KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Järelhõõgumine on erinev. Lühidalt järelhõõguv küünal võib olla 12V all aga pika järelhõõgumisega küünlad tarbivad kahtesorti voolu. Üleskütmine on 12V ja lühidalt aga järelhõõgumise ajal tarbitav vool on 2-5V piires.
Volvo  rida 5 järelhõõgub näiteks 4 min ja 3,4 voldiga.

Küünlaid  ostes ei maksa osta nime vaid vaadata just parameetreid.
Egas andmetes pole ilmaasjata kirjas  et järelhõõgumiskõlbulik ja/ei ning järelhõõgumise pinge.
On isegi 1,1v pinget leida.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Need 4.4v ja 7v hõõgküünla pinget miski rubilnikuga pole mõtet jälgida ja mõõta. Nimelt neid juhitakse pwm signaaliga. Ossiga võib vaadata palju duty cycle on aga üldiselt otsustab auto ise läbi erinevate sisendite palju peale vaja lasta on.
Neile sirgelt 12v pähelastes saad koheselt küünlast lahti.
Vasta

Kas keegi siinsest seltskonnast aiaehitusega ka tegeleb? Vaja oleks siis kusagil 70 meetrit paneelaeda paigaldada kesk-eestis, Kirnas. Materjal minu poolt, vaja on töö tegijaid.

PS või 565O1741

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(23-01-2024, 14:54 PM)Basilio Kirjutas:  
(22-01-2024, 11:51 AM)hulgus Kirjutas:  Teemaks hõõg-, ehk eelsüüteküünlad. vana diisel carina sööb neid isuga. 
Kohvipaksu pealt raske ennustada, aga mina kontrolliks kõigepealt, kas n.n. järelhõõgumine äkki peale ei jää.
...
Proovitud labaselt lati külge ühendatud kontroll lambiga. Armatuuris küll märgutuli kustub, aga 12V pirn jääb põlema mingi 10-15sek, siis klõpsab relee välja ja tester ei tuvasta mingit voolu. küünlad mingi laialt levinud tüüp. kataloogis 30 eri marki pakutakse, kirjas 11V,  osad 5V. kui erinevad margid koos testida, siis kohati on erinevus hõõgumiseni väga suur, kiiremad 4--5 sek, teised pea 2x kauem, st. ühe kaupa vahetamine ei ole vist soovitav.


Vasta

Rumal küsimus muidugi, aga kas meil kaubanduses kvaliteetset auto aku klemmi ka saadaval on? Ma aegade jooksul olen paar tükki ostnud, aga vaatamata ilusale läikivale välimusele on nad olnud habras rämps. Või ongi mõistlik romulasse minna ja juhtme pikkuse järgi midagi sobivat valida mõne kvaliteetmargi küljest?
Vasta

(30-01-2024, 17:56 PM)Mahno Kirjutas:  Rumal küsimus muidugi, aga kas meil kaubanduses kvaliteetset auto aku klemmi ka saadaval on? Ma aegade jooksul olen paar tükki ostnud, aga vaatamata ilusale läikivale välimusele on nad olnud habras rämps. Või ongi mõistlik romulasse minna ja juhtme pikkuse järgi midagi sobivat valida mõne kvaliteetmargi küljest?

Ma ise ei ole sellist probleemi küll tähele pannud. Kui suurus on õige, siis ei ole vaja neid venitada ega kinni vägistada. Vaseliin hoiab ära oksüdeerumise ja null probleemi.
Riistamarket, motonet, akukeskus jpt. müüvad erineva suuruse, nurga, juhtme kinnituse ja muude omadustega klemme. Ole ainult kõva mees ja vali õige välja.
Unustasin ühe asja - aku peab masina küljes kinni ka olema.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta

Kas seal saab mingit suuruse vahet olla? Miinus ja pluss on erinevad, aga muidu?
Vasta

Mulle on ka sattunud selliseid mis esimesel kinnikeeramisel pooleks lähevad aga kui kvaliteetseid otsida siis tasub autoaudio poodidest vaadata.
Vasta

Ostsin kaks lintkaablit masside jaoks mootori ja kere vahele ja kere ning aku vahele siit: https://maps.app.goo.gl/bgwQMcJXe5wZEWD19 Lindi määrisin vaseliiniga kokku aga klemmide osa tuleb ikka puhtaks jätta, kokku kruvida ja siis vasemäärdega katta aku klemmide poole pealt. Vaseliin nimelt ei juhi voolu, vaskmääre juhib. Kerepoolsed kontaktid aga sai keraamilise määrdega üle lastud peale kinnitust, et ei tekitaks olukorda aktiivsem, vähemaktiivsem ja mitteaktiivne metall - vabandust, olen ettevaatlik lihtsalt, mitte materdama hakata, et vaskmääre ei tee midagi aluplokile vms, minu arust teeb, paberi peal ja keemia tunnis ka teeb, usun keemiat rohkem ja lihtsalt minu valik hoolimata sellest, et galvaaniliselt ühendatud ülejäänud kerega ja kuskil kindlasti on vasest mõni aktiivsem metall kasutusel.
+ klemmid olid ta tookord sealt saadaval erinevas pikkuses. Praegu 5 aastat kestnud, ei saa kurta.
Vasta

(30-01-2024, 18:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mulle on ka sattunud selliseid mis esimesel kinnikeeramisel pooleks lähevad aga kui kvaliteetseid otsida siis tasub autoaudio poodidest vaadata.

Originaaljuhtme hinna-kvaliteedi suhe on ilmselt parim Rolleyes Aga nagu me oleme kuulnud, siis auto küljest ilma lammutuskoja tegevusloata millegi ärakeeramine on koletu keskkonnakuritegu...

Samuti ei oska ma kurta   Tööriistamarketi plekksilllaga komplekti üle. Kannatas pingutada ja esialgu paistab kogu akust saadaolev vool Belarussi läbi ka mahtuma.
Vasta

Kust mul seda kubota originaali ikka võtta on - igavene massiivne vanakooli kolakas juhtme otsas, aga kahjuks ei ole ka talle aeg halastanud.
Vasta

Oskab keegi öelda, kas 2000 algupoole - keskpaiga FL järgne Alhambra / Sharan / Galaxi diislid omavad osakeste filtrit? Otsin oma Skoda Felicia Pickupile järglast, mille sisse mahuks ka pikemad asjad, kui 1,5m. Antud kolmiku pluss tundub olema see, et vajadusel saab esiistmeteni tagant puhtaks teha ja samas taas vajadusel 7 inimesega ringi liigelda - hästi otsides leiab ka selliseid isendeid, mis omavad piisavalt varustust inimlikuks kulgemiseks suvel. Probleemiks see, et talviti on väga lühikesed otsad, kui 5 km kauguselt küttepuid vaja vedada nädalavahetusel, ehk siis talvel oleks 2 x nädalas otsad, kus mootor soojaks ei saa. Eelistaks bensu mootorit aga neid sisuliselt ei liigu. Mida diisel arvaks selle peale ja samuti millist mootorit eelistada?
Vasta

Sõitsin aastaid 99a Sharaniga ja julgen kiita just 81kw AFN mootorit.
Väga ergas, ökonoomne 5.5L/100km
Ees pööratavad kapteni istmed, kaubaruumi mahub detail mis on 1m lai ja 2m pikk. Kui kõrvalistuja istme ära keerata siis mahtus ka 3m pikk pruss autosse.

Esiklaasi soojendus on hädavajalik kuna masin ei taha soojaks minna.
Istmesoojendused on superlux lisa.

Jupid on odavad kuid neile ligipääs kohutav, turbo vahetus või salongi radika vahetus on jube töö.

All oli ainult katolüsaator, DPF'i pole.

Hilisemale mudelile AFN mootorit ei pakuta.
81kw mootor sööb probleemideta ka trahvoõli või muud solki mis odavalt kätte tuleb.

85kw diisel on juba FL kerega ja see on pump pihustitega, palju kapriisem.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(30-01-2024, 18:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mulle on ka sattunud selliseid mis esimesel kinnikeeramisel pooleks lähevad aga kui kvaliteetseid otsida siis tasub autoaudio poodidest vaadata.
 Kõik akuklemmid mida mina Eestis müüdavana näen on poldi või mutriga ga pingutatavad aga kas ka joodetavaid leidub?
Ei pea nii täisversioon olema kus tina juba kaasas aga midagi sarnast:
https://m.media-amazon.com/images/I/81Ka...L1500_.jpg

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(31-01-2024, 12:13 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(30-01-2024, 18:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mulle on ka sattunud selliseid mis esimesel kinnikeeramisel pooleks lähevad aga kui kvaliteetseid otsida siis tasub autoaudio poodidest vaadata.
 Kõik akuklemmid mida mina Eestis müüdavana näen on poldi või mutriga ga pingutatavad aga kas ka joodetavaid leidub?
Ei pea nii täisversioon olema kus tina juba kaasas aga midagi sarnast:
https://m.media-amazon.com/images/I/81Ka...L1500_.jpg

Ma eelistan just mutriga keeratavat. Ning kaablikinga joodan juhtmele otsa. On küll kahes erinevas tükis võrreldes soovituga, aga tulemus selle võrra natuke paindlikum.

https://xn--triistamarket-imba.ee/et/aku...l-8mm.html
[Pilt: 6347eccbc998e_GAG78332B_S_1_web.jpg]
Vasta

(31-01-2024, 12:13 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Kõik akuklemmid mida mina Eestis müüdavana näen on poldi või mutriga ga pingutatavad aga kas ka joodetavaid leidub?
...

Mul sama küsimus.

Seni olen vajadusel ostnud kruvitava avaga  ja selle labaselt tinaga täitnud kruviavadest. Aga võiks ju lihtsamalt saada, ilma keermesliiteid raiskamata.

EDIT: Kiirühendusklemmid väiksemale voolutarbele (vaata juhtme kinnitustSad ) on täitsa saadaval: https://xn--triistamarket-imba.ee/et/kii...plekt.html. Ühtlasi kinnitan, et bensumootoriga Peugeot 406 pealt võetud kiirühendusklemmiga plussjuhe sobib suurepäraselt McCormick 434 peale: ei juhe ega kumbki ots kuumene ka raskemal käivitusel. Kasutusel just pikkade seismiste tõttu akuklemmi mahavõtmiseks. Erinevalt KST ostetud eelmise omaniku paigaldet odavklemmist, mis olematu M5 kinnituskruvi tõttu olulist voolukadu(=räme kuumenemine) põhjustas.
Vasta

Kui siin juba aku klemmidest rääkimiseks läks - minu Berlingol oli üks aku klemmidest väga geniaalse kinnitusega. Klemmil oli pingutusmehhanism väikse kangiga, mis surus klemmi ümber aku ümmargust terminali. Sedasi sai juhtme akult maha võtta ilma ühegi tööriistata. Olen natuke otsinud, aga Eesti kaubandusvõrgus pole veel sellist näinud. Väga hea lahendus sõidukile, mis pikalt näiteks seisab, mugav aku lahti ühendada.

Kahjuks berlingo müüdud ja pilti teha ei saa. Rolleyes

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/akut...2000020811
Vasta

https://www.motonet.ee/et/toode/481840/M...usega-2-tk

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(31-01-2024, 11:13 AM)tõnn Kirjutas:  Sõitsin aastaid 99a Sharaniga ja julgen kiita just 81kw AFN mootorit.
Väga ergas, ökonoomne 5.5L/100km
Ees pööratavad kapteni istmed, kaubaruumi mahub detail mis on 1m lai ja 2m pikk. Kui kõrvalistuja istme ära keerata siis mahtus ka 3m pikk pruss autosse.

Esiklaasi soojendus on hädavajalik kuna masin ei taha soojaks minna.
Istmesoojendused on superlux lisa.

Jupid on odavad kuid neile ligipääs kohutav, turbo vahetus või salongi radika vahetus on jube töö.

All oli ainult katolüsaator, DPF'i pole.

Hilisemale mudelile AFN mootorit ei pakuta.
81kw mootor sööb probleemideta ka trahvoõli või muud solki mis odavalt kätte tuleb.

85kw diisel on juba FL kerega ja see on pump pihustitega, palju kapriisem.
Tänud vastuse eest, pigem vaataks jah uuendatud versiooni, diislitest neil vist 66, 85 ja 96 kw. Mu põhiküsimus on, kas need diislid elavad üle, kui pool aastat peamiselt törtsutatakse nädalavahetusel 5 km kaupa, vahest tuleb ka mõni pikem ots? Ise pole kunagi diislitega majandanud. Teine küsimus muidugi ka, kas 300k+km kellal + kerimine mootor on oma ressursi juba minetanud?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne