Wiljandi Jalgrattatööstus Juhan Suits
#1

Kus Suitsu, seal Juhan Suitsu. Paljud foorumikasutajad kindlasti on lugenud ühte varasemat väidet foorumist, et Wiljandis olla olnud jalgrattatootja, kelle rattad kannavad ühte meest ja kahte karmoškat või oli see vastupidi. Kuna üks Wiljandis toodetud või vähemalt kokku pandud jalgratas on välja tulnud ja on tõenäoliselt ainueksemplar, siis oleks vaja kahte vabatahtliku karmoškat ja...noh saate isegi aru. Hüpotees vajab kontrollimist ja siis on selge kas legend käib just Juhan Suitsu jalgrataste kohta!

Igatahes, siiani teame Juhan Suitsu jalgratastest niipalju Rain Vaikla vahendusel:

Tsitaat:J. SUITS (1907-36)
Viljandi, Tartu 55 (25-27) - Tartu 4 (28) - Tallinna 5 (31) - Lossi 37 / Posti nurk (34-36)

Juhan Suits pidas Viljandis jalgrataste, laskeriistade, grammofonide, raadioaparaatide jne äri.
1925: "... oma töökojas valmistatud meeste- ja naisterahva jalgrattad ..."
1926: "Soovitan ... omas töökojas valmistatud meesterahva ja naisterahva jalgrattaid, mis oma väljanägemise ja kerge käigu poolest väljaspool võistlust. ... Emaileerin ja parandan igasug. jalgrattaid."
1927. aasta septembris peetud Viljandi näitusel eksponeeris J. Suits oma töökojas valmistatud jalgrattaid: "J. Suitsu poolt esitatud ratastekogu on tõestuseks, et meie teedele kõige kohasemaid jalgrattaid võib valmistada ikkagi ainult kodumaa tööstus. Muidugi on siin üksikud osad tellitud väljamaalt, kuid konstruktsioon on eriti meie halbadele teedele vastavalt tugev." (Sakala 18. september 1927)
1927: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, missugused valmistatud eriti meie teedele vastavalt. Oma pika raami (52 tolli), ilusa välimuse, kerge käigu ja suure vastupidavuse tõttu on nad jalgrattasõitjatele saanud eelistavamaks jalgrattaks. Senini on nad kroonitud näitustel igal väljapanekul suurte kuld- ja hõbeaurahadega. Annan nende kui ka "Göricke" jalgrataste pääle täieliku vastutuse vähemalt aasta kestel. ..."
1928: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, eriti meie teedele vastavad pika raami ja toreda väljanägemisega endine mudel "Leutner", kroonitud väljanäitustel suurte kuld- ja hõbeaurahadega. ..."
1934: "... valmistan oma töökojas jalgrattaid ..."

Lisaks on ka selline ajalehe kuulutus
[Pilt: attachment.php?aid=63286]

Kõik on kena aga me ei tea mittemidagi selle kohta, millised need rattad siis ikkagi olid. See teema peaks selle üliolulise lünga kõikide vanaratta huviliste haigetes peades ära täitma!

Ketiratas on 60 hambaga lumehelves. Sadul Lepper.  Raam on olnud musta värvi ja ilmselt helesinise ja valge triibutusega, kahjuks on raam kunagi üleni musta värviga üle tehtud. Nikeldatud porilaudadel on olnud lai helesinine triip ja porilauad on tüüpilise saksa profiiliga. Rattaid säilinud ei ole aga vaadates ülejäänud kooslust, siis ilmselt olid all Torpedod. Pöidadel võis olla helesinine triip aga võis ka mitte olla, Suits seda teab. Lenks on allapoole kõver, kas esipidur on küljes käinud või mitte, seda kahjuks ei tea. Olemas on ka pöörde või lenksupidur. Raaminumber asub sildi kohal raamikaelal ja on 278 J.S. Oletuslikult võib see ratas olla kokku pandud kuskil 1930nda aasta paiku aga vettpidavaid tõendeid muidugi ei ole. Ei ole ka infot kui palju Suits üldse rattaid tegi.

Ratas pärineb Pirita-Koselt ja kuni selle suveni oli ratta omanikuks keegi Suitsu kauge sugulane ja ratas oli kunagi selles konditsioonis seisma jäänud. Ratta leidis Elar Kosseson, kes tabas ära, et tegemist on päästmist vajava haruldusega ning tema kaudu jõudis see ratas minuni.

[Pilt: B_eGHGhagRyFQB_LumVdL9fYxsH29UTifPTmk4cn...09-h626-no]
[Pilt: QhwgarqDxAongkAIsTjzHyGBLZXLSS9k-AYb0QlQ...13-h626-no]
[Pilt: PyWUaXmK7RI-G8edkLFWN7iTk9xoHlu0QWNGhXqM...13-h626-no]
[Pilt: kjo9vfAHSRj6AbTaZWV6sU3vP0luKEH2JEF-WbNr...53-h626-no]
[Pilt: InBkKYmycpVFOBC6noBkF-ScUytJSNHazWSb-l40...53-h626-no]
Vasta
#2

(10-12-2018, 20:18 PM)s2si Kirjutas:  Kus Suitsu, seal Juhan Suitsu. Paljud foorumikasutajad kindlasti on lugenud ühte varasemat väidet foorumist, et Wiljandis olla olnud jalgrattatootja, kelle rattad kannavad ühte meest ja kahte karmoškat või oli see vastupidi. Kuna üks Wiljandis toodetud või vähemalt kokku pandud jalgratas on välja tulnud ja on tõenäoliselt ainueksemplar, siis oleks vaja kahte vabatahtliku karmoškat ja...noh saate isegi aru. Hüpotees vajab kontrollimist ja siis on selge kas legend käib just Juhan Suitsu jalgrataste kohta!

Igatahes, siiani teame Juhan Suitsu jalgratastest niipalju Rain Vaikla vahendusel:

Tsitaat:J. SUITS (1907-36)
Viljandi, Tartu 55 (25-27) - Tartu 4 (28) - Tallinna 5 (31) - Lossi 37 / Posti nurk (34-36)

Juhan Suits pidas Viljandis jalgrataste, laskeriistade, grammofonide, raadioaparaatide jne äri.
1925: "... oma töökojas valmistatud meeste- ja naisterahva jalgrattad ..."
1926: "Soovitan ... omas töökojas valmistatud meesterahva ja naisterahva jalgrattaid, mis oma väljanägemise ja kerge käigu poolest väljaspool võistlust. ... Emaileerin ja parandan igasug. jalgrattaid."
1927. aasta septembris peetud Viljandi näitusel eksponeeris J. Suits oma töökojas valmistatud jalgrattaid: "J. Suitsu poolt esitatud ratastekogu on tõestuseks, et meie teedele kõige kohasemaid jalgrattaid võib valmistada ikkagi ainult kodumaa tööstus. Muidugi on siin üksikud osad tellitud väljamaalt, kuid konstruktsioon on eriti meie halbadele teedele vastavalt tugev." (Sakala 18. september 1927)
1927: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, missugused valmistatud eriti meie teedele vastavalt. Oma pika raami (52 tolli), ilusa välimuse, kerge käigu ja suure vastupidavuse tõttu on nad jalgrattasõitjatele saanud eelistavamaks jalgrattaks. Senini on nad kroonitud näitustel igal väljapanekul suurte kuld- ja hõbeaurahadega. Annan nende kui ka "Göricke" jalgrataste pääle täieliku vastutuse vähemalt aasta kestel. ..."
1928: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, eriti meie teedele vastavad pika raami ja toreda väljanägemisega endine mudel "Leutner", kroonitud väljanäitustel suurte kuld- ja hõbeaurahadega. ..."
1934: "... valmistan oma töökojas jalgrattaid ..."

Lisaks on ka selline ajalehe kuulutus
[Pilt: attachment.php?aid=63286]

Kõik on kena aga me ei tea mittemidagi selle kohta, millised need rattad siis ikkagi olid. See teema peaks selle üliolulise lünga kõikide vanaratta huviliste haigetes peades ära täitma!

Ketiratas on 60 hambaga lumehelves. Sadul Lepper.  Raam on olnud musta värvi ja ilmselt helesinise ja valge triibutusega, kahjuks on raam kunagi üleni musta värviga üle tehtud. Nikeldatud porilaudadel on olnud lai helesinine triip ja porilauad on tüüpilise saksa profiiliga. Rattaid säilinud ei ole aga vaadates ülejäänud kooslust, siis ilmselt olid all Torpedod. Pöidadel võis olla helesinine triip aga võis ka mitte olla, Suits seda teab. Lenks on allapoole kõver, kas esipidur on küljes käinud või mitte, seda kahjuks ei tea. Olemas on ka pöörde või lenksupidur. Raaminumber asub sildi kohal raamikaelal ja on 278 J.S. Oletuslikult võib see ratas olla kokku pandud kuskil 1930nda aasta paiku aga vettpidavaid tõendeid muidugi ei ole. Ei ole ka infot kui palju Suits üldse rattaid tegi.

Ratas pärineb Pirita-Koselt ja kuni selle suveni oli ratta omanikuks keegi Suitsu kauge sugulane ja ratas oli kunagi selles konditsioonis seisma jäänud. Ratta leidis Elar Kosseson, kes tabas ära, et tegemist on päästmist vajava haruldusega ning tema kaudu jõudis see ratas minuni.

[Pilt: B_eGHGhagRyFQB_LumVdL9fYxsH29UTifPTmk4cn...09-h626-no]
[Pilt: QhwgarqDxAongkAIsTjzHyGBLZXLSS9k-AYb0QlQ...13-h626-no]
[Pilt: PyWUaXmK7RI-G8edkLFWN7iTk9xoHlu0QWNGhXqM...13-h626-no]
[Pilt: kjo9vfAHSRj6AbTaZWV6sU3vP0luKEH2JEF-WbNr...53-h626-no]
[Pilt: InBkKYmycpVFOBC6noBkF-ScUytJSNHazWSb-l40...53-h626-no]

Huvitav, et silt on täpselt muhvide järgi tehtud.
Vasta
#3

(16-12-2018, 20:09 PM)omenaossi Kirjutas:  
(10-12-2018, 20:18 PM)s2si Kirjutas:  Kus Suitsu, seal Juhan Suitsu. Paljud foorumikasutajad kindlasti on lugenud ühte varasemat väidet foorumist, et Wiljandis olla olnud jalgrattatootja, kelle rattad kannavad ühte meest ja kahte karmoškat või oli see vastupidi. Kuna üks Wiljandis toodetud või vähemalt kokku pandud jalgratas on välja tulnud ja on tõenäoliselt ainueksemplar, siis oleks vaja kahte vabatahtliku karmoškat ja...noh saate isegi aru. Hüpotees vajab kontrollimist ja siis on selge kas legend käib just Juhan Suitsu jalgrataste kohta!

Igatahes, siiani teame Juhan Suitsu jalgratastest niipalju Rain Vaikla vahendusel:

Tsitaat:J. SUITS (1907-36)
Viljandi, Tartu 55 (25-27) - Tartu 4 (28) - Tallinna 5 (31) - Lossi 37 / Posti nurk (34-36)

Juhan Suits pidas Viljandis jalgrataste, laskeriistade, grammofonide, raadioaparaatide jne äri.
1925: "... oma töökojas valmistatud meeste- ja naisterahva jalgrattad ..."
1926: "Soovitan ... omas töökojas valmistatud meesterahva ja naisterahva jalgrattaid, mis oma väljanägemise ja kerge käigu poolest väljaspool võistlust. ... Emaileerin ja parandan igasug. jalgrattaid."
1927. aasta septembris peetud Viljandi näitusel eksponeeris J. Suits oma töökojas valmistatud jalgrattaid: "J. Suitsu poolt esitatud ratastekogu on tõestuseks, et meie teedele kõige kohasemaid jalgrattaid võib valmistada ikkagi ainult kodumaa tööstus. Muidugi on siin üksikud osad tellitud väljamaalt, kuid konstruktsioon on eriti meie halbadele teedele vastavalt tugev." (Sakala 18. september 1927)
1927: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, missugused valmistatud eriti meie teedele vastavalt. Oma pika raami (52 tolli), ilusa välimuse, kerge käigu ja suure vastupidavuse tõttu on nad jalgrattasõitjatele saanud eelistavamaks jalgrattaks. Senini on nad kroonitud näitustel igal väljapanekul suurte kuld- ja hõbeaurahadega. Annan nende kui ka "Göricke" jalgrataste pääle täieliku vastutuse vähemalt aasta kestel. ..."
1928: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, eriti meie teedele vastavad pika raami ja toreda väljanägemisega endine mudel "Leutner", kroonitud väljanäitustel suurte kuld- ja hõbeaurahadega. ..."
1934: "... valmistan oma töökojas jalgrattaid ..."

Lisaks on ka selline ajalehe kuulutus
[Pilt: attachment.php?aid=63286]

Kõik on kena aga me ei tea mittemidagi selle kohta, millised need rattad siis ikkagi olid. See teema peaks selle üliolulise lünga kõikide vanaratta huviliste haigetes peades ära täitma!

Ketiratas on 60 hambaga lumehelves. Sadul Lepper.  Raam on olnud musta värvi ja ilmselt helesinise ja valge triibutusega, kahjuks on raam kunagi üleni musta värviga üle tehtud. Nikeldatud porilaudadel on olnud lai helesinine triip ja porilauad on tüüpilise saksa profiiliga. Rattaid säilinud ei ole aga vaadates ülejäänud kooslust, siis ilmselt olid all Torpedod. Pöidadel võis olla helesinine triip aga võis ka mitte olla, Suits seda teab. Lenks on allapoole kõver, kas esipidur on küljes käinud või mitte, seda kahjuks ei tea. Olemas on ka pöörde või lenksupidur. Raaminumber asub sildi kohal raamikaelal ja on 278 J.S. Oletuslikult võib see ratas olla kokku pandud kuskil 1930nda aasta paiku aga vettpidavaid tõendeid muidugi ei ole. Ei ole ka infot kui palju Suits üldse rattaid tegi.

Ratas pärineb Pirita-Koselt ja kuni selle suveni oli ratta omanikuks keegi Suitsu kauge sugulane ja ratas oli kunagi selles konditsioonis seisma jäänud. Ratta leidis Elar Kosseson, kes tabas ära, et tegemist on päästmist vajava haruldusega ning tema kaudu jõudis see ratas minuni.

[Pilt: B_eGHGhagRyFQB_LumVdL9fYxsH29UTifPTmk4cn...09-h626-no]
[Pilt: QhwgarqDxAongkAIsTjzHyGBLZXLSS9k-AYb0QlQ...13-h626-no]
[Pilt: PyWUaXmK7RI-G8edkLFWN7iTk9xoHlu0QWNGhXqM...13-h626-no]
[Pilt: kjo9vfAHSRj6AbTaZWV6sU3vP0luKEH2JEF-WbNr...53-h626-no]
[Pilt: InBkKYmycpVFOBC6noBkF-ScUytJSNHazWSb-l40...53-h626-no]

Huvitav, et silt on täpselt muhvide järgi tehtud.

Eht jah.
Vasta
#4

(16-12-2018, 20:52 PM)cesium Kirjutas:  
(16-12-2018, 20:09 PM)omenaossi Kirjutas:  
(10-12-2018, 20:18 PM)s2si Kirjutas:  Kus Suitsu, seal Juhan Suitsu. Paljud foorumikasutajad kindlasti on lugenud ühte varasemat väidet foorumist, et Wiljandis olla olnud jalgrattatootja, kelle rattad kannavad ühte meest ja kahte karmoškat või oli see vastupidi. Kuna üks Wiljandis toodetud või vähemalt kokku pandud jalgratas on välja tulnud ja on tõenäoliselt ainueksemplar, siis oleks vaja kahte vabatahtliku karmoškat ja...noh saate isegi aru. Hüpotees vajab kontrollimist ja siis on selge kas legend käib just Juhan Suitsu jalgrataste kohta!

Igatahes, siiani teame Juhan Suitsu jalgratastest niipalju Rain Vaikla vahendusel:

Tsitaat:J. SUITS (1907-36)
Viljandi, Tartu 55 (25-27) - Tartu 4 (28) - Tallinna 5 (31) - Lossi 37 / Posti nurk (34-36)

Juhan Suits pidas Viljandis jalgrataste, laskeriistade, grammofonide, raadioaparaatide jne äri.
1925: "... oma töökojas valmistatud meeste- ja naisterahva jalgrattad ..."
1926: "Soovitan ... omas töökojas valmistatud meesterahva ja naisterahva jalgrattaid, mis oma väljanägemise ja kerge käigu poolest väljaspool võistlust. ... Emaileerin ja parandan igasug. jalgrattaid."
1927. aasta septembris peetud Viljandi näitusel eksponeeris J. Suits oma töökojas valmistatud jalgrattaid: "J. Suitsu poolt esitatud ratastekogu on tõestuseks, et meie teedele kõige kohasemaid jalgrattaid võib valmistada ikkagi ainult kodumaa tööstus. Muidugi on siin üksikud osad tellitud väljamaalt, kuid konstruktsioon on eriti meie halbadele teedele vastavalt tugev." (Sakala 18. september 1927)
1927: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, missugused valmistatud eriti meie teedele vastavalt. Oma pika raami (52 tolli), ilusa välimuse, kerge käigu ja suure vastupidavuse tõttu on nad jalgrattasõitjatele saanud eelistavamaks jalgrattaks. Senini on nad kroonitud näitustel igal väljapanekul suurte kuld- ja hõbeaurahadega. Annan nende kui ka "Göricke" jalgrataste pääle täieliku vastutuse vähemalt aasta kestel. ..."
1928: "... Pääle selle laos oma töökojas valmistatud jalgrattad, eriti meie teedele vastavad pika raami ja toreda väljanägemisega endine mudel "Leutner", kroonitud väljanäitustel suurte kuld- ja hõbeaurahadega. ..."
1934: "... valmistan oma töökojas jalgrattaid ..."

Lisaks on ka selline ajalehe kuulutus
[Pilt: attachment.php?aid=63286]

Kõik on kena aga me ei tea mittemidagi selle kohta, millised need rattad siis ikkagi olid. See teema peaks selle üliolulise lünga kõikide vanaratta huviliste haigetes peades ära täitma!

Ketiratas on 60 hambaga lumehelves. Sadul Lepper.  Raam on olnud musta värvi ja ilmselt helesinise ja valge triibutusega, kahjuks on raam kunagi üleni musta värviga üle tehtud. Nikeldatud porilaudadel on olnud lai helesinine triip ja porilauad on tüüpilise saksa profiiliga. Rattaid säilinud ei ole aga vaadates ülejäänud kooslust, siis ilmselt olid all Torpedod. Pöidadel võis olla helesinine triip aga võis ka mitte olla, Suits seda teab. Lenks on allapoole kõver, kas esipidur on küljes käinud või mitte, seda kahjuks ei tea. Olemas on ka pöörde või lenksupidur. Raaminumber asub sildi kohal raamikaelal ja on 278 J.S. Oletuslikult võib see ratas olla kokku pandud kuskil 1930nda aasta paiku aga vettpidavaid tõendeid muidugi ei ole. Ei ole ka infot kui palju Suits üldse rattaid tegi.

Ratas pärineb Pirita-Koselt ja kuni selle suveni oli ratta omanikuks keegi Suitsu kauge sugulane ja ratas oli kunagi selles konditsioonis seisma jäänud. Ratta leidis Elar Kosseson, kes tabas ära, et tegemist on päästmist vajava haruldusega ning tema kaudu jõudis see ratas minuni.

[Pilt: B_eGHGhagRyFQB_LumVdL9fYxsH29UTifPTmk4cn...09-h626-no]
[Pilt: QhwgarqDxAongkAIsTjzHyGBLZXLSS9k-AYb0QlQ...13-h626-no]
[Pilt: PyWUaXmK7RI-G8edkLFWN7iTk9xoHlu0QWNGhXqM...13-h626-no]
[Pilt: kjo9vfAHSRj6AbTaZWV6sU3vP0luKEH2JEF-WbNr...53-h626-no]
[Pilt: InBkKYmycpVFOBC6noBkF-ScUytJSNHazWSb-l40...53-h626-no]

Huvitav, et silt on täpselt muhvide järgi tehtud.

Eht jah.

Tahan ka ühte pildijoru mitu korda vaadata!
Kes veel ei tea, siis lisaks vastamisele on ka uue postituse variant olemas!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Tsiteerima ei hakka. Aga suurepärane eksemplar! Hämmastav, et selliseid asju veel välja ilmub.
Vasta
#6

Jätkuu...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Juhan Suitsu perekonnast pärit pealesõjaaegne naisteratas Sarkana Zvaigzne. Raamile löödud nimi Irene Suits

[Pilt: ofVJZj3fvCfJJck_no230o7aAdGeX19zgIKVLTwm...24-h576-no]
[Pilt: lukAjPxH8S82pdA3gmTt-6E0t2xWkxwamvSV68CE...24-h576-no]
[Pilt: 9vNt6Toy6tC8ct2XRCqP8n18ISIZuGSLDeeVbxhm...24-h576-no]
Vasta
#8

   
Vasta
#9

   

Tundub et härra Suits tegi ka Leutneri koopiaid
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne