Pobeda 1953
#1

Vahest juhtub igasuguseid asju. Ja tavaliselt juhtub siis, kui sa selleks kõige vähem valmis oled. Nii ka minuga. Paar kuud tagasi ostsin Pobeda. Lihtsalt ostsin ja kõik. Läksin tegelikult tuttavale Minit vaatama, samas garaazis oli ka pobi, läks jutuks,ning nii ta ostetud saigi. Omanikku tundsin juba varem, teadsin, et tal erinevat huvitavat tehnikat garaazides.

[Pilt: 0111885907ce15a.jpg]


[Pilt: 0111885877724e6.jpg]


[Pilt: 0111885859d82b7.jpg]


  Paar nädalat tagasi tõin ta siis koju


[Pilt: 0111885923f9bb8.jpg]


[Pilt: 01118859331b46e.jpg]


[Pilt: 01118859172ea46.jpg]


  Tegu siis taastatud autoga. Auto osteti 1987 Oulu Auto muuseumist, kus ta oli paarkümmend aastat seisnud. Nagu autoga kaasatulnud suures fotodega taastamispäevikus kirjas, oli tegu väga hea ja kena autoga. Spidomeetrinäit ostes oli 36900 km. Kohe peale ostu lammutati auto alg-osadeks, tehti kõik vajalik ja taastati. Taastamisest on ka palju pilte. Vana peremees oli soomes tuntud autode taastaja, neil oli oma töökoda ja pidevalt tööl 5-6 meest. Esimesele näitusele peale taastamist viidi auto 1989 juunis. Alates sellest ajast kuni aastani 2010 ongi see olnud nii öelda näituse ja kokkutulekute auto. Esinenud ka paaris mängufilmis. Peale vana peremehe surma jäi auto lihtsalt garaazi seisma, nagu ka kõik teised seal garaazis olevad autod. Iga aasta tehti vaid väike tiir. Hetkel spidomeetri näit 40195 km.
  Tasapisi lähevad kõik seal garaazis seisvad autod müüki, sest praeguse omaniku pojad pole autodest (vanadest ) huvitatud.
  Mis sellest autost edasi saab? Ma tõesti ei tea. Ma pole tegelikult kunagi olnud pobi fänn. Jah, lapsena sai temaga sõidetud, paaril papsi sõbral oli pobi. Aga mingit erilist emotsionaalset sidet selle autoga pole. Hetkel igatahes ta seisab garaazis ja ootab kevadet. 
    Auto on arvel vanasõidukina ( museoauto ) . Teadsin, et neil on kindlustus odav, aga kui odav on odav? Jah, see on tõesti odav! Aasta kindlustusmakse 29.- raha. Võrdluseks oma mersu eest maksan kindlustust ca 400.-aastas.
  PS! Loomulikult saan ma aru, et taastamisel ja taastamisel on vahe. Ei üritagi pressida autot paljude teiste foorumlaste tehnikaga ühte ritta!
Vasta
#2

Palju õnne kena auto puhul. Mina hoiaks ja kasutaks seda autot nii nagu ta praegu on.
Vasta
#3

Vanad autod on kenad, kui nad mind naerma ei aja. See ei ajanud. Toob küll naeratuse näole, meenutamaks kaugeid aegu, aga rõvedusi, nagu valuveljed, siin pole. On küll mulle nähtav massilüliti, aga see ju peab olema ja sõites välja ei paista...
Aga sellest ei tahtnud ma rääkida. Silma hakkasid hoopis treila tagatuled, mida herr Võsa hiljuti just otsis. Need paistavad olema sellised pisikesed (või on käru liiga suur). Küsi nüüd uuesti.
Vasta
#4

(06-12-2018, 15:35 PM)motamees Kirjutas:  Vanad autod on kenad, kui nad mind naerma ei aja. See ei ajanud. Toob küll naeratuse näole, meenutamaks kaugeid aegu, aga rõvedusi, nagu valuveljed, siin pole. On küll mulle nähtav massilüliti, aga see ju peab olema ja sõites välja ei paista...
Aga sellest ei tahtnud ma rääkida. Silma hakkasid hoopis treila tagatuled, mida herr Võsa hiljuti just otsis. Need paistavad olema sellised pisikesed (või on käru liiga suur). Küsi nüüd uuesti.

  See mu kamraadi käru. Tuled sai vahetatud paar-kolm aastat tagasi. Vist oli Motoneti kaup. Võin vajadusel küsida.
Vasta
#5

Väga kena pobi. Ma oma aruga konserveeriks masina ära. Selles mõttes et käiks põhja jne õliga üle. Salongi hooldaks ka vastavate keemiatega ära et midagi pragunema ei hakkaks vms. Suvel hea rannas käia sellega. Aga kui endal head kohta hoidmiseks pole siis paneks turgu. Muidu on nagu veskikivi kaelas, mis magada ei lase. Igakord kui märkad uut roostetäppi siis on mitu päeva kurb olla. Ise olen praktiliselt kasutamata 01 ja vana S klassi mersu samal põhjusel edasi müünud. Olid pigem murekoormaks kui rõõmuks. Too aeg polnud kuskil heades tingimustes hoida....
Aga igaljuhul hea ost!
Vasta
#6

Seda restaureerida oleks overkill. Sõida ja naudi. Kui huvi, küsi meie musta numbri ekspertidel (näiteks ksf Indrek Sirk) nõu ja juhatust.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Aasta kindlustus odav .mul museo jawa 360 aasta kindlustus 20€.
Aga aastas võid sellega sõita ainult 30 kalendri päeva.
Keegi arvet ei pea kui palju sõidad,aga kui ,,naabrimees,, peab arvet ja kaebab kui sõidad rohkem .siis tuleb pahandus.
Vasta
#8

(06-12-2018, 16:40 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Aasta kindlustus odav .mul museo jawa 360 aasta kindlustus 20€.
Aga aastas võid sellega sõita ainult 30 kalendri päeva.
Keegi arvet ei pea kui palju sõidad,aga kui ,,naabrimees,, peab arvet ja kaebab kui sõidad rohkem .siis tuleb pahandus.

Kas Soomes tõesti keegi arvet ei pea, s.t. mingeid sõidule eelnevaid protseduure tegema ei pea? Ei tundu väga soomlaslik seda lihtsalt naabrimehe valvata jätta. Kuigi kituda neile meeldib.

Austraalias näiteks on "klubiregistris" hobiautodel mingi kohustuslik sõiduleht, mille peab täitma enne sõidu alustamist. Kui vastavat kirjet avatud pole, siis nuheldakse ja päris karmilt.
Vasta
#9
Car 

Väga kena auto millega vahest sõita ja teistele näidata.
Aga kui need ülejäenud isendid mis sinna garaazi maha jäid, on müügis võiks ka siinsele rahvale pakkuda ja tore oleks kui selliseid isendeid rohkem meie teedel sõidaks.
Vasta
#10

(06-12-2018, 20:02 PM)zazik Kirjutas:  
(06-12-2018, 16:40 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Aasta kindlustus odav .mul museo jawa 360 aasta kindlustus 20€.
Aga aastas võid sellega sõita ainult 30 kalendri päeva.
Keegi arvet ei pea kui palju sõidad,aga kui ,,naabrimees,, peab arvet ja kaebab kui sõidad rohkem .siis tuleb pahandus.

Kas Soomes tõesti keegi arvet ei pea, s.t. mingeid sõidule eelnevaid protseduure tegema ei pea? Ei tundu väga soomlaslik seda lihtsalt naabrimehe valvata jätta. Kuigi kituda neile meeldib.

Austraalias näiteks on "klubiregistris" hobiautodel mingi kohustuslik sõiduleht, mille peab täitma enne sõidu alustamist. Kui vastavat kirjet avatud pole, siis nuheldakse ja päris karmilt.
Aga nii see on.
Ei ole mingit sõidualustamis lehte.
Usun et see ülesmärkimise teema võetakse ka millalgi kasutusse.
Vasta
#11

(06-12-2018, 16:16 PM)Aspelund Kirjutas:  Seda restaureerida oleks overkill. Sõida ja naudi. Kui huvi, küsi meie musta numbri ekspertidel (näiteks ksf Indrek Sirk) nõu ja juhatust.

A.

  Ei ole plaanis midagi restaureerida. Jääb selliseks nagu on.
Vasta
#12

(06-12-2018, 20:57 PM)Qunts Kirjutas:  Väga kena auto millega vahest sõita ja teistele näidata.
Aga kui need ülejäenud isendid mis sinna garaazi maha jäid, on müügis võiks ka siinsele rahvale pakkuda ja tore oleks kui selliseid isendeid rohkem meie teedel sõidaks.

Annan kindlasti teada, kui midagi müüki tuleb. Muu tehnika hulgas on ka olemas vana invaliidi auto SMZ, mis viimase peal korras. Aga see vist läheb ära.


Pobist ka. Kui taha saab esi-istet lükata? Mul jääb rooli alumise serva ja istme seljatoe vahele 37 cm.  Peab vist dieeti pidama hakkama.

Olen paarile tuttavale siinseid teemasid tõlkinud. Nende jaoks on mõistmattu see põhjalikkus, mida teeb näiteks lugupeetud Formika. Kohalike jaoks tähendab auto taastamine midagi muud. Püüan küll selgitada, aga täielikult nad seda ei mõista Smile

Täielik ulme on muidugi ka lgp Taaviw126 autoehitus. Kahtlustan, et ega nad 100 prossa ei usu, et vajalike varuosade jaoks on vaja metalliotsijat ja metsa.
Need vaid paar näidet. Igatahes paljude projektide edenemisele elatakse kaasa
Vasta
#13

(07-12-2018, 21:42 PM)porikas68 Kirjutas:  Annan kindlasti teada, kui midagi müüki tuleb. Muu tehnika hulgas on ka olemas vana invaliidi auto SMZ, mis viimase peal korras. Aga see vist läheb ära.


Pobist ka. Kui taha saab esi-istet lükata? Mul jääb rooli alumise serva ja istme seljatoe vahele 37 cm.  Peab vist dieeti pidama hakkama.

Olen paarile tuttavale siinseid teemasid tõlkinud. Nende jaoks on mõistmattu see põhjalikkus, mida teeb näiteks lugupeetud Formika. Kohalike jaoks tähendab auto taastamine midagi muud. Püüan küll selgitada, aga täielikult nad seda ei mõista Smile

Täielik ulme on muidugi ka lgp Taaviw126 autoehitus. Kahtlustan, et ega nad 100 prossa ei usu, et vajalike varuosade jaoks on vaja metalliotsijat ja metsa.
Need vaid paar näidet. Igatahes paljude projektide edenemisele elatakse kaasa
 Eks need Sommid vist Pobedadest suurt midagi ei tea. Meil see auto vist musta numbrit ei saaks. Kuna minu 53 a. Pobeda oli kohe komisjonis, siis nende väheste piltide järgi võin mõningad mööda panemised kohe üles lugeda.
 1. Süütepool valest ajastust.
 2. Kellad armatuuris III seeria omad, peavad olema punased.
 3. Salongi materjal on vale.
 4. Masslüliti on liiast.
 5. Õhupuhasti on mingi muu auto oma.
Kindlasti leitakse veel hunnik möödapanemisi, aga ega see jutt pole norimiseks, lihtsalt teadmiseks ja vaevalt ksf. Porikas hakkab neid puudusi likvideerima, sest auto on sellisena ka väga kobe. Lihtsalt sõida ja naudi 65 a. tagust autojuhi elu. 53-ndal aastal oi kui vähesed said selle õnne osaliseks siin Maarjamaal.
Vasta
#14

Tegelikult ega Pobi soomes väga võõras auto ei ole. Neid toodi siia natuke üle 8000 auto, enamik sõitsid taksot. Müüs ja hooldas neid muidugi Konela oy. Hinnati teda eelkõige hea läbitavuse poolest. Samuti ka salongisoojendus põhivarustuses. Hind uuena 1955a. 825000 marka. 
  Kindlasti on palju asju, mis peaks olema teisiti, kui on sellel autol. Aga muutma midagi ei hakka. Seda enam, et pole täitsa kindel, kas auto jääb endale või ei. Aga kui jääb alles, siis kevadel kavatsen küll temast mõnu tunda!
Vasta
#15

Väga ilus auto!
Piltide järgi ainus murekoht tundub olevat salongiplastid, need vist hakkavad õitsema minema (raadio ümbriplastik ja rool)?
Kas oled uurinud, et protsessi saaks kuidagi pidurdada või peatada ka? Nt. puhastada ja kaitsta/lakkida või kui juba minek on siis pole enam midagi teha?
Endal analoogne probleem venelaste "karboliit"-plastdetailidega, õnneks annab nüüd ka tänapäevaseid uusi tellida väga mõistliku hinnaga (GAZ-M20), aga ei teeks ka paha kui veel viisaka originaaldetaili hävingu pidama saaks.

Lisaks huvipärast selline küsimus, et mis on masina kerenumber ja kas asub uksepostil või kapoti all? Selle järgi saaks määrata, et kas auto enne või pärast 1953 aasta sügist tehtud (Link).

Igaljuhul edu masinaga!
Vasta
#16

(09-12-2018, 12:24 PM)porikas68 Kirjutas:  [quote pid='464884' dateline='1544261866']
 Eks need Sommid vist Pobedadest suurt midagi ei tea. 

  Tegelikult ega Pobi soomes väga võõras auto ei ole. Neid toodi siia natuke üle 8000 auto, enamik sõitsid taksot. Müüs ja hooldas neid muidugi Konela oy. Hinnati teda eelkõige hea läbitavuse poolest. 
[/quote]

Pobi ja teised vene autod olid Soomes mingitel aastatel vist ainsad autod mida sai ilma ostuloata osta. Sommid maksid oma sõjavõlga NSVL-ile. Kogu valuuta kaubandus oli range kontrolli all ja mingi muu päritolu auto ostuks pidid põhjendatud taotluse kuhugi esitama. Kas nüüd just kõik, aga enamus nendest Pobidest olid taksod.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#17

Head uut aastat kõigile!


   Nüüd üks segane jutt, loodan, et saate aru. Kui auto sai ostetud,ei olnud tal akut peal. Panin oma aku peale ja kõik toimis. Tuled, kojamehed, kõik korras. Vaid kell ei tööta. Nüüd sain auto manuaali ja lugesin, et kuni aastani 1960 oli aku peal vastupidi, +massi. Ma polnud kuulnudki. Loll on loll olla! Otsisin netist infot, ongi nii. Samas klemmid on nii, et sobib -massi. Ei tea nüüd, kas on ringi tehtud. Helistasin endisele omanikule, temast abi pole. Taastas tema isa ja töömehed. Isa ja elektrik surnud. Samas, kui tema autot viimased paar aastat tuulutanud on, on aku õiget pidi peal olnud. Tõsi, sõit kestnud vaid mõned kilomeetrid. Panin siis aku teistpidi peale, +massi. Kõik toimib. Tuled, kojamehed, kõik korras. Vaid kell endiselt ei tööta. Vene foorumist leidsin selle:

ЭЛЕКТРОСИСТЕМА

Если аккумулятор включить "наоборот" (минус на корпус), то погорят и сплавятся контакты реле обратного тока. Если есть сомнения, как включать аккумулятор, нужно на всякий случай намагнитить генератор надлежащим образом - до 1960 года машины выпускались с "+" на корпусе, с 1960 - на корпусе "-".

Намагнитить штатный победовский генератор постоянного тока на нужную полярность можно прямо на автомобиле: для этого следует перед запуском двигателя на 2-3 секунды отдельным проводником соединить клеммы "Б" и "Ш" реле-регулятора. При этом все провода должны быть присоединены к соответствующим клеммам.


Usun, et saan tekstist aru. Aga ei saa aru, kust tuleb teadmine, kumb siis lõppude lõpuks massi läheb. Saab ehk keegi aidata?

Veel küsimus. Kus tal asub aknapesu paak?

Ja vastuseks küsimusele: kere nr on 115546 ja asub kapoti all
Vasta
#18

Alalisvoolu generaatorile on ükskama, kumma polaarsusega elektrit toota. Kui ühendad teise aku pooluse massi, tuleb enne käivitamist regulaatori "Б" и "Ш" klemmid omavahel kokku ühendada paariks sekundiks ja generaator valmistab edasiselt selle polaarsusega voolu. Kui traadijuppi ei leia ja kruvikeerajaga ei julge, võib ka regulaatori kaane maha võtta ja tagasivoolurelee näpuga kokku vajutada paariks sekundiks. Mina vajutan tavalist teist korda ka nii - igaks juhuks. Lampidele, lülititele, süütesüsteemile ja muudele tolleaegsetele elektrividinatele on kama, kumbapidi aku massis on. Küll on aga polaarsustundlik autoraadio. Pildil paistval "Pobedal" ei paista seda olevat. Taksomeeter? See on ehk mehhaaniline?
Kell. Täiesti tavaline tikk-takk mehhaaniline kell. Aga pole üleskeeratav. Energiat annab küll vedru, aga seda vinnastab elektromagnet. Umbes nii, et elektromagnet vinnastab, kell käib on tuhatkond tikk-takki ära, elektromagnetile antakse sellest teada, kui vedru piisavalt nõrgaks jääb ning see vinnastab plaksuga antud vedru uuesti. Tsüklid jätkuvad lõpmatuseni. Niikaua, kuni akus on jaksu. Või siis läheb kell lihtsalt rikki ja ei tiksu enam. Vinnastusvedru ei nõrgene sellega seoses ja uut vinnastust ei järgne. Kui kella tagumisel küljel olevale klemmile tuleb 12v. peale, tuleb üles otsida vanakooli kellasepp, kes tiksuvatest kelladest miskit jagab. Vinnastavale elektromagnetile on samuti ükskõik, kuipidi aku massis on.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#19

(05-01-2019, 22:39 PM)Wiki432 Kirjutas:  Alalisvoolu generaatorile on ükskama, kumma polaarsusega elektrit toota. Kui ühendad teise aku pooluse massi, tuleb enne käivitamist regulaatori "Б" и "Ш" klemmid omavahel kokku ühendada paariks sekundiks ja generaator valmistab edasiselt selle polaarsusega voolu. Kui traadijuppi ei leia ja kruvikeerajaga ei julge, võib ka regulaatori kaane maha võtta ja tagasivoolurelee näpuga kokku vajutada paariks sekundiks. Mina vajutan tavalist teist korda ka nii - igaks juhuks. Lampidele, lülititele, süütesüsteemile ja muudele tolleaegsetele elektrividinatele on kama, kumbapidi aku massis on. Küll on aga polaarsustundlik autoraadio. Pildil paistval "Pobedal" ei paista seda olevat. Taksomeeter? See on ehk mehhaaniline?
Kell. Täiesti tavaline tikk-takk mehhaaniline kell. Aga pole üleskeeratav. Energiat annab küll vedru, aga seda vinnastab elektromagnet. Umbes nii, et elektromagnet vinnastab, kell käib on tuhatkond tikk-takki ära, elektromagnetile antakse sellest teada, kui vedru piisavalt nõrgaks jääb ning see vinnastab plaksuga antud vedru uuesti. Tsüklid jätkuvad lõpmatuseni. Niikaua, kuni akus on jaksu. Või siis läheb kell lihtsalt rikki ja ei tiksu enam. Vinnastusvedru ei nõrgene sellega seoses ja uut vinnastust ei järgne. Kui kella tagumisel küljel olevale klemmile tuleb 12v. peale, tuleb üles otsida vanakooli kellasepp, kes tiksuvatest kelladest miskit jagab. Vinnastavale elektromagnetile on samuti ükskõik, kuipidi aku massis on.


   Suur aitähh! Homme katsetan!
Vasta
#20

(05-01-2019, 22:39 PM)Wiki432 Kirjutas:  Alalisvoolu generaatorile on ükskama, kumma polaarsusega elektrit toota. Kui ühendad teise aku pooluse massi, tuleb enne käivitamist regulaatori "Б" и "Ш" klemmid omavahel kokku ühendada paariks sekundiks ja generaator valmistab edasiselt selle polaarsusega voolu. Kui traadijuppi ei leia ja kruvikeerajaga ei julge, võib ka regulaatori kaane maha võtta ja tagasivoolurelee näpuga kokku vajutada paariks sekundiks. Mina vajutan tavalist teist korda ka nii - igaks juhuks. Lampidele, lülititele, süütesüsteemile ja muudele tolleaegsetele elektrividinatele on kama, kumbapidi aku massis on. Küll on aga polaarsustundlik autoraadio. Pildil paistval "Pobedal" ei paista seda olevat. Taksomeeter? See on ehk mehhaaniline?

Ma voolust ei jaga eriti midagi. Aga starter on seal ju alalisvoolumootoriga. Kas see mitte valetpidi tööle ei hakka, kui polaarsus on muutunud? Alalisvoolumootori pöörlemissuunda peaks vist saama muuta polaarsuse muutmisega?
[/quote]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne