#1

Tere!
Kas keegi oskab selle masinast midagi tarka rääkida?
(peaks olema kuuekümnendatest ratas)
Ise tean niipalju ,et toodetud jawa tehases või midagi sinna kanti.Internetist pole ka midagi erilist leidnud, üsna haruldane aparaat.
Vasta
#2

Palu 65-aasta püha raamatus on andmeid selle riistavara kohta.
Vaata siit: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=4984
Vasta
#3

Kunagi Eestis päris populaarne mootorratas. Veidi rohkem levinud isend kui tänavasõiduratas CZ-250.

Mis infot Sul vaja on?

Asp
teab mõnda

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Mul on üks niisugune üsna haruldane aparaat täitsa müügis.Ei ole küll sõidukorras,kuid enam-vähem komplektne,kaasa saab veel 2,5 poolikut mootorit +250ccm pooliku mootori.See on vanem mudel ümmarguse spidoga ja musta värvi,välimus üsna kobe igatahes veel.Hinnaks küsiks 4000EEK.Dokumente pole.Võin saata pildid.
Vasta
#5

Piltidest oleks huvitatud küll.
Huvi pakub just cz 175 ajalugu(jawamaa keelest ei saa aru)
Et millal teda hakati tootma ja palju mudeleid tal on ja kas kellegil on kogemusi eelnimetatud ratta kohta(tema head ja halvad küljed?)
Vasta
#6

Pilt on seal:
http://www.album.ee/?o=208140095
ja
http://www.album.ee/?o=208140069
Headest külgedest peab mainima seda ,et see tsikkel lagunes tunduvalt vähem ,kui Vene ime Kavross, edasi läks ta ka paremini ja oli ka suuresti prestiiži asi ,kui sõitsid Lääne (Tšehhi) tsikliga,mitte aga Vene saaniga.Vigadest tuleb esimesena meelde,et käiguvahetuskahvlist (3-4) oli väga lihtne jagu saada,aga kui ise ikka hoolikas olid ja käike inimlikult vahetasid ,siis pidas käigukast väga hästi vastu.Teine jama oli see ,et kui tsikkel seisis talv otsa niiskes kuuris ,siis ei pruukinud kevadel generaator enam voolu anda ,selle vältimiseks oli kõige kindlam viis genekas sügisel maha kruvida ja tuppa talvituma viia.Aga sellist viga kohtab ka tänapäeva tsiklite juures ja korralike hoiutingimuste juures ei juhtu selle geneka-relee-kontaktidega mitte midagi.Iseenesest on CŽ 175 minumeelest Jawa koopia ,ainsate erinevastena tuleb meelde,et no firmamärgid on muidugi teised,siis Cž oli algul musta värvi ja Jawal oli veel karbussi ja õhupuhasti vahel eraldi õhuklapp, mida Cž -il ei olnud.Karbussi peale käivas kaanes on seetõttu jawal üks lisaauguke õhuklapi hoova jaoks.
Vasta
#7

Sass--->Kas mõnda poolikut cz mootorit ära ei taha müüa? Eriti oleks huvitatud süütemängu kaanest ja leegitorust ja karpa peale käivast kaanest.
Vasta
#8

http://www.jawa-cz.com/
vaata ja imesta
Vasta
#9

Mina jälle otsin cz50 pilte kui kellelgi leidub pilte siis tahaks näha!
Vasta
#10

kuule sass mis sa arvad kas cz läheb paremini kui voshod 3M?
Ise hakkan juba teist suve sõitma cz 175-ga.Minu piirkonnas on mul ainukesena cz.
Vasta
#11

Kui mingeid erilisi tuuninguid ei kasuta,siis tehase seadistusega CZ 175 lippas igatahes kiiremini ,kui Voshodid ja Kovrovid.Aga sellel ajal muidugi ei olnud veel seda 3M-i.Ja veel oli huvitav see,et CZ sõitis niikaua hästi,kui oli tehase komplektsuses ja lõhkumata,kui aga sai uus silinder või kolb pandud,siis enam õiget minekut ei saanud kätte.Ilmselt ei olnud varuosad piisavalt head ,või vajasid nad eraldi kokkusobitamist või mingit viimistlemist-lihvimist.
Vasta
#12

Minu isa kogemus 250 cz-ga oli selline, et 140 km/h tunnis näitava spidomeetri piirajasse kinni laskmine ei olnud küsimus. Ja vähe oli Viljandi ümbruses 350-seid Jawasid, mis kiirenduses/kiiruses CZ-le vastu said.

Käigukast oli väga hea, kannatas raskeid olusid. Ainuke häda oli kolivsõrme stopperrõngastega, mida tikkus välja viskama ning sellega rikkus silndri/kolvi.

Asp


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Aspelund Kirjutas:Minu isa kogemus 250 cz-ga oli selline, et 140 km/h tunnis näitava spidomeetri piirajasse kinni laskmine ei olnud küsimus. Ja vähe oli Viljandi ümbruses 350-seid Jawasid, mis kiirenduses/kiiruses CZ-le vastu said.

Käigukast oli väga hea, kannatas raskeid olusid. Ainuke häda oli kolivsõrme stopperrõngastega, mida tikkus välja viskama ning sellega rikkus silndri/kolvi.

Asp
Kas jutt käib sellest 60.ndate tänavasõidu 250 cz-st? Minu isa olevat sellisega Pärnust Tallinasse sõitnud 55 minutiga.
Vasta
#14

Jah, seesama tänavasõidumasin. Näeb välja nagu Jawa, erinevuseks ümartorust raam (Jawal kandiline), üks summuti, alumiinimist spidomeetriümbris, tagatuli on neljakandiline. Mudel on 455, kui ma õieti mäletan-

[Pilt: CZ250.JPG]

[Pilt: moto3.jpg]
Sellel on küll 18 tollised rattad, Eestisse neid ei toodud.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

Ma tean küll milline see on, ma olen Tagadil ja Orissaares isegi näinud mõnda sellist ja netis on ka pilte nendest. Spidokaümbris peaks tal ikka malmist olema. Huvitav kas ta on siis jawa 250st tunduvalt äkilisem? Tänavasõidu 250 cz on ju 13hj, jawa 250(559) aga 14hj.
Vasta
#16

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=1286&page=1
Selle suurema pildi peal on ka cz. Huvitav kes selle ära ostis? Mina pole Paldiski mnt. poes seda näinud.
Vasta
#17

Ma olen kah 175 cz-ga sõitnud, väga hea tõmme oli võrreldes voshodiga ja palju huvitavam hääl. Ja veel seda et mu sõbral on see 175 mootor alles, ja veel igast kila kola.... ja ta müüks ära rõõmuga
Vasta
#18

Küsimus CZ250 siduri, tihendite ja magneeto kohta.
Lappasin läbi manuaalid leheküljelt http://www.czmadness.net,
kuid need on vanemate masinate kohta (kuni ligikaudu 1980. aastani).

Esimene küsimus siduri kohta.
Nende koostejooniste järgi käivad siduri nõellaagrid ühisel puksil, laagreid
eraldavad üksteisest ja muudest asjadest seibid. Minu kätte sattunud mootoril oli sidur laiali lammutatud, vedrusid fikseerivad seibid-splindid
kadunud ja kaasas 2 lühikest puksi ning mitu nõellaagrit. Puksid ja nõellaagrid sobisid suuruse poolest siduri korvi alla, kui kasutasin 2 puksi ja 2 laagrit, üks puks jäi liiga lühikeseks kahele laagrile. Kas väikeste hammastega välimiste ketastega siduril käivadki laagrid kumbki oma puksil? Millised on need seibid, mis neid laagreid eraldavad, kui seal üldse seibid käivad?

Nüüd tihenditest.
Kogu mootor oli kokku lapatud punase hermeetikuga. Samas ei meenu,
et oleksin kuskil koostejoonisel mõnda tihendit näinud (karteri poolte vahel,
siduri ja karteri vahel). Kas tõesti oli 80 keskpaigas Tsehhis kasutusel
hermeetik, või on kellegi oma aretus? Kui on ise pandud, siis võib vist karta ka osade ebaõiget kulumist kiivas paigalduse tõttu?

Viimane küsimus magneeto kohta. Kas sellel magneetol, millest ainult 2 juhet väljuvad ja eraldi katkestit ei paista olema ja süüteandurit ka mitte, käib süütepool nende kahe juhtme vahele ja kuidas on sellisel juhul
lahendatud süütelüliti? Juhtmete lühistamisega? Kuna süütepooli ja mingeid eraldi süüteandureid ei paistnud olevat, arvan, et katkesti on
lahendatud herkoniga vms. ja valatud mähistega koos ühisesse kompaundi. Mis tüübitähisega võiks olla sellesse komplekti kuuluv süütepool?
Vasta
#19

künnimees Kirjutas:Samas ei meenu,
et oleksin kuskil koostejoonisel mõnda tihendit näinud (karteri poolte vahel, siduri ja karteri vahel). Kas tõesti oli 80 keskpaigas Tsehhis kasutusel
hermeetik, või on kellegi oma aretus?
See teema on siin küll tänavasõidu Cz-de kohta, Sinu kätte on ilmselt sattunud krossika mootor. Krossika karteripoolte kohta ei oska täpselt midagi öelda, kuid tänava Cz-de ja Jawade karterid käisid juba 50ndate lõpus ja 60ndate alguses ilma mingi tihendita kokku. Tõsi, silikoonibaasil hermeetikute asemel kasutati bakeliitlakki ja muid sarnaseid mögisi.
Vasta
#20

Unustasin täpsustada, et ratas on krossikas.
Väikeste hammastega vedavate ketastega siduri kohta ei tea ka, kas originaal, igatahes oli suhteliselt komplektne. Kaasas olid ka muude sidurite jäänused. Nädalavahetusel tegelesime vennaga alles antud mootori osade muu koli hulgast välja sorteerimisega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne