Stalini lemmik
#61

Alusta leebemaga e. äädikalahusega, mõjub katlakivile küll.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#62

Kunagi sai moskvich'i radikat õunamahlaga leotatud (oli auto küljes) ja see sõi kenasti mootori ja radika puhtaks.
Vasta
#63

Alles puhastasin traktori radikat äädikaga. 
Toppisin augud umbseks ja valasin poes müüdavat äädikat 3 liitrit sisse ja peale valasin natuke (1,5 liitrit) kuuma vett ja lasin seista temperatuuril 22 kraadi 2 päeva.
Peale seda avasin kõik augud ja lasin surveveega igast august seni kui tuli puhast vett.
Toppisin jälle kõik augud kinni ja seekord lisasin keedukannus soojendatud äädikat 4,5 liitrit ja panin korgi peale ja jälle seisis 2 päeva.
Võrreldes endise vee välja laskmisega, umbes 2 minutit ja siis hakkas tilkuma ja nüüd peale veega pesemist ja soodaga loputamist jooksis radikas tühjaks umbes 15-20 sekundiga.
Vist aitas.
Vasta
#64

Radika pesu autovaruosadega tegelevates poodides letikaup. Kanguse saad veega lahjendades parajaks teha.

Protsessi katalyytideks oleks temperatuur ja pidev vedeliku keerutamine. Trelli otsa käivad pumbad on letikaup ja leidlikud panevad veekeedu kannu ahelasse. Idanaabrid Youtubes lasevad salongiradikaid niiviisi puhtaks.

Torkimise korral ei oska öelda, kas mehaanilise vigastuse tekitamine oleks võimalik?

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#65

Odavam oleks viia Laki tänavale ja taastatakse see radiaator ära. Kallis on aga nt. V8 53 radiaatori taastamine maksis koos veevoolude asukohtade muutmisega 400. Samuti tunti muret kas lihtsalt remont või läheb musta numrisse.
Vasta
#66

Ma soovitaks ka Laki tänavale pöörduda. Paar viimast aastat pole enam vaja olnud,aga enne seda lasin päris mitmeid radikaid mida enam saada polnud seal korda teha. Ühele telliti isegi mingi eriti paks kärg kusagilt.
Kui hakkad torkima,siis lüpuks ikka avastad,et krt jookseb kusagilt. Siis vaja ikka lappida.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#67

Radikaga pole midagi ette võtnud, Laki tänav kaugel ja Jumal kõrgel. Selge ka see, et sellist kärge pole kusagilt saada ja aega selle radikaga on. Sain kätte mootori. Olev Tartust puhus talle hinge sisse, töötab ilusti.  Sai ka aiste vahele pandud. Kuna auto oli 12V peale ümber tehtud, siis puudu 6V genekas ja relee regulaator, mis saavad parajad pähklid olema. Kui kellelgi on mingeid andmeid või pilte nende kohta, võiks teada anda. Ülejäänud on kõik originaal. Praegu on plokikaan kinni tõmmatud valede mutritega, peavad olema kroomitud kübarmutrid. Need on olemas aga vajavad taastamist ja kroomimist.
   
   
   
   
   
   
Vasta
#68

Ilus vaadata, et mehed teevad tööd põhjalikult.
Aitäh ja kannatust edasiliikumisel kere suunas.
K

PS Omalt poolt - vaadates seda beezikas-heledat jopet, mis käigukasti koostamisel oli pandud k-kasti
ja töölaua vahele, tõusis peaaegu et ZiSi kere suurune iigutuspisar silma. Nii ajatut riideeset omavad
inimesed - ja meil on ta kõigil olemas v oli olemas - peavadki vanatehnikat suutma õigesti päästa.
Kõigi oma vanema generatsiooni sugulaste ja garaaziomanike nimel - edasi, Kentucky poisid  !!!
Toungue
Vasta
#69

(16-11-2019, 12:24 PM)Formika Kirjutas:   Kuna auto oli 12V peale ümber tehtud, siis puudu 6V genekas ja relee regulaator, mis saavad parajad pähklid olema.

Aga starter, nagu pildilt näha, on 6V? Kas sellele kannatab vajadusel 12V niisama tuimalt sisse lasta? Kuidas on lood kojameeste ja soojenduse mootoriga?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#70

(16-11-2019, 17:33 PM)Mossemees Kirjutas:  
(16-11-2019, 12:24 PM)Formika Kirjutas:   Kuna auto oli 12V peale ümber tehtud, siis puudu 6V genekas ja relee regulaator, mis saavad parajad pähklid olema.

Aga starter, nagu pildilt näha, on 6V? Kas sellele kannatab vajadusel 12V niisama tuimalt sisse lasta? Kuidas on lood kojameeste ja soojenduse mootoriga?
Nagu näha, starter on need 12V välja kannatanud. Kojameeste ja soojenduse mootoritega pole veel sotti saanud. Need kuhugi kastidesse ära pakitud. Pole küll elektri insener aga see 6V ja 12V vahe nendele väikestele mootoritele pole vist tappev. 6V genekas ja relee regulaator pole küll aku laadimisega hakkama saanud, või on lihtsalt läbi kärsanud ja ZIM-mi omadega asendatud.
Vasta
#71

(16-11-2019, 17:58 PM)Formika Kirjutas:  
(16-11-2019, 17:33 PM)Mossemees Kirjutas:  
(16-11-2019, 12:24 PM)Formika Kirjutas:   Kuna auto oli 12V peale ümber tehtud, siis puudu 6V genekas ja relee regulaator, mis saavad parajad pähklid olema.

Aga starter, nagu pildilt näha, on 6V? Kas sellele kannatab vajadusel 12V niisama tuimalt sisse lasta? Kuidas on lood kojameeste ja soojenduse mootoriga?
Nagu näha, starter on need 12V välja kannatanud. Kojameeste ja soojenduse mootoritega pole veel sotti saanud. Need kuhugi kastidesse ära pakitud. Pole küll elektri insener aga see 6V ja 12V vahe nendele väikestele mootoritele pole vist tappev. 6V genekas ja relee regulaator pole küll aku laadimisega hakkama saanud, või on lihtsalt läbi kärsanud ja ZIM-mi omadega asendatud.
Kahtlen, kas 6V elektrimootor pikalt ja pidevalt ettenähtust kaks korda suurema pinge all vastu peab. Lühiajaliselt ehk küll. Starterit ju minutite kaupa järjest ei kedrata ka, aga samas klaasipuhastite või soojenduse mootor peavad teinekord terve pika päeva vahetpidamata töötama. Isegi kui nad on nii suure tugevusvaruga ehitatud, et maha ei kärssa, siis peaks nad ka algselt ettenähtust tublisti kiiremini pöörlema. Kui soojenduse puhul poleks see ehk veel väga suur probleem, siis kas kojameeste ajam ja hoovastik sellisele valule vastu peaks? Huvitaval kombel ZIS-110 originaalraadiot A-695 hakati ka ZIM-ile paigaldama, vaatamata erineva pingega el. süsteemile. Sinu autol peaks olema kas seesama või veelgi tõenäolisemalt viimase veidi moderniseeritud variant A-3. Lähem info siit: http://www.rw6ase.narod.ru/00/awto.html

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#72

(16-11-2019, 17:33 PM)Mossemees Kirjutas:  
(16-11-2019, 12:24 PM)Formika Kirjutas:   Kuna auto oli 12V peale ümber tehtud, siis puudu 6V genekas ja relee regulaator, mis saavad parajad pähklid olema.

Aga starter, nagu pildilt näha, on 6V? Kas sellele kannatab vajadusel 12V niisama tuimalt sisse lasta? Kuidas on lood kojameeste ja soojenduse mootoriga?
kannatab ikka.ikaruse ventikale lastud 220 sisse ja elus.vene ajal kui midagi saada polnud siis vanamees tegi bussipargis ilmselt laz genest käia ja töötas trahvolt nii 12v kui 24v ja alles tänaseni ja töökorras.tegin veepumba mootorist ise käia ja pole enam vajadust.ka traktori 12v reduktorstarterit keevituselt kuumaks ajanud ja ka elus.
Vasta
#73

(16-11-2019, 19:53 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitaval kombel ZIS-110 originaalraadiot A-695 hakati ka ZIM-ile paigaldama, vaatamata erineva pingega el. süsteemile. Sinu autol peaks olema kas seesama või veelgi tõenäolisemalt viimase veidi moderniseeritud variant A-3.

Vaevalt 6V raadiot 12V pardapingega masinale pandi. Pigem oli see A-3 sel juhul või käisid osavnäpud raadio sees ja ühendasid kütteniidid ringi.

A-695 juures on huvitav asjaolu, et pikklainel suutis see vastu võtta vaid ühte, eelhäälestatud jaama.

[Pilt: a5_7.jpg]
Vasta
#74

(16-11-2019, 21:43 PM)Raivo Kirjutas:  
(16-11-2019, 19:53 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitaval kombel ZIS-110 originaalraadiot A-695 hakati ka ZIM-ile paigaldama, vaatamata erineva pingega el. süsteemile. Sinu autol peaks olema kas seesama või veelgi tõenäolisemalt viimase veidi moderniseeritud variant A-3.

Vaevalt 6V raadiot 12V pardapingega masinale pandi. Pigem oli see A-3 sel juhul või käisid osavnäpud raadio sees ja ühendasid kütteniidid ringi.

Igatahes minu eelpoolviidatud lehel on A-695 kohta kirjas:  Приёмник устанавливался и на появившемся пятью годами позже автомобиле ЗИМ - несмотря на двойную  разницу напряжений бортовой сети.
Ehk siis: vastuvõtjat paigaldati ka 5 aastat hiljem ilmunud autole ZIM - vaatamata pardapinge kahekordsele erinevusele.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#75

Ilmselgelt on selles tekstis viga. Lambid ei kannata sellist ülepinget.
1948 hakati tootma järgmisi mudeleid (A-3 ja A-4), vana läks tootmisest maha.

"А-4" - представляет собой модернизацию приёмника "А-695", что позволи ло использовать его в автомобиле "ГАЗ-12", в котором напряжение аккумулятора равно 12 В.
https://rem-tv.net/stuff/a-4
Vasta
#76

(13-11-2019, 18:02 PM)Formika Kirjutas:  ... milline näeb välja üks korralik ZIS 110-ne radikas. Kuidas selline üldse toimis ja kuidas selline jälle toimima saada???

https://www.youtube.com/watch?v=5fr7XIg9TXY

hp
Vasta
#77

(13-11-2019, 18:02 PM)Formika Kirjutas:  On luukerede kapist välja tuleku aeg. Huvilistele vaatamiseks, milline näeb välja üks korralik ZIS 110-ne radikas. 

Kuidas selline üldse toimis ja kuidas selline jälle toimima saada???

Ma olen sarnase asja toimima saanud.
Ikka keemiaga puhtaks, aga et keemia ligi pääseks, on vaja et see torudest mingilgi määral läbi käiks.
Sarnane pilt oli, hakkasin torusid ühekaupa läbi urgitsema. Tööriistaks punasest vasest (et oleks võimalikult pehme) trafotraat, mille läbimõõt veidi väiksem torudest vist ca 1,5...2 mm, oli veel piisavalt jäik toimetamiseks. Otsast veidi lapikuks ja ilma teravate lõikenurkadeta. Uuristasin kuivalt, alt üles, et puru välja pudeneks. Vist tegin erinevate pikkustega puurid, vbl toimetasin ka akutrelliga väikestel pööretel - enam ei mäleta. Õnneks oli sellist traati seina pealt võtta, sest kunagi ise mõnegi trafo kerinud.
Pika jebimise peale sain kõik torud läbi käima ja pidama jäid radikas ka, kuna õrnalt ja pehme materjaliga kallal käisin. Siis jootsin ülemise vanni peale tagasi ning keemiaga leotama ja läbi pesema. Keemiast kasutanud äädikat ja KleenFlo vist oli TenMinRadFlush vms. asja nimi, mis on tõhusalt toiminud, küllap teised tootjad ka toimivad.
Kunagi puhastasin Žigulli jahutussüsteemi sellise asjaga, nagu vadak, kuskilt Kiiult meiereist tõin mannerguga. Valasin sisse ja sõitsin paar päeva ringi. Kui töökoja õuele maha lasin (täitsa looduslik kraam ju), jooksid kõik minema, sedavõrd rõve hais oli. Aga radikas oli korgi august sisse vaadates nii puhas, et võttis silmi kissitama.
Vasta
#78

Tashkendist jõudsid kohale puuduvad originaal jupid. Tegu mootori esiosa kinnitusega ja vedru patjadega. Eraldi karbis ka Jumal kus säilinud originaalne kindalaeka lukk ja võti.
   
Vasta
#79

Mägede pojad vahutavad mulle kindalaeka puudu olevast lukust aga mulle saadetud lukku vaadates tundub natuke imelik, rohkem nagu pagasniku luku moodi. Siin mõned postitused tagasi pilt ZIS armatuurist, seal paistab küll mingi imelik asi kella kohal, kus peaks kinda laegas olema. On kellelgi sellest mingit paremat pilti.
   
Vasta
#80

[Pilt: zis2.jpg]
[Pilt: 5b4326daa64c8.jpeg]
[Pilt: 1550467929_4650.jpg]
[Pilt: zis_110__188775058fx.webp]
[Pilt: 1491395226_soviet-limo-for-sale-in-germa...uros_3.jpg]

Paar suuremat pilti veel:
http://content.foto.mail.ru/mail/karpenk...h-4977.jpg
https://a.d-cd.net/3bd7b41s-1920.jpg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne