Krossi IZ
#81

vootele Kirjutas:Eks näib, kui asjast miskit ei saa, tuleb rahakoti rauad pärani lahti lüüa ja siiski Emoti pakutud Ski-Doo või KTM keps ära osta...

Huvitav, mis mudeli kepsu pakuti? Minu kogemuste põhjal on tänapäeval 150mm-kepsule asendust leida väga keeruline. Ski-Doo'l ja KTM-il minuteada nii pikki polegi ... lähimad oleks Kawasaki KX500 145mm ja Honda CR500 144mm. Pikim KTM on vist LC4 141,5mm, Sea-Doo omad lõpevad 140mm peal ... lihtsalt sportlik huvi, sest olen ka ise kepsudega hädas olnud.

P.S. Sektor ja hammasratas on õige asendi jaoks kindlasti märgistatud.
Vasta
#82

Tsiteerin Emot-it:
I find KTM length 132mm ,with 24mm bigend pin (you need to put steel bushings in the crankshaft. This one is 17mm wide.

And I find Sea Doo (Rotax) 140mm length ,with 28mm pin ,which means you must have a 29x28x29mm pin made to fit it.
(wiggle the bearing over the thick part of the pin ,it works - i did it before.)
this one is 18mm wide and has a 24mm pistonpin hole ,which means you must use loose 3mm needles to use a 18mm pin.

Tundub, et teine variant oleks nagu teostatavam.
Silindril tuleb sel juhul alt 10mm maha freesida
Vasta
#83

10mm lühem keps tundub iseenesest suht problemaatiline - kolvi töökäik toimub nö. 10mm madalamal. Et kolvimantli alumine osa vastu väntvõlli põski ei põrkaks, tuleks kolbi alt lühemaks võtta. See omakorda lööb paigast sisselaskefaasi ajastuse ja võib ÜSS-is avada väljalaskeakna karterisse ...

Siin igaks juhuks kawa ja honda kepsude mõõdud:
CR500: D1=25mm, paksus 24mm, D2=34mm, paksus 20mm.
KX500: D1=24mm, paksus 22mm, D2=33mm, paksus 22mm.
Vasta
#84

Sektoril on kriips keskmise hambapeal ja soonilisel võllil on kärn. Keerad soonilise võlli sellisesse asendisse, et märgid kokku läheksid.
Vasta
#85

Täna ladusin mootorit veidi edasi. Karteripooled on koos, käigukast toimib perfektselt. Ka sidur ja mootoriülekanne on paigas. Sidurikaant ei jõudnud veel peale panna. Puudu on silindri tikkpoldid, kui kellelgi on pakkuda, oleks tänulik...
[Pilt: 031259156e1cca_l.jpg]
Vasta
#86

Tänu mr. Onule täienes ratas tutika originaalresoka võrra.
Veel kord suured tänud.
Vasta
#87

Progress. Mootori alumine ots on kokku laotud. Panin pildistamiseks ka raami vahele ja lisasin ka silindri ning resoka.
[Pilt: 0316497573c6e2_l.jpg]
[Pilt: 031649790a34f3_l.jpg]
[Pilt: 031649839c013b_l.jpg]
[Pilt: 03164991e1915d_l.jpg]
Vasta
#88

Täna sai pritsuauto korraks eest ära, nii et oli võimalik korralikumaid pilte teha.
[Pilt: 031737670e2532_l.jpg]
[Pilt: 031737730a04cf_l.jpg]
Vasta
#89

Täna jätsin kaherattalise sõbraga hüvasti...
Edaspidi võib seda vaatamas käia Kurtna mootorrattamuuseumis.
Tegin ka viimase pildi:
[Pilt: 04743767c7f88e_l.jpg]
Vasta
#90

Läks ta sinna sõitvana või oli veel midagi puudu?

Aga tubli töö!
Vasta
#91

Puudu oli kolb, rõngad, kolvisõrm, käigu- ja käivitusvändad, esimene ketiratas, süüte kommutaator, karburaator, osa trosse.
Vasta
#92

Nädalaga on õnnestunud IZ-ile enamus puuduvaid originaalosi hankida,st. esiratas,leistang koos kinnitustega, gaasirull,tag. piduri pedaal,K-16 orig.sil.pea,mootori parempoolne küljekaas. Õnnestus saada ka summuti, millel on otsaflantsid ära lõigatud. Oma garaazi sügavustest tulid välja sobivad tag. õhkamordid ja IKOV karbuss. Lähiajal on lootust saada korralik silinder ja kolb. Vaja oleks veel mootori esimesi kinnitusplaate(ilmselt tuleb teha ise),3,00/21" vene krossikummi. Tekkis ka mõte ,kui leiaks kuskilt mitmepäevasõidu variandi esilaterna,võiks teha selle,sest muuseumis vanem mudel K-15 krossi variant juba olemas. Kui keegi saab millegiga aidata ,andke teada. tel.5087150 Urmas

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#93

Olex pakkuda korralikud krossi-IZ esiamordid-800EEK
tel. 43 58211või 5515962.
Veteran.
Vasta
#94

Tänseks on krossi IZ jõudnud mootorrattamuuseumi oma eelkäija mudel K-15 ne kõrvale. Masin õnnestus päris originaalseks saada. Kasutaja Czetimees, kes oli tsikli juures põhilise töö tegijaks, tegi ka mõned pildid. Võibolla paneb ta need siia ülesse või tulete ise muuseumi uudistama. Oma silm on kuningas.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#95

Jep, muuseumis käidud ja ka rattale pai tehtud Big Grin
Samuti ka Karl-Eriku kunagisele võidusõidu võrrile, millel on minu ver.1 mootorilt klapiga karteripooled...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne