JCB ekskavaator
#1

Mure selline , et mitte määrimisest on tõenäoliselt masti sees  puks natuke ring keeranud ja määrde nipli auk on ära keeranud. Mõte on uus auk läbi nipli ava puurida aga material on väga kõva.Millega saaks puuritud?
Vasta
#2

Kui päris metallipuuri kõvasulamotsaga ei viitsi otsida, siis võtad kõige tavalisema betoonipuuri suvalisest ehituspoest, käiad otsa võimalikult metallipuuri sarnaseks ja teed selle ühe augu kindlasti ära. Käiamisega ei tohi üle pingutada, plaat on üsna õhuke.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Nipli ava on mõned millid, ehituspoe kivipuuri parajaks teritamisega jäädki jebima. Üldiselt tehti puksid vanasti pronksist, et võlli ära ei sööks ja võll oli kõvemast materjalist aga oletame et on teisiti. Parim lahendus oleks kõvema metalli puurimiseks koobaltiga puur, sellega saab kenasti puurida. Suvaline näide netist ...https://www.tooriistamaailm.ee/metallipu...2-mm-10-tk

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#4

Ekskavaatoritel ongi teraspuksid sest pronksi tambiks nii suure koormusega vahelt välja ära.
Materjal aga originaalpuksidel on sama kõva kui laagri võru ja seal selle koobaltpuuriga eriti midagi ei tee.
Kivipuuriga aga küll kui see õieti teritatud on.
Käsitsi puurides on just küsimus puuri tipu võimalikult väikseks saamine sest vaevalt seal käsitsi puurides õnnestub mingit erilist survet avaldada puurile.
Teatavasti ju puuri tipp ei lõika metalli sest seal on esiteks joonkiirus null ja teiseks algab sealt teine lõikeserv mis vastassuunas pöörleb ning seega toimub seal metalli deformeerimine väljapoole, kus teda saab lõigata.
Tulles aga tagasi probleemi juurde, siis kui mul oleks selline probleem siis esiteks peaks kindlaks tegema kas sealt puksist ongi ainult üks auk läbi puuritud või on lisaks ka ringsoon treitud ja sealt mitu auku puuritud.
Kui ongi ainult üks ava siis eeldades et puks on silmas kõvasti kinni ja pole veel suure lõtkuga ma puuriks selle määrdeava sõrmele sest seda saab erinevalt kopa mastist kaasa võtta ja tööpinkidega töödelda.
Tüüpiline ekskavaatori puks näeb aga välja selline:
[Pilt: pl17963629-excavator_pin_bushing_customi..._steel.jpg]
Vasta
#5

(16-08-2019, 23:09 PM)Laurimetall Kirjutas:  Mure selline , et mitte määrimisest on tõenäoliselt masti sees  puks natuke ring keeranud ja määrde nipli auk on ära keeranud. Mõte on uus auk läbi nipli ava puurida aga material on väga kõva.Millega saaks puuritud?

Küsi kaubandusest vasakpoolse lõikamisega puur. Kui võimalik, siis käia nippel pealt lapikuks, ja kärn ette. Õli pole soovitav, kui kuumaks läheb, siis on ka ise lahti tulnud.


Vasta
#6

Inimene räägib puksi määrdeavast, mitte nipli lahti saamisest...
Teraspuks peaks pesas nii kõvasti sees olema, et ringi seda küll ei tohiks tõmmata.
 Omal sai ka kunagi vanal minikopal seda puksi- ja tapimajandust remonditud. Minu omal polnud vahet, mis asendis see puks seal sees oli- nipli kohale oli soon treitud puksile (nagu eelpool piltidel näha) ja teisel juhul läks määre läbi võlli. Kõvad on nad mõlemad- nii karastatud terasest puks kui karastatud lihvvõll. Võllil oli pealmine kiht nii millimeeter- poolteist ikka väga köva, selle lasin Dremeli väikse käiaga enne määrdeava puurimist maha. Mina üritaks ka üliteravaks käiatud (teemant) kivipuuriga.
Vasta
#7

(17-08-2019, 08:38 AM)2715 Kirjutas:  ...
Tüüpiline ekskavaatori puks näeb aga välja selline...

Sellel poleks ju ringi tõmbamisel uut auku vajagi.
Vasta
#8

Kas ei või olla et määrdekanal on lihtsalt kuivanud määret ja roostepuru täis ja määre ei pääse läbi? Kas tapp on välja võetud?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#9

Ring soont ei tundu olema kuigi võiks. Nipli avast paistab sile pind. Varuosa näitab nagu oleks üks auk . Material on nii kõva ,et koobalt puur ei tee jäljegi peale ja kohe nüri. Kärn läks esimese löögiga nüriks. Pmst sain keraamilise plaadi puuriga natuke puuritud enne kui puruks lendas.  Tegin natuke tööd ja tundub, et puks sees ringi ei käi kuna natuke puuritud ava on samas kohas. Pakun,et kogu jama on alganud mitte määrimisest ja keeras puksi ringi.  Kivipuuriga peaks proovima.
Vasta
#10

Mitte ei usu, et puksi sees ringi keeranud on, ja kui isegi on siis pidi ikka pikalt ilma määrdeta töötama.
Pigem on valesti sisse pressitud, mida jällegi ei usu. 
Mis arvate, et tehases pressitakse need puksid ideaalselt aukudega kohakuti? Kui treitud või puuritud augud kuhu puks läheb siis kipub ära keerama igaljuhul ja mina arvan, et need augud ikka puuritakse puksidesse pärast seda kui puks on pesasse pressitud.
Seda mina ei usu, et Koobalt puuriga ei saa puurida, tegin tööjuures täna katse panin puurpinki 6206 laagri ja seadistasin puurpinki ja pöörded panin 240 pöördele minutis, võtsin uue 4mm puuri ning lisasin natuke õli ja tugeva survega vajutades läks välimisest saalest suht lihtsalt läbi ja siis jooksis kuuli ja separaatori vahele kinni ja pooleks ta oli.
Ei hakkanud rohkem puure lõhkuma aga eksperiment õnnestus ja on võimalik puurid kui õiged perimeetrid valida.
Vasta
#11

(17-08-2019, 22:01 PM)Qunts Kirjutas:  tegin tööjuures täna katse panin puurpinki 6206 laagri ja seadistasin puurpinki 



Aga kui ta on juba niipalju retsi sanud, et puks on ringi tõmmanud siis kas poleks mõistlik puksi välja vahetada?
Vasta
#12

(17-08-2019, 22:01 PM)Qunts Kirjutas:  Seda mina ei usu, et Koobalt puuriga ei saa puurida, tegin tööjuures täna katse panin puurpinki 6206 laagri ja seadistasin puurpinki ja pöörded panin 240 pöördele minutis, võtsin uue 4mm puuri ning lisasin natuke õli ja tugeva survega vajutades läks välimisest saalest suht lihtsalt läbi ja siis jooksis kuuli ja separaatori vahele kinni ja pooleks ta oli.

Ma tegin täna täpselt sama katse 5mm puuriga ja laagri sisemise pinnaga ja tulemus oli suur null. Ma kipun arvama, et koobalt puuridel on erinevus ja minu oma oli lihtsalt s itt, sest mina ei suutnud enda omaga sisemisele võrule suurt midagi teha. Kahjuks polnud rohkem puure, seega jäi katse poolikuks aga ma olen üsna kindel, et korraliku koobaltiga peaks saama taolist materjali puurida. 

Kui ma oma jumzile ketilülisid tegin, siis olin sama probleemi ees, tavalised puurid keeldusid puurimast. Koobalt võttis ilusasti aga kahjuks oli puur liiga pisike. Siis sai ka kivipuurist ümber teritatud vastava suurusega puur ja pingis tekkisid ka õige läbimõõduga augud, kuid need tekkisid nii, et koobaltiga oli auk enne ette puuritud ja kivipuuriga sai hambad ristis jõudu rakendatud. Hakata taolise asjandusega laagri kõvadusega metalli puurima, käsitsi trelliga, täiesti nullist ... kahtlen natuke. Aga proovima muidugi peab, kahtlused on ennegi petnud Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

(18-08-2019, 03:18 AM)viplala Kirjutas:  Ma tegin täna täpselt sama katse 5mm puuriga ja laagri sisemise pinnaga ja tulemus oli suur null. Ma kipun arvama, et koobalt puuridel on erinevus ja minu oma oli lihtsalt s itt, sest mina ei suutnud enda omaga sisemisele võrule suurt midagi teha. Kahjuks polnud rohkem puure, seega jäi katse poolikuks aga ma olen üsna kindel, et korraliku koobaltiga peaks saama taolist materjali puurida. 

Kui ma oma jumzile ketilülisid tegin, siis olin sama probleemi ees, tavalised puurid keeldusid puurimast. Koobalt võttis ilusasti aga kahjuks oli puur liiga pisike. Siis sai ka kivipuurist ümber teritatud vastava suurusega puur ja pingis tekkisid ka õige läbimõõduga augud, kuid need tekkisid nii, et koobaltiga oli auk enne ette puuritud ja kivipuuriga sai hambad ristis jõudu rakendatud. Hakata taolise asjandusega laagri kõvadusega metalli puurima, käsitsi trelliga, täiesti nullist ... kahtlen natuke. Aga proovima muidugi peab, kahtlused on ennegi petnud Big Grin
Laagril ja laagril on ka kõvaduse vahe ja päris suur.
Vene laagrid olid läbikarastusega ja selle puurimine ei pruugi eelkirjeldatud vahendiga õnnestuda.
Samas mõni tootja karastab ainult pinnakihi või rikastatakse pinnakihti süsinikuga ja ülejäänu on pehme.
Olles neid pukse nii mõnegi vahetanud siis ma saan inimesest aru kui ta ei taha seda välja võtta sest need lähevad päris ägeda istuga pesasse ja väljasaamiseks on rant kuhu löömine on võimalik 6mm ning reeglina kui pesa korras ei tule need puksid välja ilma gaasiga pooleks lõikamata, mis on ka seotud riskiga pesa kahjustada hooletul tegutsemisel.
Nii ehk naa peaks sõrme välja võtma ja vaatama kus see auk asub ja proovima välja koputada ning kui ei õnnestu siis edasi mõtlema.
Enne aga võiks ikkagi kindlaks teha kas ringsoon kindlasti puudub tehes kõvemast plekist nagu näiteks auto kojamehe tugevdusribast L tähe kujulise asja ja püüdma seda suruda puksi ja pesa vahele läbi määrdenipli ava.
Otsa peaks muidugi enne teravaks tegema.
Vasta
#14

(18-08-2019, 03:18 AM)viplala Kirjutas:  
(17-08-2019, 22:01 PM)Qunts Kirjutas:  Seda mina ei usu, et Koobalt puuriga ei saa puurida, tegin tööjuures täna katse panin puurpinki 6206 laagri ja seadistasin puurpinki ja pöörded panin 240 pöördele minutis, võtsin uue 4mm puuri ning lisasin natuke õli ja tugeva survega vajutades läks välimisest saalest suht lihtsalt läbi ja siis jooksis kuuli ja separaatori vahele kinni ja pooleks ta oli.

Ma tegin täna täpselt sama katse 5mm puuriga ja laagri sisemise pinnaga ja tulemus oli suur null. Ma kipun arvama, et koobalt puuridel on erinevus ja minu oma oli lihtsalt s itt, sest mina ei suutnud enda omaga sisemisele võrule suurt midagi teha. Kahjuks polnud rohkem puure, seega jäi katse poolikuks aga ma olen üsna kindel, et korraliku koobaltiga peaks saama taolist materjali puurida. 

Kui ma oma jumzile ketilülisid tegin, siis olin sama probleemi ees, tavalised puurid keeldusid puurimast. Koobalt võttis ilusasti aga kahjuks oli puur liiga pisike. Siis sai ka kivipuurist ümber teritatud vastava suurusega puur ja pingis tekkisid ka õige läbimõõduga augud, kuid need tekkisid nii, et koobaltiga oli auk enne ette puuritud ja kivipuuriga sai hambad ristis jõudu rakendatud. Hakata taolise asjandusega laagri kõvadusega metalli puurima, käsitsi trelliga, täiesti nullist ... kahtlen natuke. Aga proovima muidugi peab, kahtlused on ennegi petnud Big Grin
 koobaltiga oli auk enne ette puuritud ja kivipuuriga sai hambad ristis jõudu rakendatud.
   Kui hambad ristis,järelikult tuleb puuri teritust õppida.
Vasta
#15

(18-08-2019, 11:30 AM)_rein_ Kirjutas:   koobaltiga oli auk enne ette puuritud ja kivipuuriga sai hambad ristis jõudu rakendatud.
   Kui hambad ristis,järelikult tuleb puuri teritust õppida.

Aga ole hea mees ja õpeta, kuidas 14mm kivipuuri teritada nii, et see karastatud terasest, ilma jõudu rakendamata nagu võist läbi läheb. Vähemalt mulle oleks sellist infot kindlasti vaja, ma usun, et ka paljudele teistele siin.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

(18-08-2019, 18:26 PM)viplala Kirjutas:  
(18-08-2019, 11:30 AM)_rein_ Kirjutas:   koobaltiga oli auk enne ette puuritud ja kivipuuriga sai hambad ristis jõudu rakendatud.
   Kui hambad ristis,järelikult tuleb puuri teritust õppida.

Aga ole hea mees ja õpeta, kuidas 14mm kivipuuri teritada nii, et see karastatud terasest, ilma jõudu rakendamata nagu võist läbi läheb. Vähemalt mulle oleks sellist infot kindlasti vaja, ma usun, et ka paljudele teistele siin.

Kindlasti ei ole jõudu rohkem vaja rakendada kui tava puurimisel.Terituse eelduseks on tavaline kõvasulamile sobiv käi+lõppviimistluseks teemant käi.Peale teritust peaks puuriots väljanägema üldjoontes nagu tavaline terase puur.Erilist tähelepanu tuleks plaadi külgedele,et ei tekiks nn kiilumist.
  Kel täpsem huvi tel.on profiiilis olemas.
Vasta
#17

Tavaline kivipuur reeglina ei paku võimalust klassikaliseks tavaterituseks vormistada, seega tuleb teha kompromisse. Kompromisslahendused jälle küsivad suuremat jõudu puurimiseks. Ilmaasjata kisute.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

Eks neid puuri teritamise nippe ole palju, kuid mõned üldreeglid on siiski samad.
Esiteks kui vaja kõva asja puurida siis puuritakse kohe sobiva läbimõõduga ava mitte ei puurita peenemaga ette.
Siis ei teki nii intensiivset vibreerimist ja teritus kestab kauem.
Kui on vaja puurida läbivat ava tuleks tipu nurk valida võimalikult väike sest siis on läbimineku maa väiksem ja puuri lõhkumise võimalus ka.
Lõikeplaadi tagaserva nurk peaks olema võimalikult väike, kuid mitte nii väike et ta puuri kandma jääb sest siis on lõikeserv tugevam ja vibratsioon ka väiksem.
Esiserv aga erinevalt paljude inimeste ettekujutusest võiks olla aga negatiivne kuskil 5 kraadi sest siis on võimalik puuri tipp teritada väiksemaks ja seega läheb puurimine kiiremini.
Puuri tipus aga teatavasti on joonkiirus null ja seal ei toimu lõikamist.
Külgtahud aga võiks olla pisut julgema nurgaga et puur auku kinni ei kiiluks ja kindlasti peab puuri külgpind ülevalt kitsenema et mitte augu seintega hõõrduda.
Erilist ettevaatust aga nõuab puurimine siis, kui detail on ebaühtlase kõvadusega ja näiteks seest pehme.
Siis on kaval pinnakihist läbi jõudes proovida jätkata tavalise puuriga sest negatiivse lõikeservaga puur ei lõika pehmet metalli vaid ainult muljub ja puruneb sest kiilub kinni.
Vasta
#19

Kodus teritatud kõvasulam kivipuuriga sain vajalikud avad läbi. Kõvasti pidi suruma. Määre hakkas sisse minema ja hetkel see liigend peaks valmis olema. Tänud nõu eest.
Vasta
#20

Mis JCB see on, kui saladus pole?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne