druzba mootor v6rr rigale
#41

axthebest Kirjutas:heh...ma ise ka panin druzba mootori mopi raamile...mopi rattad all..
jõudu on kyll jubedalt ja kiirendab väga hästi..aga kas keegi oskab õelda mi pull on? : võtan masina kuurist välja saan sõita ka mingi 10 minti ja siis kui korra seisma jätan siis läheb käima ka aga kui vedama hakkab siis sureb välja...mis jama võib olla? ......
kui mootor soe, siis ei tohi palju kaasi anda startides.. endal oli sama jama. õppisin ära, et sooja mootoriga annad vähehaaval kaasi ja siis läheb küll.
Vasta
#42

mul läheb just paremini käima kui mootor on soe aga nüüd on mingi gaasi jama et sureb välja kui gaasi anda.

Minu arust on Urali sae reduktor veits tugevam?Sest ühel moppedil (druzba mootoriga) oli Urali reduktor masin on sellega sõitnud niikaua kui selle on olnud druzba mootor(ehk siis 10-15 aastat)
Vasta
#43

70-80 sest kui deltale panna võtab 90
Vasta
#44

karburaator Kirjutas:70-80 sest kui deltale panna võtab 90
hmm? oli karpatõ mopeedi peal ja läks 70-80 km/h rattad on sama suured kui deltal.Asi pole raamis vaid reduktoris(kuigi kergem raam tuleb kasuks)
Vasta
#45

Tere, tahaks ise ka mingi mootorratta raamile druzba mootorit panna. Starteri jätaks samaks ja mootori juurde paneks võrri mootori külge käiva väikse hammaka või siis tiba suurema. Tahaks teada seda, et kui druzba mootor originaali jätta, siis kust saaks pidurdamiseks sidurdada.?

Fiat 127 0.9l
Vasta
#46

Äratan natukene vana teemat.

Endal oli talviseks koolis käimiseks maal (kodust koolui 4 km, bussijaam 3 kaugusel) ehitatud Druzba mootoriga kolmerattaline. Esialgu töötas asi säärekamootoriga - kuid see jäi lahjaks. Druzba mootori kubatuur peaks tegelikult tehaseandmete järgi olema 92 kuupsentimeetrit. Seda on pea kaks korda enam kui säärekal, hobuseid on 4 ringi. Surveaste on aga liialt madal - kuhugi 5 juurde küündib. Ja tänu sellele, et silindripea on silindriga ühes tükis, ei saa astet ka tõsta.

Raam sai alguse võrri esikahvlist ja esiosast, mis oli aiakäru kaherattalise raamiga ühendatud. Taga vedas üks ratas, kuid sellest hoolimata oli sellega sõita järjekordne hea elamus. Võrri esikahvel oli lühendatud ja masinal olid all Delta rattad. Toimisid kõigi kolme ratta pidurid, gaas käis kangiga. Sadul oli Riga-12 pealt pärit. Tagatelgedeks võrri esiteljed, mille os raami küljes. Tol ajal kaalusin 70 kg ringi ja nii sai sellega terve talv koolis käidud. Kevadel kui lumi kadunud, läks Druss kuuri alla ja välja sai aetud säärekas - timmitud mootor, lähi- ja kaugtuled, spetsiaalne iseehitatud summuti, suunatuled jms võrridele mitteomapärane värk.

Druzma mootoril sai reduktori otsast eemaldatud saeketi hammasratas ja asemele keevitatud tavaline punnvõrri hammakas - palju tal ikka vaja on.

Samuti on Druzba mootorit rakendatud kardi peal, kus ta töötas sugulasel terve suve. Vot, kus meil on leiutajad. Kuid hiljem, kui ma auto ehitasin, kadus kõigil huvi "võrride" vastu ja nii nad sinnapaika jäidki. Kui kellelgi miskit aparaati vaja ehitada Druzba mootori baasil, siis olen alati nõus aitama. Enda druzbadest olen vabanenud. Võrri ja Druzba ühispidamisel on mitmeid eeliseid - mõned simmerlingid on vahetatavad, omaahel saab vahetada väntvõllilaagreid, võrri ketihammakas druzbale jne. Samas... Kui tahtmist on, aretab Druzbale kahekäigulise karpa. Selel projekti tulemus ei ole aga teada, kuna külgepanemisest see mul kaugemale ei jõudnud. Sai auto ostetud.
Vasta
#47

rallitaja Kirjutas:Äratan natukene vana teemat.

Endal oli talviseks koolis käimiseks maal (kodust koolui 4 km, bussijaam 3 kaugusel) ehitatud Druzba mootoriga kolmerattaline. Esialgu töötas asi säärekamootoriga - kuid see jäi lahjaks. Druzba mootori kubatuur peaks tegelikult tehaseandmete järgi olema 92 kuupsentimeetrit. Seda on pea kaks korda enam kui säärekal, hobuseid on 4 ringi. Surveaste on aga liialt madal - kuhugi 5 juurde küündib. Ja tänu sellele, et silindripea on silindriga ühes tükis, ei saa astet ka tõsta.
Surveastet saab Druzba mootoril tõsta küll.Selleks tuleb kolbi servast maha
treida ja silindrit allapoole lasta.Silindril saab 2 mm maha võtta ja karterist
veel 1,5 mm.Samuti sai aknad õieti ära tehtud.See mootor läks ühele esi-
mestest välismaa rollerile peale ja 120 km/h polnud probleem.Kui tahta,
et asi korralikult toimiks,siis originaal karburaator ja õhupuhasti tuleb
vahetada mingi toimiva komplekti vastu ja teha normaalne summuti,
peaks vähemalt kolmandiku jõudu juurde saama.Samuti saab kütusekulu
2-3 liitri peale.
Vasta
#48

Mõni resonaatorsumps ei teeks Druzbale vast halba.

Selle silindri/kolvi kergendamise peale ma ei tulnudki. Samas, tookord ei olnud mul treipinki kah.
Vasta
#49

rallitaja Kirjutas:Äratan natukene vana teemat.

. Kevadel kui lumi kadunud, läks Druss kuuri alla ja välja sai aetud säärekas - timmitud mootor, lähi- ja kaugtuled, spetsiaalne iseehitatud summuti, suunatuled jms võrridele mitteomapärane värk.
.

OT: aga eelmine kolmapäev käisin Kurtnas moto muuseumis ja nägin sarnast äratehtud võrri millest sa ennem rääkisid. Kas see oli sinu võrr? Kui oli siis oli see küll kõva relvWink
Vasta
#50

Mis mõõdud sellel normaalsel sumpsil olema peaks? Ja kuidas seda teha?
Vasta
#51

moskvits Kirjutas:
rallitaja Kirjutas:Äratan natukene vana teemat.

. Kevadel kui lumi kadunud, läks Druss kuuri alla ja välja sai aetud säärekas - timmitud mootor, lähi- ja kaugtuled, spetsiaalne iseehitatud summuti, suunatuled jms võrridele mitteomapärane värk.
.

OT: aga eelmine kolmapäev käisin Kurtnas moto muuseumis ja nägin sarnast äratehtud võrri millest sa ennem rääkisid. Kas see oli sinu võrr? Kui oli siis oli see küll kõva relvWink

Kahjuks on minu võrrist alles vaid raam. Mootor sai hea raha eest maha äritudWink

Igaljuhul on plaanis raam isa juurest Põltsamaale tuua, korralik värvimistöö ära teha (teen samaks erkroheliseks nagu ta mul praegu on, aga pihustiga) ja siis tahan sellele mootori peale sebida. Kuna võrri mootor endal hästi käpas, siis tuunin ka selle ära ja see jääb Planeta kõrval siis niiöelda Pühapäevasõidukiks. Tuled on olemas kõik, ees olid vana Jawa 350-360 suunatuled ja taga... ei mäletagi enam. Igaljuhul üks hää pill ta oli ja tuli kasutaja vootele võidusõiduvõrri juttu lugedes tahtmine ka oma võrr uuele elule asutada. Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne