hakkas kahju, et sisuliselt sendimentaalse väärtusega isend juba üle 10 aasta puuriida kõrval mädanes.
Kuna mootor oli juba kinni roostetanud ja oli plaanis "upgrade" diisli peale käis läbi mitmeid mõtteid. Alguses oli plaan panna peale 1.8 TDI mootor aga tekkis rida küsimusi kuidas mootor ja käigukast omavahel kokku sobitada. Ise sidurikoja leiutamine ka kõige kergem ei tundunud. Läbi juhuse sattusin peale transiti mootorile ja kuna see enamvähem koos käigukastiga tundus peale sobivat saigi selle kasuks otsustatud.
Raamile jäi järgnevalt kooslusest alles ainult viimane gaz53 kast ( mootor-sidurikoda-gaz53 kast - gaz53 kast + käsipidur ). Eemaldatud sai ka käsipidur ja sai ümber tehtud viimase kasti otsas olev võll hammasrattale, et uus mootor tuleks võimalikult taha. Lisaks rihmaseib + leevendi sai modifitseeritud samal põhjusel. Rihmaseibi jätsin alles esiteks, et leevendi osa oleks natukene stabiilsem ja et oleks võimalus sinna midagi hiljemalt juurde leiutada
Transiti 2.5 TDI (4ba) istus peale ilusti peale väikest karteripõhja modifitseerimist
Fordi mootor oli seisnud ca 4a aga käima igatahes läks:
https://youtu.be/ny1NQHE3oRk
Hetkel pooleli uue jahutusradika külge leiutamine ja rooli süsteemi planeerimine, mis nõuaks peaaegu eraldi teemat, kuna vana lahendusena T20 roolikarp ei mahu enam kuidagi mootori kõrvale nii, et rool enamvähem sirgu peale jääks - lisaks on väike kartus, et kuna uus mootor pole just kõige kergem võib vana lahendus raskeks jääda.
Uue lahendusena hetkel on idee panna peale auto roolivõimu pump mis hakkaks nii dosaatorpumpa rooli jaoks kui ka tagumist tõstelatti liigutama - aga ma pole veel veendunud kas auto roolivõimu pump suudab viimase ära toita. See osa just ajendaski konkreetset teemat tegema, et targemate isetegijate käest nõu küsida.
Tausta infoks - "ise" ehk siis onu kunagi nooruspäevil ehitas moškvitsi mootoriga põkatsi. Peal kaks gaz 53 kasti järjest ja vedavaks sillaks gaz51 tagasild kettülekandega. Esimesest kastis küljepeal väljavõte hüdropumbale (millel muhv tema sõnul sai valatud ise mootori kolvidest). Kahe kasti vahel oli rihmaseib kus sees saksa niidumasinalt pärit leevendi. Seibilt oli kunagi ülekanne rihmadega ees oleva kaaruti käitamiseks. Esisild peaks olema kombineeritud T20 ja saksa E niiduki osadest - pole selles osas väga kindel. Projekt sai ette võetud kuna hakkas kahju, et sisuliselt sendimentaalse väärtusega isend juba üle 10 aasta puuriida kõrval mädanes.
Kuna mootor oli juba kinni roostetanud ja oli plaanis "upgrade" diisli peale käis läbi mitmeid mõtteid. Alguses oli plaan panna peale 1.8 TDI mootor aga tekkis rida küsimusi kuidas mootor ja käigukast omavahel kokku sobitada. Ise sidurikoja leiutamine ka kõige kergem ei tundunud. Läbi juhuse sattusin peale transiti mootorile ja kuna see enamvähem koos käigukastiga tundus peale sobivat saigi selle kasuks otsustatud.
Raamile jäi järgnevalt kooslusest alles ainult viimane gaz53 kast ( mootor-sidurikoda-gaz53 kast - gaz53 kast + käsipidur ). Eemaldatud sai ka käsipidur ja sai ümber tehtud viimase kasti otsas olev võll hammasrattale, et uus mootor tuleks võimalikult taha. Lisaks rihmaseib + leevendi sai modifitseeritud samal põhjusel. Rihmaseibi jätsin alles esiteks, et leevendi osa oleks natukene stabiilsem ja et oleks võimalus sinna midagi hiljemalt juurde leiutada
Transiti 2.5 TDI (4ba) istus peale ilusti peale väikest karteripõhja modifitseerimist
Fordi mootor oli seisnud ca 4a aga käima igatahes läks:
https://youtu.be/ny1NQHE3oRk
Hetkel pooleli uue jahutusradika külge leiutamine ja rooli süsteemi planeerimine, mis nõuaks peaaegu eraldi teemat, kuna vana lahendusena T20 roolikarp ei mahu enam kuidagi mootori kõrvale nii, et rool enamvähem sirgu peale jääks - lisaks on väike kartus, et kuna uus mootor pole just kõige kergem võib vana lahendus raskeks jääda.
Uue lahendusena hetkel on idee panna peale auto roolivõimu pump mis hakkaks nii dosaatorpumpa rooli jaoks kui ka tagumist tõstelatti liigutama - aga ma pole veel veendunud kas auto roolivõimu pump suudab viimase ära toita. See osa just ajendaski konkreetset teemat tegema, et targemate isetegijate käest nõu küsida.